Abych doplnil, co tam vlastně je, tak krátké shrnutí (skutečnou recenzi bych si nechal až do doby, kdy to nad někdy, možná v létě, zveřejním na Kostce).
Tak tedy Firing Squad: Sourcebook věnovaný boji, násilí a vybavení. Jako u všech sourcebooků pro SR, je to částečně recyklát starších prověřených věcí adaptovaných pro novou edici a pár nových nápadů. Všechno psané jako fluff - soubory/přednášky pro runnery sdružené v JackPointu.
Začíná to povídkou, relativně slušná krátká military stórka o městské bojové akci.
Následně jsou nové zbraně, desítky nových kusů, zčásti klasické věci, co se prostě nevešly do základu, plus k tomu pár zajímavých kousků.
Pak pancíře, to samé v bledě modrém. Význam pancéřování v 6E poklesl, takže tohle je částečná náprava. Konečně pancíře, které přímo snižují příchozí HP, ale také různé protimagické tkaniny, ruthenium a jiné radosti.
Dále doplňky a adaptace zbraní. Opět z většiny klasika, já oceňuju, že tu nejsou nějaké rádoby sci-fi blbiny, ale věci jako zkrácení hlavně, rozkládací pažby atp.
Klíčová je kapitola, jak bojovat - je to takový fluffový poradce hráčům a GM, jak navodit dojem pořádné fyzické akce postupující skupiny zabijáků. Na to navazují pravidla pro velení malé bojové skupině. Nakonec jsou tam uvedeny i taktické sítě, to je velmi zajímavé, protože vedle spousty různých bonusů umožňují kumulovat Hranu nad běžný limit dvou bodů za kolo, která by normálně propadala. Gamechanger.
V další kapitolce jsou kvanta různých akcí Hrany (různé speciální útoky/pohyby), bojová umění a jejich techniky, to vše integrálně rozšiřující základní souboják. Zdařilé.
Pak je tam zamyšlení nad násilím obecně, opět fluffové povídání, proč mají/nemají runneři vraždit a takový poradce hráčům i GuMům, co z toho vyplývá. Na závěr pak nějaké nové kodexy a volitelná pravidla k Pověsti, Hledanosti a tak.
Předposlední kapitola se mi líbí asi nejvíc, je to takové zamyšlení, jaké má násilí dopad na postavy, na konci jsou nějaké nové kvality a hlavně super soft mechanika cesty kvalit - je to takový hodně volný a adaptabilní návod, jak hrát postavu, která se vlivem svých zážitků v průběhu her mění, buď k lepšímu, nebo i k PTSD a podobným radostem. Za mě nejlepší a nejzajímavější.
Poslední kapitola je soupis nejrůznějších gruntů pro GM, mohou být použiti i genericky, nicméně jsou dostatečně odlišení, aby se dali hrát jak jsou. Takže popisy a staty různých policajtů/bezpečáků, paramilitantů Humanisu, gangsterů a atp.