17.4.2014 09:55 - Winnie
...:D Nemrava si "zamlouvá" toho tmavovlasého fousatého... a nebo Draka... a nebo oba :D
22.4.2014 12:59 - hadrian
Szass Tam vrací úder

Den cesty od Hlubiny jsme se utábořili. Ráno nás čekalo překvapení. Delgar se pokoušel tajně opustit tábořiště, ovšem tak nějak „po Delgarovsku“ - přetahoval se o hůlku s Peblígem ležícím ještě ve svém kutlochu a hádali se u toho jak dvě hokynářky na trhu. Nakonec Delgar dostal, co chtěl, řekl nám, že musí zmizet a že na nás počká v Žárné. Pak po jakémsi rituálu zmizel. Už druhý člen naší družiny je pryč a to den ještě ani pořádně nezačal. Něco mi říkalo, že než den skončí, něco se pokazí. Špatné věci nechodí samy.
Ale zdálo se, že se mýlím. Protože k nám přijížděl náš známý, Sir William Delryn obklopen paladiny řádu Bahamuta, jejich kněze a jedné paladinky, co měla znaky Korda. Okamžitě nám (teda vlastně Allyks, protože hleděl celou dobu pouze na ni) nabídl doprovod do Hlubiny a my přijali. Byl jsem rád z tohoto nenadálého setkání, třeba to Allyks vytrhne z její trudnomyslnosti a zdálo se mi, že bych mohl mít i pravdu.
Po nějakém čase všichni ucítili pach spáleniště. Válka? A tady? V blízkosti Hlubiny? Když jsme přijeli blíž, uviděli jsme vypálenou ves Dust. Mezi domy se válely posekané mrtvoly. Já, Allyks a Peblíg jsme se vydali na průzkum.
Peblíg našel na kraji vsi louži po nějakém lektvaru a zjistil, že by se mohlo jednat o lektvar proměňující podobu jeho uživatele. Allyks stranou pohledů paladinů vyslechla poslední myšlenky a vize jednoho z mrtvých a zjistila, že ves zmasakroval kdosi s podobou nás – Mě, Allyks, Peblíga i Delgara a to docela nedávno a zaslechla z posledních vjemů mrtvého, že útočníci se bavili o tom, že pár přeživších ať klidně uteče. Vybavení na sobě měli útočníci jiné než my, shadar-kaiské. Našli jsme i magickou dýku ze stínopádu pod jednou mrtvolou. Já ve studni uprostřed nalezl živého chlapce. Když mě uviděl, vystrašil se, jako by viděl démona. S hrůzou odmítal vylézt. Trochu jsem ho uchlácholil, ale dostat ho ven dokázala jen Nemera (paladinka Korda), její talent na práci s lidmi je opravdu imponující. Chlapec tvrdil, že to my spolu s nějakým čarodějem (vzhledem by se mohlo jednat o podobu Delgara) jsme zmasakrovali vesnici. Bahamutův kněz ho uklidnil, že po dobu, kdy probíhal masakr, tak my byli daleko odsud v jejich doprovodu a tak je zhola nemožné, abychom to byli my. Chlapec se uklidnil a sám přiznal, že ti útočníci měli opravdu jiné oblečení a zbraně než my.
Někdo se tu na nás snaží poštvat místní spravedlnost a očernit naše jména v Hlubině. Nebylo těžké spojit si to se Shadovarem. Sir William Delryn nás přemluvil, abychom jeli očistit svá jména k soudu do Hlubiny.

(Hlubině vládnou desítky maskovaných lordů. Nikdo neví, kdo se skrývá za jejich maskami a je to častým tématem hovorů. Jeden je vždy „odtajněn“ jako „Otevřený lord“ a jeho podoba je tak známa, slouží jako ústa maskovaných lordů. Posledním byl Lord Daguld, nyní již mrtvý protektor Nového Letohradu. V Hlubině žije na poměry Mečového pobřeží hodně dobrodruhů, tohle město je opravdu mocné a bohaté a může si dovolit to nejlepší.)

