Sparkle
7.5.2012 08:48
Hraní Das Schwarze Auge 5e - povede Tarfill
- sobota 03. června 2017

  • Hunter
  • LokiB
  • sirien
  • Mildar
  • captain66
Proběhlé Sirienovy one-shoty:

19. BŘEZNA / NEDĚLE: AS: Pleasure bringers (Šaman, Vojtěch, Šroty, Naoki, Tomislav)

2. DUBNA / NEDĚLE: Star Wars (Fate) (Šaman, Huner, Mackintoush, Demonica, Tony)

23. DUBNA / NEDĚLE: Sabotovaná mise (Fate) (Shako, Šaman, Sroty, LokiB, Hunter)
12.4.2017 15:35 - LokiB
Můžou odvolat? Kde to žijete? Vyhrálo na lodi nějaké hnutí za odvolatelnost velitelů? :-O
Můžou ho zabít nebo zneškodnit, to jooo ... ale následky si ponesou sami. Taková věc se, to mi věřte, neutají.
12.4.2017 15:39 - Šaman
Špatně jsem se vyjádřil. Ostatní ho nemohou odvolat. Může ho odvolat počítač. A počítač poslouchá matfyzáka ;)
12.4.2017 16:02 - sirien
Šaman píše:
Ale neznám pozadí mise ani sabotáže, takže je možné, že k tomu počítač má důvody.

Tak je to správně. Zbav se pochybností a věř příteli Počítači :)

(Srsly: ano, je tam ingame background k tomuhle; nic se nerozbije, pokud to bude jinak, nicméně ať to bude jakkoliv, stejně to skončí na pohled divně a má to ve hře svůj důvod, neni to jen metagame random věc aby velení skončilo zrovna u hráčů.)

Šaman píše:
Ten doktorand se mi líbí opravdu hodně. Konečně postava, která má v popisu práce nehrotit situaci a naopak přesvědčit ostatní, že bude lépe probrat to v klidu

...hned co pochopí, co se to sakra děje :)
12.4.2017 16:20 - sirien
Šaman, ADD: hm... jen aby bylo jasno - takže chápu dobře, že Tvoje preference je default pořadí velení, ano?
12.4.2017 18:07 - Hunter
Tarfille, rad se tedy pridam, luk a sekera je u me taky v poradku. Nejmene jednu z tech veci mam i doma... Pocitej tedy se mnou, rad si ten system vyzkousim :-)

Siriene, ad postavy, vyssi je vzdy preferovanejsi...
Rozhodne ano:
Bezpecak
Loďmistr
PR manik

Se skripenim zubu:
Vedec

Rozhodne ne:
Doktorand

Veleni - default
12.4.2017 18:10 - Hunter
Šaman píše:
A počítač poslouchá matfyzáka ;)

Pocitac posloucha toho, co ma kafe! Nebo to byla posadka? Hmm... Taky to zacina na "p"...
13.4.2017 01:34 - Shako
Preference k Sabotované misi

1. Lodník (původně mě nezaujal, ale teď mě nějak oslovil... si ho tak předělal nebo jsem se jinak vyspal?)
(chvíli nic)
2. MIT techno guy (moje původní první volba)
(chvíli nic)
3. Politruk (jo, todle si taky klidně zahraju)
(dlouho nic)
4. Vědec (původně byl v top 3, ale vypadnul)
5. Bezpečák (nezaujal ani na poprvé, ani na podruhé)

Rozdělení:
1. Pohádat se o pozice
2. Los a pohádat se, kdo bude velet
3. Default a pohádat se, kdo bude velet
PS: Chci XO, nezávisle na postavě. :-D
13.4.2017 01:40 - Šaman
Shako píše:

Lodník sice nemá by default hodnost, ale jestli budu student, tak lodníka budu jako XO poslouchat :)
Je to pacifista a jako jediný kromě doktorada taky trochu vidí do techniky na lodi.

Zatím to docela vychází, zbývá vědec…
13.4.2017 02:03 - sirien
Shako píše:
Lodník (původně mě nezaujal, ale teď mě nějak oslovil... si ho tak předělal nebo jsem se jinak vyspal?)

