Magie ve Středozemi je trochu jiná, než na ostatních světech Dnd. Je vzácná pro kohokoliv s výjimkou elfů; a ti ji mnohem více než v boji využívají v každodenním životě, kterému tím dodávají onu pro smrtelníka takřka nedosažitelnou lehkost a pohodu. Popíši zde některá z kouzel, jimiž elfové vládnou a díky nimž je pro každého návštěvníka tak příjemné pobývat v jejich sídlech.
Vymítání [elfí]
Úroveň: Sesilatel 1
Složky: V, P
Doba sesílání: 1 minuta
Dosah: krátký (25 stop + 5 stop/2 úrovně)
Oblast: domov
Záchranný hod: není
Magická odolnost: ne
Sesláním tohoto kouzla naplníš nějaký prostor domácí pohodou a klidem. Kdokoliv do něj vstoupí, uvolní se podobně, jako by přišel k sobě domů. Cítí se zde v bezpečí, únava z něj spadá a on má chuť si broukat, zpívat nebo vyprávět s domácími pány nebo jinými příchozími. Veškeré práce související s údržbou domu a domácnosti působí obyvatelům jen poloviční únavu a navíc mají při ověřování svých dovedností na ně situační bonus +2.
Zlé bytosti se takovým místům vyhýbají, protože se tam vůbec necítí dobře; mají postih -1 k hodům na útok a na záchranu.
Vymítání [elfí]
Úroveň: Sesilatel 2
Působí jako domácí pohoda, až na to, že pocit domova je ještě intenzivnější a nápomocná magie je ještě mocnější. Toto kouzlo mění veškeré kritické neúspěchy při práci související s opravou a údržbou domu a domácnosti na obyčejné neúspěchy; nářadí se díky tomu při práci neláme, nedochází k žádným úrazům, apod. Všechny bytosti, které sesilatel považuje za své přátele, nebo je k sobě pozval, mají navíc bonus štěstí +1 ke všem svým hodům na záchranu, které provádí v dané oblasti.
Zlé bytosti zde mají postih -2 k hodům na útok a na záchranu.