Volná diskuze

B1rd
29.3.2017 10:53
Nastin hry - dnd 5e
Zdarek,

Rad bych neco dostal z hlavy a pomaha mi to napsat a mam rad, kdyz se na to koukne I nekdo jiny a upozorni me na pripadne nesmysly. Priznam se, ze si nejsem uplne jisty co z toho vyleze, ale pokud to bud emit 0 hodnotu, tak se to da smazat vzdycky.

Pozadi
  • Spiklenci (proradni slechtici + dvorni carodej) planuji sesazeni krale.
    Pomoci mocneho kamene zvaneho XY ozivi tisice let mrtveho carodeje, aby slouzil jejich zameru.
  • Carodej ma vlastni nazor a eventuelne odstrani spiklence nebo z nich udela sve loutky.
  • Pomoci magie a mece je kral odstranen a s nim vetsina jeho vernych.
  • Lid pod novym kralem a carodejem tahajicim za nitky trpi.
  • Pokud se nic nestane, carodejova moc bude tak velka, ze bude moct udelat neco hrozne evil.
Ehm. Mistni experti asi odhali hned odkud jsem plot sproste ukradl.

Hra
Hra by mela byt o ceste postav za MacGuffinem A (kouzelny kamen), ktery byl carodeji ukraden, protoze o nej maji zajem v podstate vsechny ostatni evil frakce a o ceste za MacGuffinem B (kouzelny mec), ktery by byl dostatecne mocny, aby carodeje zabil.

Carodej uz jednou zabit byl Mecem Bla, ktery vytvorilo Good NPC pred tisici lety. Good NPC je still around a mozna zvladne udelat druhy mec Blabla a nebo se ten puvodni najde, uvidime.)

Melo by to byt takove From Zero to Hero roadstory, kde jednotliva sezeni budou mit takovy serialovy charakter, kdy nektere nemusi souviset s main story a nektere naopak posunou main story.

Vitam jakekoli komentare ^^
Autorská citace #21
11.4.2017 17:27 - B1rd
Ja vim. Me nejde se prihlasit z prace a doma se k tomu nikdy nedostanu. Ale to jeste vyresim.

Jinak dik, to napady co jsi ted napsal jsou super. Ja to jeste nejak poupravim. Je to porad work in progress, vetsinou si tak premitam venku se psem.

Ja jsem sem psal fakt takovej prvotni nastrel, kterej potreboval dost otesat. A taky jsem to psal asi dost zkratkovite, protoze jsem se bal, ze Wall of text se nebude chtit nikomu cist.

Oni to hraci nekam strhnou, ale mam rad urcitou kostru, kdyz se chteji jen vest.

Snazim se to stylizovat do cernobily heroicky sword&sorcery hry. Postavy nejsou zadny B team :)
Autorská citace #22
11.4.2017 17:27 - sirien
Log: tím zboříš moje krásné twisty s nevěrama na královském dvoře :(
Autorská citace #23
11.4.2017 17:29 - sirien
B1rd píše:
Postavy nejsou zadny B team :)

A tak to je správně.

Postavy mají být přinejlepším D tým v situaci, kdy A, B a C týmy epicky zařvaly na první dobrou, to tomu pak teprve dodává tu správnou šťávu :D
Autorská citace #24
11.4.2017 17:31 - B1rd
Log: Mas pravdu, ze neni, ale originalita nebyla cilem. Vymetam zanrove klise zamerne.
Autorská citace #25
11.4.2017 17:32 - sirien
Originalita se přeceňuje, "genre tropes" neexistují bezdůvodně.

Vtip není v tom být originální ve všem, vtip je v tom umět ty tropes správně použít.
Autorská citace #26
11.4.2017 17:36 - B1rd
Jinak ten cerno cervenej gem co najdou v tom prvnim dungeonu by eventuelne mohl byt ten Krvavej kamen, pokud by ho nekde strelili. Takze by se mohl nekdo zahackovat skrz to, kdyz by jim to doslo. Nebo bych to nechal vysumet, pokud by se to moc nehodilo.
Autorská citace #27
11.4.2017 17:37 - Log 1=0
Sirien
Vůbec ne! O tom, že byl ten nebo ta té nebo tomu nevěrný nebo nevěrná s tou nebo tím, nemusí jejich potomci vůbec vědět. A že bude v doprovodu prchající princezny její duchovní příbuzná, je logické, určitě měla na dvoře nějaké to postavení, zvláště pokud král "něco tušil".
Já vlastně na té zápletce nic nezměnil, jen jsem prohlásil několik NPC za PC, a nezainteresované původní PC škrtl. A ten zvrat by byl ještě lepší, dozvědět se, že někdo, o kom to nevím, je potomkem krále, je cool. Dozvědět se, že moje postava je potomek krále, je ještě víc cool.
Autorská citace #28
11.4.2017 17:40 - sirien
Log 1=0 píše:
A že bude v doprovodu prchající princezny její duchovní příbuzná, je logické

no jo, ale to už do hráčský skupiny rveš dlouhodobý NPCčko a to je vždycky vopruz.

