Pravidla

Quentin
26.3.2008 09:30
Barbarian vs Fighter
Je to detinske, ale pracovni doba je dlouha, tak proc se v dobrem rozmaru nepohadat. Inteligentni, rozumni a narativni hraci muzou tenhle topic ignorovat.



Ja rikam fighter je k nicemu!

Proc? protoze proste proto! (moji hraci maji skupinu 3x orc barbarian (cti power attack, cleave) + 1x bard (cti song of courage) + 1x air mage (cti haste) a v otevrenem boji bez pouziti magie, ci nejake vyrazne lsti je nic nezastavi)

jak vylepsit chudaka fightera aby ho alespon nekdo hral?
Autorská citace #61
29.3.2008 08:03 - Rytíř
Teda vy tu vymejšlíte komba :)
Hele a není to náhodou tak, že SA se dá použít pouze při útoku standardní akcí? Mám pocit, že jsem něco v tomto smyslu četl ve FAQ, když právě začali hráči zlodějů vymejšlet, kdy se to dá použít... Neboli žádnej SA při AoO!
Ale i podle mě jde dát SA soupeři, který byl právě povalen na zem, když má útočník Improved trip a předtím se povedl ten bluf - viz SRD: Jestliže podrazíš protivníka v souboji nablízko, ihned dostaneš jeden útok nablízko na tohoto protivníka, jako bys nepoužil útok na pokus o jeho podražení..
Mimochodem, aby nebyl někdo případně zmaten tím, jak se to tu podává; i bez Improved Feint se dá použít SA - jenom je to pomalejší, jedno kolo se nepřítel zmate, až druhé se podřízne.. :)
Hele, jak je to vlastně s tím blufem na tuláka a barbara, který si Obr počítaj vždycky? Už jsem to kdysi někde čet, jak to řešit, ale je to dávno, nevzpomínám si, co vyhrává? Můj soukr. tip je, že bluf ;)
Autorská citace #62
29.3.2008 08:52 - wraiths
Rytíř: Ne jeno SA muzes pouzit i klidne v celem kole. nikde neni napsany ze na to musi byt standartka. a co neni vyslovne zakazany je co... :-)
rytir píše:
jenom je to pomalejší, jedno kolo se nepřítel zmate, až druhé se podřízne.. :)
zas tak pomale to neni. kdyz mas jen jeden utok tak je to dobra volba. jak zacne byt vic utoku zvazujes zdali pouzijes vice utoku ci jen "proste podriznuti"
Autorská citace #63
29.3.2008 11:13 - ddaaffii
Není nad kombinaci obou. Brutální síla spojená z několika tryky vojáka je lepší než samotný barbar nebo válečník.Na tý samý urovni.
Autorská citace #64
29.3.2008 13:52 - bigbythewise
Rytíř píše:
Teda vy tu vymejšlíte komba :) Hele a není to náhodou tak, že SA se dá použít pouze při útoku standardní akcí? Mám pocit, že jsem něco v tomto smyslu četl ve FAQ, když právě začali hráči zlodějů vymejšlet, kdy se to dá použít... Neboli žádnej SA při AoO!
SA se nevztahuje nebo neni podminen akci, ale normalne utokem.
Rytíř píše:
Ale i podle mě jde dát SA soupeři, který byl právě povalen na zem, když má útočník Improved trip a předtím se povedl ten bluf - viz SRD: Jestliže podrazíš protivníka v souboji nablízko, ihned dostaneš jeden útok nablízko na tohoto protivníka, jako bys nepoužil útok na pokus o jeho podražení..
"Jako bys nepouzil utok" v dusledku znamena jen to, ze dostanes volny utok (takto zmatecne je to definovane proto, ze Trip se musi provadet utokem), nicmene ty uz jsi provedl jeden attack roll pri Tripu (touch attack). Feint ti dava vyhodu pouze na jeden utok. "Jako bys nepouzil utok" se ovsem nerovna dva utoky jednim attack rollem. Takhle vznika rule-abuse...
