Je to popsané v
10. kapitole - sesílání kouzel.
Ale ve stručnosti - když sesíláš kouzlo, tak utratíš pozici pro danou úroveň kouzla (kouzlo 1. úrovně utrácí pozici 1. úrovně; triky jsou "zdarma" v tom, že nemají pozice)*. A poté se řídíš popisem kouzla.
Pokud je v popisu "hoď si na útok kouzlem" či podobná formulace, tak si hážeš k20 + oprava sesílací vlastnosti (dle povolání) + zdatnost proti OČ nepřítele. Viz třeba
Barevná koule.
Další verze je "záchranný hod", kdy ty sešleš kouzlo, ale hážou si zasažené cíle (určený cíl, v případě plošných kouzel jsou to všichni tvorové v oblasti a podobně). Oni si hážou záchranu atributem dle popisu (například u
Strachu si zasažené cíle hážou na Moudrost), přičemž SO je 8 + tvá oprava sesílací vlastnosti + zdatnostní bonus.
A pak jsou kouzla, která prostě úspěšně sešleš a ony fungují. Tam se na nic neháže.
*A vždycky můžeš seslat kouzlo za vyšší pozici kouzla, než je nutná (třeba Barevnou kouli nemusíš sesílat jako kouzlo 1. úrovně, ale můžeš utratit pozici 9. úrovně) - v popisu kouzla je napsáno, jak se efekt liší od toho "základního".