Stráže nás v doprovodu paladinů pustili do města snadno. Těžko popsat první dojem. Hlubina je prostě… Obrovská. Ten první dojem mohutnosti byl všudypřítomný. U soudní budovy nám řekli, že probíhá zrovna soudní pře mezi Hlubinou a Shadovarem (který byl zastoupen Malathem Tanthulem) a že vstoupit nemůžeme se zbraněmi.
Jeli jsme se ubytovat, zbraně schovali do Imaskarcany a spolu s Paladiny se odebrali zpět k soudu. V soudní síni Shadovar nehájil nikdo jiný, než Mephasm osobně! Zatímco on nehnul ani brvou, nám spadly brady. Ale Allyks vypadala jako úplně hypnotizovaná. Drala se dopředu tak rychle, že jsem s ní málem nestačil držet krok. Možná to bylo i proto, že jsem nedržel jen krok, ale i Peblíga, který chtěl mermomocí vidět.
Spor byl o tom, zda Shadovar porušuje dohody s okolními zeměmi, či nikoliv. A Mephasm se činil, zpochybnil vše, co bylo žalobou vypočítáváno, mlžil jak o život a spřádal polopravdy s vyslovenými lžemi až se peklo zelenalo. Malath Tanthul vypadal znuděně, jako by ho ani pře moc nezajímala. Nakonec jsem to nevydržel a přihlásil se slovem a obvinil Shadovar z činů proti elfům z letohradského lesa. Ale tomu nebyla přikládána taková váha (šlo „jen“ o elfy…). Soud vypadal, že činy Shadovaru neschvaluje, ale byl svázán předpisy a zákony Hlubiny. Tak jsem nakonec obvinil Shadovar ze zničení vsi Dust ležící na výsostném území Hlubiny. To vyvolalo ohlas. Soudce se ptal, zda to jsme my, ti obvinění, ale já prohlásil, že ne, že máme důkazy, že viníkem je Shadovar a my jsme svědci. Malath mírně zpozorněl, ale uklidněn pohledem na Mephasma si uveleben v křesle prohlížel nehty.
Soud vyhlásil rozsudek Hlubina versus Shadovar ohledně porušování mezinárodních dohod tak, že Shadovar není shledán vinným. To vyvolalo velký ohlas mezi publikem bučícím na netečného Malatha a soudce. Allyks zjistila od procházejícího Mephasma, že je ovládán Shadovarem.
Ale pak soudce oznámil, že započíná nové řízení Hlubina versus Shadovar ve věci zničení vsi Dust a zmasakrování jejích obyvatel. Začátek stanovil na další den. A vyslal sira Williama s oddílem najít další stopy.
Večer v hostinci si k nám přisedl šlechtic, spíš knihomol snažící se vypadat jako dobrodruh. Byl to syn Dagulta a chtěl vědě, jestli jsme neznali jeho otce. Ale my ho ani nepotkali. To jsem mu také řekl, ale pak jsem i dodal, že snad obhájce Malatha by mohl mít nějaké informace. Pak odešel.
Druhý den začala soudní pře. Soudní pře, to není pro mne. Jen k tomu napíši, že jsme přinesly důkazy ohledně shadovarské dýky, zbytku lektvaru přeměny, svědectví chlapce zvaného Patrik. Také se vrátil sir William s tím, že zajali shadarkaiské, kteří prokazatelně mohli za zničení vsi Dust a tak ani výřečnost Mephasma nezvrátila při v náš neprospěch a rozsudek zněl, že Shadovar je vinen a že bude započnuto s opatřeními vůči němu. Malath Tanthul poprvé vypadl z role a vyskočil a domáhal se práva na Boží soud. Tedy rozhodnutí soubojem na život a na smrt šampióny obou stran, kdy za Shadovar nastoupí on. Bylo mu to umožněno s tím, že my máme nalézt šampiona za naši stranu a za 24 hodin se dostavit do kanceláře oznámit jeho jméno.

(Předchází tomu noční modlitba v chrámu s oltáři božstev, kdy šampion zde může – v podstatě musí - modlením nebo jinak celou noc a pak nastoupí do arény.)

