LKD ... asi takhle. Šel jsem si je zahrát, protože jsem čekal, že když je vedou tak dlouho a s tolika lidmi, tak budou mít zkušenosti, jak provazovat a navazovat příběhy více skupin u více Vypravěčů, že to mají zmáknuté a něco se od nich přiučím do své multikampaně.
Z tohoto hlediska pro mě byly LKD zklamáním, protože jak jsem si po hře nechal vysvětlit, fungují tak, že pro první i druhou hru dostanou Vypravěči obecné propozice, co by hra měla zahrnovat a jaký by měl být výstup, pak to odehrajou, a pak(?) se domlouvá, kdo si jakou skupinu přebere, aby to tak nějak místopisně navazovalo. Nicméně prý nám měl Vypravěč v druhé části říct, že se druhá hra odehrává v nějakém paralelním světě či o několik let později. On to totiž udělal jinak, dostali jsme dopis od předchozí skupiny, která uprchla z nějakého ústavu ve Francii (podobně jako jsme my odešli z blázince u Londýna), a měli jsme zjistit, proč tam byli zavřeni - přičemž my jsme věděli, proč tam zavřeli nás, takže mě celkem logicky napadlo, že ten důvod mohl být stejný, zejména když pak ve hře padlo jméno člověka, který dostal do blázince nás. Ale to bylo proto, že ten druhý Vypravěč použil svého "záporáka" a dal mu jméno NPC, které nám způsobilo potíže v naší hře.
První hra byla o tom, že se probereme v blázinci, nevíme proč tam jsme, nejde utéct, doktor nás testuje pomocí barevných skvrn. A měli jsme odhalit, že hledá vhodné osoby projevující sedm hříchů, aby jejich obětováním mohl vyvolat nějakého prastarého, přesněji ho přesunout z Londýna sem do blázince, aby dal Londýnu víc času na přípravu obrany.
Jako zápletka dobrá. Ale tři z pěti hráčů se víc než polovinu hry snažili utéct, a já spíše preferoval zjištění, proč tam jsme, protože jsem čekal, že tam máme nějaký tajný úkol (jak jsem pochopil z anotace). A nebylo to tak, fakt jsme byli další oběti, jen jsme měli projevit nějaké hříchy a pak bojovat s původními nositeli hříchů.
Na konci se PJ divil - tedy "položil otázky", ale ve formě "Proč jste neudělali tohle?" Všechny informace byly napsané v doktorově zápisníku, část byla v podzemí v nahrávacím přístroji, takže rozuzlení bylo ve stylu "našli jste nahrané válce / deník, teď se dozvíte jak to bylo".
Druhou hru jsme do poloviny hráli ve stejném prostředí jako první skupina, možná proto, že Vypravěč na nás chtěl použít stejné hádanky (ta první nebyla špatná, jen jak jsme se k ní dostali bylo podivné). Navíc jsme vymysleli plán, jak se dostat dovnitř po skupinách, náš průzkumník se tam vydal jako první už v noci spolu s jednou slečnou a Vypravěč pak hodinu, možná hodinu a půl řešil jen jeho a trochu i ji. My ostatní jsme jen poslouchali.
Pak jsme jeli na nějaký ostrov do Skotska, Irska či kam, kde nás jedna holka odvedla do prázdného hradu, ale byla to past, a v ní byl nějaký démon, se kterým bojoval hodný démon, a my jsme měli najít části panenky, abychom tím pomohli tomu hodnému démonovi, a na to měl ještě nějaké hádanky, asi čtyři, a do konce zbývalo tak 15 minut herního času, ale stejně to chtěl hrát - a nebo dohrávat ještě po skončení programu po půlnoci, místo aby to přeskočil a dal tam závěr, klidně i neúspěšný, že jsme přišli pozdě.
Prostě celkově mi to přišlo na můj vkus málo provázané a domluvené dopředu, a skriptované. I když nám oba říkali, že na Fate point můžeme vkládat vlastní věci, tak jsem se k tomu napodruhé neodhodlal.
Jo, a špatně jsem pochopil navyšování sázek, takže jsem v první hře hodil jednou a dost blbě, kdy jsem se vůbec nedozvěděl, proč tam tedy jsme. Ani jeden nevyvolal žádný negativní aspekt postavy (ani první Vypravěč, který s námi řešil, jaké mají být), a ani když jsem třikrát zahrál svůj druhý hlas - v blázinci, podotýkám, tedy podle mě jasná možnost zhoršení situace - tak mi ho nedal. Asi jsem si o něm měl říct, ale to mi přišlo hloupé. Druhý Vypravěč naše aspekty asi ani neznal ... nevím.
Taky mi moc neseděly předem deklarované sázky, které - hlavně u toho druhého Vypravěče - byly nejednou o tom, že když bude neúspěch, tak se vlastně nic nestane.
Celkově jsem z toho rozpačitý. Asi bych řekl, že jsem na 75% spokojený, ale jen když posuzuju každou hru zvlášť jako oneshot. Od konceptu LKD jsem celkově čekal víc, prostě regulérní multikampaň, kratší trvání, ale víc skupiny (v porovnání s mou kampaní) spíše než ne moc závislé volně spojené příběhy.
Ale uvědomuju si, že jsem zbytečně Kritický. Demonika by to asi zhodnotila lépe, a ten akční hráč byl velmi spokojený (aby ne, když mě tak 2/5 a možná 1/2 spotlightu :-) Druhá hráčka taky hodně házela, já jsem moc příležitostí pro své schopnosti nenašel, třetí hráč si v první hře nehodil ani jednou.