Největší změnou oproti klasickým pravidlům je zavedení konceptu Obecných povolání. Hrdinové Středozemě oplývají univerzalitou a jedinečnou charakteristikou, kterou klasická Dnd povolání postrádají. V rámci obecných povolání si hráč volí všechny zvláštní schopnosti, které jeho postava bude mít, což je zde maximálně vhodné. Následuje podrobný popis Obecných povolání, odvozený z konceptu uvedeného v Unearthed Arcana.
Klasické role hrdinných postav ve Středozemi pokrývají následující tři obecná povolání - válečník, expert a sesilatel. Povolání válečníka a experta, které zde uvádíme, nemají nic společného s povoláními pro CP uvedenými v základních pravidlech.
Při hraní vůbec nepoužíváme klasická povolání postav ani jejich varianty, stejně jako nehrajeme na prestižní povolání. Všechny potřebné speciální schopnosti a dovednosti řešíme pomocí bonusových odborností.
Každé obecné povolání má jeden nebo dva dobré základní bonusy a jeden nebo dva špatné. Na 1. úrovni si postava určí, které budou ty dobré a které špatné. Pokud získá později postava úroveň v jiném povolání, opět si určí, které základní bonusy k hodům na záchranu bude mít dané povolání dobré a které špatné.
Každé obecné povolání má určitý počet dovedností povolání, tak jak je to uvedeno v jeho popisu. Když si postava vezme svou první úroveň v nějakém obecném povolání, určí si, které dovednosti budou pro ní dovednostmi povolání. Jakmile je jednou určí, postava už tento výběr nemůže změnit (pokud ovšem získá úroveň v jiném povolání, může mu samozřejmě určit jiné dovednosti povolání).
Stamina: k6.
Úroveň | Zákl. út. bonus | Dobré hody | Špatný hod | Speciální |
---|---|---|---|---|
1 | +0 | +2 | +0 | Bonusová odbornost |
2 | +1 | +3 | +0 | Bonusová odbornost |
3 | +2 | +3 | +1 | - |
4 | +3 | +4 | +1 | Bonusová odbornost |
5 | +3 | +4 | +1 | - |
6 | +4 | +5 | +2 | - |
7 | +5 | +5 | +2 | - |
8 | +6/+1 | +6 | +2 | Bonusová odbornost |
9 | +6/+1 | +6 | +3 | - |
10 | +7/+2 | +7 | +3 | - |
11 | +8/+3 | +7 | +3 | - |
12 | +9/+4 | +8 | +4 | Bonusová odbornost |
13 | +9/+4 | +8 | +4 | - |
14 | +10/+5 | +9 | +4 | - |
15 | +11/+6/+1 | +9 | +5 | - |
16 | +12/+7/+2 | +10 | +5 | Bonusová odbornost |
17 | +12/+7/+2 | +10 | +5 | - |
18 | +13/+8/+3 | +11 | +6 | - |
19 | +14/+9/+4 | +11 | +6 | - |
20 | +15/+10/+5 | +12 | +6 | Bonusová odbornost [/tbody] |
Základní bonusy hodů na záchranu: Dva dobré a jeden špatný základ hodů.
Dovednosti povolání: Jako dovednosti povolání si zvol libovolných dvanáct, plus Řemesla a Profese.
Body na dovednosti: 6 + oprava Int (na 1. úrovni čtyřnásobek tohoto počtu).
Zacházení se zbraněmi a zbrojí: Všechny jednoduché zbraně, jedna válečná; lehké zbroje.
Bonusové odbornosti: Expert získává bonusovou odbornost na 1. úrovni, další na 2. úrovni, pak na 4. úrovni a potom další každou čtvrtou úroveň (8., 12. atd.).
Stamina: k4.
Úroveň | Zákl. út. bonus | Dobré hody | Špatný hod | Speciální |
---|---|---|---|---|
1 | +0 | +2 | +0 | Bonusová odbornost |
2 | +1 | +3 | +0 | - |
3 | +1 | +3 | +1 | - |
4 | +2 | +4 | +1 | - |
5 | +2 | +4 | +1 | Bonusová odbornost |
6 | +3 | +5 | +2 | - |
7 | +3 | +5 | +2 | - |
8 | +4 | +6 | +2 | - |
9 | +4 | +6 | +3 | - |
10 | +5 | +7 | +3 | Bonusová odbornost |
11 | +5 | +7 | +3 | - |
12 | +6/+1 | +8 | +4 | - |
13 | +6/+1 | +8 | +4 | - |
14 | +7/+2 | +9 | +4 | - |
15 | +7/+2 | +9 | +5 | Bonusová odbornost |
16 | +8/+3 | +10 | +5 | - |
17 | +8/+3 | +10 | +5 | - |
18 | +9/+4 | +11 | +6 | - |
19 | +9/+4 | +11 | +6 | - |
20 | +10/+5 | +12 | +6 | Bonusová odbornost [/tbody] |
Základní bonusy hodů na záchranu: Jeden dobrý a dva špatné základy hodů.
