Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
20.4.2012 19:14 - Colombo
Sirien: klid, i o SotE si tvrdil, jaký to není shit:P
20.4.2012 19:30 - sirien
Colombo píše:
klid, i o SotE si tvrdil, jaký to není shit

ne tak úplně. Ale je pravda že SotE ve mě nevzbudilo úplně pozitivní první reakce - když tim člověk jen tak listuje, tak dostane takové divné úryvky které samostatně moc neocení. Nebo aspoň já je samostatně moc neocenil... skutečně sem si to musel přečíst v celku, abych docenil že to je skutečně docela dobrý hra.

Hm. Tak mě napadá že to je takřka přesnej opak k DrDII...
...ježiš, co to já vůl dělám...
21.4.2012 12:32 - Shako
DenGrasse píše:
EDIT: nevím jestli někdo četl testovací dobrodružství...
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=testovaci-mise-lov-na-traga-ii
Ale vřele doporučuji.


Vypada to jako dobry hack and slash dobrodruzstvi. Aspon na zacatku. Pak me trosku zarazi, jak vzdycky vsude prijdou vcas a nakonci je nejaky straslivy hybrid, ale v ramci zanru by to jeste slo... Nevim, jak to fungovalo na VOIDovych pravidlech, ale jinak to neni vubec spatne.
Nejzabavnejsi mi prislo zvirato, ktere je vlastne Gargoyl, ktery se meni v kamen a po jeho zabiti z nej zbyde mastny flek. :D

Par perlicek z uvodu dizkuze, at muzeme hodnotit, jak uspesny je void na stupnici dle G.:
Gediman 27.9.2009 16:52 píše:

Primárním kritériem úspěchu bude vydání u vydavatele. Pokud tohle vyjde (ale i pokud to nevyjde), tak nasbírání fanoušků, což obvykle následuje tvorbou fan stránek...

Důkazem neúspěchu by pak bylo to, že tahle hra po vydání rychle zapadne.


Hra po vydani zatim nezapadla, takze je to uspech? :)

Gediman 25.9.2009 10:48 píše:

zatím jsem to hrál jen s několika testovacími hráči, názory jsou vesměs pozitivní.

Tak se zda, ze pocet testeru se za 2,5 roky prilis nezvednul.
23.4.2012 15:48 - DenGrasse
Shako píše:
Vypada to jako dobry hack and slash dobrodruzstvi.
Tak v tom případě to co jsem vždy považoval za hack and slash, bylo těžký RP... :-)))
Mně to dobrodružství přišlo takové... řekněme "schematické". Prostě bez jakéhokoli nápadu. Přijedeš do bodu A, dostaneš info, zakydlíš kreaturu. Přejedeš do bodu B, dostaneš info...
Např. jsem vůbec nepochopil, jak tým věděl, kam má příště jet a neodjel třeba do Tramtárie. Informaci že se tam něco děje totiž dostal vždy až na místě! Takže ho tam dovedlo asi jasnovidectví.
Nikdy nemusel vyvinout žádné úsilí, aby kreaturu našel; ihned po příjezdu se úslužně vyhrnula z džungle, kde se skrývala (s výjimkou gargoyla, který by tak ztratil možnost splývat se skálou) a utkala se s dobrodruhy čelem v čelo, aby se tak připravila o jakoukoli myslitelnou výhodu.
23.4.2012 16:03 - Shako
DenGrasse píše:
Přijedeš do bodu A.... zakydlíš kreaturu.

No, takhle bych si predstavoval hack and slash...

DenGrasse píše:
řekněme "schematické". Prostě bez jakéhokoli nápadu.

Jo, souhlas, je to schematicke.. ale pokud jdu proste zabit par potvor, tak necekam zadne zazraky, co se pribehu tyce...


Potom, co jsem vsechno o VOIDu cetl, tak todle mi prislo jako fakt jedna z tech lepsich pasazi.. :)
23.4.2012 16:23 - Vojtěch
Aehm... schématické... nedělali také příběh přes copy/paste? :o)
24.4.2012 14:10 - DenGrasse
Nejen příběh, ale i řešení.
25.4.2012 08:48 - Wild West
copy/paste by se možná dalo prohlásit za akci v rámci RPG boje. Nebo mocné kouzlo.
25.4.2012 09:28 - Vojtěch
Můžu tím spamovat summon krysy třeba ^^
25.4.2012 11:04 - Me-dea
copy/paste summon monster I - jezevce :-) není nic horšího než tlupa naštvaných jezevců :-)
25.4.2012 11:05 - Nachtrose
Treba v FF7 se to jmenovalo tusim "Mime".
25.4.2012 11:49 - Vojtěch
Celestiálních jezevců...
25.4.2012 12:01 - Me-dea
hmm ... duch vlkodlak jezevec? myslím, že se to tu řešilo :-) duch vlkodlaka
25.4.2012 12:09 - Colombo
duch lítého vakoveverkodlaka
25.4.2012 12:48 - Merlin
pozor..takovýho ducha nezařadíte do žádné z kolonek ve svaté trojici-kraboidů, krevetoidů a supoidů

když to tak píšu a vzpomenu si na ty pravidla, tak si říkám, že je to fakt zvrhlé věnovat tolik úsilí takové zmršenině...
25.4.2012 13:25 - Quentin
Na sobotní hře mě docela zarazilo, když si elfa zničehonic začal dělat srandu z Voidu. Musí to bejt fakt slavnej počin :)
25.4.2012 14:04 - Merlin
Jsem asi masochista, ale opět jsem se podíval do této šílené knihy..namátkou nalistoval stranu 23 pojednávající o Temných bozích..ano..zde se mistra copy/paste projevil nadmíru kreativně a v pěti totožných odstavcích změnil pouze jméno (Eclipsoth je fakt zvrhlý jméno...kam se hrabe Mutanoth). Zachoval zde i svaou trojici a to, kdy "Trotlothi" alias bohové jsou cituji: známí také jako...a následuje série tří pochybných jmen ...

Bohové ochraňujte šílenou mysl tvůrce!!!!!
25.4.2012 14:30 - crowen
Byt vami, tak si srandu z CTRL+C/CTRL+V nerobim, lebo urazate nabozenske citenie!

Píše:
CTRL+C and CTRL+V, the computer shortcut keys for "Copy" and "Paste," are considered sacred symbols.


Píše:
Copy me, my brothers, just as I copy Christ himself
— 1 Corinthians 11:1


Keby sa niekto chcel vzdelat v oblasti nabozenstiev :-)
1.5.2012 18:04 - Vojtěch
Že by prvenství v poměru počtu příruček k počtu čtenářů?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12066507339478 secREMOTE_IP: 3.17.203.68