Pravidla

Alnag
23.12.2008 23:06
4E: Tweaks & houserules
Podělte se o vaše nápady pro úpravy nebo rozšíření 4e. Co vám funguje? Co si myslíte o nápadech ostatních?
Autorská citace #41
3.3.2009 19:08 - unknown
2Aljen: Ale to ho nemusim prehazovat na miniona:) proste ho necham rhace, aby chudaka priserku oddelal:) No, ale jelikoz jsou moji hraci klasicky rezaci, do kterych ale pomalu ale jiste vtloukam dulezitost taktiky (jeden kombat pred 14 dni zahrnoval 5 andelu slouzicich Gruumshovi a byl to ponekud vyssi level nez moji hraci, to se potom moc pekne zapotili a vyuzili prakticky vsechno, co zrvona v tom chramu nasli)

Ono pro ty specialni veci vetsinou je nejake "pravidlo" nebo proste nejaka guide, ktera ti pekne poradi -> a hlavne ty urcujes, kde se bude souboj odehravat, takze by te hrac prakticky nemel moc prekvapit, ale kdyz se to stane, rozhodne ho odmenim, ale ne tim, ze chudaka priseraka zmenim na uboheho miniona, ano hrac mu muze nasolit cocku, muze ho zabit jednou ranou (i kdyz by to podle pravidel neslo), ale rozhodne to z nej nedela miniona:)

Kazdopadne naposledy jsem miniony vyuzil jako velmi zajimavy motiv ve finalnim souboji prave v tvrzi orku slouzicich Gruumshovi. Kdyz parta po svizelich a s "pseudo-bonusy", ktere ziskavali za zabijeni priser v pevnosti do srdce, tak se setkali s nacelnikem poeticky pojmenovanym Bloodhunter. Nas mily Bloodhunter mel nejake ty schopnosti od Barbara, byl to solo-brute na 10. lvl. A jako lehky tweak navic cerpal silu od Gruumshe skrz pet minionu - duchu padlych orku. Bloodhunter sve kolo zacal tim, ze se promenil na largoveho okridleneho drsnaka a pustil se do valecnika, diky jednomu kritu a jednomu hitu encounter abilit sem sundal chudaka fightera v jednom kole. Cleric ho zvedl a wizard s warlockem zatim smazili Bloodhuntera. kdyz wizard se svoji ohnivou zdi zabil dva miniony, kteri se blbci pripletli do cesty, tak si vsiml (pres passive arcane), ze Bloodhunter zeslabl. No a od ty chvile si ho drzeli ve sferach a obcas oddelali miniony (kazde treti kolo) a pak ho dorazili. Takze minioni se daji pouzit i takhle
Autorská citace #42
4.3.2009 09:59 - Lotrando
jen poznámka. minion není žádný chudák. jen je mechanicky ošetřen jinak než bežný potvorák. smyslem minionů je právě vytvářet zajímavé situace a ulehčit vedení hry. davové scény prostě bez minionů neuděláš. důležité je uvědomit si, že minion je mtagame informace, ta je v hlavě hráčů, ne postav. pro postavu jsou to cíle jako každý jiný, jen se na nich může "proslavit"
Autorská citace #43
4.3.2009 10:32 - Aljen
"Ale to ho nemusim prehazovat na miniona:) proste ho necham rhace, aby chudaka priserku oddelal:)"
toto je to co je pre mna problem (bol som v takej situacii 2x preto to spominam) ... pretoze to sa v momentoch kedy by to bolo fakt ze Cool casto nepodari. Ako som pisal ak si hrac inteligentne pripravil vyhodu, konfrontoval protivnika a trebars este aj zaplatil AP bod za zaujimavu kombinaciu (alebo za zopakovanie nepodareneho hodu ... kocka ma silne nahodny efekt a obcas vo fakt blbych momentoch :) )... tak tym ze sa teraz mydli s neminionom x kol tieto veci stratili vyznam (jasne mal suprise round, sneak attack ale napadali mu nejake uboho nizke damages co si protivnik moc nevsimol).
---
Hracovu sikovnost treba podla mna ocenit viac ako to ci hodil dost vysoke cislo
---
to ze ty urcujes kde sa bude bojovat ... to este nehovori o tom ako tu arenu hrac vyuzije (ak teda nemas vsetko do detailov naskriptovane co a ako by sa mohlo-dalo). A hovorim o prekvapeni, prekabateni Protivnikov-nepriatelov nie GMa (ak nehrate ze GM je protivnik)
---
prilisne dbanie na to ze tato a tato figurka je minion a tato zase nie bez ohladu na to co sa v pribehu prave deje a co hraci chu vidiet ... to je podla mna nie moc dobre
Autorská citace #44
4.3.2009 11:55 - Blaine
2Aljen: ten unknown jsem byl ja.
Hraci u me vi, ze muzou zkouset ruzny blbiny, moc to nedelaji, ale obcas se zadari. Napriklad v tom chramu jsem mel pripravene nejake obycejne orky (posunute o par lvl vys, aby to byl zajimavy encounter) a k nim hordu minionu. Zajimave bylo, ze z deseti minionu prezilo 6 do posledniho kola, protoze hraci proste nevedli, ze to jsou minioni a zatim oddelavali ty s zivoty.