Rebuild v podstatě na úrovni vytvoření nové postavy s obdobným profilem. Původní verze té postavy měla dva problémy:

Zaprvé její profil ať sem s ní dělal co chtěl nakonec drhnul vůči její zamýšlené funkci v příběhu a došel sem k závěru, že i když ty odchylky jsou drobné, tak je jich příliš mnoho a nejdou moc zarovnat.

Zadruhé ta původní postava byla roleplayingově inspirovaná určitým SF archetypem, který je víc literární a navíc spíš povídkově literární (dá se najít třeba u Martina, trochu), ale který měli hráči problém uchopit.

Od téhle verze té postavy si slibuju o něco větší interaktivitu a tím zapadnutí do funkce v příběhu a lepší uchopitelnost jak jejím hráčem tak ostatními okolo.


Další postava, co dostala obdobný rebuild je PR officer - a to dokonce už podruhé (plus předtím jeden menší). Tam byl problém horší, od začátku sem věděl, co za postavu v příběhu potřebuju, ale neustále se mi jí nedařilo vytvořit tak, aby to splňovala a přitom nebyla ustřelená... teď sem naštěstí nedávno našel onen záblesk náhlé inspirace v jedné jiné postavě a s výsledkem jsem sám za sebe velmi spokojený, tak doufám, že to konečně zapadne, jak má.


Resp. teda jako ono obě ty postavy byly relativně ok i předtím a v té hře fungovaly poměrně dobře, ale osobně mi to nesedělo, měl sem z toho takový pocit že jakože samy o sobě nic moc a pak je tam do toho doformovávají až hráči, což se mi nelíbilo - teď by obě měly zapadat bez problémů samy od sebe.


MIT student je v podstatě stejnej jak byl, jen sem tam proved nějaká dílčí vybroušení, která jsou možná víc estetická, než faktická, plus jsem ho trochu víc konkretizoval.

Bezpečák dostal rebuild spíš systémově, protože mi tam zpětně neseděly nějaké skilly a triky. Plus sem mu přeformuloval aspekty, ale není to ani tak že by říkaly něco jiného než předtím, jen to říkají líp a v současné formulaci by měly fungovat ještě o něco hladčejc.

Vědec zůstal v podstatě beze změn, jen sem mu trošičku přeházel pár skillů, ale nijak fatálně, spíš se tam přeházelo pár hodnot v návaznosti na to, že sem 3 skilly vyhodil úplně ze hry a jejich obsah rozházel po jinejch skillech.


EDIT: PS - pokud by to někoho zajímalo, tak referenční archetypy (ať už podobností nebo inspirací) jsou z Battlestar Galactica, StarGate Universe a Expanse. I když by se asi našly i jinde. Každopádně je to spíš "na motivy" nebo "jako, ale..., a taky ale... plus taky ale..." než že by tam byla přímá podobnost. Znalost zmíněných seriálů naprosto netřeba. (Původní boatswain byl inspirovaný mixem postav z Martina, převážně z Písně hvězd a stínů.)
13.4.2017 02:06 - sirien
Mimochodem - sice chápu ironické přejmenování PR Officera na Politruka a ano, je docela zábavné (i když teda doufám, že ve hře zůstane o něco dýl, než ten politruk z Honu na Rudý Říjen - ten se na té lodi moc neohřál...), ale rád bych poznamenal, že to fakt není politruk, ale skutečně PRista.

Tj. jakože fakt nemá žádnou formální a fakticky ani neformální vesmírnou funkci a ani žádný (rozeznávaný) politický vliv, který by vůči misi nebo jejím členům mohl uplatnit. Ne víc, než firemní tiskovej mluvčí, minimálně.

To jen tak aby vtípek nevytvořil nějaké nedorozumnění :)
13.4.2017 08:39 - Tarfill
Tyo, vzhledem k takovým přípravám a hráčské účasti si skoro říkám, že by stálo za to se přijet podívat, jak to celé odehrajete a jak "Vaše" mise dopadne... ;-)
13.4.2017 08:41 - Vojtěch
Když jsem hrál já, tak jsme spustili další iteraci galaktické války (tedy já jsem spustil - ne to původně nebylo ve scénáři, tedy nespoiluji).
13.4.2017 09:15 - LokiB
Vojtěch: spoiluješ, fuj. třeba už jen tím, že to jde ... a kdyby to náhodou přišlo na přetřes u nás, tak už budeme dopředu ovlivnění tím, že to zkoušel někdo před námi. Styď se :P
13.4.2017 10:23 - Vojtěch
Nezkoušel a normálně nejde, ale Sirien z toho měl z mojí podělávky lehký výtlem a toto z toho vzešlo.
13.4.2017 23:56 - Shako
sirien píše:

Rebuild v podstatě na úrovni vytvoření nové postavy s obdobným profilem.


