Pravidla

Rytíř
24.3.2006 09:01
Článek Monte Cooka o problému se sníženou zranitelností nás (Alnaga a Rytíře) vyprovokoval k reakcím, které jsme shrnuli do jednoho článku. První jsem byl já, Alnag reaguje ve druhé polovině. A vy se můžete přidat taky :)
Autorská citace #1
23.6.2006 13:39 - andtom
Tak mě v této souvislosti napadlo, co třeba posilnit koncept oslabení magie myšlenkou, že magie není poslušná služka, ale skutečná dáma, která vyžaduje určité zacházení na úrovni. Pointa: čím silnější magická zbraň, tím má větší nároky na šťastnou ruku při zacházení s ní. Nebo jinak řečeno nabití zbraně magií nezaručuje stoprocentně, že bude pokaždé magie v ní k dispozici.
Aby se zbytečně nepřidával další hod kostky, zužitkuje se přitom základní hod d20 na zásah, který vyjadřuje takřečeno momentální zadaření se útoku (úderu nablízko, zásahu na dálku). Bude tedy platit, že bez ohledu na base attack bonus, sílu/obratnost postavy, featy, atd. (prostě vše, co dává bonusy/postihy do útoku) je pro vyvolání dřímající magie ve zbrani nutno mít na své straně víceméně kus štěstí, čím silnější magie, tím víc štěstí (to je onen náhodný hod d20, který jinak slouží k ověření zásahu). Pokud se nepletu, tak DMG omezuje celkovou hodnotu bonusu pro zbraň na +10 (předpokládejme, že ještě silnější artefakty jsou i proto artefaktami, že nikdy neselžou). Takže co třeba dělení po 2 na d20 kostce: zbrani s celkovou hodnotou bonusu +1 selžou při daném útoku veškěré magické bonusy při hodu 1-2 na d20, zbrani s celkovou hodnotou bonusu +2 selžou veškěré magické bonusy při hodu 1-4 na d20, atd. ... až zbrani s celkovou hodnotou bonusu +10 by měly selhat veškěré magické bonusy při hodu 1-20 na d20, ale bude platit, že natural 20 je i v tomto případě úspěch. Zbraň se v případě selhání magie v sobě bude chovat pro tento útok jako původní neočarovaná masterpiece zbraň. A aby se to celé podtrhlo (a trochu to bolelo), ve všech případech selhání magie ve zbrani ještě další jeden útok magie automaticky fungovat nebude, protože se magie ve zbrani "zotavuje" - nemusí se tedy ani ověřovat selhání magie při tomto následujícím hodu d20 na zásah a až další útok se opět ověřuje.
Nebo pokud se nebojíte přidat si další hod kostkou (a nemusí být d20, dle úvahy), může se použít zcela samostaný hod pro ověření selhání magie - tím se oddělí štěstěna při zásahu se štěstěnou pro vyvolání spící magie v očarované zbrani a častěji tak můžou nastat zajímavé situace jako např.: minul si, ale Tvůj meč přitom zazářil jasným plamenem nebo naopak zasáhl jsi, ale Tvůj meč zůstal pohaslý ...
Autorská citace #2
17.4.2007 09:21 - Thorik
Není to ani tak o pravidlech, ale o DM a co ve sve kampani dovolí. Kolik dá hráčům pěněz, jak často naleznou magické předměty, jestli se vůbec dají někde koupit a pod. 3e víceméně zjednodušila systém a zároveň ho udělala víc akční a s tím souvisí i systém magických zbraní a magie vůbec. Je tu možnost magické předměty si vyrábět sám (svitky, zbraně...). Investujte do featů a skillů vyrobte si co potřebujete. Pak si sakra rozmyslíte danou věc prodat nebo nedejbože oni přijít ztrátou apod., protože jste do ní investovali svůj čas, (zkuste si spočítat jak dlouho trvá vyrobit podle pravidel "obyčejný" masterwork předmět jsou to řádově týdny až měsíce podle zkušenosti), svoje zkušenosti (expy) pak feat, peníze na enchantment...a mezitím uběhly roky. Proč myslíte, že většinu magických předmětů vyrobily a vyrábějí dlouhověké rasy.
DR na druhy zranění je dobrá a mají ji až silnější nebo speciální monstra a pokud jste trošku chytří hráči a DM není magor upižláte cokoliv, jen to bude trvat trochu déle než obvykle. Jako příklad uvedu napadení golemem s DR10/adamantium, moje parta po pár úderech zjistila, že ho nezraní a tak ho nalákala a shodila z ochozu co měl 1OO stop, tam mu byla redukce k ničemu a rozbil se dole na kousky. Vždy je to o kampani, nápadech, hráčích a DM. Magická věc by měla být vzácnost a každý nemůže mít všechny zbraně, pokud ovšem není trpaslík ;)
Autorská citace #3
17.4.2007 09:33 - Argonantus
Souhlasím s Thorikem. Problémy netřeba řešit nějakými zásahy do pravidel - je na DM, užije ve své hře, kolik "adamantiových" nestvůr tam vpustí.
Myšlenka "speciální zbraně na speciální nestvůru" je poněkud jednoúčelová, protože zbraň je dříve či později sehnána a nestvůra zabita. Vznikne otázka, co dál. Časem se na tuhle cestu IMHO většina DM vykvajzne, a začne tvořit spíš enemíky, výbavené inteligencí, záměrem, a vícero zajímavými schopnostmi. S nimi je daleko víc srandy. A mlátit je můžete klidně obyčejným mečem +0, pokud k nim ovšem dojdete živí.