Ještě si pamatuji, jakým protivníkem byl Clariburnus a bylo mi jasné, že to s námi nevypadá dobře. Už tak jsme byli očerněni u soudu, že jsme agenty Szasse Tama a kdoví koho ještě, kdo by se za nás postavil? Jakoby to Malath tušil, usmíval se, jak se mu to povedlo na poslední chvíli zaonačit.
Cestou zpět se Allyks přitočila k Mephasmovi a ten znovu potvrdil, že je ovládán, ale že nám může pomoci. Tedy pokud my pomůžeme jemu. Stačí prý dojít do jednoho skladiště a pak že se vše objasní. A že za odměnu nám sežene šampióna pro souboj s Malathem.
Když jsme došli ke skladišti, ukázalo se, že není zamčeno a dveře jsou pootevřené. Hned mě napadlo, že to zavání zradou a stáhli jsme se zpět připravit nějaký plán. Ale Nemera se vydala dovnitř a tak nám nezbylo, než ji následovat. Uvnitř byla banda zlodějíčků, z nichž dva stáli na konci na jakémsi vyvýšeném pódiu. Povedlo se nám je zastrašit a vyhat (a jednoho zabít), avšak poslední z nich na pódiu vzal cosi z regálu. Byla to červená hůl. V ní jsme ihned poznali Asmodeovu hůl! Nešťastníka oblili plameny a na místě shořel. Náhle se zjevil ďábel jménem Scaramandar, vzal hůl do ruky a poděkoval nám za záchranu hole a potažmo i Mephasma. Ale neměl se k jeho zavolání a vyprovokoval s námi souboj, prý cvičný. Potom, co jsme ho málem zabili povolal konečně Mephasma a ten řekl, že večer uvidíme šampiona, kterého nám vybral. Nechtěl prozradit o koho jde, prý se nám to možná nebude líbit… Měl pravdu, jak se později ukázalo. Zato nám řekl, že s Erevanem by mohla mít nějakou spojitost žena jménem Cierre, o které zjišťoval nějaké informace. Allyks pak dala Mephasmovi jeden ze dvou prstenů a Mephasm, světe div se s úctou, přijal. Prý to pro něj dost znamená.
V kanceláři se večer zjevil sám Szass Tam s tím, že nás bude zastupovat a že si vybral pro tento boj boha jménem Bane. A na nás bylo, zda souhlasíme s jeho zastupováním. Allyks a Peblíg souhlasili, ale já váhal. Mám já, Corellonův Mstitel nechat zastupovat svoji věc Szassem Tamem jehož bůh je Bane? Chtěl jsem sám zastupovat naše zájmy s mizivou šancí na vítězství a doufat v přízeň Corellona a Sehanine. Szaass Tam mi telepaticky sdělil, že jsem poněkud víc nerozhodný, než by čekal. Chvíli jsem meditoval spolu s Allyks snad aby mi bohové dali znamení a náhle jsem upadl asi do bezvědomí. Pak si jen pamatuji, že mi Allyks říkala, že je to v pořádku a je Corellonovou vůlí, aby se za nás Szass Tam bil. A tak se stal naším šampiónem.

(Až později mi došlo, jaký hlupák jsem byl. Špatně jsem si vyložil proměnu, kterou jsem prošel. Navíc doufat v nadpřirozenou pomoc Seldarine v boji, který bych nebyl schopen zvládnout sám je víc než rouhání. Byli jsme stvořeni jako válečníci našich bohů a ne jako figurky, kterým budou poskytovat pomoc při nesnázích. Rouhání, to je můj zločin a také Pýcha. Pýchou bylo to, že jsem si myslel, že zrovna já mám právo na přízeň Seldarine. Ale přízně se nelze dovolávat, tu si musíme zasloužit. A já jako mstitel Seldarine jsem mstitelem proto, že se můžu a mám pouštět po cestách temnějších a křivolačejších, než by si řadový věřící dovolil jen na ně pomyslet. A já jsem málem zklamal. Je mi za sebe stydno. Mstitel má být chytrý, ne fanatický. Mám se o sobě a svém poslání ještě hodně co učit.)

