Volná diskuze

dobrodruh246
5.8.2020 15:05
mapa pro hráče
zdravím , chci se zeptat když máte mapu například v příběhu ztracený dúl, kdy vás přepadnou goblini nebo když lezete do jeskyně,bylo by vhodné ukázat mapu hráčúm s tím, že nepřátele by se objevily až když to řekne PJ? nebo se polehnout na vyprávění PJ?
Autorská citace #1
5.8.2020 15:15 - Šaman
Nechápu. Mapa pro hráče je pro hráče a diskuze nad ní jsou většinou brané in-game. Většinou mají hráči nějakou mapu (v kvalitě od náčrtu až po profi mapu) okolí místa kde se nacházejí. Mapy různých podzemí nemají, pokud teda není důvod aby jim ji někdo dal.

Nepřátelé na mapách nejsou, ty tam přidávám až během hry. Pokud je u nějakého drobrodružství mapa i s nepřáteli, většinou je to mapa pro GM/PJ/vypravěče a není určená pro hráče. Bývají tam i spoilery apod.
Autorská citace #2
5.8.2020 15:38 - dobrodruh246
takže mam-li k dispozici mapu například ze stránek bez popsání pro hráče , neměl bych jim mapu dávat a pouze popsat co vidí atd.
Autorská citace #3
5.8.2020 15:44 - exi
Klidně jim jí dej a odkrývej ji postupně, jak ji budou objevovat. Zakrej ji třeba papírama nebo tak něčím. Nebo ji postupně nahrubo překresluj na novej papír.
Autorská citace #4
5.8.2020 15:55 - York
Já to teď dělám takhle:



Mapu mám překrytou dalším papírem, kterej postupně vystřihávám.
Autorská citace #5
5.8.2020 16:34 - pilchowski
Konkrétně u LMOP jsem to dělal tak, že jsem tu mapu nastříhal na místnosti a vždycky přihodil tu, do který zrovna vlezli.

Klidně si to stáhni:
Redbrand Hideout
Roklisky hrad (nevim teď jak to tam je přesně)
Thundertree
Jeskyně na konci (ta není nastříhaná)

Všecko je to nachystaný na tisk s políčkem o velikosti 25 mm (1 palec).
Autorská citace #6
5.8.2020 17:35 - Jarik
a já to popisuji z pohledu postavy. žádné přesné vzdálenosti.
Díky tomu se mi postavy už asi 2x ztratili na ostrově, protože... ostrov a žádné magické mapování :D
Autorská citace #7
5.8.2020 18:58 - Šaman
Ono záleží i na tom, jestli jsou třeba postavy místní. Klasika - začátek kampaně, postavy 1. úrovni, z vesnice kterou začne něco ohrožovat. Postavy nemají mapu, ale ví, že touhle cestou je město, tímhle směrem jezero a na druhé straně jsou skály, lesy a loupežníci.

No a přesně takový náčrt je pak mapa pro hráče. Časem se doplňuje, zvětšuje, překresluje na větší papír a za 20 let je z toho mapa světa (přesně tak tomu bylo u nás:)

Mapa pak zároveň slouží jako určitá mindmapa pro hráče - na každém místě které stálo za to tam dokreslit se většinou něco stalo.
Autorská citace #8
5.8.2020 19:53 - York
Jarik: Záleží na tom, jakej dojem chceš vyvolat. Fog-of-war se hodí na hry se silným prvkem průzkumu. Vágní popisy se zase hodí na horor, survival a podobně.
Autorská citace #9
5.8.2020 21:25 - Jarik
York: spíš bych souhlasil s tím, že to je myšlenková mapa, než přesná kartografie.
Zkuste si reálně namalovat mapu cesty z bydliště do práce. A je jedno, zda chodíte pěšky 2 bloky nebo jezdíte autem 150 km.
Nebo, když se snažíte někomu popsat okolí bydliště. Třeba přátelům co vás navštíví, a chtějí vědět, co zajímavého je v okolí.

Asi ani jedno nebude vypadat jako turistická mapa.
Autorská citace #10
5.8.2020 21:33 - York
Asi se mi nepodařilo předat myšlenku - vágně hráčům popisovat okolí je samozřejmě mnohem realističtější, o tom žádná. Ta mapa s postupným okrýváním, kterou jsem před pár příspěvky linknul, ale zase připomíná hry jako Heroes of Might and Magic nebo Badur's Gate, ve kterých hráč postupně odkrývá mapu, což vytváří určitej dojem ze hry. A ten je jinej, než když dáváš hráčům vágní popisy. A například v sandboxu přesně takovej dojem chci v hráčích vyvolat.

Tj. záleží na tom, jakou hru chceš hrát, jakej má mít feeling. Podle toho pak dává smysl zvolit techniku popisování a odkrývání mapy.
Autorská citace #12
28.8.2020 12:37 - Ebon Hand
Hráči si svojí mapu musí kreslit sami, jinak žádnou nemají.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081979036331177 secREMOTE_IP: 34.230.66.177