24.10.2013 20:42 - Endrey
Nerhinn, diky za korekci, budu ji jeste potrebovat;)

edit: trosku jsem to jeste poupravil, hlavne tu posledni vetu:)
24.10.2013 21:02 - Endrey
Druhá část

----------------------------------------------

Ještě několik kilometrů nám zbyvá do města, tak jsem vytvořil rituál na vyvolání přízračných koní, protože se nám nechtělo šlapat pěšky. Rituál se mi povedl na výbornou, dokonce jsme mohli i lítat. Tak jsme vyrazili. Před Letohradem se nacházela ještě menší vesnice, spíš osada, ze které stoupal černej dým. A za ní docela velká trhlina, asi důsledek zemětřesení. Nakonec jsme se shodli, že půjdem omrknout tu osadu. Jak se tak přibližujem, tak si všímáme několika postav, co vypadaji jako lidé. Jak tam tak jedem, najednou se nad osadou začne dělat velká kopule fialové barvy. Radši bych zdrhnul, ale Delgar se rozhodl jet za těma lidma, co viděl dole. Nakonec ho i s Allyks dohaníme, ať v tom není sám. Než ho doženem, tak už si s něma povídá v elfštině. Když tam prijedem, vidíme několik elfů a lidí. Jejich stav není zrovna nejlepší, proto je hned s Allyks léčíme. Mezitím se však kopule uzavřela a my jsme se tu stali vězni.
Dozvěděli jsme se, že většina vesničanů byla odvedena drowy do té trhliny, co se udělala na konci osady. Zbylo tu pouze několik zajatců, kteří jsou zavření ve starostově baraku a prej tam odvezli i nejaké zbraně. Dovídáme se, že tam vede tajná chodba, která vede přímo do baráku. Nakonec se domluvíme s elfy, že my projdem chodbou, oni udělají bugr před dveřma a vlítnem jim přímo do zad. Tak se i stalo, Delgar tam udělal menší peklo a tři drowy poslal do věčných lovišť.
Od zachráněných se dozvídáme, že taky mají zajatce. Nejakýho drowa, kterýmu se způsoby jeho rasy moc nezdaj. Dovedou nás k němu a v klidu si s ním pokecame. Jmenuje se Imbross a měl nějakou vyšší hodnost. Naštěstí s nama není Hirkal, hned by ho poslal za jeho kamarádama, co jsme potkali před chvilkou. Dozvídáme se, že nesouhlasí s názory drowu. Rád by přežil pogrom (ne pognom!!!) drowů, který bude po tomhle následovat. Když ho tak poslouchám, tak nemám pocit, že by lhal. Buď je tak dobrej lhář, nebo mluví pravdu. Dokonce nám řekne, kde mají drowové hlavní základnu, kde zadržujou dalších 30 zajatců. Navrhnul i plán, jak se tam dostat a provést útok. Navrhuje, aby jsme my tři, jeden elf a tři vesničani jeli jako zajatci na voziku s tím, že on bude řídit povoz. Tak snad to všechno vyjde.

Bude jeste jedno pokracovani..
25.10.2013 06:12 - Assassin
Díky Endrey, těším se na další část, má to svůj osobitý styl, akorát je vidět, že nejsi zvyklý psát s diakritikou, občas ti vypadává. Až to bude všechno, tak bych to nějak dal dohromady, aby to hadrian mohl hodit komplet do článku.

Taky bych rád napsal, jen tak mimo zápis, co se teda vlastně stalo s Hirkalem a při té příležitosti zodpověděl některé jeho otázky, které neměl příležitost objasnit při hře.

hadrian píše:
- Chci pomoci Letohradu, napravit, co jsem způsobil. Hrůza dusí mé myšlenky a dosud nepoznaná úzkost se mi zaryla do prsou. Dal bych nevím co za to, kdyby mě napadla nějaká myšlenka, jak jim pomoci co nejrychleji.

Poté co Hirkal zbrkle skočil na hřbet polámaného dracoliche a zřítil se s ním na Letohradský hřbitov poeticky pojmenovaný Neverdeath(Nikdysmrt?), ocitl se v centru bitvy.
Letohradští vojáci rozděleni na Černou a Bílou gardu se snaží odrážet armádu nemrtvých, kterou oživují a rozšiřují Červení čarodějové pod vedením Valindry. Dracolich stále "žije", ale není příliš bojeschopný, z jeho těla se stal velký střet zájmu. Červení čarodějové jej chtějí zregenerovat a Letohradští zase za pomoci kněžích Havraní královny zapečetit.
Tato potyčka o důležité strategické místo pro vývoj celé bitvy není ještě zcela vyřešena, ale Hirkal by v ní pravděpodobně přišel o život nebýt jeho bývalého společníka Mlhy, který se vřítil do bitvy, zachránil jej a přidal se na Hirkalovu stranu proti nemrtvým a hlavně Červeným čarodějům z Thaye.
Zatímco Letohradští drží obranou linii, Hirkal s Mlhou se přidali k elitním jednotkám čarodějobijců, kteří prochází hrobky a krypty a zabíjí Červené čaroděje, kteří odtud rozšiřují svou nemrtvou armádu. Nutno podotknout, že když se Hirkal a Mlha pustí do práce, Letohradští si nejsou jisti, zda se mají více bát Thayských čarodějů nebo této dvojice.

hadrian píše:
- Celé to byla past ďáblů a byť zpackaná, stejně ďábly přivede k Letohradu, který má poničené hradby a obráncům byly způsobeny strašlivé ztráty. Jsem si téměř jist, že neodtáhnou s nepořízenou, Mephasm je nemá jak udržet na uzdě a proč by to taky dělal.

Mlha prozradí, že celý tento plán okolo sopky, Jarlaxlovi skupiny a Letohradu nebyl plánem ďáblů. Ukazuje se, že toto všechno bylo jen malou součástí mnohem většího plánu, do kterého ani Mephasm úplně nevidí. Mephasm si myslí, že možnost získání duší bylo jen lákadlo pro ďábly a za tím vším je někdo od Červených čarodějů, kterému musí jít o něco mnohem většího.

hadrian píše:
- Jestli Mephasm zjistí, jakou roli jsem sehrál ve zničení jeho plánu, pak jsem si získal protivníka smrtelně nebezpečného a ohrozil tak i své druhy a zejména svého přítele Mlhu. Snad už s nimi není, modlím se za to ke Correlonovi.