Nastal den boje. Usedli jsme do arény. Pak do ní vkročil Malath Tanthul se svojí válečnou kosou. Usmíval se, zřejmě s vidinou snadného vítězství. Když nás ale uviděl v hledišti všechny včetně sira Williama, zneklidněn se rozhlížel kolem. Náhle se v aréně zjevil Szass Tam a prohlásil, že nás zastupuje on. Okamžitě mu hlubinští sdělili, že po souboji bude zatčen a bude se zodpovídat ze svých zločinů. Malathovi přejela obličejem vlna děsu: „Ne to ne, já protestuji. Já tu přece nemůžu umřít!“ Pokusil se vyčarovat si stínový portál, který mu Szass promptně zrušil. Rozběhl se proti Szassovi Tamovi. Ten v klidu vyčkával, pak cosi pronesl a Malath se rozprskl, jakoby byl vycpán gnómskou bombou a na písek arény dopadla jen jeho kosa.
Strhla se stršlivá mela. Hlubinští křičeli na Szasse Tama ať se vzdá. Ten se jen usmíval (když máte místo obličeje lebku, jde to nějak samo), otevřel si portál a zmizel kdoví kam. Peblíg ve všeobecném zmatku skočil do arény a sebral kosu. Na nás se zatím začali všichni okolo podivně dívat a tak jsme si rychle razili cestu davem pryč. Bylo nám jasné, že teď už někteří budou dost silně uvažovat, kolik je pravdy na naší práci agetů pro Szasse Tama. Hlubina sama pak vyhlásila válku Shadovaru.
Nastal čas opustit Hlubinu, což se nám i povedlo. Allyks se rozloučila se sirem Williamem, který nás požádal, abychom s sebou vzali i Nemeru a my souhlasili. Někdo tak pohotový (jak prokázala v situaci kolem skladiště) by se nám mohl hodit.

Hlavou mi běžely myšlenky:
- Měli bychom se vydat na sever do Žárné, kde by na nás měl čekat Delgar a kde se snad něco dozvíme o ženě jménem Cierre, o které snad zjišťoval něco Erevan.
- Musím se naučit správně chápat svoje poslání a svoje schopnosti, oprostit se od falešné pýchy, fanatismu a využívat svoji moudrost a sílu v boji co nejúčelněji, tím nejlépe posloužím Seldarine, ale i sobě samému a věcem, na nichž se podílíme. Allyks zřejmě daleko lépe chápe tyto záležitosti než já.
- Pokud Hlubina vstoupila do války proti Shadovaru, pomůže to nám získat přístup do místa, kde by mohlo ležet tajemné Oreme? Spíš ne, přece jen je to na území plně drženém Shadovarem a tam se případné boje nebudou odehrávat.
22.4.2014 13:00 - hadrian
Přidáno shrnutí. Bylo toho hodně. Zřejmě bude co doplňpovat/upravovat, tak snad se vám to bude líbit. A neváhejte a piště připomínky.
Zpětně při psaní tohoto zápisu můžu říct, že jsem se hodně bavil. Dobré to bylo. Hirkal se opět něco naučil. :)
22.4.2014 13:08 - Winnie
Pohotový = zbrklý? :D

A jinak skvěle napsané, díky za čtivo ke kávě :-)
22.4.2014 14:01 - Endrey
Skvele.. jsem zvedav na pokracovani:)
22.4.2014 15:32 - Assassin
Supr, díky. Další princátko dostalo nakopáno :)

hadrian píše:
Sir William del Ryn

Jméno jeho rodu jsme psali jako Delryn.
22.4.2014 19:32 - hadrian
Jméno rodu Delryn opraveno.
22.4.2014 22:39 - Nerhinn
Jenom dva dodatky:
-ve skladišti dala Allyks Mephasmovi jeden ze dvou prstenů, které jsme nalezli dříve. Původně ho chtěla dát Skylle, ale poté, co Mephasm potvrdil, že ji viděl umřít, dala ho jemu.
-Malath Tanthul nejdřív zvolal: "Ne, já tu nemůžu umřít!" a vyčaroval si stínový portál, který mu Szass promptně zrušil. Až pak se proti němu rozběhl s kosou.

Btw, Assassine, mohla bych poprosit ještě o jednu zpětnou otázku? Je to něco, co jsem měla připravené dříve, ale stejně jako hadrian jsem na to v zápalu hry zapomněla. Allyks by chtěla vědět, kde je Skylla. Aby ji buďto mohla pohřbít, nebo jít k jejímu hrobu.
23.4.2014 00:18 - Assassin
Nerhinn píše:
Allyks by chtěla vědět, kde je Skylla. Aby ji buďto mohla pohřbít, nebo jít k jejímu hrobu.

Mohl bych odpovědět dvouslovně, ale rovnou to vezmu komplet, což je trochu delší příběh:

Skylla využila jako místo pro svůj rituál a dokonalé útočiště před ďábly a démony, snažícími se ji zastavit, speciální ukrytou polosféru, kterou kdysi vytvořili Netheřani jako zbrojnici a sklad příliš nebezpečných magických předmětů.

