Kultura

sgtpepper
22.5.2020 21:07
Boj dvěma zbraněmi, DnD 5e
Čau, nemám to úplně v malíku. Poradíte mi prosím, jestli správně čtu two weapon fighting?
Two weapon fighting za podmínky použití dvou lehkých zbraní umožňuje útočit v jednom kole dvakrát. Útok zbraní drženou v nedominantní ruce se provádí v rámci bonus akce.
S čím mám ale problém je garance té bonus akce.
Například rogue: na druhé úrovni disponuje bonus akcí díky Cunning action. Jenže Cunning action lze využít jen na dash, disengage, hide action. Může teda rogue útočit druhou zbraní? Může to dělat až od druhé úrovně?
V diskuzích se vždy opakuje, že two weapon fighting může provádět každý. Znamená to, že samotná skutečnost držení dvou lehkých zbraní postavě umožňuje použít ve svém tahu bonus akci? (tj. rogue může použít bonus akci už na první úrovni v této konkrétní situaci?)
Díky!
Autorská citace #1
22.5.2020 21:15 - gergon
Každá postava má vždycky ve svém tahu k dispozici Bonusovou akci. Záleží na ní jak jí využije, kouzelník může některá kouzla seslat v bonusové akci, zloděj může v bonusové akci udělat díky cunnig action věci, které normálně vyžadují plnou akci. a kdo má dvě lehké zbraně může během bonusové akce útočit druhou zbraní.
Autorská citace #2
22.5.2020 21:30 - Aegnor
Gergon má pravdu, já ho jenom trochu doplním drobnějšíma detailama (které nejsou extra důležité).
Ano, jednu bonusovou akci má každá postava v každém kole. Ovšem pokud postava nemá žádnou schopnost používanou "jako bonusová akce" (jako má třeba Rogue s Cunning action), tak tu bonusovou akci prostě nemá jak utratit a vždycky propadne.

A druhá věc je spíš už nimrání se v tom do hloubky a jenom tak pro jistotu.
Díky dvoum lehkým zbraním mohu jako bonusovou akci zaútočit druhou zbraní. Ne Útočit v jednom kole dvakrát či provést akci Útok.
Tenhle drobný rozdíl je důležitý, jakmile postava získá schopnost provádět více útoků v rámci jedné akce Útok (například bojovník na páté úrovni).
Autorská citace #3
22.5.2020 21:41 - gergon
Má pravdu =) a ať je to úplné - k útoku druhou zbraní se ke zranění nepřičítá bonus za použitou vlastnost, pouze zranění zbraně ;)
Autorská citace #4
22.5.2020 21:54 - Xeth
Pokud by to mělo být úplné, pak je ještě třeba doplnit dvě další věci ze základu, a to:

a) Bojovníkův a hraničářův styl boje Two-Weapon Fighting přidává postavě zranění za vlastnost i k útoku druhou zbraní.

b) Feat Dual Wielder umožňuje použití nejen lehkých zbraní a tasení obou zbraní zároveň (normálně by mohla postava vytasit pouze jednu)
Autorská citace #5
22.5.2020 21:56 - sgtpepper
Díky, už je mi to jasný!
Autorská citace #6
22.5.2020 22:02 - Aegnor
A kdybychom to chtěli naprosto dokonale neprůstřelné, tak už stačí akorát provést summon Sirien a požádat ho, aby nám vysvětlil, proč je takovéhle pravidlo nerealistické. :-)
Autorská citace #7
22.5.2020 22:45 - sirien
Aegnor: čistě formálně - pokud postava nemá nic, co by jí dávalo bonusovou akci (schopnost, zbraň v druhé ruce...), tak bonusovou akci nemá. Ano, výsledek je stejný a to jak jsi to popsal Ty je pochopitelnější. (Ta formulace je daná historicky - byl to over-defenzivní způsob jak zabránit bonusovým akcím aby vedly k inflaci akcí tak jako to bylo ve 4e)

Plus jak bylo už pitváno dříve, bonusové akce jsou způsob jak omezit možnosti postavy a zpětně se ukázaly designově nadbytečné, takže ono i to omezení na pouze jednu je možná nadbytečné. Ale to je už materiál do designových diskusí a pro house-ruley.


A samozřejmě je nutno poznamenat, že tento způsob zobrazení dual-wieldingu jako druhého samostatného útoku je konina, ale už se s tim začínám smiřovat :D
Autorská citace #8
23.5.2020 08:05 - GOLEM
Píše:
A samozřejmě je nutno poznamenat, že tento způsob zobrazení dual-wieldingu jako druhého samostatného útoku je konina, ale už se s tim začínám smiřovat :D
Vím že už jsi to řešil ale kdyby to byl samostatný útok tak můžeš jako akci udělat něco jiného než útok hl.zbrani což nemůžeš takže to jen jako samostatný útok vypadá. Takže se můžeš naprosto v klidu smiřovat.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17754197120667 secREMOTE_IP: 34.204.168.209