Tak to se nejspíš zdařilo, aspoň, co do lákavosti.

sirien píše:
Tj. jakože fakt nemá žádnou formální a fakticky ani neformální vesmírnou funkci a ani žádný (rozeznávaný) politický vliv, který by vůči misi nebo jejím členům mohl uplatnit. Ne víc, než firemní tiskovej mluvčí, minimálně.


Ok, takže ne politruk, ale tiskový mluvčí... no, dobrá. Tak doufám, že náš mluvčí bude dobře tlumočit názory lodi. :-D
14.4.2017 00:45 - sirien
Shako píše:
Ok, takže ne politruk, ale tiskový mluvčí

Přesně :)

Shako píše:
Tak doufám, že náš mluvčí bude dobře tlumočit názory lodi.

Sem si jistý, že tiskový mluvčí vám velice rád sdělí, jaký na vás a vaše nápady má vaše loď názor :D

Shako píše:
Tak to se nejspíš zdařilo, aspoň, co do lákavosti.

To sem rád :)


...hm, ještě by se mi hodilo znát ty Srotyho preference.
18.4.2017 00:14 - sirien
SABOTOVANÁ MISE - detaily k pravidlům

Ok. Takže... někdy ke konci týdne (tj. někdy aby vám z toho do hry zbylo i něco v hlavě :D ) si prosím projděte Fate v Kostce. Nemusíte to číst celé, důležitá je prakticky jen pasáž:
- Aspekty a body osudu
- / co jsou aspekty
- / co se s aspekty dělá
- / druhy vyvolání a omezení, Posílení
- Boj (stres a následky)
- / útok a obrana (kurzívu klidně vynechte)
- / následky a rekonvalescence
- Výběr speciálních mechanik / odstoupení

Prosím všimněte si, že "vynucovat" lze jakýkoliv aspekt který má nějaký vztah ke scéně/situaci, nejen aspekty postavy a že vynucení lze blokovat platbou bodu osudu pokud nějaký máte. Pokud se vynucení týká více postav, pak se to považuje za několik individuálních vynucení (každý příjmá/vyplácí se sám za sebe).

Tady sem zveřejnil detaily k pravidlům, které nemusíte číst :)

Pokud vás detaily pravidel až tak moc netrápí, tak tady je postačující TLDR:

Následky - léčení se neváže na milníky, ale na intervaly (viz níže)

Gravitace - má 4 hodnoty: 0/nízká, běžná, vysoká, hyperg. Přičemž:
- Nízká a vysoká gravitace tvoří překážky pohybu (v extrému mohou i trochu nebezpečné).
- Heprgravitace je velmi nebezpečná každému, kdo není posazen/uložen v hyper-g stanovišti.
- Náhlé (a zejména nečekané) změny gravitace jsou nebezpečné a mohou zranit. Čím větší změna, tím horší (od "opruzu" až po "KURV-!")

Krize jsou herní aspekty, které reprezentují vršící se průsery. Hra začíná se 3 krizemi na stole.
- Krize zahajuje scéna a není řečeno předem, že jde o scénu krize
- GM má na krizi 2 volná vyvolání +- výsledek scény a případná prevence
- tato můžu spálit i k neblokovatelnému vynucení krize (jinak platí běžná pravidla)
- pokud vynucení krize zasáhne více postav a není silný fikční důvod, aby tomu bylo jinak, tak se vynucení příjimá/odmítá společně - tj. vynucení krize lze odmítnout pouze za tolik bodů osudu kolik postav vynucení zasahuje.
- Krize způsobují opozici každé akci, která jde proti jejich povaze, i když by normálně šlo o rutinní činnost
- Krize lze ovlivnit pouze činností o rozsahu celé scény
- Nová krize je silná - úspěšná úvodní opatření ji mohou zmírnit (přejmenovat a snížit úroveň obtížnosti, kterou krize dává)
- Krize lze odstranit několika úspěšnými scénami boje s krizí. Povaha se liší - někdy jde jen o sérii scén, jindy to znamená uspět v nějakém střetu, odstranit či změnit danou fikční skutečnost atp. Podmínky zrušení krize jsou buď zjevné nebo je upřesním/sdělím poté, co provedete první úspěšnou akci která s krizí bojuje nebo ji nějak prozkoumává
- Po dobu krize přirozeně nastávají události, které se ke krizi váží. Tyto se považují za vynucení pouze, pokud přímo překazí činnost některé z postav


