Pravidla

Necromancer
23.3.2021 15:09
Autorská citace #21
1.4.2021 09:55 - Gergon
Necromancer píše:
Iron man, Benner, Hawkai
Tyhle postavy mají ZD přesvědčení? Myslím, že jsi nepochopil hloubku Marvel postav. Právě jejich zajímavost a síla jsou v tom, že nemají ZD přesvědčení - Iron man - arogantní sukničkář co chlastá, Banner co má v sobě monstrum, které bezohledně ničí, Hawkai zabiják a žoldák... Právě díky tomu jsou zajímavé a perfektní postavy. A kvůli tomu nejsou "hodné" kladiva - protože nejsou hodné =)
Autorská citace #22
1.4.2021 10:40 - Aegnor
Necromancer píše:
Tak to doufám že se vzhledem k vzácnosti a tudíž dostupnosti na dané úrovni předmětu nestane.

Tohle není o vzácnosti. Sirienovi šlo o to, že když takhle nějaké postavě dáš předmět, který má odpověď na všechno, tak ... je najednou úplně jedno, kdo ten předmět vlastní. Protože problémy už neřeší postava díky schopnostem, ale ten předmět.

Pokusím se to popsat na příkladu z jednoho larpu, na který jsem jezdil. Tam bylo pravidlo, že hráč může každou hodinu "sníst" jedno herní jídlo (surovina) a tím dostat nějaké expy a postavu si zlepšit. A hobiti měli schopnost, že mohli z jednoho herního jídla udělat 4 jídla (takže tím získali zkušenosti 4 hráči místo jednoho). Podmínkou teda bylo, že tyhle 4 jídla musí být reálná (díky tomu byli hobiti oblíbení, protože sváča během dne se docela hodí :-) ). No, vedlo to k tomu, že u hobitů nikdo neřešil, jaké mají povolání a co umí - prostě byli hobiti, uměli vařit jídlo a víc nikoho nezajímalo. Stejně tak, když máš příliš mocný předmět, tak hrozí, že se z "tiefling barbara" stane "ten týpek s hustým kladivem".

Gergon: 1. Hawkeye. A jinak, já bych řekl, že Iron Man má dobré přesvědčení. Ono teda docela záleží na tom, z jaké fáze MCU toho Iron Mana vezmeš (začátek Iron Man 1 se nedá srovnávat s Endgame), ale obecně bych řekl, že má dobré přesvědčení. Ano, Hawkeye je neutrál, a Banner ... jako nevím, Banner je dobrej, Hulk je zlej, Banner-Hulk je imho spíš dobrej.
Autorská citace #23
1.4.2021 11:12 - Gergon
Neříkám, že jsou špatní nebo zlí, říkám že nejsou zákonně dobří a to je to co je na nich zajímavé. Zákonně dobrý je akorát Captain amerika, Vision a Thor s přimhouřenýma očima =) a i ten měl problémy kladivo zvednout, když udělal jednu hloupost. A ano pokud vezmeme Endgame, tak tam by po sebeobětování Iron man mohl být hoden kladivo zvednout, ale už to nestihl zkusit.
Autorská citace #24
1.4.2021 11:17 - Jerson
Nechci úplně unášet debatu o magických předmětech, jen si myslím, že MCU charaktery se do klasické DnD mřížky přesvědčení dají nacpat jen s obtížemi, pokud vůbec.
Autorská citace #25
1.4.2021 11:23 - RoVan
Zkusím neopakovat připomínky ostatních.

Obecně, jak tady v nějaké formě zaznělo. Méně je někdy více, je rozhodně zajímavější, když má předmět 1-2 zajímavé schopnosti/mechaniky, než když má všechny. (Je to jako s jídelním lístkem - lepší je mít na menu 5 jídel než 200.) V tomhle ohledu se mi líbí sluneční kopí = badass zbraň tři schopnosti odpovídající jejímu feelingu

Záchrané hody na INT - líbí se mi, že se je snažíš zapracovat 5e INT systémově dost zanedbává, ale zkus si víc promyslet vstah efektu a schopnosti - inteligence je v DnD spíš svázaná se dedukcí, vědomostmi a pamětí.

