Pravidla

Rytíř
29.6.2009 18:08
Překlady základních pravidel a některých doplňujících příruček k D&D 3e.
Autorská citace #41
25.9.2011 17:34 - Ragnar
nepochopil jsem kouzelné hulky.čaroděj stvoří hulku a dá do ní kouzlo.Kolikrát denne se to kouzlo muže seslat.A jakmile se sešle tak hulka zmizí?
Autorská citace #42
25.9.2011 20:17 - chrochta
Pokud to správně chápu (nejsem hráč a kolem pravidel jsem jen prošel... rychle)tak hůlku (wand ?) lze v jistém ohledu brát jako pistoli na jedno použití: má neměnitelný zásobník narvaný náboji, který když se vystřílí tak je věc k nepoužití. A záleží jen na tobě, jestli všechno vystřílíš na jeden zátah nebo jestli si mezi tím dáš nějakou dobu pauzu.
Autorská citace #43
26.9.2011 09:35 - wraiths
Ragnar: kouzlo můžeš seslat dle "nabití" tzv."plná" hůlka má 50x nabito tudíž můžeš seslat za den 50x kouzlo z hůlky. pak je hůlka prázdná a k nepotřebě a je čas si opatřit novou hůlku.
Autorská citace #44
26.9.2011 16:33 - Faire
Zpět k cíleným zásahům: řešilo se v paralelním toppicu. Za mě: postavy se samy snaží zasáhnout citlivější součástky těl protivníků - např. krit zásah by měl být popsán přesně takto.

Z druhé strany: pokud by postavy mohly cílit na zranitelná místa, proč by to nedělaly? Musel by je od toho odrazovat dostatečný postih (něco ve smyslu Power Attack, ale silnější, protože by to nebyl feat). Druhý problém: proč by to nedělali protivníci postav? Soubojový systém DnD na tohle IMHO není stavěný - alespoň v podobě obecné možnosti.
Autorská citace #45
26.9.2011 19:22 - Vojtěch
Jak kde. Myslím že byly featy které umožňovaly protivníkovi snížit rychnost tím, že se mu dala pořádná rána přes pohybové ústrojí. Třeba Staggering Strike z Complete Adventurer.
Autorská citace #46
6.10.2011 21:44 - Ragnar
jak funguje kouzelnikuv bonus za inteligenci ve vztahu k počtu kouzel?Mam-li bonus +2 tak to znamená,že mam do každe urovně +2 kouzla na seslání za den?
Autorská citace #47
6.10.2011 22:01 - Alnag
Ragnar: Je na to v pravidlech taková tabulka. Tam to máš přesně napsané.
Autorská citace #48
6.10.2011 22:39 - Vojtěch
Tuhle tabulku myslí. Jinak bonus +2 za vlastnost, přes kterou sesiláš kouzla znamená, že číslo, proti kterému cíl hází, je o 2 vyšší.
Autorská citace #49
9.10.2011 13:16 - Alnag
Přidáno dobrodružství z Dungeonu 87: The cradle of madness. Přeložil to Chrochta.
Autorská citace #50
31.10.2011 16:41 - Ragnar
Hrači behem bitvy o pevnustku pobili 20 yuan-ti.Jak se v takovem připadě počíta nebezpečnost?za každeho jednotliveho nepřítele nebo se to bere jako skupina u ktere se počítá nebezpečnost jinak?
Autorská citace #51
31.10.2011 16:49 - Alnag
Počítáš nebezpečnost střetnutí (nikoliv jednotlivě).
Autorská citace #52
3.11.2011 15:50 - Ragnar
četl jsem částo o střetnutí.Ale nepochopil jsme jak se počítá jeho nebezpečnost.Mužete mi to nekdo v jednoduchosti vysvětlit?
Autorská citace #53
3.11.2011 22:00 - Vojtěch
*po dlouhé době otevírá DM Guide pro 3.5*

V základu si nalistuješ stranu 49 téhle knížky a použiješ tabulku 3-1 a 3-2.

