Tak, pro Ugyho nějaké myšlenky poté, co jsem vedl jednu hru Ten Candles.
Co se týče pravidel a vysvětlování, tak jsem je vysvětloval tak, jak přicházeli ve hře. Tzn. hned ze začátku základní mechaniku (ještě při tvorbě postav) a k tomu využití Traits. Pravdy jsem popsal až v okamžiku, kdy skončila scéna, momenty v okamžiku, kdy se u někoho dostal na vrchol stacku a tak. Příště bych asi zmínil, že je dobré se tím stackem propálit až dolů rozumně brzo, protože Brink je silnější, než ostatní části.
Ohledně přípravy - vybral jsem si modul, u kterého mě napadly cool nástřely (rozhodně ne cool příběh, dokonce ani cool scény. Prostě jenom drobné story hooky) a sepsal si pár možností, co by Oni vlastně mohli být. Nic pevně daného, protože první půlku hry stejně nemáš moc kontroly nad tím, kam se bude příběh ubírat. Až budu hrát příště, tak si předpřeložím popis modulu (můj simultální překlad je nic moc) a odvykládám ho ještě jednou před poslední nahrávkou.
Během hry ... asi není moc co říct, snad jenom - držet se rad, které jsou v příručce. Jsou tam z dobrého důvodu. :-) Máloco jsem popisoval přesně, hlavně náznaky a nejistota. Poslouchat hráčské pravdy a pokusit se odhadnout, co se tím snaží ve hře získat. A dát jim to. A až poté jim to sebrat.
Dál mně asi nic nenapadá. Jenom na konec dodám dva nejdůležitější výroky z příručky:
1. Hráčské postavy umřou. Tohle není příběh o přežití, ale o naději a ztrátě. Řeknete to hráčům brzy a často jim to připomínejte.
2. I když víte, že vaše postava zemře, musíte věřit, že přežije..
Šaman píše:
Myslím, že nás je víc, kdo je zvědavý na recenzi.
Huh, recenzi? Na tu se asi úplně necítím. :-) Přece jenom, můj sloh je horší než lorem ipsum.