Mlha od Mephasma utekl až po tomto incidentu a vždy klidný Mephasm se ani tímto vším nenechal rozhodit. Vlastně to spíš vypadá, že se docela baví. Sám byl v Pekle vždy výjimečně dobrým manipulátorem, a teď se nechal zatáhnout do něčeho podobného ve světě, který mu je cizí, a kterému nepřikládá velkou důležitost. Je to pro něj výzva, a přestože to teď vypadá, že se Mephasmovi vše vymyká z rukou, Mlha tvrdí, že měl vždy na každou situaci hned několik záložních plánů, které dokázali vše zvrátit v Mephasmův prospěch.
Každopádně, ať už je za tím vším kdokoliv, má Mephasmovo uznání. Jediný smrtelník, který kdy v tom ohledu dokázal s Mephasmem držet krok byla Skylla.

Snad jsem to napsal dostatečně pochopitelně, nějaké otázky?:P
25.10.2013 08:04 - Deputy
Romane, dobré! Baví mne tvůj specifický styl podání shrnutí.
25.10.2013 19:53 - hadrian
Díky Endreyi za to shrnutí :).

Assassine - díky za objasnění role Mephasma a nejvíc díky za Mlhu a za to, že jsme si společně vykostili pár nepřátel - to je pro mě úžasný :)))
(Mlha stojí nad kouřícími zbytky čaroděje, jehož rudé krvavé zbytky jsou všude po kryptě a říká Hirkalovi nevzrušeným hlasem: "Tohle všechn kolem mě vede k názoru, že červení čarodějiové z Thaye mají důvod se nazývat "červenými", ale stejně mě docela baví jejich těla znovu a znovu podrobovat zkoušce mojí mocí a tvým mečem". Hirkal se pobaveně usmívá a dva vojáci gardy za nimi zvrací...). ;-)
Hirkal tedy díky objasnění Mlhy nebude sice ďáblům už nikdy věřit, ale taky si z nich neudělá své osobní nepřátele. Prostě se jenom poučil, že svět je složitější míswto, než se na první pohled zdá.
26.10.2013 22:50 - Endrey
Davam sem posledni cast meho zapisu. Prosim vsechny o kontrolu a pripominky. Dekuji:)

--------------------------------
Tak se vezem na povoze na statek. Strážci prohodí jen s Imbrossem několik vět a pokračujem bez sebemenších problémů dovnitř. Uvnitř vidíme osm drowů. Jeden z nich vypadá o něco líp. Má na sobě červenou kožárnu (Ta mi bude slušet..). Že by velitel? Po příjezdu nás hned chtěli vytáhnout z vozu. První jde Allyks, ale ta se jenom rozhlídla a jedno ze strážných drowů sejme. Delgar spustí několik blesků a Allyks už letí na další drowy, aby jim vymlátila duši z těla. A ne, že by se jí to nedařilo. Ta holka to snad má v krvi a s těma meči se snad narodila. Po uložení několika drowů k věčnému spánku se vrhá na velitele. Ona si snad ani neuvědomuje, že tu Hirkal s nama není. Tak jí aspon jdu krýt zadek já. Sice jsem jí tam platnej jak mrtvýmu kabát, ale i morální podpora se počítá, ne? Nakonec jediná, kdo přišla k úhoně byla Allyks, ale ta si z těch šrámu prdlajs dělala. Pomalu jsem ji musel přemlouvat, aby si to nechala ošetřit. Nakonec jsme dostali ven 30 vesničanů. Teď ale budem muset najít cestu ven z kopule.
Ze středu hemisféry míří paprsek na vrchol. Tak se k němu s Imrossem a dalšíma třema elfama blížíme. U zdroje pole vidíme drowí kněžku, která pole udržuje aktivní. Zas takovej problém by nebyl ji sejmout. Ale to by tam nesměl být velkej, hnusnej pavouk. Když se na ten hnus podívám pořádně, mám pocit že to byl ještě před nedávne drow. Asi nějakej jejich transformační rituál. A začínám si myslet, že do toho šel dobrovolně. Že by totalní fanatik? Jinak by už dávno zdrhnul. Asi tyhle věci nikdy nepochopím a Hirkalovo zachraňování drowů už vůbec ne. Na plánu jsme domluvili následovně: my tři si vezmem pavouka a oni mezitím sejmou kněžku. Pavouka jsme odlákali a zbytek udělal s drowkou krátkej proces. Okamžitě kopule zmizela. Pavouk odolával o něco dýl, ale dopadl stejně. Nikdo nám neutekl, takže drow mohl zůstat klidný, že ho nikdo neprozradí.
Tak už si to vítězoslavně kráčíme a před nama se objeví ohnivej portál a z něho vyjde Mephasm. Že má pro nás zase skvělou nabídku. On je snad podomní prodejce? Nebo býval, protože je docela neodbytnej. Ještě že neřekl "Mám nabídku, která se neodmítá". To už bych ho asi poslal do určitých míst. Ale i tak, zachraní zbývající vesničany, pokud jim necháme "pouze" dvě dušičky. On si snad myslí, že jsme blbí ? Proč bysme měli rozhodovat za někoho jiného? Ať se rozhodnou sami. Samozrejmě ji nevyužili...
Mimo jiné, po krátké debatě s Mephasmem jsem se dozvěděli, že Valindra hůl nemá, ale asi ji má někdo z Červených čarodějů. A taky to vypadá na docela slušnej problém s Valindrou a její armádou nemrtvých.
Celkově se nám podařilo zachránit 33 vesničanů, kteří se rozeběhli na všechny strany. Tři elfové si to namířili do lesů a Imross si to kracel na jih. My jsme se rozhodli jít do města a najít našeho pilota.
27.10.2013 01:20 - Assassin
Dívám se na Hirkala a nevypadá moc dobře. Ti zabití lidi a zachránění drowové s ním asi hodně zamávali. No, snad se z toho dostane. Asi bude potřebovat nějaké vzrůšo, aby s ním vůbec byla řeč. Naštěstí šel s Allyks a Delgarem pěšky a já se mohl pěkně prolítnout na mé opravené vzducholodi. No, skoro mé, patří gnómovi Oswaldovi, kterej letí se mnou a svou neteří Maralií. A když už jsme u ní, nechápu proč se na mě tak zvláštně dívala, když sem opravoval tu vzducholoď? Nějaká divná. Nevím, ale teďka to zjišťovat nebudu. Mám tu ještě spoustu práce a hlavně, začínám pomalu vidět na Letohrad. Spíš to, co po skvělým tahu Hirkala zbylo. Jedna třetina města úplně v čudu a když se podívám na zbytek, tak už to taky zažilo lepší časy. Ze severu se tam ještě hrnou ďáblové a orkové, pro změnu z jihu jdou vidět nejaký dvě armády, asi lidí, ale težko říct, protože už je to dost daleko. V tu chvíli jsem si všimnul zbytku skupinky, jak si vyšlapujou. Nevypadali nějak utrmáceně, ale chtěl jsem vědět, jak na tom Hirkal je. Takovej tvrďák... Hodil jsem jim na zem lana, aby vyšplhali na loď a mohli jsme pokračovat dál. Když už lezou nahoru, všímám si nějaké malé tečky na obloze jak se k nám přibližuje. A najednou blik a vidím úplnou hrůzu. Jak se moje skvělá vzducholoď v plamenech řítí dolů. Vcuku letu to zmizí a já jsem opět na lodi a zbytek družiny pode mnou... Jako vždy. Beztak to má na svědomí moje skvělá koule. Ale radši vidině budu věřit a budu klesat. Ten zbytečnej šplh jim neuškodí. Možná se na mě budou dívat jak na blbce, ale to se na mě dívaj i tak. Takže směr dolů.
Tak už i vím, co je to za tu tečku, co k nám letí. Kostěnej drak!!!!! Co tady do pr..le dělá??!!! Sice byla ještě šance, že by to mohl být pozůstatek hodného draka, ale Allyks nás z toho hodně rychle vyvedla. Prej modrej. No, tak to jsme v háji.
A jsem bez lodě!!!!!! ONI MNĚ JI OBĚTOVALI!!! Někdo mě asi nemá rád. Jo a mimochodem, přežili jsme. Teda já, Delgar a Allyks. Hirkal nám odlítnul, i s drakem. Po chvilce drak přistál. Spíš bych měl napsat, že spadnul. Ale jak se dá čekat od Hirkala, tak ten řekne, že to všechno bylo plánovaný a předem připravený plán, který do puntíku vyšel.
Jedinej normální jsem tady asi jen já. Protože Hirkal je v depresi, Allyks má evidentní problém s osobností a o Delgarovi ani nemluvím. Ten vypustil fireball směr moje loďka, která byla plná extrémně vybuchujícího plynu a ono to trošku sejmulo draka. Takže jsem ho v podstatě zničil já. Pak jsme na draka zoufale vypálili několik šípů, šipek a kdo ví čeho. Ale Hirkal, kterej se chce asi zabít, se domluvil s Allyks, aby mu udělala stupínek, o který se odrazil, vyskočil, teleportoval a najednou byl na zádech té obludy. Tu v letu sejmul a v plánovaným pádu přistál ve zříceninách Letohradu. Ještě, že nikdo neví, kdo jim to tam přistál...