Log 1=0 píše:
Dozvědět se, že moje postava je potomek krále, je ještě víc cool.

...nebo že já nejsem potomkem krále, ale moje mnohaletá kamarádka co se mnou cestuje...
...well, to by mohlo vytvořit docela zajímavé vztahy :D


Nicméně když bude princezna se skupinou, tak to trochu narušuje ten twist s přesměrovanym snem. I když pracovat by se s tim asi dalo.
Autorská citace #29
11.4.2017 18:39 - Log 1=0
No, pokud jsem to chápal správně, tak dlouhodobý kvest první části kampaně je "dostat princeznu do bezpečí" (ne, zbavit někoho démonů v patách nepovažuji za krátkodobou věc, rozhodně ne na "nižších levelech" (nevím, pro jaký systém to je, ale tipuju nějaký C&L)). Takže minimálně část kampaně bude princezna (a nejspíš i nějaký ten doprovod, když zvládla utéct, tak za ní asi pořád někdo stojí-a ten by ji nenechal jít samotnou) putovat s družinou. Můj návrh byl složit hráčskou družinu z těhle postav- omezí to některé volby hráčů, ale myslím, že by to stálo za to, ty zvraty by pak byly o to osobnější. A pokud by to bylo hráčům proti srsti, tak se dá snadno vrátit k původnímu plánu. Ale pak to bez dlouhodobých NPC nejspíš nepůjde (alespoň já tedy nevím, jak to bez nic spískat).

Otázku přesměrovaného snu to sice ruší, ale dá se s tím pracovat i tak (Poslal nám to neznámý spojenec, aby nás varoval? Je to lest našich nepřátel? Je to jen divná náhoda?).
Autorská citace #30
11.4.2017 18:58 - Aegnor
Log 1=0 píše:
No, pokud jsem to chápal správně, tak dlouhodobý kvest první části kampaně je "dostat princeznu do bezpečí"

Ne, jediné, co je "potřeba" udělat, je zajistit, aby se princeznina krev nedostala k mágovi. Tedy ji stačí kuchnout, pustit jí žilou a krev nalít do nejbližší řeky. :-)

Log 1=0 píše:
Otázku přesměrovaného snu to sice ruší, ale dá se s tím pracovat i tak (Poslal nám to neznámý spojenec, aby nás varoval? Je to lest našich nepřátel? Je to jen divná náhoda?).

No jo, ale takhle je to naprosto obvious varování, v Sirienově případě je to spíš "WTF is happening", což je mnohem kreativnější.
Autorská citace #31
11.4.2017 19:56 - sirien
Log 1=0 píše:
nevím, pro jaký systém to je

přečti si název diskuse, je to tam zmíněné už nějakou dobu :)

Aegnor píše:
Ne, jediné, co je "potřeba" udělat, je zajistit, aby se princeznina krev nedostala k mágovi. Tedy ji stačí kuchnout, pustit jí žilou a krev nalít do nejbližší řeky. :-)

Moc se mi líbí Tvůj přístup k věci :D

Log 1=0 píše:
Takže minimálně část kampaně bude princezna (a nejspíš i nějaký ten doprovod, když zvládla utéct, tak za ní asi pořád někdo stojí-a ten by ji nenechal jít samotnou) putovat s družinou

Jenže jak dlouho.

Když jí družina bude muset nejdřív vystopovat, pocestě se možná střetnout s jejími jinými pronásledovateli, přitom jí ztratit, znovu vystopovat, přesvědčit jí o tom, že oni jsou ti hodní pronásledovatelé (další náhody a "pomoc" od Y***** v tom může být trošičku na opruz...), při tom se dost možná porvat s jejím doprovodem (resp. tím, co z něj zbylo...) tak pak přímo s družinou stráví o dost méně času, než když jí k družině hodíš hnedka z kraje.