A kdyz ta situace ma byt cool a typek se netrefi, tak to snad o necem svedci, ne? Jeho postava musi byt smolar. Proste misto toho, aby po vylezeni z kanalu a probodeni straze do ledvin mu dyka sklouzla po brneni a jenom ho skrabla na stehni. Proste smula, kostky uz takove jsou, je to ten efekt nahody, ktery ke hre patri.
Ano, dalo by se hrat bez kostek, kde by jak hraci tak GM byli v nejake te shode, ze budou hrat nejaky ten bezkostkovy system s "pouhym vypravenim".
Autorská citace #45
4.3.2009 20:49 - Alnag
Aljen píše:
Hracovu sikovnost treba podla mna ocenit viac ako to ci hodil dost vysoke cislo


Nic ti nebrání, aby DM dával bonus k hodu. Ostatně GM's little friend (+2 bonus nebo combat advantage!!!) může z leckterého minutí udělat dobrý hod. To je jen otázka dohody. Na případný whining, proč to není v systému bych odtušil pouze DMG str. 42.
Autorská citace #46
6.3.2009 12:38 - Aljen
ano kocky take su ... a je zavisle od systemu ako velmi ma nahodny faktor na vysledok efekt.

Ja mam rad momenty ked ako hrac dosiahnem to co chcem (obcas je to uspech a obcas neuspech postavy). Ak mi na tom zalezi tak za to zaplatim.

Preto mi proste jednoduche ... "Hod si" *roll* "Vedla ... co dalej?"
pripada ako premarnena sanca na to aby sa nieco konkretne zaujimave v pribehu vykreslilo.
Hovorim samozrejme o vhodnom momente a nie o kazdom pricom vhodnost urcim ja ako hrac. Je to moj vklad do hry a pribehu (suvisi s tym ze nehravam pasivne-reakcne) a definujem tym aj aky pribeh chcem zazivat.

Mam rad nahodu pretoze meni beziaci pribeh a sucasne chcem aby v pre mna podstatnych momentoch nestala v ceste ako hluchy slepec. Ak mi na tom zalezi tak zaplatim aj 10AP.
Autorská citace #47
6.3.2009 13:48 - Merlin
Aljen: kdybys věděl jak moji hráči proklínají štěstí a bohy..protože jim prostě ve finále na použití daylky padne nature 1. A co? nidko není dokonalý a vždycky může něco selhat a najednou je z jasné výhry boj o přežití.
Kdyby spojencům u Normandie padla na útok taky 1 mohlo to vypadat jinak, ale vše by šlo dál.
Selhání při jednoduchém hodu na diplomacii (rozuměj, kritické selhání) u vstupu do města může být příjěmně nepříjemnou komplikací (vím o čem mluvím. Minule při rutinní prohlídce u stráží vě městě vzbudili postavy takové podezření (Diplomacy 1), že skončili ve vězení a celé poslání bylo na hraně mezi uspechem a selháním. Stejně tak když si v hovoru s cizincem, nechal tiefling nadiktovat dragonsky slova: jsme přátelé a nepřicházíme vás zabít! a v hrdelní řeči dragonů to pokazil (1) a dal tam zápor na špatné místo. Takže nakonec řekl: Jsme nepřátelé a přicházíme vás zabít!....no..a hned se nám příběh kapku zamotal...:).
Prostě beru to jak to jde...
Autorská citace #48
6.3.2009 13:57 - Lotrando
neúspěch na kostce by neměl znamenat překážku v rozvíjení konfliktu. prostě se to odvíjí jínak, než postavy čekaly, ale není to zeď, přes kterou nelze přejít. zavřela se sice brána, ale je tu ještě jiná možnost.
Autorská citace #49
6.3.2009 14:06 - Aljen
Vidim ze sa miname pochopenim.