Ještě několik kilometrů nám zbývá do města, tak jsem vytvořil rituál na vyvolání přízračných koní, protože se nám nechtělo šlapat pěšky. Rituál se mi povedl na výbornou, dokonce jsme mohli i lítat. Tak jsme vyrazili. Před Letohradem se nacházela ještě menší vesnice, spíš osada, ze které stoupal černej dým. A za ní docela velká trhlina, asi důsledek zemětřesení. Nakonec jsme se shodli, že půjdem omrknout tu osadu. Jak se tak přibližujem, tak si všímáme několika postav, co vypadají jako lidé. Jak tam tak jedem, najednou se nad osadou začne dělat velká kopule fialové barvy. Radši bych zdrhnul, ale Delgar se rozhodl jet za těma lidma, co viděl dole. Nakonec ho i s Allyks doháníme, ať v tom není sám. Než ho doženem, tak už si s něma povídá v elfštině. Když tam přijedem, vidíme několik elfů a lidí. Jejich stav není zrovna nejlepší, proto je hned s Allyks léčíme. Mezitím se však kopule uzavřela a my jsme se tu stali vězni.
Dozvěděli jsme se, že většina vesničanů byla odvedena drowy do té trhliny, co se udělala na konci osady. Zbylo tu pouze několik zajatců, kteří jsou zavření ve starostově baráku a prej tam odvezli i nějaké zbraně. Dovídáme se, že tam vede tajná chodba, která vede přímo do baráku. Nakonec se domluvíme s elfy, že my projdem chodbou, oni udělají bugr před dveřma a vlítnem jim přímo do zad. Tak se i stalo, Delgar tam udělal menší peklo a tři drowy poslal do věčných lovišť.
Od zachráněných se dozvídáme, že taky mají zajatce. Nějakýho drowa, kterýmu se způsoby jeho rasy moc nezdaj. Dovedou nás k němu a v klidu si s ním pokecáme. Jmenuje se Imbross a měl nějakou vyšší hodnost. Naštěstí s náma není Hirkal, hned by ho poslal za jeho kamarádama, co jsme potkali před chvilkou. Dozvídáme se, že nesouhlasí s názory drowu. Rád by přežil pogrom (ne pognom!!!) drowů, který bude po tomhle následovat. Když ho tak poslouchám, tak nemám pocit, že by lhal. Buď je tak dobrej lhář, nebo mluví pravdu. Dokonce nám řekne, kde mají drowové hlavní základnu, kde zadržujou dalších 30 zajatců. Navrhnul i plán, jak se tam dostat a provést útok. Navrhuje, aby jsme my tři, jeden elf a tři vesničani jeli jako zajatci na vozíku s tím, že on bude řídit povoz. Tak snad to všechno vyjde.