Zároveň když máš přičleněné NPCčko (resp. teda v mé verzi dvě NPCčka), které družina někde vyhrabe a tahá s sebou, tak to obvykle vyvolává méně interakcí, než když nějaké NPCčko přihodíš k družině hned v základu.
Autorská citace #32
11.4.2017 20:29 - Bird
Aegnor píše:
Ne, jediné, co je "potřeba" udělat, je zajistit, aby se princeznina krev nedostala k mágovi. Tedy ji stačí kuchnout, pustit jí žilou a krev nalít do nejbližší řeky. :-)
Solidni out of the box thinking :D
Autorská citace #33
11.4.2017 20:35 - Log 1=0
Mea culpa, přečetl jsem zadání i diskusi, ale název jsem nějak vynechal.

Mno, konkrétním poměrem mezi hledání princezny-doprovázení princezny bych si nebyl jist, ale asi by to bylo viditelně méně.

Skutečný potomek krále by podle mého nabubřelého názoru naprostého lajka měla být hráčská postava (koneckonců, na konkrétní funkci a pohlaví až tak nesejde). Ostatně i v té základní verzi by se hodilo, aby mezi nimi byl někdo od dvora. Pak by to celé nepůsobilo tak náhodně.

A znovu připomínám, že v mé vizi byla hráčskou postavou i princezna. Samozřejmě, má vize v principu dost omezila hráče, však jsem několikrát psal, že by s tím museli souhlasit. Ale já bych na to třeba kývl.

ad Aegnor
A když by byl v družině upír,mohl by ji vypít. Případně by se našel nějaký v okolí.
Autorská citace #34
11.4.2017 20:59 - sirien
Bird píše:
Solidni out of the box thinking :D

Jo.

A teď si představ jeho výraz až zjistí, že princeznu kuchnul zbytečně, protože měl kuchnout její dvorní dámu. A že to máš ve svých poznámkách na 2. stránce a rozhodně sis to tedy nevymyslel až dodatečně.


Log 1=0 píše:
A když by byl v družině upír,mohl by ji vypít.

Ne, to bys jen přenesl potřebu rituálně kuchnout princeznu na potřebu rituálně kuchnout upíra. Sice trochu větší opruz, ale nic nemožnýho.

Log 1=0 píše:
Skutečný potomek krále by podle mého nabubřelého názoru naprostého lajka měla být hráčská postava

To je ve skutečnosti hroznej opruz.

Pokud dáš princeznu do ruky hráčce, tak to změní dynamiku té skupiny, protože tam jedno PC bude mít poměrně zvláštní pozici.

Pokud dáš princeznu stranou a z nějaké PC uděláš skutečnou dědičku/dědice, tak to vyvolá podobný problém.

Jako de to tak hrát, ale to už fakt musí vzejít od hráčů že chtějí hrát princezninu družinu s princeznou jako PCčkem - sou hráči kteří řeknou "yay, awesome" a sou hráči, který to moc nepotěší.
Autorská citace #35
11.4.2017 21:56 - Aegnor
sirien píše:
Moc se mi líbí Tvůj přístup k věci :D

Já si říkal, že se Ti to možná bude zamlouvat. O:-)

Bird píše:
Solidni out of the box thinking :D

Jediné, co jsem udělal, je to, že jsem nepřemýšlel jako čestný hrdina, ale jako lenoch a člověk s pudem sebezáchovy, kterej nechce umřít. To je celé.

sirien píše:
A teď si představ jeho výraz až zjistí, že princeznu kuchnul zbytečně, protože měl kuchnout její dvorní dámu. A že to máš ve svých poznámkách na 2. stránce a rozhodně sis to tedy nevymyslel až dodatečně.


Jo, na to bych docela dost čuměl.
Autorská citace #36
13.4.2017 12:43 - Ebon Hand
Prohození princezny a skutečně dědičky je dost dobré. Dal bych tam i nějakou tu nevěru na dvoře. Prchající princezna by měla být zbouchnutá, ideálně Ulrikem, který tím nezíská dědice. :D A Sigfried byl kdysi Zamorův osobní strážce, který ho zapíchnul. :D
Autorská citace #37
13.4.2017 13:11 - B1rd
Taky se mi to libilo, i ta presmerovana vize. Oboji jsem pouzil. Momentalne vymyslim nejaky encountery/bangy/random tabulky k akci hledani princezny a uteku ze zeme.

Mozna vas pobavi, jsem trochu takovej autista a rano pri venceni psa jsem si nacvicoval Zamorovu dramatickou rec k jeho desitce. Takze jsem zahrmel jako odpoved na nejakou nemistnou poznamku demonickeho valecnika: "Ticho pse!"

a Kiba se na me hrozne vycitave podival :D
Autorská citace #38
13.4.2017 14:48 - Babaj
to je aspon RP .-))))Píše:
"Ticho pse!"

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080578088760376 secREMOTE_IP: 34.237.245.80