1) Málo hraju na zajímavý backgroundy a charaktery postav. Hráči si obvykle vymyslí dost zajímavý postavy, ale já se mnohdy přihazuju nové NPC, problémy, organizace apod. bez toho abych se nad tím pořádně zamyslel a jejich background nějak opravdu dobře využil. Nebo ho tam nějak vpletu, ale není to tak uspkojivý jak by mělo být.
2) přesně tohle, zbytečně bych psal to samý znova
sirien píše:
Sem tam mám problém věci filtrovat, resp. prořezávat, popř. sesměrovávat věci vložené hráči a nechám ve hře příliš mnoho živých témat, protože mi přijdou zajímavá a zábavná. Většinou jsou, problém je v tom, že hra pak začne ztrácet dynamiku a rozpadat se do hromady dílčích scén o tom či onom bez nějakého jednotícího drivu.
3) Přeskakování mezi rozdělenou skupinou. Nemám ani tak problém se stříháním samotným, aspoň ne během prvních 2-3 střihů, ale ve chvíli kdy to trvá delší dobu začnu mít problém s multitaskingem a už pak kolikrát nestíhám řešit co dělaj NPC, sledovat kdy dozrál čas to střihnout, přidávat cliffhangery a starat se aby ta hra mezi střihy neztrácela tempo. Obzvlášť když se PC rozdělí na víc než dvě skupiny, začne mi to připadat hrozně rozbředlý.
4) Naprosto neumím dělat krátké hry. I ty nejprimitivnější zápletky se mi vždycky protáhnou tak nejmíň na 6 hodin (a šestihodinovej one-shot považuju fakt za rychlovku co se mi povedla snad jednou), neumím hráče a hlavně sebe nějak popohnat.
5) Tohle
Píše:
Jeden tyden me bavi Argonauti, druhej silim z Conana, pak chci hrat hru o truny. Jeden tyden chci hrat 4e, druhej chci zkouset 13th age.
mě občas postihuje taky. Naštěstí ve chvíli kdy už se něco fakt rozjede mě nadšení hráčů drží u toho abych se zabýval věcí co se právě hraje a ne něčím jiným. Blbý je, když pak pak kampaň ocitne v nějaké menší krizi (zrovna se nedaří se sejít, dvě hry za sebou co se ne úplně povedou, znáte to...), pak mám zase tendenci vidět jinde trávu zelenější a řešit že kampaň XYZ by možná skupině víc seděla.
vrabčák píše:
Arten CZ píše:
Můj rozhodně největší problém je, že zápletku a příběh dopředu moc připravím a potom nevím, proč by vlastně postavy do příběhu měly zasahovat. Nejednou se mi stalo, že jsem celou přípravu zahodil a napsal ji znovu, protože jsem postavy k příběhu vůbec nepotřeboval.
A druha vec je, ze se ti hraci 100% nekde trhnou. Takze cast jsi sice pripravoval zbytecne, ale nejak to zrecyklujes priste. Pripadne se ti do dalsi sceny dostanou nejakou oklikou, ktera te pri priprave nenapadla. To je uplne normalni a super. Je to jedna z veci, ktere me na vypraveni bavi nejvic.
Přípravu scén (resp. sledu dopředu zhruba vymyšlených scén) jsem zkoušel a dle mého je to časově náročný, dost svazující a nepříliš efektivní. Jak sám píšeš, postavy se nejspíš samy ze scén vytrhnou a chvíle kdy se to stane je hrozně zábavná, tak proč tu hru neudělat zábavnou hned na začátku a neušetřit si při tom spoustu práce...
Ebon Hand píše:
QuentinW píše:
Chtel bych hracum davat zapeceteny dopisy, tuzi nakresleny mapy na cernym cajem promacenym papire s ohorelyma okrajema, tyhle ruzny veci, ale nikdy jsem se k tomu nedostal protoze sem fucking failure DM.
Proč neřekneš hráčům, aby to udělali pro ostatní?
Protože nemá smysl si dělat iluze o tom, že hráči nejsou stejné zevláci jako já :) Ale bylo by to super...