Tak se vezem na povoze na statek. Strážci prohodí jen s Imbrossem několik vět a pokračujem bez sebemenších problémů dovnitř. Uvnitř vidíme osm drowů. Jeden z nich vypadá o něco líp. Má na sobě červenou kožárnu (Ta mi bude slušet..). Že by velitel? Po příjezdu nás hned chtěli vytáhnout z vozu. První jde Allyks, ale ta se jenom rozhlídla a jedno ze strážných drowů sejme. Delgar spustí několik blesků a Allyks už letí na další drowy, aby jim vymlátila duši z těla. A ne, že by se jí to nedařilo. Ta holka to snad má v krvi a s těma meči se snad narodila. Po uložení několika drowů k věčnému spánku se vrhá na velitele. Ona si snad ani neuvědomuje, že tu Hirkal s nama není. Tak jí aspoň jdu krýt zadek já. Sice jsem jí tam platnej jak mrtvýmu kabát, ale i morální podpora se počítá, ne? Nakonec jediná, kdo přišla k úhoně byla Allyks, ale ta si z těch šrámu prdlajs dělala. Pomalu jsem ji musel přemlouvat, aby si to nechala ošetřit. Nakonec jsme dostali ven 30 vesničanů. Teď ale budem muset najít cestu ven z kopule.
Ze středu hemisféry míří paprsek na vrchol. Tak se k němu s Imrossem a dalšíma třema elfama blížíme. U zdroje pole vidíme drowí kněžku, která pole udržuje aktivní. Zas takovej problém by nebyl ji sejmout. Ale to by tam nesměl být velkej, hnusnej pavouk. Když se na ten hnus podívám pořádně, mám pocit že to byl ještě před nedávnem drow. Asi nějakej jejich transformační rituál. A začínám si myslet, že do toho šel dobrovolně. Že by totální fanatik? Jinak by už dávno zdrhnul. Asi tyhle věci nikdy nepochopím a Hirkalovo zachraňování drowů už vůbec ne. Na plánu jsme domluvili následovně: my tři si vezmem pavouka a oni mezitím sejmou kněžku. Pavouka jsme odlákali a zbytek udělal s drowkou krátkej proces. Okamžitě kopule zmizela. Pavouk odolával o něco dýl, ale dopadl stejně. Nikdo nám neutekl, takže drow mohl zůstat klidný, že ho nikdo neprozradí.
Tak už si to vítězoslavně kráčíme a před náma se objeví ohnivej portál a z něho vyjde Mephasm. Že má pro nás zase skvělou nabídku. On je snad podomní prodejce? Nebo býval, protože je docela neodbytnej. Ještě že neřekl "Mám nabídku, která se neodmítá". To už bych ho asi poslal do určitých míst. Ale i tak, zachrání zbývající vesničany, pokud jim necháme "pouze" dvě dušičky. On si snad myslí, že jsme blbí ? Proč bysme měli rozhodovat za někoho jiného? Ať se rozhodnou sami. Samozřejmě ji nevyužili...
Mimo jiné, po krátké debatě s Mephasmem jsem se dozvěděli, že Valindra hůl nemá, ale asi ji má někdo z Červených čarodějů. A taky to vypadá na docela slušnej problém s Valindrou a její armádou nemrtvých.
Celkově se nám podařilo zachránit 33 vesničanů, kteří se rozeběhli na všechny strany. Tři elfové si to namířili do lesů a Imross si to kráčel na jih. My jsme se rozhodli jít do města a najít našeho pilota.
27.10.2013 01:35 - Assassin
Díky za zápis, do předchozího postu jsem zkompletoval všechny tři části. Jen jsem u nich doplnil chybějící diakritiku. Pokud by to ještě Endrey nějak měnil na základě případných připomínek, pak bych to taky ještě podle toho editnul, aby to mohl hadrian přidat k ostatním.

Jinak já k němu žádný připomínky nemám, je to Peblígovsky skvělý!:)

Akorát v zápise chybí absolutní závěr minulé hry, kdy jste došli k rozbořeným hradbám letohradského hřbitova plného nemrtvých a mezi vás se teleportoval bývalý arcimág luskanského mystického bratrstva lich Arklem Greeth. To však nevadí, začneme tím příště.
27.10.2013 08:42 - Endrey
Diky moc Assassine.

Jinak klidne prihodte pripominky, ja je prelozim na pebligovstinu a zakomponuju do textu:)
31.10.2013 18:11 - Assassin
Poprosím hadriana, aby Endreyho zápis z mého postu hodil do článku.
Dík.
31.10.2013 19:01 - hadrian
Huž se stalo.
2.11.2013 00:29 - Assassin
Slovníček postav a míst:
Kalashtar Akasha - nová členka družiny
Kapitán Grinch - velitel Bílé gardy Letohradu
Peklonoši - označení dvojice Hirkal a Mlha ve válce o Letohrad
Effron Zkroucený - půltiefling, velitel Černé gardy, stínopádsky agent, samozvaný vládce Letohradu
Herzgo - již mrtvý tiefling, před svou smrtí zastával stejnou roli, kterou po něm zdědil jeho syn Effron
Valindra Stínoplášťová - ne úplně hodná a ne úplně živá elfička
Arklem Greeth - ne úplně živý, ale zato sympaťák v nevyrovnaném partnerském vztahu s Valindrou
Lord Dagult - Hlubinský šlechtic, samozvaný vládce "Nového Letohradu"
Mythal dračího hněvu - vázaný na rudou kometu
Věčná noc (Evernight) - stínopádský odraz Letohradu
Nerull - dávno mrtvý bůh smrti
Netherská říše (Netheril) - magokratická starobylá lidská říše, která úrovní magie překonala eladriny i Imaskarskou říši

hadrian: Je toho tentokrát hodně, ne všechno je důležitý a musí se objevit v zápise. Nechám to na tobě.

Protože těch informací o Netherské říši bylo nakonec víc něž dost, postnu je pro oživení sem:

1) Byl jsem farmářem v malé farmářské osadě v dobách slávy Imaskarské říše. Ale naše vesnice byla od této říše daleko a museli jsme se o sebe starat sami. Až náš stařešina Nether domluvil spojení sedmi vesnic, které byli okolo blízkého jezera. A tak vznikla aliance farmářských vesnic po našem stařešinovi pojmenovaná Netheril. Nedaleká mocná elfí říše si všimla naší prosperity v úrodnosti a ochraně před divou zvěří a nabídla nám malou výpomoc. Začali nás učit magii. Byli překvapeni naší nově objevenou vášní a rychlostí našeho učení. Netrvalo dlouho a každá hospodyně dokázala vyčarovat drobné kouzlo. Třeba na zapálení svíček nebo ustlání postele.

