Kultura

ShadoWWW
30.9.2015 14:09
Shadow of the Demon Lord


Shadow of the Demon Lord - hra, kterou poslední dobou žije internet. Tvůrcem je slovutný Robert J. Schwalb (Song of Ice and Fire Roleplaying, Warhammer Fantasy Roleplay, designér D&D 3e - 5e, spoluautor Númenera Character Options). Podobně jako Monte Cook opustil WotC, aby si zařídil vlastní vydavatelství a vytvořil vlastní hru - Shadow of the Demon Lord.

Pokud jste si někdy přáli hru, která je mixem Warhammeru a D&D, pak se vám splnil sen. A nutno dodat, že je to mix povedený. Herní svět je temný, drsný.

Píše:
Konec je jen začátek.

Svět občas potřebuje hrdiny. Ale v zoufalství těchto posledních dnů svět vezme zavděk všemi, kdo se namanou: hrdiny, darebáky, šílenci a kýmkoliv dalším, kdo je ochoten postavit se přicházející temnotě. Budeš bojovat s démony, nebo to všechno zavrhneš a budeš tancovat na troskách? Kým se staneš, když svět umře?
Autorská citace #1
30.9.2015 14:11 - ShadoWWW
O této hře se v poslední době hodně mluví. A vypadá dobře. Zaslouží si vlastní diskuzi na Kostce. :-)
Autorská citace #2
30.9.2015 14:55 - Vojtěch
Při zběžném pohledu mi to připomělo tvorbou postav Dragon Age.
Autorská citace #3
5.10.2015 12:16 - Conlai
SOTDL vypadá velmi dobře. Asi tak dobře, jako kdyby Small But Vicious Dog a Dragon Age RPG měli dítě a svěřili ho do výchovy DCC RPG.

Ještě jsem zcela nedočetl, ale prozatimní dojmy a informace:

- Základní mechanika je hod 1k20 + úprava. U vetšiny hodů, které nejsou útoky, je cílové číslo 10. Obtížnost či výhodu vyjadřujé boons a banes, jež postava k hodu dostává za každou výhodnou-nevýhodnou okolnost a navzájem se ruší. Hráč ke svému hodu přidá tolik k6 kolik má konečných boons/banes ale k výsledku přičítá (odečítá u banes) jen nejvyšší padlou hodnotu. Easy a ne tak brutalni jako vyhoda v DnD5.

- Vývoj postav během hry je určovaný především postupnou volbou novice path (lvl.1), expert path (lvl.3) a master path (lvl. nevím kolik, ale víc než 4). Mimo to moc možností "customizace" (feats, skills atp.) hra nenabízí. Někomu to může vadit, ale mě přijde, že to tak tvůrci zamýšleli a umožnilo jim to zameřit se na jiné věci než crunch.

- SOTDL počítá s horrorovým hraním - postavy mají vlastnosti Insanity a Corruption, které budou čile využívat (hlavně Insanity, soudě podle pohledu na Bestiář - většina potvor je děsivá, tzn. už jen pohled na ně vyžaduje check na Insanity).

- Svět je načrtnutý jen v obrysech, ale poutavě. Je to přesně ten svět, ve kterém byste nechtěli žít, ale pro hru zní jako ideální prostředí.

- Magie je rozdělená do mnoha specializovaných škol. Jen pro příklad: Fire, Shadow, Teleportation, Battle, Protection, Primal, Necromancy, Curse, Celestial... Školy mají flavour a feeling warhammerovských větrů chaosu, byť je jich více; skoro každá škola nějakým způsobem mění svého uživatele, některé mají extra pravidla.

- SOTDL je okořeněné roztroušeným gore. Bacha na to, pokud vám tyhle věci vadí. Není to takové psycho jako grindhouse edice LotFP nebo Fatal, ale je tu. Tu si všimnete, že démon na ilustraci má řetězy svázaného člověka jako pouzdro/kryt na falus, támhle si přečtete, že boggarti své oběti před tím, než je sežerou, znásilní. Mě osobně to do horroru sedne mám rád Alana Moora (Neonomicon) i R. Scotta Bakkera (Prince of Nothing), ale přijde mi fér poukázat.
Autorská citace #4
16.12.2015 21:56 - Gurney
O víkendu jsem měl konečně příležitost si to vyzkoušet (díky captainovi za hru). Byla to one-shot na cca 6-7 hodin, takže spíš takové postřehy...

