Volná diskuze

Aegnor
6.9.2017 20:22
RPG pro mladší děti
Asi bych potřeboval poradit. Obrátil se na mě známý, že shání nějaký vhodný systém pro cca osmileté děti. Co byste doporučili?
Autorská citace #81
18.9.2017 13:08 - LokiB
Šaman: tady úplně nechápu, cos tím chtěl říc :)

BTW: každý číslo má v některé staré mytologii zvláštní významy ... podle toho se moc orientovat nedá.
Autorská citace #82
18.9.2017 13:43 - Šaman
Sirien citoval definici pohádky píše:
… Důležitou úlohu zde také sehrávají některá čísla, především číslo tři …, dále pak často čísla sedm, devět, dvanáct, třináct, čtyřicet, sto.

Chtěl jsem říct, že ta čísla nejsou vůbec pohádková, jen odkazují na různá čísla spojená s Biblí (a možná i starou mytologií). Takže jejich výskyt v pohádkách má spíš navodit určitou tajemnou a osudovou atmosféru, ale pro pohádky to není nic unikátního. V jiných typech příběhů budou stejná čísla také zajímavá, ze stejného důvodu.

3 - Trojjediný Bůh. Také z mnoha důvodů idelální počet fází jednoduchého příběhu (i ty Popelčiny oříšky vlastně značí tři setkání s princem).
7 - Za sedm dní Bůh stvořil svět
9 - Počet světů v germánské mytologii. Toto číslo navíc často neznačí přímo konkrétní počet, ale informaci že to byl nějaký úplný počet ("za devatero řekami a devatero horami" neznamená počet kopců, ale spíše "za všemi horami a řekami, až na konci světa")
12 - Počet apoštolů, nebo kladných členů Kristovy družiny. A hlavně číslo dělitelné na 1, 2, 3, 4 a 6 dílů, což je pro kupecké počty super. Deset jablek mezi tři, ani čtyři lidi nerozdělíš. Proto se tucet (a kopa - 60, tedy pět tuctů) používal častěji, než dekadické míry.
13 - Nešťastný třináctý člen onoho společenství, zrádný Jidáš.
40 - Doba, po kterou trvala potopa.

Takže nemyslím, že by výskyt a důležitost těchto čísel značila přímo pohádku.
Autorská citace #83
18.9.2017 14:01 - LokiB
ti rikam, ze kazde cislo ma v nejake mytologii specialni vyznam ...
si vem pisnicku Balicek karet, tak to rozebiraj taky pekne :d
Autorská citace #84
20.9.2017 20:02 - Gurney
Související z ENWorldu: Gaming At The Kids' Table With Dagger
Autorská citace #85
21.9.2017 10:56 - Naoki
Šaman píše:

Píšu si nápad na článek.

Jinak si mě nevšímejte a dále debatujte :-)
Autorská citace #86
3.10.2017 01:40 - ShadoWWW
Pugmire Core Rulebook je hra pro děti založená na OGL 5E.



Oproti standardním pravidlům 5E se liší v několika věcech (mimo to, že hrajete za psy):
  • Hody na iniciativu: Hráč s nejvyšší iniciativou volí, kdo pojede po něm. Ten pak volí, kdo pojede po něm atd.
  • Kostky životů (zde zvané Kostky staminy) mají širší použití. Dají se s nimi obnovovat pozice kouzel a rušit či zmírňovat neúspěšné záchrany proti smrti.
  • Inspirace (zde zvané Štěstí) není přidělována jednotlivcům, ale do banku celé skupině. Když někdo chce utratit bod Štěstí z tohoto banku, musí s tím souhlasit celá skupina hráčů. Jinak funguje stejně jako klasická Inspirace (tedy výhoda k hodu).
  • Kritické zásahy se tu jmenují Triumfy (a klasicky zdvojnásobují kostky zranění).
    Opakem Triumfu je Trapárna (když padne 1). Ta buď dá postavě nevýhodu k jejímu dalšímu hodu na útok, nebo dá výhodu nepříteli.
Dá se vybírat ze sedmi ras (zde nazývaných plemena) a šesti povolání. Je tu i zázemí. Celá kniha je psaná barvitě a rozmarně, občas až úsměvně. Hlavním padouchem je tu tzv. "Neviděný", doslova neviditelný bubák. Padouch, který nikdy není vidět, navozuje plíživou strašidelnost. Pro malé děti je také možno vést zcela bezstarostná dobrodružství bez prvků násilí a smrti.
Autorská citace #87
3.10.2017 09:55 - Vojtěch
A pro kočkomily je tu samozřejmě Monarchies of Mau (zatím Early Access, ale jinak stjný team).
Autorská citace #88
3.10.2017 13:01 - Shako
ShadoWWW píše:
Pro malé děti je také možno vést zcela bezstarostná dobrodružství bez prvků násilí a smrti.


A proto je na obálce ozbrojená banda, kde jeden má jizvu přes oko, druhý škrtí nějakého pavouka a třetí má ty dvě zbraně nebude používat k násilí nebo usmrcení... ? Jako vážně?
Autorská citace #89
3.10.2017 13:10 - ShadoWWW
Ta kniha má víc než jen obálku.
Autorská citace #90
3.10.2017 14:15 - Merlin
Shako: to je mravenec :), ne pavouk
Autorská citace #91
10.10.2017 17:40 - LokiB
Zrovna o víkendu jsem mluvil se ségrou, která žije v Kanadě. A že prý už na to došlo a její kluci (11 a 9) by chtěli vyzkoušet to Dračí doupě ;)

Tak jsem ji v krátké přednášce pro začánající GM odkázal na DnD 5E (což stejně asi bylo to co viděla někde u nich v local storu), rozháněl její obavy a hlavně ji ujišťoval, že jde o zábavu a ne plnění nějakých povinností, co se při hře musí dodržovat, jinak člověk hraje "špatně".
Vzhledem k tomu, jaké hry hrajou kluci na tabletech a počítači (viz třeba Happy Wheels ;)) se nebojím o to, že by je boj v DnD nějak odradil či poškodil.

Jen s dobrodružstvími, která bych ji doporučil, mám trochu problém :( Lost Mine mi nepřišel moc zajímavý (ale nevím, třeba pro děti bude) ... a vlastně ani moc pro děti.
Nemáte tip na nějaké hotové dobrodružství, které by bylo pro začátečníky-děti v DnD dobré?
Autorská citace #92
12.10.2017 14:49 - Vojtěch
U DnD nevím, ale možná by nebylo od věci použít We Be Goblins z Pathfinderu. Musí taky nějak odhadovat podle toho, co kluky baví.
Autorská citace #93
12.10.2017 14:56 - sirien
Tyvole Ty si vůbec neumíš udělat reklamu, to je hrozný.

My Sme Goblini (We Be Goblins, Vojtěchův překlad)
Autorská citace #94
12.10.2017 15:03 - LokiB
No, vzhledem k tomu, že synovci jsou primárně anglicky mluvící, byl by asi originál lepší :) ale to není problém, dík za tip!

oni asi ještě nevědí, co by je bavilo ... to se uvidí. možná něco ala Hobit ... hmm. zkusím probrat se ségrou.
Autorská citace #95
12.10.2017 16:43 - ShadoWWW
A co Aime? Ten začátečnický modul The Eaves of Mirkwood?
Autorská citace #96
12.10.2017 16:57 - LokiB
Kouknu
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11985182762146 secREMOTE_IP: 54.90.207.75