Čas pro hrdiny

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry
Komentáře k vedení kampaně Omegy a další (ne)související témata
7.12.2018 20:01 - Šaman
Není to komický… je to spíš smutný po vás číst.
8.12.2018 13:44 - Jarik
Tak zrovna h.fantasy se hraje odlišně v DnD různých edic. Protože každá dávala důraz na něco jiného.
Viz třeba rozdíl mezi 3,5e a 4e :D

A dále. Jediné, co si hráč vyslechne od Jersona před hrou. Je to období na počátku WWII. A postavy dělají pro neznámou tajnou organizaci zabývající se anomáliemi. Udělej si postavu.
8.12.2018 14:28 - efram
Jarik píše:
A dále. Jediné, co si hráč vyslechne od Jersona před hrou. Je to období na počátku WWII. A postavy dělají pro neznámou tajnou organizaci zabývající se anomáliemi. Udělej si postavu.


No mě tohle přijde fakt až dost určující. Jednoznačně to hráče ovlivní. Už právě při vzniku prvotní myšlenky na postavu.
8.12.2018 15:20 - Jarik
efram: a mně přijde, že ti došli argumenty. a tak si vymýšlíš kvaziproblémy.
8.12.2018 15:25 - efram
Jarik píše:


myslet si můžeš co chceš, já to prostě takhle vnímám. No a pokud si vezmeš jak jsem tu vypsal složení družiny ve hře, kterou nikdo "neovlivnuje" a a pak vstup o tom že jde o období počátku WWII....... tak si myslím, že to opravdu další argumentaci nepotřebuje. Rozpor mezi tím "Neovlivňuje" a tím "Období před WWII" je pro mě jasný. Ale chápu, že to tak nemusíš vidět.
10.12.2018 08:32 - Jerson
Nojo - kdybych hrát fantasy a hráčům říkal "bude to fantasy, udělej si postavu", Eframovi by to asi i tak připadlo silně určující a vliv pravidel či settingu na charakter postavy a její přístup k řešení problémů (bojový/nebojový) by i tak nejvíc závisel na mé osobě.

I když mě napadá, že jsem už hrál i hru (dvakrát), kde jsem hráčům řekl "Můžete hrát cokoliv". Bojových postav byla třetina - v jednom případě to byl mechanický pavouk z Dooma s rotačním kulometem (vedle dvou dalších postav), ve druhém případě to byl magický meč (který tedy budu počítat za bojovou postavu) a týpek vlastnící krystal s veškerou energií vesmíru, kterého budu počítat také za postavu využívající nikoliv přímo boj, ale prostě přímé působení své moci. Další čtyři postavy byly nebojové.

Nicméně uznávám, že ze dvou příkladů o třech a šesti hráčích se nedá dělat žádná statistika a odhad preferencí různých hráčů RPG :-)
10.12.2018 09:26 - malkav
Jerson:
1) Jak ten hráč zjistí, v jakém prostředí se bude jeho postava pohybovat a jakou mentalitu má běžný člověk v tom světě?
2) A co má postava "válečníka" společného s tím, že informace chce ze sprostého podezřelého vymlátit jen a pouze silou?

V čem se liší "nastavení světa" a "setting"? Ono to totiž vypadá, že je tu dost nepochopení v tomto označení, kdy pravidla pro někoho znamenají i setting (tedy vlastně nastavení světa) a pro druhého to jsou jen ta core pravidla.
10.12.2018 09:36 - Jarik
Setting musí odpovídat pravidlům. Pravidla mohou odpovídat settingu.
Čím volnější pravidla, tím větší šance, že se na ně setting adaptuje.
10.12.2018 09:51 - Jerson
malkav píše:
Jak ten hráč zjistí, v jakém prostředí se bude jeho postava pohybovat a jakou mentalitu má běžný člověk v tom světě?

Nevím jak u jiných GMmů, ale u mně to hráči zjišťují během hry, protože je zcela zbytečné vykládat jim do dopředu - byla by to hromada informací, kterou si stejně nezapamatují a kterou bych zbytečně zabil čas. Už jen proto, že jinak se budou chovat lidé v Německu, jinak v USA a jinak v SSSR, a nic jako mentalita běžného člověka v mém settingu není.

Druhou otázku úplně nechápu, ale obecně dělím postavy na dva základní typy - ti co hlavně mluví / jednají nenápadně, a druhý typ používá fyzické násilí. V klasických RPG je to dělení podtržené tím, že situace generované prvním typem postav můžou i nemusí vyžadovat použití pravidel (mechanik), a pokud na mechaniky dojde, tak několik málo hodů (testů) řeší celou scénu. Situace generované "bojovými" postavami se v klasických hrách vždycky řeší pomocí mechanik, a to dost komplexních a detailních, s mnoha možnostmi, a vyžaduje rozsekání poměrně krátké scény na ještě kratší úseky, a faktické odehrávání scény je o dost delší než její trvání ve fikci.
Vymlacování informací silou ve spojení s válečníkem ... tady fakt nevím, co tím myslíš. Pokud je to vztaženo k oné poznámce hráče "ve fantasy by už došlo na boj", tak jde o to, že když se klasické RPG přepne do bojového módu, (obvykle) výrazně klesne potřeba roleplayingu a hlavně hráč může použít mechanické rozhraní ve střetu s GMmem (tedy s jeho postavami, ale v realitě mezi tím není velký rozdíl). Tedy situaci, kdy jeho postava není schopná roleplayaingově dosáhnout požadovaných cílů, protože GM je v tomto lepší než hráč dotyčné postavy, přepne do situace, kdy mají oba (alespoň zdánlivě) férové možnosti odvíjené od čísel postavy a hodů kostkou.

Tedy takto to funguje v DrD (které dotyčný hráč myslel tím "Fantasy") a naopak to nefunguje v Omeze.

Setting používám jako obecné označení herního světa, třeba to, že jde o předválečný elektropunkově-okultní svět v příslušnými efekty.
Nastavení světa se settingem souvisí jen částečně a řeší se v něm, jak moc nebezpečné budou scény pro postavy, jak velkou šanci mají postavy na celkový úspěch ve svých plánech, atd. Tedy setting může být stejný, ale nastavení určí,zda hra bude akční dobrodružství, nebo depresivní a předem prohraný boj o záchranu vlastní příčetnosti.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22180318832397 secREMOTE_IP: 34.228.41.66