Bodové shrnutí posledního hraní, kdyžtak mě opravte. Feel free kdyby někdo chtěl zpracovat zápis. Později nahodím nějaký krátký pohled na věc od Hirkala.
Počátek:
Skylla obdržela upozornění, že avarielové (okřídlení elfové, nejkřehčí a nejkrásnější z Tel´Quessir) nevyužili možnosti odchodu na Evermeet a tak k nim poslali poselstvo. To ale zjistilo, že jsou všichni pryč ze Sundabaru (jejich sídlo). Proto žádají Skyllu, jestli by nezjistila, co se děje (Rashemen je poměrně blízko). Skylla nemůže a tak požádala Hirkala a Peblíga, aby to zjistili.
Peblíg nemůže, na jeho semínko přicestovalo poselstvo od samotné Paní bolesti (a navíc nedostal propustku od Maralie).
Akasha je kdovíkde s kdovíkým.
Gaerwin zjistila zajímavou časoprostorovou anomálii. Jakýsi předmět protl čas, prostor a samotné dimenze a ocitl se v jejím světě (rukojeť malého zrcátka). Použila ho k přenosu k místu zrodu toho jevu a ocitla se v zasněžených horách pod Sundabarem a uviděla proti sobě kráčet člověka v němž bezpečně poznala ďábla.
Sadness zjistil, že v jeho 8. pekle někdo odcizil jistý předmět - ubrousek. Pořádek musí být a stálým šťouráním se v té věci, ponižováním podřízených a prováděním spousty jiných ďábelských věcí zjistil, že v ubrousku měl být zabalen neznámý předmět, jedna z nejmocnějších zbraní pekla a že snad byla nedávno byla použita na vrcholku v Sundabaru. Vydal se na cestu a uviděl proti sobě kráčet vysokou elfku.
Hirkal se nechal přenést pod Sundabar a uviděl Sadnesse v rozhovoru s Gaerwin a nepozorovaně se k nim připojil.
Děj:
Hirkal našel pouze stopy poslů (cca 14 dní staré) a saní jedoucích nahoru a posléze dolů (týden staré). Gaerwin necítila zatím žádnou výraznou magickou stopu. Vrcholek hory je odříznutý a na něm stojí avarielský palác z jednoho kusu křišťálu. Pod Sundabarem leží trpaslickolidské město, informace z něj nic neosvětlili (obchodují s avariely a ničeho si nevšimli).
Palác vznikl za použití vysoké elfí magie, zřejmě samotná královna avarielů ho stvořila. Nikdo v něm není, jakoby ho opustili ve spěchu nebo se vypařili. Třetina paláce je pryč, jako useklá olbřímí sekerou.
Bohové nepoodhalili roušku tajemství nad předmětem, který tu byl použit. Asi to byl ten stejný, který si nechal Sadness ukrást.
Něco se zalesklo a ejhle, malý úlomek jakoby zrcátka? Gaerwin rituálem určí směr a ten vede přímo dolů, tak by se mohly nacházet zbytky tohoto předmětu. V Podtemnu?
Nepřesunujeme se tam přímo, ale trpasličími doly pod městem pod horou. Nalézáme avariely, ale podivně otupené a jakoby neschopné. Postupně odhalujeme, že si nic nepamatují a to v čem vynikali za života nahoře, v tom zde jsou špatní a naopak. Krássná Kelsie, nyní šereda by mohla povídat. Ale nepovídá, pláče. Postupně nacházíme další kousky zrcátka, až nám chybí jen poslední a stojíme před zbytkem paláce.
Za trůnem se krčí královna a na trůnu sedí zkřivený avariel, bývalý šašek. Je neuvěřitelně chytrý a jako jediný si pamatuje na život "před tím". Vyvolá na nás nejmocnější bytost pekla, aby se nás zbavil, ale ejhle, portálem projde maličký imp a vyjeveně na nás hledí. Stejně jsem ho odhalil, byl to Mephistofeles. Řekne co to bylo za předmět a že ukrást ho mohla jedna z mocností z pekla, netuší která. Zkoumavě si ho měříme, a vypadá tak upřímně, že mu uvěříme, že pro nás zjistí, kdo za tím stojí.
Čekáme a něco uvnitř Hirkala hlodá. Ozve se v něm dívčí hlásek, který nikdy neslyšel a přesto je mu podivně známý "tati je to Mephistofeles, pospěš."
Vrháme se nahoru a vidíme zrádného Mephistofela uprostřed rituálu na připojení světa jako další domény pekla. Takže nebýt varování kdovíodkoho jsme byli bývali prohráli.
I tak jsme málem prohráli, Mephistofeles posílen rituálem je opravdu téměř nad možnosti nás tří a avarielského šaška (připojil se k nám). V jednu chvíli to vypadá, že snad zabil Hirkala, ale ten se ukazuje opět tvrdším, než by si kdo pomyslel. Nakonec ve velmi zbídačeném stavu porážíme Mephistofela (Hirkal ho řádně zranil, ale až Gaerwin ho svojí mocí zničila a zapudila tak, že by se o tom v pekle vyprávělo na věky, kdyby tam někdo tuhle historku vypravoval).
Šašek přežil a avarielové se mohli vrátit.
(Hirkal zcela jistě navrhl přesun do jeho království - rekonvalescence a tak, navíc ty myšlenky na stmelení všech elfích rodů, že... I když se na první pohled nejeví avarielové jako přínos, tam kde elfové a eladrini přežili a vítězili, tam oni s draky dost prohrávali).
Herně - bylo to super, hlavně jak jsme prohráli. :) Dobře ty Assassine.