Rytíř píše:
Mimochodem, aby nebyl někdo případně zmaten tím, jak se to tu podává; i bez Improved Feint se dá použít SA - jenom je to pomalejší, jedno kolo se nepřítel zmate, až druhé se podřízne.. :)
Tohle nejde. Utok musi byt proveden tebou - pred tvym dalsim tahem, coz je nemozne, pokud nemas Improved Feint, takze asi jedine fakt jako prilezitostny utok nebo pokud muzes proves dvakrat standard akci za kolo, ale to moc dobre nejde. :)
Rytíř píše:
Hele, jak je to vlastně s tím blufem na tuláka a barbara, který si Obr počítaj vždycky? Už jsem to kdysi někde čet, jak to řešit, ale je to dávno, nevzpomínám si, co vyhrává? Můj soukr. tip je, že bluf ;)
Dobrej tip. :)
Autorská citace #65
30.3.2008 09:59 - wraiths
bigbythewise píše:
.... pred tvym dalsim tahem, coz je nemozne, pokud nemas Improved Feint, takze asi jedine fakt jako prilezitostny utok nebo pokud muzes proves dvakrat standard akci za kolo, ale to moc dobre nejde. :)
.... urcite je to tak jak jsi popsal? ja mel za to,ze v prvnim kole zmates a pri dalsim tvem utoku(jestli v tomhle kole,ci dalsim kole) si obrance nepocita DEX.
pokud by to bylo tak jak jis popsal tak to lehce nechapu. udelas feint a co dal? vypletval si akci. kde je vyhoda... leda ze by jsi se modlil aby nejak doslo AofO.
Autorská citace #66
30.3.2008 14:07 - AAsdasdas
No zkusím odpověď: kašlete na feint, kašlete na trip, a vůbec kašlete na rogua.... pokud chcete vyřešit toto dilema vemte si kromě obratnosti také velkou moudrost a použijte ninji (Complete Adventurer), protože jeho shadowstep a sudden strike všechny pochybnosti vyřeší... [Vím že to zní jako nějaká reklaní znělka, ale jak to dobře funguje]
BTW: pro t, co neví jak tohle funguje: máte takové zvláštní body Ki power (máte jich poloviční level ninji + váš bonus za moudrost, + ninja pokud nemá brnění dostává bonus do Ac který je hodnoty zvyšující se po levelech + jeho bonus za moudrost, proto je taky tak důležitá....mimochodem ki se obnovuje každý den nebo taky myslím meditací a ještě něco, když máte alespoň 1 zbývající Ki dostáváte +2 k záchraně na vůli) Ale zpět k taktice, za jeden ki bod uděláte Shadowstep (schopnost- na jedno kolo neviditelnost) a postoupíte za nepřítele a dostanete bonus za Sudden strike... pokud máte slušnou sílu, magickou zbraň ( NENÍ PDMÍNKOU) a tak 4 lvl fightera s +2 bonusem do damage ( weapon specilization) a třeba obouručák a taky power atack... 3/4 normálních nepřátel sundáte, než vám dojde Ki nebo životy...
Tohle je moje docela osvědčená technika boje... zkuste a ohodnoťte !
Autorská citace #67
30.3.2008 14:11 - bigbythewise
wraiths: Ano, pri dalsim tvem utoku. Ten utok musi byt ovsem proveden pred tvym dalsim tahem. Je to tak, Feint bez improved featu jsem taky nikdy moc nechapal. Asi bych to upravil tak, ze ten jeden utok muze provest kdokoliv, ne jenom ty.
Autorská citace #68
30.3.2008 14:35 - bigbythewise
Elgoram: Dobry tak na jednu potvoru, ktera se nema jak branit proti neviditelnosti.
Autorská citace #69
30.3.2008 18:12 - wraiths
Elgoram: no to my uz prijde lepsi shadowdancer s tim se nekam schovat do stinu a pak zacit "gerilovej boj". ale i na takovyhle hajzliky se da dostat, bigbythewise urcite ma pet a jednu taktiku. :-)
Autorská citace #70
31.3.2008 08:33 - Lotrando
bigby, wraiths: posloupnost akcí
  • Feint
  • Trip
  • Attack (powr attack, sneak attack)
Improved trip
píše:
If you trip an opponent in melee combat, you immediately get a melee attack against that opponent as if you hadn’t used your attack for the trip attempt
Podle toho lze soudit na platnost výhody úspěšného feintu nejen pro vlastní pokus o podražení, ale i pro následující útok, který je jako bych nepoužil svůj útok pro trip (logicky, protože je to ve skutečnosti útok jeden) a tím pádem byl měly platit podmínky i pro sneak attack, jelikož obránce má odepřen dodge bonus a to je podmínka jediná nutná pro sneak attack.
Vzhledem k tomu, jak je to kombo náročné na provedení a vzhledem k tomu, že bez úspěšného feintu není možné sneak attack provést jednoznačně, mi přijde možnost podpoření závěrečného útoku útokem zákeřným jako přiměřená.
EDIT:
Elgoram: my jsme se drželi v intencích PHB. On by jinak stačil i Assasin.
Autorská citace #71
31.3.2008 08:54 - unknown
Jen pro informaci jde o dexterity bonus, dodge se odvíjí až od něj, ale je to navzájem zaměnitelné.
