Nejvíc definující věc 4e jsou powery. Všechno ostatní bych zjednodušil, vyhodil nebo předělal na power. Tím by se ta tvorba zkrátila a zpřehlednila... možná :)
Class ability
"Vigor barbar dostane 3 temporary hp když někoho srazí k zemi" se moc neliší od at-will poweru, co na zásahu a/nebo sražení k zemi dává pár temporary hp
Featy
"Toughness ti dá 5hp" se dá vyměnit za minor encounter power, co ti doplní trochu hp
Skilly
"History knowledge" se dá předělat na encounter power INT vs DC
Jasně, že by to nebyla dokonale identické náhrada. Důležité je, že téma i dostatečně odslišný gameplay jednotlivých povolání se vejde do powerů. A mít celý pravidla pro postavy jen ability scores a powers by bylo takové clean a přehledné (a postava by fakt mohla být jen seznam vybavení a balíček karet)
Ale trošku komplexity bych tam vrátil skrz efekty, co by powery měly na postavu. Např. Paladin, co by měl power Smite Evil 5W/half na missu, by se nikdy nesměl smilovat nad monstrem. Wizard, co by měl power Fly, by měl neustále vítr ve vlasech apod. Tím by se aspoň tak na oko zmírnila disociace mechanik od fikce.
Jako druhou věc bych vyhodil šílenej vertikální vývoj postav a světa kolem nich. Díky tomu by nemusela být tvorba monster tak složitá a DM by mohl používat všechno jak simulačně sedí. Už žádné scalující DC, nesmyslné boje (tisíc lowlvl goblinů, co tě nemůže trefit, nebo highlvl démon, který nelze porazit) a konec nákupních listů magických předmětů, aby jsme splnili číselnou kvótu. Ale počítám, že tohle zploštění je no-brainer.
Ale neberte mě moc vážně :)