  • Základní cesty nabízejí v zásadě to samé jako 5ečková Basic pravidla (ty co jsou zadarmo) nebo cesty z WFRP 1e (těmi je to zřejmě inspirováno nejvíc), expertní jsou něco jako povolání z PHB 5e a mistrovské jsou PHB 5e + volba archetypů u jednotlivých povolání. Jen se to odemyká postupně (takže s tou hrou je velmi jednoduché začít) a lze to skoro libovolně kombinovat, což je hrozně fajn.
  • Tvorba postavy je fakt rychlá, ale zároveň zábavná, z velké části je to házení na tabulkách řešících vzhled, povahu nebo jak se postava vydala na svoji současnou cestu.
  • Ani tvorba obvykle složitějších kouzlících postav není o moc komplikovanější. Docela jsem se bál, že budu ostatní zdržovat když jsem s sebou neměl vlastní postavu, ale můj mág-iluzionista na čtvrté úrovni byl hotový tak do dvaceti minut. I s hezkými detaily jakože jeho magie pochází ze smlouvy s ďáblem, kdysi někoho chladnokrevně zavraždil, ale přesto se vždy snaží udělat správnou věc i za cenu toho, že si tím značně zkomplikuje život.
  • Když nad tím tak přemýšlím, tak jednu výtku k tvorbě postavy (či spíše k tomu jak je příručka organizovaná) přece jen mít budu - během tvorby postav na vyšší úrovni je třeba neustále listovat mezi rasou, základní (novice) cestou a podle toho jak prokročilou postavu děláte i expertní a mistrovskou cestou, protože například rasa dává benefity na 1. a 4. úrovni, základní cesta na 1., 2., 5. a 8., expertní na 3., 6. a 9., ... a narozdíl od třeba D&D tam není žádná tabulka, ze které by šlo vyčíst jestli při přechodu na další úroveň listovat na který popis cest. Ne že by to byla tragédie a nedalo se na to zvyknout, ale je s podivem, že to nikoho z autorů nenapadlo.
  • Nicméně zas je pěkné, že každý výběr základní/expertní/mistrovské cesty nabízí krátký seznam nápadů (v tabulce, můžete si zvolit i náhodně) jak se k tomu co postava umí vlastně dostala a samotné cesty jsou sice jednoduché, ale hrozně cool.
  • Hra funguje v zásadě takhle...Conlai píše:
    Základní mechanika je hod 1k20 + úprava. U vetšiny hodů, které nejsou útoky, je cílové číslo 10. Obtížnost či výhodu vyjadřujé boons a banes, jež postava k hodu dostává za každou výhodnou-nevýhodnou okolnost a navzájem se ruší. Hráč ke svému hodu přidá tolik k6 kolik má konečných boons/banes ale k výsledku přičítá (odečítá u banes) jen nejvyšší padlou hodnotu. Easy a ne tak brutalni jako vyhoda v DnD5.
    ...nicméně v praxi ten systém působí strašně náhodně a chvilkama skoro jako by bylo jedno co přesně člověk dělá, protože i z těch tří nebo čtyř Výhod/Nevýhod nakonec může vypadnout +/-1 nebo taky z jedné +/-6. Navíc špatný d20 hod co zkazí šestku na Výhodě je tak nějak mnohem smutnější, než když hodíte mizerně na d20 s pevným bonusem. A vlastně to není o nic jednodušší než 5ečkové d20 + bonus vs. cílové číslo (případně ještě s dodatkem hoď 2d20 a ber lepší nebo horší), protože početních úkonů neubylo a že je cílové číslo vždy 10 přestane platit v boji (kde jak jsem vypozoroval, může být kdekoli mezi 10 a 20), čili u třeba i poloviny hodů ve hře takhle poučka stejně neplatí.
  • Celý ten systém je dost minimalistický, na můj vkus chvilkama možná až moc - například hodit si člověk může na Sílu (Strenght), Hbitost (Agility), Intelekt (Intellect) nebo Vůli (Will), a to je vše. Žádné dovednosti se nekonají, pouze lze od GMa dostat jednu nebo více Výhod, máte-li Profesi (po většinu hry spíš fluffová věc) která s danou činností souvisí... poněkud "haluzoidní", vzhledem k tomu jak Výhody fungují. Konkrétně v naší hře se řešilo jak rozhodnout pokus o přemluvení NPC, nakonec jsme to hodili na Intelekt, protože nic lepšího se nenabízelo.
  • Pokud máte rádi systémy kde jsou postavy spíš John McClane než Avengers, tohle je hra pro vás. Můj kouzelník-iluzionista měl na 4. úrovni 21 HP a kolem běhali lidi co se svýma bojovýma postavama dávali 3d6 až 4d6 zranění, nemluvě o některých ještě drsnějších potvorách, tedy jsem se od fyzického boje většinu času raději držel dál (úrovní je celkově 10 a bojové postavy dostávají tak +5, vyjímečně +6 HP za úroveň, zatímco mágové a podobní tak +2; na druhou stranu ale všichni obvykle začínají s cca 10+ HPčky na první úrovni)
  • Zas od toho ale nečekejte nějakou low fantasy, kde by jste si hráli na pouťové kouzelníky a deratizátory s malými, leč zuřivými psy - na začátku jsem si myslel že mám k dispozici 6 kouzel denně, ale pak se moje představa, že by dnešní publikum něco takového sneslo ukázala jako strašně naivní a zjistil jsem, že disponuju asi 30+ kouzly denně, v závislosti na tom která si vyberu
  • Kouzla jsou popsána velmi stručně (ne nepodobně třeba Sword&Wizadry či jiným klonům Basic D&D) a jako co funguje v různých neobvyklých situacích je na zvážení skupiny a konečném rozhodnutí GMa. Mě to přišlo v klidu, ale někomu to může vadit.
Autorská citace #5
25.2.2016 08:36 - Atterdag
Ahoj, uvažuji o koupi jako "záložní" hry k DnD 5. edici. Původně jsem přemýšlel o tom novém Conanovi, ale tam se mi zrovna dvakrát nelíbí systém. Chtěl bych se zeptat na vaše případné další zkušenosti - zda jste ještě hráli a podobně. A druhá ozázka: netušíte, kde by šla nejvýhodněji sehnat pravidla v pevné vazbě?
Autorská citace #6
25.2.2016 08:47 - ShadoWWW
V Mephitu to hráli na OG. Nejlevněji by tě to přišlo, kdyby ses domluvil se Sparkle, že ti to objedná přes svůj obchod (přihodí to k nějaké jejich velké objednávce), nebo případně přes jiný obchod. Jinou možností je objednat si to přímo z amerického Amazonu, to je asi druhá nejlevnější možnost (párkrát do roka mají i různé akce na poštovné nebo speciální slevové akce, ale musel by sis počkat).
Autorská citace #7
25.2.2016 09:55 - Vojtěch
Další možnosti ke zvážení (a sehnatelné): 13th Age, Fantasy AGE, Cypher, možná až vyleze Five Moons.
Autorská citace #8
25.2.2016 10:37 - Mildar
Po hre s Captainem jsem DMoval jedno dobrodruzstvi a ted do mesice budu rozjizdet kampan.