Autorská citace #4
19.11.2007 16:44 - Lotrando
Tak tenhle článek úplně přesně popisuje to, co se nám stalo při posledním sezení. Družina 2. úrovni našla kouzelné válečné kladivo a zkoušela zjistit o co se jedná. Pro svého válečníka jsem chtěl zároveň získat lepší meč, ale nešlo mi o kouzelnou zbraň, jen o něco co se hned nezlomí, když padne 1 na kostce.
Při jednání s překupníkem/kouzelníkem v jedné osobě vyplynulo, že kladivo je asi dost drahé. Nechtěl jsem ho prodat s poukazem na to, že se jedná o artefakt. Bohužel GM potvrdil názor družiny, že je to prostě nějaké +1 kladivo a to je vše. Tváří v tvář realitě jsem tedy souhlasil s prodejem, knězi bylo obouruč kladivo naprd a já mám s postavou také jiný záměr.
Dále jsme tedy pokračovali v nákupu meče, přičemž padla nabídka koupit +1 magic sword za výhodnou cenu, která by ovšem vytáhla z družiny všechny prachy. Nesouhlasil jsem a argumentoval tím, že přece na orky stačí normální meč, stačí aby něco vydržel. Ten den jsme bojovali proti potvoře zranitelné mouze mgaickou zbraní. I když teď vím, proč se meč nabízel, stejně bych si ho nevzal. Je mi to prostě proti srsti.
Tento příklad dobře ilustruje problém. Nalezený artefakt je jen jiná forma peněz, tak jako drahé kameny, v tomto případě spíš hoší, protože se hůře skladuje. To obecně vede k degradaci hry, kdy se postavy ani nedívají co vlastně našli, jen to nahrnou k překupníkovi.
Pak je tu ta běžnou zbraní nezranitelná potvora, která nemá jediný důvod k tomu touto vlastností disponovat. Nějakou resistenci bych pochopil u named potvory, která sužuje celý kraj. Na tu snad nikdo bez přípravy nenaběhne. Pokud ale beru jednoduchý kšeft přines, doprovoď, nemám důvod dělat výčet všech možných útočníků a příslušných resistencí. Je-li to duch a může-li mne máznout, tak já můžu jeho. Když ho já zranit nemůžu, neměl by ani on.
Celý problém resistencí je pak jen o tom, vsunout do hry tzv. taktické hledisko. Spočívající především v tom, jaké infomrace je družina schopná předem zjistit. Jak jsem již napsal, tohle má smysl u hlavního bose. Je-li to aplikováno na běžné potvory, zamená to jediné. Buď má každý po ruce golfový vak, nebo je svět pustina, protože resistentní nestvůra bude alfa predátorem a vše ostatní si podřídí.
My jsme nakonec zvítězili díky jedné dýce, která JE artefaktem a proto nebyla prodána s ostatní veteší. V opačném případě by na místě zůstalo pár mrtvých :).
Autorská citace #5
19.11.2007 17:45 - Alnag
Lotrando: Ano, to co popisuješ, to je klasické schéma, kdy DM ohne hřbet pod systémem, místo aby ohnul systém pod příběhem. Tragédie.
Docela dobrý koncept jsou takové ty zbraně, co rostou spolu s majitelem - Weapons of Legacy to myslím bylo. Doufám, že to nějak převedou do 4e.
Autorská citace #6
19.11.2007 18:58 - bigbythewise
Cook asi ve svych hrach dava hracum zdarma Bag of Holding a vsechny Knowledge skilly. :)
Autorská citace #7
19.11.2007 19:46 - Dalcor
Ja Ja Weapon of Legacy. Prblém degradace a devalvování magických věcí se řešil v tomto threadu? Já myslel jinde. Ale řeknu vám, jakou měl Faedu Radost když našel Černý luk (viz Weapon of Legacy).
Zároveň si paamtuji jakou jsem já mělr adsot když sjem si domů přinesl ADnD Book of Artifacts.
Já myslím že u DnD je třeba se naučit s magickými předměty pracovat. Nepříjde to na první session ani v první kampani. Možná by články Válečník magický byly lepší než Válečník elegentantně ;-)
A když dojde k přemagičování zbraní, nechť použije DM potvoru Deamon Warrior z Dragonlacne. Jakákolvi zbraň která je na něj použita bouchne (ne ne - když zbraní daemona kuchneš tak bouchne i s tou zbraní) ... solidně vám vybere ten golfový vak. Případně Drakoniáni. Není nic lepšího než meč zaražený do v kyselinu se měnícího drakoniána :)
Autorská citace #8
19.11.2007 19:50 - Dalcor
A když už jsem se k tomu článku dostal nesouhlasíms Alnagem v jedné části. jestlipak najde v jaké?
Anglie měla dva čaroděje, Forgotten Realms milion. Co byla paní jezera vzheldem ke křesťantvím opředené mytologii lze pouze poelmizovat,a el ve FR je takovejch bohů kde akždý má svůj specifický meč, že prostě musí být více mečů než jen Excalibur, Durandal, Meč sv. Václava a další :)
Ale prodávat je v každé druhé vísce? To ne.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19963383674622 secREMOTE_IP: 34.204.179.0