Tato polosféra měla svého Netherského hlídače, který díky tomu přežil Pád Netherilu, a v průběhu věků se stal demilichem. Toho Skylla a Mephasm, pravděpodobně i s podporou Orcuse, zabili.

Poté, co Skylla provedla svůj rituál, jejím tělem prošla energie Mythalu, což roztříštilo její duši (jakýkoliv způsob oživení je tak nemožný). Skylla se tak posmrtně nepodívá ani za Havraní královnou, ani za Sehanine, aby mohla v klidu spočinout. Na druhou stranu, zahrávala si s takovými silami, že je to možná dobře. Celé Peklo se třáslo po příležitosti její duši odchytnout a trochu jí to vrátit.

To, co zbylo z jejího těla (resp. těla Illmadie, ke kterému Mephasm asi moc vztah neměl), pak Mephasm spálil, díky přítomnosti demiliche byla celá polosféra nasycená nekrotickou energií a on se nechtěl potýkat se zombie-Illmadií.

Popel pak rozprášil na Sehaninin pahorek, dřívější útočiště Skylly, odkud jste Mephasma osvobodili. Tedy ve Vílí divočině, nedaleko Athkatly. To co zbylo z Netherské zbrojnice po zásahu Skylly, kdy si vytvořila velký zásoby rezidua pro rituál, pak Mephasm rozdal v Pekle, protože Válka Krve znovu začala...

hadrian píše:
Mám já, Corellonův Mstitel nechat zastupovat svoji věc Szassem Tamem jehož bůh je Bane?

Takhle se s ním má jednat:D
23.4.2014 01:06 - Nerhinn
Allyks ji nechtěla oživovat, spíš si ověřit, že je skutečně mrtvá. Že má pro Mephasma tak trochu slabost, neznamená, že mu věří na sto procent, duh :D
23.4.2014 10:31 - hadrian
Assassin: však jo, já vím jak jednat s bytostmi o několik řádu staršími a mocnějšími, jen to musím vtlouct do hlavy postavě (a nedělat chybky při hraní,no) ;)
23.4.2014 10:34 - hadrian
Dodatky a opravy zapracovány - díky za ně.
23.4.2014 11:12 - hadrian
Přidáno do článku.
23.5.2014 01:36 - Assassin
Protože jsme již dlouho nehráli a nejen já potřebujeme trochu osvěžit paměť, dovolil jsem si připravit malou sumarizaci současného dění. Snažil jsem se do toho nezaplétat příliš minulých a již vyřešených zápletek, aby sumarizace zůstala aktuální a přehledná.

Válka Krve
Zapojené NPC: Mephasm, Mlha, Mephistopheles, Orcus, Sabine
Patron: Asmodeus

Skylla obětovala svůj život, zastavila kometu a využila její elfí vysokou magii k vytvoření trvalého portálu mezi Peklem a Propastí. Válka Krve znovu započala.

Mephasm, ďábel magickým prstenem propojen s Allyks, majitel Asmodeovy hole a de facto vládce Letohradu, se sice snaží ubránit Peklo před hordami démonů z Propasti, ale mnoho vnějších vlivů se staví proti Peklu.

Mlha, hobit osudově propojen s Peklem, se snaží vyvolat ďábelskou rebelii ve snaze přeorganizovat Peklo dle svých představ, ve skutečnosti tak jen napomáhá k jeho zničení.

Mephistopheles, arciďábel, pekelný arcivévoda, pán osmého pekelného kruhu a po Asmodeově ascendaci pravděpodobně nejmocnější ďábel vůbec, byl ovládnut Telamontem Tanthulem, vládcem Shadovaru, čímž Peklo přišlo o nejschopnějšího generála.

Ze strany Propasti se ve Válce Krve nejvíce angažuje pán démonů Orcus, princ nemrtvých, který chce získat moc ke svržení Havraní královny, aby se mohl stát novým bohem smrti. A podle orákula Ioulauma, bývalého vládce Netherilu, se mu to také podaří, pokud nebude Shadovar poražen.

Szass Tamův majestát
Zapojené NPC: Szass Tam, Larloch
Patron: Bane

Východní země Thay je velmi daleko od Mečového pobřeží, proto informací je po málu. Není známo, co rozpoutalo válku mezi Thayí a Shadovarem, jejímž epicentrem byl Letohradský les, jak Skylla obrala Szasse Tama, zulkira nekromancie, vůdce červených čarodějů a vládce Thaye, o Asmodeovu hůl a co ho přimělo vyvolat jeden z nejhrozivějších rituálů v historii Faerunu.