Herní čas (a léčení) Herní čas se počítá v "intervalech". Interval začíná a končí buď počátkem (vyhlášením) nebo koncem (překonáním) nějaké Krize.

Hra bude mít cca 6-8 intervalů (odhadem).

Mírný následek se léčí scénu a přetrvává 1 interval po svém vyléčení. Vážný následek se léčí celý interval a přetrvává další 2 intervaly po svém vyléčení.


Zbraně - střílí se gaussovými zbraněmi (EM urychlovače). Existuje běžná munice (jehly), průbojná (šipky) a "nesmrtící" (jiskřiče - jiný typ šipek). Používají se pistole a pušky (rozlišené na jehlové a šipkové) a těžké pušky (oba typy munice). Existují i elektro-obušky, řídí se pravidly pro jiskřiče.

Všechny zbraně až na šipkové pistole mají nějakou výhodu při automatické střelbě (jehly zasypávají prostor, šipky dávají bonusy na tvorbu výhod a pro dělení útoku mezi více cílů).

Všem zbraním dochází munice. Herně se to děje na pozadí, dokud protistrana za nějakých podmínek nehodí úspěch se stylem (v tu chvíli vám dojde munice ve fakt blbou chvíli a musíte věnovat 1 akci přebíjení).

Pancíře - můžete mít běžný (těžká vesta a další chrániče, dost možná přilba) nebo pěchotní (slabý power armor). Nebo výsadkový, pokud ste magoři. Dávají nějakou ochranu popř. aspekt a volná vyvolání k dobru (použitelná i k útoku atp.)

Granáty a výbušniny jsou automatická akce, vybuchují v dalším kole a vytváří aspekt bez volného vyvolání (dýmovnice), efekt (omračující granáty) nebo útok (ostré výbušniny). Můžete si při hodu hodit na CA a vystihnout tak nějaké "taktické zužitkování", "načasování" atp. Nikdo příčetný nepoužívá ostré výbušniny na palubě vesmírné lodi.



Pokud by někdo chtěl vidět detailní popis pravidel, viz odkaz na článek výše.

Detaily není nutné řešit - pravidla kdyžtak zvládnu obstarat sám PLUS mám připravené nějaké hezké zjednodušující materiály (stručné přehledy pravidel, kartičky vybavení s popisem možností atd.)
18.4.2017 00:45 - LokiB
jen bych upřesnil, že moje uvedené preferenci byly pozitivní, nikoli negativní :) aby to nebylo špatně pochopeno, když jsem si pročítal doplňující pravidla

pročtu co je třeba a stejně nakonec uvidím při samotné hře, jak to jde. funguju na bázi získávání zkušenosti z příkladů
18.4.2017 00:57 - sirien
Chápu, to neni problém.

Jen mi přišlo, že bude dobré pro přehlednost, rychlé úvodní vysvětlení a plynulost hry, když předem uvedu věci jako že herní aspekty mají nějaká specifika, že ve hře jsou k dispozici zbraně s nějakými systémovými efekty atp. Plus když je sepíšu pro hráče, co by si to chtěli nastudovat líp před hrou nebo pro lidi co chtějí inspiraci k vlastním Fate hrám.
18.4.2017 11:08 - Shako
Vůbec jsem netušil, že Fate lze pojmout takhle gamisticky - možná na ten systém změním názor. :-D

Míří mi tam nějaká kolize na tu neděli. Zkusím to odklonit na jindy. Ale zůstává tam nějaká nezanedbatelná šance, že se to nepovede (třeba 20%). Máme případně náhradníka? Dám vědět asap jen, co to rozseknu, jak to dopadlo - nejspíš ve čtvrtek.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08791184425354 secREMOTE_IP: 18.222.125.171