Autorská citace #72
31.3.2008 11:24 - LZJ
Unknown: Není to až tak zaměnitelné - Dex bonus můžeš mít pořád, Dodge bonus, jen když ho nějak získáš. Ale bez Dex nezískáš Dodge, to je pravda :-)
Ad útok po fintě: Mrknul jsem se do SRD na skill Bluff:
SRD píše:
If your Bluff check result exceeds this special Sense Motive check result, your target is denied its Dexterity bonus to AC (if any) for the next melee attack you make against it. This attack must be made on or before your next turn.
Zdůrazňuji poslední větu. Takže ten útok lze provést v příštím kole nebo už před ním (jako AoO).
Autorská citace #73
31.3.2008 13:03 - Lotrando
L.Z.J. mě spíš šlo o ten útok na konci kombinace feint+trip. Ten je, jako kdybys nepoužil svůj útok na trip, tak bych na něj měl mít jak výhodu za úspěšnou fintu, tak i za podražení a když jsem multiclass fighter/rogue, tak ho můžu doprovodit power attackem i sneak attackem. V podstatě ho blafnu, srazim na zem a pak ho vezmu silou do citlivého místa. Jestli se pak zvedne nebo ne, a tím vyvolá případný AoO, pro mě nebylo až tak důležité. Samozřejmě, bez Improved Feint můžeš udělat zvýhodněný útok až v dalším kole, nebo kdykoliv během AoO pokud nastane, protože AoO je normální útok a lze v něm použít sunder, trip , feint, sneak, jen si ten sneak sám těžko připravíš, protože nemáš potřebnou move akci.
Autorská citace #74
31.3.2008 15:16 - bigbythewise
Lotrando: Precti si ten muj post pro Rytíře z 29.3.2008 13:52. Nemas pravdu. Sneak attack uz po Tripu neudelas.
L.Z.J.: To jsem si to asi spatne prelozil. Takze to je "This attack must be made on (or before) your next turn"? Ja to chapal tak, ze utok musi byt proveden hned nebo pred pristim tahem.
Autorská citace #75
31.3.2008 16:04 - Lotrando
bigby: však jo, proto to píšu.
PHB píše:
Basically, the rogue’s attack deals extra damage any time her target would be denied a Dexterity bonus to AC (whether the target actually has a Dexterity bonus or not), or when the rogue flanks her target
přesněji, když se cíl nemůže efektivně bránit (to předchází uvedený text). V daném okamžiku cíl Dodge bonus nemá (proč, to jsem napsal v minulých příspěvcích).
Autorská citace #76
31.3.2008 20:02 - bigbythewise
Lotrando: To nejak nechapu. Ty tvoje dva posledni prispevky hovori pro sneak.
Jinak jeste k tomu Bluffu (Feint). To, ze po nem muzu dat sneak i v dalsim tahu mi prijde zvlastni, protoze nepritel (nez na me opet prijde rada) pak prece muze normalne hrat, muze se pohybovat, muze delat cokoliv a porad nebude mit DEX bonus, divny.
Autorská citace #77
31.3.2008 21:34 - Rytíř
Pravidla pro Bluf chápu stejně jako LZJ. Jinak by to nedávalo vůbec žádný smysl, vytvořit pravidlo použití Dovednosti, které vyžaduje nějakou odbornost, je blbost - už proto, že to by to bylo pak popsáno přímo v odbornosti přece :)
Když někoho zmateš, tak se prostě ve svém kole ohlíží jak tydýt po tom ptákovi, co jsi mu ukázal, kouká se jestli nemá rozvázaný tkaničky nebo se směje tvýmu vtipu.. co já vím, prostě se vůči tobě nebrání. Zní to sice kapku divně (a je to jeden z důvodů, proč to nerad využívám) .), ale myslím si, že tak to bylo míněno autory.
V praxi je to ale stejně v podstatě nepoužitelný, bez té urychlující odbornosti, i když si Wraiths myslí něco jinýho :) Takže je to relativně jedno.
Jinak to s tím SA mimo pořadí mi pořád vrtá hlavou, já se snad znova ještě ponořím do pravidel 3e a zkusím se po tom podívat, nebo co! Prostě vám to nevěřim, něco tam bylo.... dyk by ty potvoráci zlodějský byli strašně silný :)
Autorská citace #78
1.4.2008 00:01 - Quentin
rytir: ber faint treba jako pohroz odbodem ... to se v sermu pouziva. On kryje a ty utocis jinam
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18482398986816 secREMOTE_IP: 18.204.48.40