Rituál, který změnil čtyři miliony thayských občanů na nemrtvé, čímž byl všemi dalšími zulkiry označen za vlastizrádce. Všichni zulkirové, thayští vůdci jednotlivých škol magie, se jej pokusili zabít, ale místo toho zabil Szass Tam je, a stal se tak neomezeným vládcem mrtvé země a majitelem největší armády nemrtvých na kontinentu.

Szass Tamova motivace a cíle jsou také neznámé, jeho nenávist k Shadovaru však viditelná. Jak a zda vůbec je do celé situace zapojen Larloch, pravděpodobně nejmocnější čaroděj současnosti, netherský arcimág a Szassův dávný spojenec, je také záhadou, stejně jako spojení mezi Szassem a bohem Banem, který nepopiratelně upírá svůj zrak na Thay.

Návrat Netherilu
Zapojené NPC: Telamont Tanthul, Ioulaum, Tabra
Patron: Vecna

Netherská říše, nejmocnější lidská říše v historii a možná záhadný projekt tajemného Zeměvidce, člena prastaré mocné rasy, je zpátky. Změněná staletími ve Stínopádu, pokřivená vlivem Stínové magie, pod vládou Lorda Stína Telamonta Tanthula a jeho synů.

S mocí Mythallarů a jimi poháněnými létajícími enklávami znovu obsadili poušť Anauroch a Sembii. Jejich nesmírně pokročilá magie jim dovoluje znovu získat dominantní pozici na kontinentu i přes odpor většiny kontinentu včetně Cormyru, eladrinů a Hlubiny.

Co však Shadovar, jak se nový Netheril nazývá, pravděpodobně netuší je, že Ioulaum, vůdce a modla všech netheřanů, v podobě obrovského illithidího nemrtvého mozku učí čarodějku Tabru, jak zničit Shadovar...

-----------------------------------

Tyto tři příběhové linie nejsou ani tak problémy vaší družiny, jako spíš momentální situace ve sférách (Válka Krve) či na kontinentu (Szass Tam + Shadovar).

Vaše družina momentálně řeší následující zápletku:

Erevanova dohra
Zapojené NPC: Cierre, Clariburnus Tanthul
Patron: Nerull

Družina je momentálně na cestě z Hlubiny do Letohradského lesa, konkrétně Žárné, kde se má setkat se svým společníkem Delgarem. Ten je před nedávnem opustil vytvořením magického portálu, prý rodinné záležitosti. Je to jen další z podivností, které se kolem Delgara neustále objevují, náhlé přerušení Divokého honu, incidenty s nemrtvými, fascinace temnou a ohnivou magií, Aumvorův dar magického svitku o proměně v liche, Delgarovi informace o věcech, které by neměl znát a podrobné popisy událostí, u kterých nikdy nebyl. A to je jen malý výčet...

Hirkal v Žárné však chce najít i něco víc. Zejména informace o ženě jménem Cierre, které hledal i Erevan. Mohla by snad vysvětlit Erevanovu snahu zastavit Clariburna Tanthula či objasnit ovládnutí Hirkalova děda v Nerullově chrámu a následně i celého rodu Clariburnem Tanthulem.
23.5.2014 10:13 - hadrian
Assassine díky moc.
Bane jako patron Szasse Tama dává velký smysl. Zejména s tou proměnou obyvatel Thaye na nemrtvé. Szass rozhodně nehraje tuhle hru při zdi.

A na Žárnou se těším. Dlouho jsme tam nebyli. Snad tam Delgar nic neprovedl.
23.5.2014 18:39 - Endrey
Hej tak to diky Assassine. Supr popis. Uz se tesim na pondeli. :))
27.5.2014 00:36 - Assassin

Slovníček:
Přišli jste od jihu přes Mečové pohoří (Sword Mountains), kolem Bahna padlých (Mere of Dead Men), což bylo dříve království Phalorm, poražené hordami orků a poté zatopené lichem Iniarvem.

Poté do Letohradského lesa (Neverwinter Wood) a Žárné, kde hostující profesor, mág Joneleth z Tethirského lesa, požádal gnómy o přednášku na akademii.