Dovednosti povolání: Jako dovednosti povolání si zvol libovolné čtyři, plus Řemesla, Profese a Znalosti (všechny).
Body na dovednosti: 2 + oprava Int (na 1. úrovni čtyřnásobek tohoto počtu).
Zacházení se zbraněmi a zbrojí: Jedna jednoduchá zbraň; žádné zbroje.
Bonusové odbornosti: Sesilatel získává bonusovou odbornost na 1. úrovni, další na 5. úrovni a potom další každou pátou úroveň (10., 15. atd.).
Sesílání kouzel: Sesilatel se učí a sesílá kouzla stejně, jako čaroděj. Může si vybrat jakékoliv kouzlo ze seznamu kouzel kněze, druida a čaroděje/kouzelníka.
Na 1. úrovni si sesilatel musí vybrat, jaká vlastnost bude klíčová pro jeho sesílání kouzel. Může si určit Inteligenci, Moudrost nebo Charisma; na ní bude záviset, jakou úroveň kouzla se dokáže naučit a seslat a také Třída obtížnosti hodů na záchranu proti nim.
Počet kouzel, která zná | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Úroveň | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
1 | 4 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
2 | 5 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
3 | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
4 | 6 | 3 | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
5 | 6 | 4 | 2 | - | - | - | - | - | - | - |
6 | 7 | 4 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - |
7 | 7 | 5 | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - |
8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 | - | - | - | - | - |
9 | 8 | 5 | 4 | 3 | 2 | - | - | - | - | - |
10 | 9 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | - | - | - |
11 | 9 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | - | - | - | - |
12 | 9 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | - | - |
13 | 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | - | - | - |
14 | 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | - |
15 | 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | - | - |
16 | 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | - |
17 | 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | - |
18 | 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 |
19 | 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
20 | 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 [/tbody] |
Stamina: k10.
Úroveň | Zákl. út. bonus | Dobré hody | Špatný hod | Speciální |
---|---|---|---|---|
1 | +1 | +2 | +0 | Bonusová odbornost |
2 | +2 | +3 | +0 | Bonusová odbornost |
3 | +3 | +3 | +1 | - |
4 | +4 | +4 | +1 | Bonusová odbornost |
5 | +5 | +4 | +1 | - |
6 | +6/+1 | +5 | +2 | Bonusová odbornost |
7 | +7/+2 | +5 | +2 | - |
8 | +8/+3 | +6 | +2 | Bonusová odbornost |
9 | +9/+4 | +6 | +3 | - |
10 | +10/+5 | +7 | +3 | Bonusová odbornost |
11 | +11/+6/+1 | +7 | +3 | - |
12 | +12/+7/+2 | +8 | +4 | Bonusová odbornost |
13 | +13/+8/+3 | +8 | +4 | - |
14 | +14/+9/+4 | +9 | +4 | Bonusová odbornost |
15 | +15/+10/+5 | +9 | +5 | - |
16 | +16/+11/+6/+1 | +10 | +5 | Bonusová odbornost |
17 | +17/+12/+7/+2 | +10 | +5 | - |
18 | +18/+13/+8/+3 | +11 | +6 | Bonusová odbornost |
19 | +19/+14/+9/+4 | +11 | +6 | - |
20 | +20/+15/+10/+5 | +12 | +6 | Bonusová odbornost [/tbody] |
Základní bonusy hodů na záchranu: Jeden dobrý a dva špatné základy hodů.
Dovednosti povolání: Jako dovednosti povolání si zvol libovolných šest, plus Řemesla.
Body na dovednosti: 2 + oprava Int (na 1. úrovni čtyřnásobek tohoto počtu).
Zacházení se zbraněmi a zbrojí: Všechny jednoduché a válečné zbraně; lehké a střední zbroje; štíty (všechny vyjma pavézy).
Bonusové odbornosti: Válečník získává bonusovou odbornost na 1. úrovni, další na 2. úrovni a potom další každou druhou úroveň povolání (4., 6. atd.).
Když jsou k dispozici jen tři povolání, tak braní více povolání dává mnohem menší množství a možností kombinací, než je tomu ve standardní hře. Postavy proto nemají žádné ZK postihy za více povolání.
< Obecná povolání > | |
Bonusové odbornosti |