@LokiB - popravdě, původní myšlenka nebyla o tom to hrát s někým jako hru. Spíše šlo o to, aby to, že někdo má nějaký majetek a armádu, bylo podloženo daty.
Dám příklad: Frakce A je schopna nasadit do pole střední množství jednotek s dobrým vybavením, kdežto frakce B je schopna do pole postavit pár jednotek s dobrým vybavením, ale mnoho jednotek se špatným vybavením.
Toto musí být podloženo daty - například frakce B nemá takový přístup k drahé oceli, ale má mnoho lidstkých zdrojů.
Ano, můžeš tohle všechno prostě promyslet a říct - je to prostě takto.
To však není můj cíl. Pro mě "značka ideál" je soubor pravidel - třeba i dost podrobných, který ti dovolí s počátečními surovinami, cílemi/motivacemi jednotlivých frakcí (ať už je frakcí království, malé zemanství o několika vesnicích nebo cech horníků) nasimulovat jejich růst a řešení válečných konfliktů.
Já osobně například nechci říct - William Wallace vyhrál v této bitvě nad Angličany, jelikož to hrdinové dělají a mě se to hodí do příběhu. Já se klidně nechám překvapit simulací, která mi ukáže, že prostě ta anglická jízda ty špatně vyzbrojené Skoty rozpráší a bitva je u konce. Nakonec tahle bitva rozhodne o tom, že v příštích bitvách mají skotské jednotky postih k morálce, jelikož se ty hrůzy, které se v té bitvě děly vyprávějí na hony daleko, a proto je nakonec celá rebelie potlačná a král Edward si ještě upevní moc ve Skotsku. Kdyby mi však při simulaci nepadaly dobrá čísla pro Angličany, zřejmě by vyhráli Skoti, jelikož do té bitvy byla jejich morálka vystřelená až k oblakům.
Navíc, když do toho ještě zamotáš magii a strategické suroviny jako například koně (bez kterých prostě tu jízdu nemáš), tak tam máš asi tunu proměnných, které určují pravděpodobnost, že jedna frakce zvítězí nad jinou.
A teď, jak do toho zahrnout hráče... No prvně jsem si nemyslel, že bych do této řekněme strategické simulace vůbec hráče zahrnoval. Původní myšlenka je taková, že tento systém mi pomáhá s udržením představy obchodu, výnosů a moci.
Nicméně po zhlédnutí několika videí a přečtení několika článků o Strongholds and Followers, které doporučil ShadoWWW, toto možná přehodnotím a možná si i pohraji s myšlenkou, že by měli hráči možnost do toho zasáhnout aktivně. V tu chvíli samozřejmě padá to, aby to bylo velmi simulativní, ale je potřeba, aby to bylo i zábavné...
Takže v podstatě ti na tvoji otázku "nakolik to chceš hrát jako strategickou hru" nyní nejsem schopen jasně odpovědět, jelikož si hraji s několika verzemi. Ale asi ti mohu s klidem říct, že stylem deskovy Her o Trůny to dělat nebudu, jelikož jak sám říkáš, je to velmi jednoduché - a to, ačkoliv mě ta hra velmi baví, nehledám.
Hledám tedy komplexnost, celistvost a ještě nevím jaký poměr zábavnost/simulace.