Porady v Žárné se mimo Liny a vaší družiny zúčastnila trojice kněžích Havraní královny, člověk Daeron, shadar-kai Codren a eladrinka ze Zimního dvoru Meri. Důležitým a odmítnutým zúčastněným byl také nemrtvý rytíř, vyslanec Vecny a Shadovaru, Zahar.

No a pak už jen chrám Araushnee a jeho obyvatelka, vyslankyně Zimní čarodějnice Koliady, arcivíly Zimního dvora, a také vyvolená Araushnee, hraničářka Cierre.
28.5.2014 03:16 - Assassin
Historie světa
  • Válka bohů a prvorozených
Na počátku byl Modrý věk, celá planeta byla pouze velkým oceánem plným života, o kterou bojovali bohové a prvorození, dokud jeden z prvorozených, Noční had Dendar, nepozřel celé slunce.

Teplota planety rázně klesla a všechen život na planetě byl zničen, nastala Stínová epocha. Ač se to může zdát zbytečné, ještě dlouho poté bojovali bohové s prvorozenými o mrtvou planetu, až jeden z prvorozených zradil své druhy a spor ukončil ve prospěch bohů. Bohové pak vytvořili nové slunce a život na planetě, alespoň tak to vypráví svým věrným.

  • Dny Hromu
Před asi 36 000 lety, díky novému slunci, ustoupila Doba ledová, hladina oceánu odhalila pevninu a na ní vznikl inteligentní život. A to nejenom zde, ale také v odrazu planety, Vílí divočině.

Zatímco Vílí divočina byla ovládnuta Vílami, a tak to také zůstalo až do dnešních dob, Základní sféra nebyla domovem žádných dnešních ras. Výjimkou byli lidé, v podobě primitivních lidoopích stvoření, o jejichž historii víme z jeskynních maleb pocházejících z této doby.

Skutečnými vládci Základní sféry byly v této době tajemné rasy stvořitelů. Žádné podrobnosti o těchto mocných bytostech z legend se však neuchovali. Kromě jejich schopnosti vytvářet další inteligentní rasy.

(Pozn.: Podle Orákula Ioulauma to vypadá, že tajemný Z. neboli Zeměvidec, učitel Netheřanů, který spí v mrtvém městě Oreme, je jedním z dávné rasy stvořitelů.)

Vláda ras stvořitelů nad světem neměla dlouhého trvání. Před asi 32 000 lety planetu zasáhl ničivý déšť meteoritů, který zpustošil civilizaci ras stvořitelů a způsobil velké klimatické změny. Někteří mudrci věří, že tyto změny klimatu byly velmi výhodné pro rasu draků, která se velmi rychle vyvinula do dnešní podoby. Jiní mudrci uznávají teorii, že padající meteority byly ve skutečnosti dračí vejce, která posela celou planetu.

  • Věk Úsvitu, čas draků
Ať už draci povstali díky evoluci či z drobných meteoritů, které vešli do historie pod názvem Slzopád, jedno je jisté, planeta se střetla i s mnohem větším kusem komety, který vyvolal mohutná zemětřesení, požáry a tornáda. Po této apokalypse, která změnila rozložení pevniny a moří, bylo pro draky snadné potlačit i zbytek zničených říší ras stvořitelů a stát se vládci světa.

Přibližně v této době, tedy asi před 31 000 lety bohyně Araushnee vyvolala Válku Seldarinu. Za tento čin byla vyhnána ze Seldarinu do Propasti, kde se stala bohyní Lolth.

(Pozn.: Někdy v této době se jako eladrinka ve Vílí divočině narodila Cierre a stala se vyvolenou Araushnee. Po jejím vyhnání upadla do zvláštního spánku, z kterého se probudila až po mnoha tisících let jako drowka, vyvolená Lolth.)

Bohové se také poprvé zapojili do vzniku inteligentního života na planetě a vytvořili svou první rasu, obry. O pár set let později započal až do dnešních dob trvající konflikt mezi dračími následovníky Bahamuta a následovníky Tiamat. Nejspíše i tato válka, označovaná za Drakopádskou válku, umožnila obrům urvat si i pro sebe částečně vládu nad kontinentem.

Přibližně před 28 000 lety víly otvírají první brány z Vílí divočiny na Základní sféru. Malé množství elfů prochází skrz a zakládá první poměrně primitivní kmeny. Asi o dva tisíce let později uniká z hlavního města starobylé eladriní říše ve Vílí divočině, Tintageeru, pomocí elfí vysoké magie pouze padesát přeživších eladrinů před válkou vyvolanou magickou povodní na Základní sféru. Vedeni princem Durothilem nazvali nový kontinent Faerunem a spojili se s již dříve příchozími elfy.