Alnag pise ze GM zmenou bonusu/postihu moze z mojho hodu urobit uspech/neuspech.

A ja vravim ze o tom chcem rozhodnut ja ako hrac (pri zaplateni urcitej sumy a stale s davkou rizika, nejak mi v mojom poslednom prispevku vypadlo ze mam na mysli kupenie si dalsej sance na hod a nie samotneho uspechu/neuspechu bez hadzania) ak chcem urcitym sposobom vykreslit pribeh/postavu (odsuhlasenie ostatnymi, nejake vetovanie atd atd).

edit:
Lotrando... vsimni si ze nespominam vyhradne neuspech ;)
nejde mi o to ze nieco je inak ako postava planovala a ze sa jej daco nepodarilo, ale o to ze ja ako hrac chcem mat viac moznosti ako ovplyvnit pribeh ... mojej postavy :) Alebo inak .. ja rozhodnem ci sa brana zavrie alebo nie ... a nie pani nahoda ... (ked to pani nahoda tak bude chciet aj druhy krat tak ok) ked mi na tom naozaj zalezi (co sa mozno stane raz za session, mozno raz za 5)

Merlin ... vsak jasne ale o tom teraz nevravim. Uzil som si a uzivam si prave kriticke uspechy a neuspechy v Pendragonovi (kde to je obzvlast stavnate)
Prave okolo nich boli rozvinute skvele herne momenty.
Autorská citace #50
6.3.2009 14:23 - Lotrando
diplomacie - neúspěch - narace - brána se zavírá, stráže jsou ostražité, tudy neprojdete
akrobacie - úspěch - narace - nedovolím, aby se brána zavřela dřív, než prokluznu dovnitř, využiju chvilkové nepozornosti a sporu mezi vojáky
gm - dobrá, někdo by al eměl odvést jejich pozornost
bluff - druhý hráč - úspěch - narace - převrhl jsi vozík a rozsypal jeho obsah všude kolem, stráže na chvíli nevědí co se děje, mezi tím jste proklouzli dovnitř.


přičemž výsledek konfliktu není dán do jeho skončení, je jedno jak se dostanou dovnitř, přesněji, záleží to na jejich fantasii, pro mechaniku je podstatný jen konečný poměr úspěch/neúspěch.

a ještě dál, protože spousta postav má powers, které podporují sociální konflikt, můžu jako hráč jednoznačně ovlinit to na čem mi záleží.

ranger - skilled companion - dám zloději signál, teď se nikdo nedívá, běž - +4 na akrobacii

atd atd.

podle mě je to jedno, mechanika FATE, TSoY nebo 4E je každá jiná, podstatné je porozumění podstaty věci a to je stejné. můžu zvyšovat sázky, nebo můžu dělat to co chci

co já nemusím je situace, kdy jeden hráč prostě zariskuje bez ohledu na přání ostatních a tady mi 4E pomáhá, protože SC je týmová záležitost, nebo by aspoň měla. dělat support v TSoY jde o dost hůř. aposň co jsem to hrál.

