RPG odborně

crowen
7.1.2014 14:25
Vyvoj a testovanie stolovych RPG
Tu mozeme pokracovat v diskusii o vyvoji a testovani pravidiel stolovych RPG.
Autorská citace #21
7.1.2014 21:52 - Sparkle
Sosáček píše:
Treba naplanuj souboj, nech ho hrace odehrat, a ptej se
1) jak to dopadlo?
2) v kolika lidech jste hrali?
3) jak dlouho to trvalo?
4) jak si hraci pripadali -- pripadaly jim postavy drsne? pripadali si v nebezpeci? pripadalo vam to napinave?


Ty věříš, že cizí testeři (mimo okruh tvých kámošů) ti budou ochotni testovat takovéhle podrobné technické úlohy? Já jsem k tomu docela skeptická.

sirien píše:
To je reakce Wizardů na to, že DnD 4e veřejně testované nebylo skoro vůbec a nedopadlo to moc slavně.


No rozhodně 4e byla velmi málo děravá na to, jak byla komplexní, takže minimálně v tomhle testeři odvedli dobrou práci. Navíc já si stále myslím, že orientace 4e na novou generaci hráčů byl designový záměr. Že jim bylo jasný, že starý fandy 3.5e naštvou, ale že si to zalepěj příjmy z nových hráčů. Že se toto pak nestalo, není už chyba testování.
Autorská citace #22
8.1.2014 00:57 - sirien
Sparkle píše:
No rozhodně 4e byla velmi málo děravá na to, jak byla komplexní, takže minimálně v tomhle testeři odvedli dobrou práci.

1) když všechna povolání používají na své schopnosti tu samou mechaniku, tak nepotřebuješ testery, stačí Ti slušný matematik
2) 4e byla a je děravá jak řešeto, prosetá chybama v základní mechanice jádra, což bylo pak dál záplatováno záplatami záplat což vyvrcholilo v jakémsi urovnávajícím sourcebooku který byl komunitou přijat rozpačitě stylem "jako jo, díky za něj, ale podívejte jak daleko ste museli zajít aby vám to nespadlo na hlavu) (sám do toho tak moc nevidim, ale odpozoroval jsem z místních DnD diskusí svého času, místní DnDčkaři to tu vcelku řešili)

Orientace na novou generaci BYL designerský záměr, samozřejmě. A Wizardi s ním nakonec neslavili tak zázračné úspěchy jak mysleli a za svůj drzý pokus zaplatili ztrátou původních fanoušků, které teď zkouší nalákat zpátky Nextem, protože ona bohatá záplata nových se nějak nedostavila.
A protože staří hráči je jebali za arogantní tajnůstkaření se 4e, tak se teď Wizardi snaží uhrát body přesným opakem a hrají s Nextem vývoj s otevřenými kartami doufajíc, že je fanoušci zase vezmou zpátky na milost.


K tomu na co se ptáš Sosáčka: záleží, jak se jich zeptáš. Když je necháš psát tak asi ne. Když jim dáš zaškrtávací dotazník tak možná i jo. Když jim dáš škálovaný hodnotící dotazník tak nejspíš jo. řekl bych, asi...
Autorská citace #23
8.1.2014 18:29 - Me-dea
Už nevím, jestli jsem to byla já nebo přítel, ale přihlásili jsme se do testování Legend. Když nám došel testovací balík mailem, tak jsme na to koukli spolu a zastavili jsme se hned zkraje na těch divných kostkách a celé to zahodili. Protože kvůli nápadu zkusit něco nového se ani jednomu z nás ty kostky vyrábět nechtělo a přepočítávat hody také ne. Dál jsme to už ani nečetli. O nějaký čas později nám došel druhý balík, ten šel rovnou do spamu.
Autorská citace #24
7.2.2014 17:56 - Shako
Sparkle píše:
Jelikož Drd2 je už dávno venku, daly by se případně zveřejnit nějaké testovací materiály, co k tomu původně byly? Zajímalo by mě to čistě z hlediska toho, jak byly koncipované.


Bouchi píše:
Asi příležitostně daly, ostatně pokud mě paměť neklame tak jsou na CD v krabicovém vydání.


Beru to jak souhlas Bouchiho, že je možno zvěřejnit testovací materiály k DrD II:
Takže z mailu jsem vyhrabal první email od peekaye ohledně testovaní:

Peekay v emailu píše:

...

Svoje prihlasovacie udaje prosim nikomu nedavaj.

Materialy obsahuju nasledujuce subory:

- Pravidla (spolu s instrukciami pre testovanie) (v dvoch verziach,
"pekna" test1_screen.pdf a "na tlacenie" test1_print.pdf)
- Dobrodruzstvo "Nezbedna Manzelka" (taktiez v dvoch verziach,
dobrodr1_screen.pdf a dobrodr1_print.pdf)(dobrodruzstvo je po slovensky,
snad s tym nebudete mat privelke problemy - keby ste niecomu nerozumeli,
kludne napiste)
- Testovacie postavy (test1_postavy.pdf)

Testovacich postav sme pripravili dokopy 6, z toho jedna je zenska. Ak
by vo vasej skupine bolo viac ako 6 hracov, pouzite niektore z postav
viackrat. Ak vyvstane potreba viacerych zenskych postav, zmente
niektorej pohlavie:)


Este zdoraznim zopar veci, ktore su napisane aj v materialoch, ale pre
istotu:

1) Hlavne voditko na to, ci postava moze spravit nejaku akciu je, ci to
dava zmysel z hernej situacie. Pouzivajte zdravy rozum, argumentacna
linia "mozem to urobit lebo pravidla hovoria
ze mozem" v tejto hre nefunguje. Toto je nateraz aj hlavny zmysel
vybavenia - aj ked sme do tohto testu nezahrnuli fungovanie vybavenia,
urcite sa zamyslite, co maju postavy so sebou a napiste si to na dennik.
Do reportu napiste aj, ake vybavenia ste postavam vymysleli a ako ich v
hre pouzivali.