2) Zloději! To jste vy co? Elfové, gnómové! Nedokázali jste snést, že jsme překonali své učitele. To my našli ty svitky. Ano, ano, na vašem území, někdo je tam musel nastrčit. Ale nám! Díky nim jsme se stali nejmocnějšími mágy na světě. To že jste vy, elfové ukradli část na tom nic nemění. Můžete nám jen poděkovat, že se gnómové naučili díky svitku iluzionární magii a přestali býti otroky! My teď budeme vládnout světu!

3) Díky Netherským svitkům každý z nás byl velmi mocným čarodějem, ale někteří byli výjimeční. Žádný z nich však neměl na mocného Ioulauma. S ním jsme měli všechno. Naučil nás vytvářet létající města. Zastavili jsme stárnutí, postavili létající lodě, které dokázali opustit atmosféru. Imaskarskou říši nakonec bohové zničili, i nám házeli klacky pod nohy ze strachu před naší mocí. Ale neměli šanci. Nikdo ji neměl, nepřátel bylo dost, ale mocný Ioulaum dokázal ničit
armády myšlenkou. Netherská říše se stala nejmocnější v dějinách světa.

4) Narodil se absolutní génius, jediný čaroděj, který v některých ohledech dokázal překonat samotného vládce Ioulauma. Karsus. Ve dvou letech zvládl první kouzlo, o dvacet let později vlastní létající město. Stal se nejmocnějším uživatelem magie, který kdy žil. Magie se mu však zdála tak snadná, že mu chyběla disciplína a pouštěl se do projektů, na které si ani mocný Ioulaum
netroufal. Karsus se svými studenty s podobnou sebedůvěrou je však zvládali.

5) Ioulaum zmizel! Neřekl kam, neřekl proč. Prostě odešel. Zanechal nás napospas nepřátelům. Panika se šířila napříč Netherskou říší. Co si počneme bez mocného Ioulauma? Karsus nás chtěl zachránit. Vyvolal nejmocnější kouzlo, které kdy vzniklo. Karsův Avatar. Dovolilo mu vysát božství z kteréhokoliv boha a sám se bohem stát. Vyšlo by mu to, kdyby neprovedl tu nejhorší možnou volbu. Vybral si bohyni magie, nechť se tomuto rozhodnutí navždy říká Karsova Hloupost. Karsus
vysál část její božské energie a poté se bohyně zabila. Magie na malý okamžik, než si ji převzal Corellon přestala existovat. Naše magická létající města spadla a Karsus tak způsobil Pád Netherilu.

Jen ještě doplním malý heslo, co jsem našel u Netherské říše světe div se na wikipedii.
"Jakkoliv mocná lidskost může být, je tu jeden nepřítel, kterému se nikdy nemůžeš postavit a vyhrát: Pýcha."

Na závěr připojím jedno video, na které jsem narazil, a které dost zajímavě spojuje hned několik prvků přítomných v naší hře. Přísahám, že jsem na toto video narazil až poté, co jsem připravil hru a všechny podobnosti jsou jen naprostá náhoda. Ale video se mi líbí, tak se o něj chci podělit:P
http://www.youtube.com/watch?v=f5epNE4OJb4
2.11.2013 05:35 - chrochta
Assassine, náhoda má divný smysl pro legraci. Zrovna překládám "Lost Empires of Faerún" a dočišťuju překlad kapitolky Fallen Netheril.

Takže děkuji za pomoc při překladu; na oplátku mohu nabídnout výsledek své práce a kdysi u Wizardů volně stažitelný modul "Netheril: Empire of Magic".
2.11.2013 06:25 - Assassin
chrochta: Těchto pět odstavců jsou výtahem monologu pěti NPC v naší hře. Nejsem si jist, zda je moudré na jejich základě jakkoliv upravovat překlad oficiálních materiálů, nicméně jestli ti skutečně pomohly, tak jsem rád.

Musím tě však upozornit, že tyto výtahy jsou nejenom značně zjednodušené, ale minimálně ve dvou případech vyloženě chybné.

Assassin píše:
Ano, ano, na vašem území, někdo je tam musel nastrčit.

Tohle je vyloženě spekulace, o které snad v oficiálních materiálech není žádná zmínka.

Assassin píše:
Magie na malý okamžik, než si ji převzal Corellon přestala existovat.

Hrajeme s jiným než FR panteonem, takže tohle je pro tvoje účely úplná blbost. Magii si převzala reinkarnace Mystryl Mystra.

Výsledek tvé práce si rád přečtu.:)
2.11.2013 15:09 - chrochta
Assassin: To o "náhodném" objevu netherilských svitků není spekulace; nechal je "objevit" Arthindol Zeměvid (Terraseer), další ze slavných - a tajemných - jmen Netherilu, jinak prastarý kostěj, jeden z 64 králů-kostějů pre-netherilského města Oreme a příslušník jedné z Tvůrčích ras, ještěrovitých sarrukhů (mají na svědomí nágy, yuan-ti a podobně; blíže Serpent Kingdoms). Není jisté, zda svůj "projekt Netheril" hodnotí jako úspěch či neúspěch, respektive jaké měl kvůli němu problémy s ostatními soudruhy králi.

Jinak vaši hru sleduji už nějakou dobu a dobře se při čtení bavím.
2.11.2013 17:11 - Assassin
chrochta: o něm samozřejmě vím a přesně na něj jsem v tom "nastrčení" narážel. Přesně jak píšeš jsem to plánoval. Jen jsem nevěděl, jestli to bylo někde v oficiálních materiálech přímo potvrzeno.

Další případné spoilery, ale poprosím spíše do PM:P
5.11.2013 19:20 - hadrian
Získané věci z hraní 1.11. (Letohrad a Stínopád).

Každý sem napište,zda o nějaký předmět máte zájem, pokud bude více lidí toužit po jednom předmětu, tak se musí dotyční dohodnout mezi sebou. Rozdělování končí v pátek 8.11. v 20:00 (pak sem postnu rozdělení).