Úroveň družinky (průměr, pokud nejsou nastejno) a úroveň setkání se mají rovnat pro průměrnou obtížnost (to je zpravidla docela lehké, družinka by měla zvládat asi 5 takových střetnutí bez velkého odpočinku a výrazných ztrát). Střetnutí o 4 úrovně a víc než je družinka bych se raději vyhnul pro začátek, spíš bych zkusil začít na základu a přidávat jak bude chuť a jistota v tom, jak to družinka bude snášet. Zvlášť s použitím osamocené potvory opatrně. Hra má tendenci oscilovat mezi tím, že potvora prostě zajde na to, že má sama jen jednu sadu akcí a družinka čtyři (nebo kolik má členů) - nic moc neudělá a tím, že má takový útok a orany, že se družinka nechytá (hlavně poud je samotná potvora s CR hodně nad družinkou).

Setkání se sestává ze všech potvor, co družinka potká aniž by měla čas ošetřit si rány, tedy zpravidla ti, co jsou v místnosti, na paloučku atd. + ti, co přiběhnou v průběhu střetnutí. Nepočítají se vyvolané potvory, schopnost všelijakých summonů by měla být součástí CR potvory.

Tabulka 3-1 by ti měla říct kolik potvor o jakém CR můžeš použít, takže třeba pro družinku na páté úrovni bude normální střetnutí jednou potvorou s CR 4-6, párem potvor s CR 3, třemi až čtyřmi CR 2 atd. Když pro takovou družinku chceš těžší střet, tak uděláš úroveň střetnutí třeba 7, tedy jena potvora s CR 7, nebo tři s CR 4 atd.

CR nefunguje dokonale, časem si to asi budeš dolaďovat. Jen pro představu o tom, nakolik je hra nastavená ve prospěch družinky - NPC s úrovněmi v hráčském má CR rovné této úrovni, takže férovka 4:1 je 3E základ.
Autorská citace #54
3.11.2011 22:06 - Alnag
Vojtěch: Já už bohužel DMG 3.5e nemám, ale pokud si to dobře pamatuji, tak nestvůry mají Challenge Rating (CR), ale celý Encounter má Encounter Level a je to Encounter Level, který máš porovnávat s úrovní družiny. EL = CR jen tehdy, když máš 4 hráčské postavy a jednu potvoru na daném levelu, ne? Ale u skupiny nesvůr smíšených úrovní už je to složitější. Například dvě nestvůry se stejným CR, mají EL = CR + 2. A jak je to u nestvůr s odlišným CR nechci ani spekulovat...

Jediné poučení, které jsem si z toho jako DM odnesl bylo dělat encountery brutálně od oka (protože dumat pokaždé nad těmihle výpočty mne iritovalo). Ale já byl vždycky za "odokáč styl". :)
Autorská citace #55
3.11.2011 22:15 - Vojtěch
Právě ta tabulka 3-1 udává kolik kterých čičmundů je jaká úroveš střetnutí. Asi jsem to EL měl rozepsat víc...

EDIT: Stavba střetnutí bohužel není součást referenčního dokumentu a nejde použít pathfinder, protože tam je jiný systém.
Autorská citace #56
3.11.2011 22:19 - Quentin
Když už bych chtěl hrát 3,5e, tak by to bylo kvůli tomu, že je vhodnější na sandbox než 4e. A v sandboxu bych se o nějakej encounter lvl nestaral a jel hezky od oka (nebo od random tabulky :D)
Autorská citace #57
3.11.2011 22:27 - Vojtěch
Což začátečníkovi může občas natropit problémy, ale když už byla sháňka po vysvětlení mechaniky...
Autorská citace #58
3.11.2011 22:41 - Gurney
V SW:SE je ten systém CR pokud vím prakticky stejný a taky jsem jel od oka.
Autorská citace #59
4.11.2011 14:04 - Merlin
všechno jedu od oka :)
Autorská citace #60
4.11.2011 18:15 - Vojtěch
Myslím, že to asi většina DMů, co už si systém osahají ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15625905990601 secREMOTE_IP: 3.236.122.9