2) Ak narazite na situaciu, kedy by bol v konflikte zdravy rozum s
literou pravidiel, urcite nam ju popiste v reporte (spolu s riesenim,
ktore ste sa rozhodli pouzit)

3) (a toto je VELMI dolezite - vsetci doterajsi testeri s tym mali
problem, tak vam to sem pripisujem): Zakladna filozofia systemu je taka,
ze hod kockou nehovori o tom, ci nieco zvladam spravit alebo nie. Hod
kockou hovori o tom, ci to zvladam spravit bez namahy. Ak som v
situacii, ktoru nedokazem spravit, nehadzem si. Rovnako, ak som v
situacii, ktora je pre mna uplne jasne bezproblemova, nehadzem si. Od
tohto sa odvijaju aj dalsie veci systemu (konkretne pevne cielove cislo
a koncept vycerpania... uvidite).

4) V suvislosti s predoslym bodom je velmi dolezite si uvedomit este
jednu vec - nebojte sa robit akcie, na ktore si neviete pripocitat
ziadne povolanie. Hodit aspon 9 na 2k6 nie je ani zdaleka take
zriedkave, plus nehodenie si neznamena nutne neuspech, iba ze bude treba
zaplatit nejake vycerpanie.

Ak by ste mali po precitani nejake otazky, kludne mi napiste este pred
testom - na nieco vam mozno poviem "vyskusajte pri hre a uvidite", na
nieco odpoviem.

Este raz vdaka za pomoc, prijemne testovanie, dajte nam vediet ako vam
to ide a tesime sa na reporty!


Mam i přihlašovací údaje a stále jsou funkční a jsou tam soubory ke stažení (na požádaní pošlu do PM). Raději bych dále nepitval, že zmíněná reakce na náš report byla:

Peekay v emailu o několik dní později píše:
Roboty s vyvojom vela, sil nie je nazvys - nezodpovedane otazky mi museli uniknut. Skus pozriet druhe materialy, co som pred chvilou posielal - dost otazok by mali vyjasnit


EDIT: Další email s úvodem k testovacím materiálům:

opět Peekay tentokrát v emailu o druhé testovací dávce píše:
Materiály k druhému testu sú pripravené. Vizuálne sme zvolili striedmejší model ako naposledy, pretože súčasťou materiálov je aj ukážková prvá kapitola z knihy (text bude ešte podliehať drobným úpravám), aby ste vy testeri mali možnosť vidieť, ako si predstavujeme finálnu podobu knihy. Taktiež súčasťou testovacích materiálov sú šiesti starí známi, ktorí sa na ceste životom trochu podučili - vzorové postavy postúpili o zopár úrovní a získali nové schopnosti.

Celkovo je v tomto teste zmenených dosť vecí, preto si prosím pozorne prečítajte aj pravidlá samotné, aj náplne jednotlivých základných povolaní - nejaké veci sa totiž menili aj tam.

Ak ste si ešte nevypýtali prístup na testerské fórum (http://rpgforum.cz/forum/viewforum.php?f=254 - ide o skrytú sekciu na RPG Fóre, takže je potrebné si vytvoriť účty a poslať mi za skupinu mail so zoznamom nickov) , prosím urobte tak čo najskôr - jednak sú tam prebiehajúce diskusie často veľmi zaujímavé a podnetné (pre nás aj pre vás), jednak ďalšie veci na testovanie už budeme publikovať iba tam - bude sa jednať o postupnosť menších "kúskov" na otestovanie v rámci prebiehajúcej hry, rozosielať ich mailom by bolo zbytočne zložité. Fórová metóda nám taktiež umožňuje pružnejšie upravovať veci na otestovanie.

Druhý test je koncipovaný tak, aby sa podľa neho dala hrať dlhodobá kampaň - boli by sme radi, ak by ste tak skúsili učiniť a informovali nám, ako vám to ide :)



York, Sirien: Přijde mi, že si totálně nerozumíte a jeden mluví o koze a druhý o voze...

Jde proti sobě:
1) testerům platím - logicky jich mám málo, ale budu vybírat o to zkušenější a pokládat jim naročnější otázky v rámci feedbacku

2) testery nabírám z řad dobrovolníků - můžu jich mít hodně (zaleží na stoustě faktorů) a logicky musím očekávat menší spolehlivost a klást na ně menší nároky

Není důvod, proč bych nemohl testovat oběma způsoby, ale pak musím mít odlišné testovací materiály pro každou skupinu. Ale případá mi opravdu hloupé, když jeden argumentuje testery z kategorie 1 a druhý namíta, že to druhá kategorie testerů dělat nebude, protože nemá parametry kategorie 1.
Autorská citace #25
7.2.2014 19:34 - Sparkle
Shako píše:


Hm takže jestli to chápu, tady nebyly testerům pokládány žádné konkrétní otázky?
Autorská citace #26
7.2.2014 20:39 - Shako
Sparkle píše:
pokládány žádné konkrétní otázky?


Pokud se pamatuju a dohledal jsem i v mailu, tak v první testovací dávce bylo jen nějaké zamyšlení, jak řešit konflikt více stran. Dodnes nevím, čemu to mělo sloužit a jak to nakonec dopadlo. Dopadlo to tuším, tak že se zavedla se možnost reagovat na vyhlášené nepřátelské akce, jinou protiakci, což celý systém totálně rozbilo.

Každopádně nepodařilo se mi najít konkretní změní "úkolu".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.051784038543701 secREMOTE_IP: 54.234.136.147