Common, uncommon předměty:
1x Libovolné žezlo do levelu 15:


Hotovost celkem 10.000,- zl: Pro každého tedy 2.000,- zl - ty peníze si ještě nepište, po uzavření rozdělení napíšu součet a podíl každého z nás.
8.11.2013 13:44 - hadrian
Přidávám historii posledního hraní, prosím pište připomínky, názory, hodnocení atd. :)

Edit: vím, že je to teď více osobní, ale využil jsem u dálostí k vypíchnutí vlivu na Hirkala a jeho příběh.
8.11.2013 13:50 - hadrian
Dvě strany mince (Letohrad a Věčná noc)

Přistání v Letohradské nekropoli bylo tvrdé. A život zůstal tvrdý i potom. Letohrad byl poničený a v jeho troskách zuřil boj s nájezdníky. Ať už se skřety, nebo s nemrtvými vedenými červenými čaroději z Thaye. Bílá i Černá garda (Bílá vedená kapitánem Grinchem a Černá vedená půltieflingem Effronem Zkrouceným, synem již mrtvého Herzga, vládce Letohradu) v rozvalinách nekropole sváděla boj právě s neživou armádou a snažila se zničit drakoliche, jehož tělo pořád pulzovalo nepřirozenou silou. Ale čekalo mě zde radostné překvapení v podobě Halfreda Podhorského, řečeného Mlha. Vzpomínám na tuhle krátkou epizodu rád. Spolu jsme vytvořili malou jednotku, které ostatní začali přezdívat „Peklonoši“. Končeně svět dostal smysl. Žádné šedé odstíny. Byli jsme to my proti červeným čarodějům v kryptách nekropole. Je pravda, že přidělenci od Bílé gardy kolem nás neměli velkou životnost. Ale my dva jsme si vystačili, byl jsem rád, že Mephasm se na něm nemstil. Prý byl dokonce pobaven, protože sám byl zatažen do intrik, využit a to už se mu nestalo hodně dlouho. Každý máme své libůstky a pekelníci se v tomhle od ostatních ras evidentně neliší.
Že se tyto jednoduché časy změní jsem nepoznal hned. První náznak změny jsme s Mlhou ani nepostřehli. Seděli jsme po jedné úspěšné akci a otupovali mysl a rozbolavělé svaly výborným ředěným letohradským vínem, když k nám přistoupila postava v kápi s kopím s tím, že ji kapitán Bílé gardy Grinch přidělil jako dalšího rekruta k Peklonošům. Představila se jako Akasha, šamanka svého lidu a řekla nám, že máme úkol v jedné kryptě na jihovýchodě nekropole. Ale nevypadala jako běžný přidělenec. Na rozdíl od těch předchozích jí v očích neseděl ten zoufalý výraz mužů bojujících v ruinách vlastního domova. Možná proto, že Letohrad nebyl jejím domovem, nebo proto, že v ní je víc odvahy, než je běžné. Ať už byly její důvody jakékoliv, projevila se později jako velmi platná a chladnokrevná.
V jihovýchodní kryptě se to celé obrátilo v Grůmšovo lejno. Čekali nás sice zde dva červení čarodějové z Thaye, ale bohužel i se třemi tieflingy. Přišli si pro Mlhu. A on s nimi odešel s tím, že si to musí vyřešit sám. Ah Corellone, proč jen jsme nevymalovali strop krypty jejich krví, ale Mlha si zaslouží moje přátelství a moji víru v jeho rozhodnutí.
S černými myšlenkami a Akashou v patách jsem se vracel zpět do tábora Bílé gardy, když tu jsem uviděl známé tváře. Allyks, Peblíg a Delgar dorazili!

(Později mi prozradili, že po cestě potkali Arklema Greethe, který jim sdělil, že drakolichovo tělo je jen návnada, že Valindra má jakousi jeho fylakterii, pomocí níž chce po zničení drakoliche přenést jeho neživot do mrtvoly mnohem silnějšího draka pohřbeného pod nekropolí se vstupem přes hrobku Hodinářů, dávno mrtvého cechu.)