Princ Durothil si všímá, že království obrů je pomalu poráženo jak draky, tak nově se rozvíjející rasou trpaslíků a okamžitě vede svůj lid do války s draky. Sice ve válce umírá, ale jen o pár let později je dračí nadvláda vyřešena pomocí elfí vysoké magie. Elfové využili červené komety na obloze, označované jako Hvězda Královrahů, která se po stovkách let periodicky vrací, a propojili ji se svým mocným kouzlem, Mythalem Dračího hněvu. Toto kouzlo po 10 dní, kdy je kometa nejblíže světu, na ploše asi 250 000 mil čtverečních způsobí šílenství všech dračí krve. Draci se začali zabíjet navzájem a zničili celé dračí impérium.

Po šesti tisíci letech končí vláda draků nad světem a elfové přebírají vládu nad Faerunem. Vládnou tak jak na Základní sféře, tak ve Vílí divočině. Elfové toto dlouhé období v historii světa, které začíná přibližně před 25 000 lety nazývají První rozkvět.

A jak to bylo dál?
Pro případné zájemce hezká časová osa zde v češtině.

Ve zkratce se dá říct, že si svět prožije 15 000 let naprosté elfí dominance. Ne však tak, jak by možná mnozí očekávali od elfů. Během této doby elfové zapříčiní několik obrovských katastrof způsobených arogantním využíváním magie. A poslední tři tisíce let jejich vlády se dají shrnout do jednoho obrovského válečného konfliktu. Ne však proti drakům, obrům nebo nové hrozbě v podobě orků, ale proti sobě samým.

Tzv. Korunní války mezi jednotlivými elfími rody způsobily mnoho zlého včetně vzniku drowů a oslabili elfí rasu na Faerunu. Toto období je obdobím hanby pro všechny elfy. Ti to sami uznávají a nikdy dobrovolně nepoví žádnému ne-elfovi o kusu této jejich historie. Eladrini pak naprosto odmítají se o Korunních válkách vůbec bavit či je studovat a raději předstírají, že se nikdy nic takového nestalo.

Po těchto válkách následuje 6 tisíc let, kdy mimo elfů má velké slovo i rasa trpaslíků a ke slovu se pomalu dostávají i první kmeny lidí, zejména Imaskarská říše. A když poté vznikne Netherská říše, je jasné, že elfové jsou minulostí. Věk lidí začal.
28.5.2014 13:11 - hadrian
Díky moc Assassine.
Wow, kdybych si býval dokázal představit, jak dalekou minulost Cierre pamatuje, asi by Hirkal byl víc nejistý (Pro Endreye, nemyslím tím, že by mu "čert vzadu olízl gatě"). Vždyť je starší než kdokoliv z imascarských a netherských (no realitivně, museli by se odpočítat léta "spánku").

Asi už chápu, že pro Szasse nebuje jen "obyčejnou" drowkou na nějaký rituál (kterých si může opatřit 12 do tuctu), ale že to může souviset s její minulostí.
Třebas to nějak Assassine připojíš do děje, jako kopanec (jak psala Nerhinn) zpátky, zatím si můžeme myslet, že je tohle za námi.
28.5.2014 14:13 - Assassin
Tady musím uznat vlastní chybu. Nějak jsem se nepodíval jak dávno se Araushnee proměnila v Lolth, proto jsem zařadil magický spánek, ten trval více než 25 000 let. Cierre si tak pamatuje jen krátký úsek dávné historie Vílí divočiny, která je ale mnohem stálejší než Základní sféra a oproti Faerunu se téměř nezměnila.

Proto můžu prozradit, že Cierre není zdrojem nějak převratných informací a ani Szass Tam ji pro tento účel nepotřebuje. Obyčejná drowka to ale není a to jsem už zmiňoval i při hře. Je to vyvolená Lolth, narodila se jako eladrinka a prodělala nepřirozenou přeměnu, pracovala pro Koliadu atd. Taky můžu připomenout, že Červení čarodějové se prořekli, že Szass Tam má větší seznam těch, které potřebuje zajmout.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078708171844482 secREMOTE_IP: 3.145.17.230