Kultura

ShadoWWW
12.4.2014 09:16
[D&D Next] Tyranie draků


D&D Next by měla doprovodit dějová linie zvaná "Tyranie draků". O čem bude? Na PAX East o tom mluvil Chris Perkins, jehož nová pozice je "senior worldbuilding designer".

- Základní děj Tyranie draků zní: "Tiamat, královna zlých draků, slábla celé tisíciletí v devíti peklech. Dračí kult věří, že nadešel čas jejího návratu." Aby kult dosáhl svého cíle, potřebuje shromáždit pět prastarých dračích masek a podporu zlých draků odevšad.

- Na jedné straně konfliktu stojí zlý Dračí kult a Rudí mágové z Thaye; na druhé straně stojí družiny hrdinů, mezi nimi Harfeníci, Společnost rukavice, Smaragdová enkláva, Aliance lordů a Zentarim - dali stranou své neshody, aby skoncovali s tyranií.

- Příběh TD se bude odehrávat napříč faee Faerunu, včetně settingů jako Neverwinter, Baldur's Gate a Waterdeep. Obláháno je každé město.

- "Přiběhová linie Tyranie draků je prvním příběhem, který vyjde s novou edicí hry Dungeons & Dragons. Přemýšleli jsme, že by měla být navázána na jednoho z nejikoničtějších zloduchů a jednu z nejikoničtějších nestvůr, které kdy hra měla."

- Dobrodružství TD budou oddělená od core pravidel, která vychází toto léto, ale budou těsně svázná s těmito pravidly a prvními velkými dobrodružstvími.

- Tyranie draků budou "zážitkem napříč médii". Části příběhu neuvidíme jen u deskového RPG, ale i v programu organizovaného hraní, v Neverwinter MMO a v dalších produktech, o kterých Perkins nesměl ještě mluvit. Fanoušci dostanou malou ochutnávku v živém hraní Acquisitions Incorporated tuto neděli na PAX East. (19:30 - 21:30 našeho času)

- "Přemýšlíme o Dungeons & Dragons jako o zábavě napříč multiplatformami", díky tomu se bude plynule přesouvat z příběhu do příběhu... takže zápletka může začít v organizovaném hraní a skončit vydaným modulem.

- "Forgotten Realms je naším vlajkovým settingem pro novou edici, ale podporujeme, nebo v budoucnu budeme podporovat, všechny naše klíčové settingy." To zahrnuje i Eberron, říká Perkins, a "velmi brzy uvidíme více z Ravenloftu."

- Nová pravidla a novádobrodružství si pohrávají s myšlenkou in-game frakcí: Postavy se mohou přidat k některým místním skupinám, získávat od nich odměny a zvyšovat svou hodnost. Tyto frakce jsou specificky vybrány tak, aby se zamlouvaly různým druhům postav a hráčů.

- V páté edici se znovu objeví modroni!
Autorská citace #1
12.4.2014 10:37 - Vojtěch
Mno, Cult of the Dragon jsou hovada, ale za Red Wizardy bych hrál, i když tenhle nápad je tak očividně špatný...
Autorská citace #2
12.4.2014 11:51 - sirien
Píše:
senior worldbuilding designer

tyhle názvy pozic fakt žeru :D
Autorská citace #3
12.4.2014 13:23 - ShadoWWW
Abych řekl pravdu, tak mě to taky nenadchlo. Přijde mi to jako potřetí to stejné - boj dobrodruhů v soupeření bohů a jejich přívrženců. Poprvé jsem tento styl viděl v Asterionu: Vzestup temných bohů, pak opět v sérii Sundering a teď zase v Tyranii draků. Ach jo. Nikdy mě to nijak zvlášť nezaujalo a nebavilo.

I když co vím o Forgotten Realms, tak TD by mohla docela pěkně zapadat do reálií a historie tohoto settingu. Problém je v tom, že tento setting mě taky nikdy nijak zvlášť nenadchnul.

Takže bych to shrnul: Pro fanoušky FR by to mohlo být moc pěkné dobrodružství, ve kterém se bude rozvíjet jeden ze základních konfliktů tohoto settingu. My ostatní si raději počkáme na něco jiného.
Autorská citace #4
12.4.2014 13:32 - sirien
FR mi vždycky přišly trochu jako znouzectnost. "nevymysleli jsme nic dost dobrého, tak vám budeme předhazovat něco co nejvíc generického"

jen tak na okraj. Z tohodle pohledu se tam podobná zápletka docela hodí.
Autorská citace #5
12.4.2014 13:57 - Assassin
ShadoWWW píše:
tak TD by mohla docela pěkně zapadat do reálií a historie tohoto settingu.

Spíš asi ne:

Píše:
Tiamat, královna zlých draků, slábla celé tisíciletí v devíti peklech.

Spíš tam celá tisíciletí nebyla. Kdysi dávno jednomu z pekel tuším vládla, ale od té doby se objevovala všude možně a ve 4e spokojeně zevlí v Baneholdu. Předpokládám, že vysvětlení zase nepřijde nebo bude úplně dementní.

Píše:
Dračí kult věří, že nadešel čas jejího návratu.

Dračí kult měnil draky na dracoliche a používali k tomu dost nevybíravý způsoby, které se Tiamat a jejím mazlíčkům tuším vůbec nelíbily. Takže toto mi přijde jako otočka o 180. Ale ok, jejich vůdce nedávno umřel, tak je podobná změna vysvětlitelná.

Píše:
Na jedné straně konfliktu stojí zlý Dračí kult a Rudí mágové z Thaye

Na červený čaroděje jsem obzvlášť zvědav, ve 4e z nich udělali malou obchodní skupinku bez jakéhokoli spojení s Thayem, a teď zas mají být hlavní bad asses?
Autorská citace #6
12.4.2014 22:21 - Vojtěch
Ve 3E byli celkem fajn, ale pak je pohnojili. Co se kultu týče, tak to vypadá, jako by někdo přečetl název a pak si domyslel zbytek po svém, pokud tedy nechtějí Tiamat změnit v Licha taky...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16838383674622 secREMOTE_IP: 35.172.195.49