Delgar, když viděl nemrtvé armády rozeseté po nekropoli zajásal a vytáhl kdysi získané knihy o temné magii. Že prý podle nich stvořil úžasné, mocné kouzlo, které prý skromně nazval „Velké Delgarovo ovládnutí nemrtvé armády“ a že nám ho hned ukáže a zastaví šílenství v nekropoli. Jenže po jeho vyvolání se otevřel kolem něj portál a místo ovládnutých nemrtvých se ozvalo hlasité „PLOP“ a Delgar zmizel. Z jeho poznámek a z knih jsme zjistili, že přehlédl jednu maličkost – tohle kouzlo by mohlo fungovat, ale pouze ve Stínopádu, poslední den v roce a pouze pokud by v tu dobu byl úplněk. Ať se dostal kamkoliv, věřili jsme, že zrovna on, Ohněpán, dokáže přežít a vrátit se.
Varovali jsme Bílou gardu, kněží Havraní královny i Effrona Zkrouceného (zřejmě kříženec elfa a tieflinga) o tom, že tělo drakoliche je lest Valindry a že skutečný problém je dole pod nekropolí pod hrobkou cechu Hodinářů – mrtvola prastarého modrého draka. Pak jsme vyrazili do oné hrobky.
Pomocí klíče, který dostala Allyks od Arklema jsme se dostali do hrobky a ve velké síni jsme uviděli pod nohama obrovský mechanismus, který zřejmě pomocí jakýchsi tří nestejně dlouhých ramen ukazuje čas. I po těch staletích byl stále funkční a síní se ozíval tikot ne nepodobný tlukotu srdce. Kromě mechanismu pod našima nohama zde byl jen sloup s pozlaceným kolem a nad ním nápis: „V době mezi nocí a dnem se otevírám“. Akasha vzala za kolo a s viditelným úsilím otočila kolem. Ta ramena pod našima nohama se dala do pohybu a jakmile se dostala na stejné místo, Akasha přestala točit. Ozval se hluk a otevřela se cesta dolů. Po tom, co jsme sestoupili do podzemního dómu jsme na druhé straně u obří kovové brány zahlédli vznášející se tělo nemrtvé elfky – Valindra! Nevšimla si nás a tak jsme využili příležitost a dostali se až téměř k ní. Těsně před tím, než se rozhořel boj si nás ale všimla a snažila se nás přesvědčit, že pomocí nemrtvého draka nechce zničit Letohrad, ale že bojuje s Černou gardou. Že to nejsou Letohradští, ale ve skutečnosti garda ze stínopádového odrazu Letohradu, z Věčné noci. Nemrtvé šílené stvůře ale nelze věřit a tak jsem zaútočil. Málem jsme zvítězili, ale při boji se dostala k oné kovové bráně a prošla skrz ni. Než jsme stačili vymyslet, jak se za ní dostat (a než stihl Peblíg vyvolat rituál, který by nás za bránu dostal), ozval se zpoza brány hřmot, jako by se cosi obrovského dralo z podzemí na povrch. Neuspěli jsme. Okamžitě jsme vyběhli ven.
Uprostřed nekropole zel kráter, na obloze silueta nemrtvého draka a armáda nemrtvých ve středu se skupinou červených čarodějů provádějících jakýsi rituál zuřivě se bijící s Černou gardou. Pár skupin dobrodruhů snažících se probojovat skrz nemrtvé k červeným čarodějům ale nemohlo situaci zvrátit v neprospěch nemrtvých. To vše ozařovala sinavým světlem rudá kometa – Mythal dračího hněvu (vždy když se objeví, pak draci na celém světě ztratí soudnost a stanou se nemyslícími zuřivými predátory). Letohradská Bílá garda vystrašeně pozorovala tento úkaz a z bojiště se stahovala. Zato Černá bojovala zuřivě a snažila se zřejmě oslabit nemrtvé co nejvíc to jde.
Pak červení čarodějové uspěli, otevřeli portál a obě armády se přenesli portálem do stínopádu. Valindra na drakovi však nevlétla za nimi, ale vydala se směrem k Letohradskému lesu a možná dál do Thaye?
Okamžitě jsme šli hledat Effrona, jestli nám někdo může odpovědět na otázky, je to on. Cestou jsme si všimli, že v přístavu vznikla opevněná enkláva. Prý je nazvaná „Nový Letohrad“ a vede ji lord Dagult, šlechtic z Hlubiny.
Effrona jsme uviděli zrovna když vycházel ze svého domu sbalený jako na dlouhou cestu. (Effron je opravdu „zkroucený“, jednu ruku má podivně znetvořenou a nepohyblivou.) Kopancem jsem ho poslal dovnitř, nebylo by dobré, kdyby si nás teď někdo všímal. A všechen vztek a frustrace z posledních událostí (setkání a následné rozloučení s Mlhou a moje bezmoc s tím cokoliv udělat, smrt mé rodiny, chyby zapříčiněné mojí neznalostí) se v mé mysli zvedly jako rudá opona před mýma očima a vše se mi zdálo najednou jednoduché, prosté a správně. Effrona jsem držel pod krkem a pomocí dýky jsem pro začátek uřízl prst na ruce a neměl jsem pocit, že dělám něco nesprávného. Té zdravé. Pak byl velmi sdílný. Opravdu pochází ze stínopádu z Věčné noci a opravdu jeho otec se lstí stal vládcem Letohradu a to proto, aby boj o Věčnou noc proběhl už tady, ve smrtelném světě. Jeho otce zabila prý jeho matka, „ta elfská svině“ o ní říkal. Chystal se uprchnout, protože vpodstatě neuspěl, měl zamezit průchodu nemrtvé armády a jeho nadřízení (o kterých toho prý moc neví) by ho neviděli rádi. Přesvědčili jsme ho, aby otevřel portál a poslal jim vzkaz. Jenže se nás pokusil podfouknout a chtěl tím portálem uniknout. Ještě že byl svázaný, takhle jsme spolu s ním prošli do Stínopádu.
Objevili jsme se v ruině jakéhosi domu. Kolem pršely saze a vzduch byl těžký, horký a štípal v očích. Kolem zuřila bitva mezi obránci Věčné noci a nemrtvou armádou. Jediná naše šance přežít a dostat se odsud byl Effron. S trochou štěstí by nás prý mohl provést nepozorovaně bojištěm. A můj vztek se opět dostavil, díky jeho pokusu o zradu jsem mu chtěl uříznout ucho. Zastavila mě až Allyks. "Křik Effrona nás prozradí, zbláznil ses?"

Díky vzteku ve mně jsem málem zahubil své přátele, hřejivý pocit rudé nepříčetnosti ve mně nebyl posilou, ale něčím, co ohrožuje mě i mé blízké. Co se to se mnou pro Correlona v poslední době děje? Nepoznával jsem sám sebe…

Se štěstím jsme se dostali mimo boj. Prý na severu, v území Havraní královny je jakási dávno opuštěná pevnost. Vydali jsme se tam. Doufali jsme, že se nám tam podaří dát se do kupy a snad nalézt nějaké křížení pro přechod do smrtelného světa.

Cestou (svázaného Effrona jsme vzali s sebou) mi vířil v hlavě kaleidoskop pocitů, ve kterých jsem se nevyznal. Ta rozvzteklená bestie nenávisti v mé mysli byla šálivým příslibem zjednodušujícím svět kolem mne, ale za cenu ztráty všeho, čeho jsem si cenil a cením dosud. Mučení, to přece nejsem já. Zabít někoho, tak to chodí, ale působit bolest záměrně, to je odporné.

