Kultura

Pepa
11.10.2012 08:41
Pohyb šikmo, odtlačení a další otázky...
Začínám s DnD 4. edicí a po přečtení pravidel mám pár otázek.


1) Mohou se útočné schopnosti používat i mimo souboj? Může například kouzelník použít útočné kouzlo Hořící ruce (Burning Hands) k tomu, aby zapálil dříví? Nebo aby v noci výšlehem ohně něco signalizoval na dálku?


2) Pohyb šikmo přes roh bazénku. Může postava jít šikmo přes roh jámy nebo bazénku, který je jako v encounteru na straně 212 v DMG? Nebo se musí roh bazénku také "obíhat" jako kdyby tam byla zeď?

Z pravidel mi to není úplně jasné. Je to totiž sice překážka, ale není pevná (solid), takže třeba vlastně nepřekáží... Navíc mi přijde, že hráč prostě může říct, že to přeskočí (skok do dálky je součástí pohybové akce)... Jaká je pak DC na Atletiku na takový skok? 10 bez rozběhu a 5 s rozběhem? S tím souvisí i další otázka.


3) Je tabulka na straně 183 v přeložené Příručce pro hráče správně? Mám na mysli řádek, kdy je výsledek Atletiky 9 nebo méně. Přeskočená vzdálenost je 0 polí, ale alespoň na to sousední "dopadnu", nebo ne? Tudíž by měl být celkový pohyb 1 pole namísto 0 polí.


4) Je při odtlačení (push) možné pohnout bytostí i v jiné spojnici než já-ona? Pokud to přiblížím v šachové terminologii, tak když budu stát na poli a1, nepřítel na a2, je možné ho odtlačit na pole b3? Když mohu odtlačit nepřítele o více polí, mohu ho odtlačovat i "klikatě", když každé pole bude ode mě vzdálenější a ke všem budu mít dráhu účinku?


Díky moc všem, kteří se do diskuze zapojí.
Autorská citace #1
11.10.2012 08:59 - Beltar
Ahoj,
1) Určitě může. V pravidlech je to pak trochu komplikované s tím, kdy si potom smí dát short rest, ale jako DM by jsi měl kreativní použití vítat a nijak s tím doplněním schopností neprudit, tedy pokud hned po zapálení ohně nepřijde napadení tábora. V tom případě ty hořící ruce nebude moci v boji použít.

2) Šikmý pohyb můžeš v klidu udělat kolem každého pole, které není zcela vyplněné neprostupným terénem. Takže můžeš kolem bazenku, propasti, nepřítele, ale třeba i kolem kulatého sloupu, kolem kterého jsou po stranách mezery.

4) Podle pravidel rozhodně můžeš vše co tu posunuješ. Je opravdu podstatné jen to, aby to pole bylo od tebe dál. Jen připomenu, že můžeš posunovat i imobilizovanou postavu (restrain ne) a že pohyb do těžkého terénu se počítá za 1 pohyb. Pokud by jsi ho chtěl posunout do nebezpečného terénu (propast, ohniště, bazének s kyselinou), má cíl právo hodit si na kraji nebezpečného terénu záchraný hod a pokud uspěje je sražen k zemi a není dále posunován.
Autorská citace #2
11.10.2012 22:49 - Pepa
1) Díky. Za to jsem docela rád, že se bojové schopnosti dají nápaditě používat i mimo boj.

2) Že jde provést šikmý pohyb kolem nepřítele (se zdůvodněním, že zcela nezabírá svoje pole) to vím. O šikmém pohybu kolém bazénku jsem si právě myslel totéž. Ale to o kulatých sloupech jsem už zase moc slyšet nechtěl... Protože najednou se musí rozlišovat sloupy kulaté a hranaté a co jsem viděl pár dobrodružství, tak mě nepřišlo, že by se tímto zabývali...

4) Souhlasím. Jenom zachránný hod při odtlačení do ohniště bych nejspíš nepovolil... V pravidlech se píše o zachycení se v případě srázu nebo jámy. Že by se házel záchranný hod při odtlačení na "hindering terrain" (viz DMG 61), o tom pravidla mlčí.
Autorská citace #3
12.10.2012 11:41 - Babaj
kdyz jsme tady u tech pravidel. nevite,, resi nekde 4Edice spanek a zbroj? hledal jsem bezuspesne :-)
Autorská citace #4
12.10.2012 12:09 - ShadoWWW
Pepa: Nejde šikmo obcházet pouze ta pole, která jsou plně obsazená (překážka tedy zaplňuje celé pole), což kulaté sloupy z logiky věci na čtvercovém poli nemohou. U čtvercových sloupů je otázka, zda zabírají celé pole, nebo jsou menší. Každopádně to platí hlavně pro pohyb okolo rohů.

Babaj: Hledals dobře, pravidla to neřeší. DnD 4E je (i na poměry DnD) velmi heroická hra, takže z jejího pohledu jde o zanedbatelný vliv (hrdinové spí na železných postelích běžně :-)). Což ovšem neznamená, že byste si pro to nemohli stanovit nějaký house-rule. Pokud dáváš přednost méně heroické hře, pak si určitě počkej na DnD Next (nebo zkuste současný playtest).
Autorská citace #5
12.10.2012 18:01 - Pepa
ShadoWWW: Díky za upřesnění. Na sloupy si tedy zkusím dát pozor :) A neznáš odpověď na moji třetí otázku? V originále ta tabulka není, tak jestli jsi ty pravidla překládal, tak ty jsi tabulku sestavil...?

Co se týče odpočinku a zbrojí, tak je pravda, že to pravidla nezmiňují, ale přijde mi přirozenější, když se ta zbroj sundá. Potom se někde píše, že oblékání zbroje zabere 5 minut, takže se to při souboji stihnout nedá.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22522902488708 secREMOTE_IP: 3.234.210.89