Volná diskuze

Ugy
14.2.2019 18:18
Ten Candles
Máte někdo zkušenost s tímhle systémem? Pořídil jsem ho a vypadá to na první přečtení dost dobře tak by mě zajímalo jestli máte někdo praktické zkušenosti.

http://cavalrygames.com/ten-candles/
Autorská citace #1
14.2.2019 19:20 - Aegnor
Zeptej se mě příští týden. :D
Autorská citace #2
14.2.2019 19:24 - Cemi
Hrála jsem teď v létě jeden příběh s Lišajem na Gameconu v podzemním bunkru a bylo to dost boží... a děsivý... a psycho... a boží.
Autorská citace #3
14.2.2019 19:35 - Ugy
Aegnor Ok beru tě za slovo. Já to mám v plánu vyzkoušet za 14 dní. Tak kdyby si z toho měl nějaký zajímavý postřehy na co si dát pozor či tak, tak dej vedět.
Autorská citace #4
18.2.2019 18:58 - Marty
Na internetu jsem našel krátké shrnutí základních pravidel pro hráče a na popud kolegy jsem je zběžně přeložil.
Třeba tu někomu přijdou vhod.

Deset svíček - krátké shrnutí
Autorská citace #5
18.2.2019 21:49 - efram
tohle vypada zajimave
Autorská citace #6
18.2.2019 22:19 - sirien
Je to zajímavé.

Je to jeden z takových těch úzce orientovaných "jednoúčelových" systémů co jsou určené právě pro jeden typ příběhu v rámci právě jednoho žánru a herního stylu. Vcelku nanic když chceš hrát cokoliv mimo tuhle velmi specifickou výseč (maximálně tak jako inspirace), na druhou stranu v rámci dané výseče těžko hledat něco lepšího. Výhodou je že bývají poměrně jednoduché a přímočaré, postavené kolem jediné centrální takřka všeobjímající mechaniky, takže není problém se je v rychlosti naučit i na one-shot.

Známější hra z téhle kategorie je třeba Dread (ta hororová speciálka co používá tu kostičkovou rozhodně-ne-jinga-protože-copyright věž)
Autorská citace #7
18.2.2019 22:30 - Šaman
Aegnor píše:
Zeptej se mě příští týden. :D

Myslím, že nás je víc, kdo je zvědavý na recenzi. Tohle vypadá opravdu zajímavě.
Autorská citace #8
20.2.2019 10:21 - Cemi
Ten Candles mi přijdou ve všech směrech lepší než Dread... hutnější atmosféra a lepší gradace, mechaniky pro společné vyprávění, tvorba a vztahy postav a vývoj postav ve hře. Dread jsem hrála už dávno, ale nepamatuju si, že by něco takovýho měl... jinak přiznejme si, zhasínání svíček je o dost hororovější než tahání kostiček z jenga věže. =)
Autorská citace #9
20.2.2019 10:23 - Aegnor
Dread má taky nevýhodu v tom, že tu definetly-not-a-jenga věž musíš během hry několikrát znovu postavit, což trochu zasekává plynutí příběhu. Aspoň z mého pohledu.
Autorská citace #10
22.2.2019 12:21 - Aegnor
Tak, pro Ugyho nějaké myšlenky poté, co jsem vedl jednu hru Ten Candles.

Co se týče pravidel a vysvětlování, tak jsem je vysvětloval tak, jak přicházeli ve hře. Tzn. hned ze začátku základní mechaniku (ještě při tvorbě postav) a k tomu využití Traits. Pravdy jsem popsal až v okamžiku, kdy skončila scéna, momenty v okamžiku, kdy se u někoho dostal na vrchol stacku a tak. Příště bych asi zmínil, že je dobré se tím stackem propálit až dolů rozumně brzo, protože Brink je silnější, než ostatní části.

Ohledně přípravy - vybral jsem si modul, u kterého mě napadly cool nástřely (rozhodně ne cool příběh, dokonce ani cool scény. Prostě jenom drobné story hooky) a sepsal si pár možností, co by Oni vlastně mohli být. Nic pevně daného, protože první půlku hry stejně nemáš moc kontroly nad tím, kam se bude příběh ubírat. Až budu hrát příště, tak si předpřeložím popis modulu (můj simultální překlad je nic moc) a odvykládám ho ještě jednou před poslední nahrávkou.

Během hry ... asi není moc co říct, snad jenom - držet se rad, které jsou v příručce. Jsou tam z dobrého důvodu. :-) Máloco jsem popisoval přesně, hlavně náznaky a nejistota. Poslouchat hráčské pravdy a pokusit se odhadnout, co se tím snaží ve hře získat. A dát jim to. A až poté jim to sebrat.

Dál mně asi nic nenapadá. Jenom na konec dodám dva nejdůležitější výroky z příručky:

1. Hráčské postavy umřou. Tohle není příběh o přežití, ale o naději a ztrátě. Řeknete to hráčům brzy a často jim to připomínejte.
2. I když víte, že vaše postava zemře, musíte věřit, že přežije..

Šaman píše:
Myslím, že nás je víc, kdo je zvědavý na recenzi.

Huh, recenzi? Na tu se asi úplně necítím. :-) Přece jenom, můj sloh je horší než lorem ipsum.
Autorská citace #11
22.2.2019 12:30 - Ugy
Aegnor Díky za postřehy určitě se budou hodit. Mě čeká vedení hry ve čtvrtek v noci. K PC se dostanu až v neděli potom tak přidám i svoje postřehy.
Autorská citace #12
22.2.2019 15:46 - sirien
Aegnor píše:
Přece jenom, můj sloh je horší než lorem ipsum.

Ale pořád lepší než kočka na klávesnici :) Možná že když budeš mít i skutečně něco k popsání a zkusíš to vážně tak to i mile překvapí :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073470830917358 secREMOTE_IP: 54.225.1.66