SOTDL vypadá velmi dobře. Asi tak dobře, jako kdyby Small But Vicious Dog a Dragon Age RPG měli dítě a svěřili ho do výchovy DCC RPG.
Ještě jsem zcela nedočetl, ale prozatimní dojmy a informace:
- Základní mechanika je hod 1k20 + úprava. U vetšiny hodů, které nejsou útoky, je cílové číslo 10. Obtížnost či výhodu vyjadřujé boons a banes, jež postava k hodu dostává za každou výhodnou-nevýhodnou okolnost a navzájem se ruší. Hráč ke svému hodu přidá tolik k6 kolik má konečných boons/banes ale k výsledku přičítá (odečítá u banes) jen nejvyšší padlou hodnotu. Easy a ne tak brutalni jako vyhoda v DnD5.
- Vývoj postav během hry je určovaný především postupnou volbou novice path (lvl.1), expert path (lvl.3) a master path (lvl. nevím kolik, ale víc než 4). Mimo to moc možností "customizace" (feats, skills atp.) hra nenabízí. Někomu to může vadit, ale mě přijde, že to tak tvůrci zamýšleli a umožnilo jim to zameřit se na jiné věci než crunch.
- SOTDL počítá s horrorovým hraním - postavy mají vlastnosti Insanity a Corruption, které budou čile využívat (hlavně Insanity, soudě podle pohledu na Bestiář - většina potvor je děsivá, tzn. už jen pohled na ně vyžaduje check na Insanity).
- Svět je načrtnutý jen v obrysech, ale poutavě. Je to přesně ten svět, ve kterém byste nechtěli žít, ale pro hru zní jako ideální prostředí.
- Magie je rozdělená do mnoha specializovaných škol. Jen pro příklad: Fire, Shadow, Teleportation, Battle, Protection, Primal, Necromancy, Curse, Celestial... Školy mají flavour a feeling warhammerovských větrů chaosu, byť je jich více; skoro každá škola nějakým způsobem mění svého uživatele, některé mají extra pravidla.
- SOTDL je okořeněné roztroušeným gore. Bacha na to, pokud vám tyhle věci vadí. Není to takové psycho jako grindhouse edice LotFP nebo Fatal, ale je tu. Tu si všimnete, že démon na ilustraci má řetězy svázaného člověka jako pouzdro/kryt na falus, támhle si přečtete, že boggarti své oběti před tím, než je sežerou, znásilní. Mě osobně to do horroru sedne mám rád Alana Moora (Neonomicon) i R. Scotta Bakkera (Prince of Nothing), ale přijde mi fér poukázat.