Porovnam s DnD 5e ktere taky DMuju.

  • Je to minimalisticke, souboje fungujou, ale presvedcovani atd., na to se tu nehraje.
  • Moc se mi libi pripravene dobrodrustvi. Jsou jen nekolikastatrankove a s dulezityma informacema. Me to vyhovuje daleko lepe nez ty ukecany DnD5e dobrodruzstvi kde informace hledam jak blb protoze predpokladaji ze nemam predstavivost
  • Vytvareni postav je velice jednoduche a stale zabavne.
  • S kouzlama to prehnaly. Opravdu jich ma kouzelnik strasne moc. Je take trochu nelogicke rozdeleni kouzel co pouzivaji will a co inteligenci. Nerikam ze je to nehratelne, jen ze to je trochu zmatek a muj kouzelnik stravil pul hry na mobilu ctenim kouzel (a to jsem mu je predpripravil)
  • Ted jde jen o par prikladu, ale umim dobre anglicky a nektera pravidla jsou fakt blbe sepsana. Minimalne ve dvou prikladech se pravidlo dalo vysvetlit dvema zpusoby. Z toho jedno byly prave zaklady magie
Abych To shrnul, nektere lidi to dost bavilo, jeden snad rikal ze malicko horsi nez DnD5e Je to vice o starem "jdeme na dobrodrustvi zabijet nepratele". Rozhodne je to zajimava zmena od DnD 5e ktera ale neni tak daleko aby se hraci musely vsechno preucovat. Osobne doporucuji.
Autorská citace #9
25.2.2016 17:13 - Atterdag
Děkuju.
Autorská citace #10
25.2.2016 21:22 - .-.
cool věc. btw. není nějaké rpg kde bychom si mohli zahrát v prostředí Nekroskopa? čistě teoreticky by byl nejvhodnější asi F.A.T.A.L. (jo chceme hrát whampiry)
Autorská citace #11
16.3.2016 12:34 - Mildar
Vysel FAQ vysvetlujici jak se vybiraji kouzla. Vrele doporucuji, protoze v knize je to sepsane opravdu mizerne. http://schwalbentertainment.com/2016/02/25/faq-spells-and-traditions/
Autorská citace #12
6.3.2017 11:26 - Gurney
Freeport Companion od Green Roninu bude mít Shadow of the Demon Lord verzi.

ENWorld píše:
Freeport, a pirate city on the edge of the known world, is one of the more memorable cities to have appeared in fantasy tabletop roleplaying since its first outing in Green Ronin’s Death in Freeport adventure. Robert Schwalb worked on Freeport when he was with Green Ronin and now he returns to the city – bringing it to the world of Shadow of the Demon Lord.

The Shadow of the Demon Lord Freeport Companion will be loaded with goodies for any fan of the Demon Lord. Inside its pages, you’ll find two new ancestries – the undine and the mysterious serpent people known as the Valossans. The book offers ten new expert and master paths, such as the drunken celebrant and the vicious pit fighter. Over thirty new spells join the game, all speaking to the darkness of the city and the sorts of adventures one might undertake in and around it. New gear and new rules for underwater exploration, voyages, and ship battles all help you run seafaring adventures in Shadow. This book gives you a ton of characters, relics, new monsters, and a big adventure you can use to kick off a new campaign.

(zde)

Autorská citace #13
26.5.2022 19:27 - Thaumatarge
Rád bych znovuoživil tohle téma, protože hra prošla dobrými změnami, a po asi tak roce hraní můžu říct že jsem rád že jsem přešel na tuhle hru od 5e. Hrál jsem jí jen v angličtině, a se většinou problémů co se tu setkali ostatní jsem se já osobně nesetkal.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074661016464233 secREMOTE_IP: 98.80.143.34