EDIT: podívej se na narace Merlinovy skupiny, uvidíš že ta mechanika je právě tak dobrá, jak si jí uděláš a oni skrz ní odvypráví velmi pěkné záležitosti.
Autorská citace #51
6.3.2009 14:34 - Aljen
a teraz si predstav ze mne zalezi na tom aby som sa do mesta dostal prave sposobom X (na priklade s mestom to dobre nevidiet, scena kde chcem zvysit svoje sance na uspech konkretnym sposobom je obvykle vypatejsia ... a hmmm ... neviem ako to povedat inak ako: "Pribeh si ziada aby sa situacia stocila do Y")

To co opisujes je pravda ... ked nemas hracsku zainteresovanost na konkretnom rieseni udalosti X. Co je vacsina situacii.
Autorská citace #52
6.3.2009 15:02 - Merlin
Aljen: no...ale nejde přece vše jak si přeješ...a nemůžeš, teda můžeš, ale mě se to zdá fakt divný..si chod podmiňovat :"Ale já to chci tekhle!!!!!"

je to dáno i tím, že já nehrávám stylem: příběh si žádá, aby jste se tam dostali bránou, protože....
ne...pokud to nejde bránou, pujdou kanály..bohužel přijdou pozdě a špinaví, což se podepíše na dalších akcích..ale u mě prostě "děj" běží dál...když mají 30 dní na to se dostat tam a tam, jinak se něco stane a oni se zdrží 40 dní, at vlastní vinou, nebo vlivem událostí....tak se tam holt dostali o 10 dní později...
nepíšu knížku, ani nehraju PC hru s lajnovanou osou...
Autorská citace #53
6.3.2009 15:36 - Aljen
Nuz nam sa casto stane kedy sa pri stole spontanne a casto so zatajenym dychom zhodneme ... "Toto by bolo cool ak by sa stalo takto". Ako som uz pisal to sa deje len pri naozaj vypatych scenach.

Pre mna je zaujimavy pribeh podstatnejsi ako to ci sa postava dozije dalsieho levelu alebo dalsieho dna.
Motivacie, umysly, povaha, pribeh postavy a jeho ukoncenie je pre mna dolezitejsie ako staty ci powery.

a prave na to sluzi uprava ktoru tu spominam.
---
Faktom je ze v 90% pripadov si to ze vysledok X je zaujimavejsi ako vysledok Y mysli aj pani nahoda a to aj pri velmi malej sanci :D
Autorská citace #54
6.3.2009 16:03 - Merlin
Aljen: ale já tu přece nemluvím o lvl, powerech a bohové ví o čem
Autorská citace #55
6.3.2009 16:06 - Alnag
Aljen píše:
Nuz nam sa casto stane kedy sa pri stole spontanne a casto so zatajenym dychom zhodneme ... "Toto by bolo cool ak by sa stalo takto". Ako som uz pisal to sa deje len pri naozaj vypatych scenach.


Tak to už vůbec nechápu. Pokud se u stolu shodnete, že by bylo cool, aby se něco stalo, tak se to prostě stane. Na kostky se sahá, když se neshodnete nebo když chci nechat rozhodovat náhodu. Pokud chci, aby se něco stalo, tak oznámím DMovi - teď by se mi líbilo kdyby - a pokud to není něco naprosto šíleného, co narušuje hru, tak se to stane.

Minule jsem třeba rozhodl obětovat nějakou kouzelnou obsidiánovou lebku v boji s golemem. Tak jsem DMovi řekl, že ji hodím na protivníka jako grantát a že bych chtěl, aby se z ní uvolnila její magická moc a při svém zničení udělala té potvoře něco moc nepěkného. A taky se to stalo.

Přijde mi, že hledáš komplikace, kde žádné nejsou.
Autorská citace #56
6.3.2009 16:11 - Sethi
...pomineme, co nepěkného ta lebka udělá nám... =)
Autorská citace #57
6.3.2009 17:51 - andtom
Aljen píše:
Nuz nam sa casto stane kedy sa pri stole spontanne a casto so zatajenym dychom zhodneme ... "Toto by bolo cool ak by sa stalo takto". Ako som uz pisal to sa deje len pri naozaj vypatych scenach.

Prostě ve vypjatých scénách Gruppenrailroad. Chápu to dobře?
Autorská citace #58
6.3.2009 18:02 - Lotrando
aljen: pak jsi si jen špatně stanovil conflict outcome :).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19679403305054 secREMOTE_IP: 18.232.124.77