Z té opuštěné pevnosti na nás sálala podivná moc. Zlo z ní cítili snad všichni. Raději jsme se utábořili kus od ní, s tím, že ji prozkoumáme až se vyspíme. Ráno na nás dosedl duch stínopádu. Stínopád není přátelským místem a pro bytosti do něj nepatřící je víc než nebezpečný. Já cítil jen jakousi lehčí únavu, ale ostatní kolem mne nevypadali moc dobře. O tomto jevu nás učili na akademii, musíme si dávat pozor, dokud zde budeme, nezlepší se to.
Při vstup do pevnosti byla cítit zlá enegie prýštící z jediné nepobořené stavby, z hlavního sálu. Effrona jsem omráčil a svázaného jsme ho nechali venku, uvolnil jsem mu nohy. To pro případ, kdyby se s námi něco stalo, aby tam nezemřel hladem a žízní. Něco uvnitř mě ponoukalo, abych ho zabil, že už není k ničemu a že tím zmenším riziko, ale zatvrdil jsem se vůči tomu hlasu. Když jsme vstoupili do sálu, nemohl jsem uvěřit vlastním očím. Pocit zla vyvěrajícího z celé pevnosti byl tady nejsilnější. Ta energie měla něco společného se smrtí, ale nebyla to neutrální energie Havraní královny. Podle starobylosti stavby to Allyks odhadla na pevnost zasvěcenou Nerullovi, dávno mrtvému bohu smrti, což Peblíg vzápětí podpořil. Jako by se zde cosi zlého probudilo a odešlo a ta aura zla kolem je zbytkové vyzařování. Ale to nebylo to, co mě překvapilo. Byly to siluety pěti duchů v podobách mé rodiny. Byli tu všichni, otec a matka, oba bratři a sestra. Vznášeli u sloupořadí, které končilo trůnem z kostí vybělených věky. Na trůnu ležel vzkaz. Byl to vzkaz od Erevana pro mě. Prý skutečně zabil mou rodinu. Napadla/posedla je zlá stínopádská entita a nemohl je nechat na živu, mělo by to hrozivé důsledky pro celou eladrinskou společnost v Žárné a dost možná i dál. Zdrojem té entity je prý Haldor, můj děd a tahle pevnost je poslední místo, na které Erevan při pátrání po Haldorovi narazil. Mám se pokusit ho najít a zastavit a dokončit tak to, co Erevan nedokázal.
Když jsme šli k trůnu, tak v prachu našich nohou bylo znát stopy dvou tvorů, co tu mohli být před námi. Zřejmě šlo o stopy Haldora a Erevana. Cosi, co tu spalo, zřejmě posedlo mého mého děda a vjeho těle odešlo neznámo kam.
Duchové nám nemohli poskytnout nejmenší vodítko. Zřejmě duše mé rodiny poškozené stínopádem pojmuli do sebe i jiné entity a mluvili na nás obecnou řečí. Jednalo se asi kdysi o obyvatele Netherilu (Netherská říše - magokratická starobylá lidská říše, která úrovní magie překonala eladriny i Imaskarskou říši). Vybavili jsme si jedno heslo o Netherilu: "Jakkoliv mocná lidskost může být, je tu jeden nepřítel, kterému se nikdy nemůžeš postavit a vyhrát: Pýcha." Jak moc je to podobné tomu, co se stalo místům poškozeným Mythalem?
Zatímco ostatní vzrušeně debatovali, jak nejlépe využít duchy a co nejvíc od nich zjistit, já bezradně stál před duchy své krve a cítil zmatek.

Proč to „něco“ posedlo mého děda Haldora? A proč to tak snadno posedlo i zbytek mé rodiny?
Je to snad proto, že naše rodina byla vždy na poměry eladrinů náchylná k tvrdosti a prchlivosti?
Souvisí to s mými výbuchy vzteku a násilí? Proto je naše rodina takovou dobrou živnou půdou pro tuto entitu?
Mám cítit o to větší strach, že už při svém zrození jsem byl poznamenán energií chaosu a jsem tak možná náchylnější stát se krutou kreaturou?
Kde hledat Haldora a kde hledat křížení?
A náhle v tom zmatku ve mně jsem našel pevné jádro. Vzpomněl jsem si na hodiny na akademii a na to, jak mě tam učili ovládat zárodek chaosu v mé duši pomocí meditace a vůle. Vzpomněl jsem si na to, že jsem eladrin a že my jsme vytvarováni Corellonem jako meč proti zlu, zvůli a ničení. A ať už je v mé duši cokoliv z chaosu živlů, stále jsem dítětem Corellona. Jsem potomek rasy, která vždy vzdorovala. Ať už Grůmšovým, nebo Lolthiným kreaturám. I když jsou eladriné známi pro magii a krásu jejich věcí, náš zrod byl v boji a pro ten jsme byli Corellonem stvořeni, protože magie a krása musí být chráněna ostřím a hradbou našich těl. Rozhodl jsem se. Vrátím se ke cvičením, které mě naučili v akademii a budu vzdorovat krutosti, která se ve mě skrývá, která ohrožuje i mé přátele.


V hlavě se mi zrodil plán, co dělat dál. Ale nejdřív jsem musel udělat to nejdůležitější v téhle chvíli. Pomocí svého astrálního meče jsem propustil všech pět duší. Ostatní sice chtěli nechat je na jejich místech a čekat, jestli nás něco nenapadne. Ale já je propustil je z jejich zmučených podob, kdy už žádný z nich neměl vlastní osobnost, bylo to to nejmenší, co jsem mohl udělat.
Řekl jsem ostatním, že zde už nic víc nezjistíme. Že je čas se vydat dál do hájenství havraní královny a zjistit, co je tahle pevnost za místo, jakou má historii a něco o entitě, co v ní dřímala. Jen to nám může pomoci v pátrání po Haldorovi. A hlavně najít křížení právě na severu. Při odchodu z chrámu Allyks chtěla rozvázat Effrona úplně. Ostatní se zarazili a dívali se na mě. Asi čekali, že ho zabiju, nebo nechám svázaného. A já nakonec přiklekl k Allyks a pomohl jí dokončit rozvazování a snažil se vytěsnit vztek, který mi našeptával, že zabít Effrona by minimalizovalo rizika. Tohle byl pro mě můj soukromý první krok na mé cestě k sebeovládání.

V hlavě se mi usadilo pár nápadů:
1) Najít někoho v říši Havraní královny, kdo nám prozradí o pevnosti a tom co v ní dřímalo víc, popřípadě i o krocích toho, co posedlo Haldora.
2) Najít křížení na severu.
3) Najít Delgara, Peblíg je bez něho jako tělo bez duše.
4) Ve smrtelném světě najít a zabít Valindru – ne proto, že by udělala něco, čím by nás ohrozila, nebo pro její boj s Věčnou nocí. Ale pro její cíle a díky její bezohlednosti už umřelo mnoho bytostí a někdo ji musí zastavit. Než se na to najde někdo lepší a pokud přesvědčím ostatní, budeme to my, kdo ji zastaví a pak ty, kdo ji používají jako nástroj – nejspíš někdo na vrcholu organizace červených čarodějů z Thaye.
5) Při příští promluvě se zeptat Arklema, jak to, že jeho řeči o fylakterii kněží Havraní královny považovali za nesmysl. Co tím chtěl získat, že nás oklame a proč si tak přeje, abychom zastavili Valindru ve skutečnosti.
6) Změnit sám sebe ovládnutím chaosu živlů ve mně – zabíjet ano, ale nehrát si s něčí bolestí a nepoužívat mučení jako nástroj k dosažení cílů.
8.11.2013 21:24 - Nerhinn
A přesně z tohohle důvodu jsem svého času začala psát sumarizace :D
Ale jo, klidně. Přivlastni si Allyksiny dobré skutky. Ona by s tím beztak souhlasila :)
Jinak... Je to dobře napsané. Dává to smysl a dobře se to čte.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090725898742676 secREMOTE_IP: 18.224.38.43