Bouřné kladivo
-předměty založené na přesvědčení se mi nelíbí (mj proto, že přesvědčení dlouho nepoužívám a 5e v podstatě mechaniky postavené na přesvědčení odstranila). Mít ve hře takový artefakt, raději bych jeho použití podrobil splněním nějakého úkolu, nebo nezjištného činu a kladivo by bylo postavě 'propůjčeno' (mechanicky to jde zanést do DnD předmětů jen steží, ale s trochou fluffu by to mohlo fungovat)

Létající šíp
-Lámání šípu mi do DnD5e nesedí, navíc je tam vyvolaný hod navíc, možná bych ho raději svázal třeba s koncentrací nebo nějakým záchraným hodem (ve chvíli, kdy koncentraci ztratíš spadne šíp na zem a musíš utratit akci abys jej přivolal zpět, nebo tak něco)

Helma
-je to drobnost, ale zvážil bych tu hodinu dobíjení, pro 5e jsou přirozenější limitace dlouhými/krátkými odpočinky a jsou mechanicky podchycené (fluffově může být změna velikosti namáhavá a musí si od ní nositel helmy odpočinout

Power-levelově a mechanicky (když vezmu že to jsou artefakty pro hero-tier hru) moc hezký homebrew-materiál.
////A hele - upřímně; když to srovnám s tím, co běžně vidím v anglofonních DnD skupinách, kde 9/10 homebrew materiálů rozbíjí funkční mechaniky, nebo trpí silným power-creepem (přesílením), tak dokonce nadprůměrnný.////
Autorská citace #26
1.4.2021 11:25 - LokiB
No, to je pravda, co píše Jerson ... taky bych se jinak ptal, proč je Hulk podel Aegnora zlej? Chaotickej jo, ale zlej? Nevybavuju si takovou scénu, kde bych ho označil za zlého.

Obecně magické předměty v DND jsem rád nikdy neměl ... právě proto, že mi přišla důležitá moje postava a ne ten kus železe, dřeva nebo čeho, co má v ruce.
Jako magické předměty v DND svoje místo mají, ale ne v tom, aby dávaly postavám hafo nových schopností (válečníkům kouzlení, kouzelníkům mlácení mečem) a celkově je "vylepšovaly". Důvody popsal sirien.
Jestliže pro hru potřebuje kouzelník magickou hůl, která mu dá dvě kouzla na den navíc z levelu 3 nebo 4 a zvýší mu inteligenci ... tak chápu, že to mnoho hráčů miluje, ale mně to přijde meh koncept.
Autorská citace #27
1.4.2021 19:04 - Log 1=0
Gergon píše:
arogantní sukničkář co chlastá,

A takový nemůže být zákonně dobrý? Jasně, arogance není pozitivní vlastnost, ale pokud vysloveně nepovažuje ostatní za podřadné, tak by ho to posouvat nemuselo, že je sukničkář... jestli ta ženská ví, do čeho jde, tak nemám problém (a naopak, pokud by si tohleto fakt důsledně hlídal, tak bych to považoval i za projev zákonného dobra), že chlastá... to je selhání spíše vůle, než morálky.

Btw, problém s Iron Manovou zbrojí jako předmětem v DnD je v tom, že v originále je tím, co dělá Iron Mana "úžasným". Je to jeho superschopnost, a je to naprosto legit, protože si ji jednak sám udělal, protože co dokázal díky zbroji, dokázal díky sobě a svému umění výroby hi-tech zbrojí, a zároveň je nedílnou součástí jeho příběhu, ty samé události, které formovaly jeho osobnost ho posunuly i směrem k jejich výrobě. A zároveň tak nějak chápeme, že jsou pro něj na míru, a nemůže ji jen tak někomu půjčit (vyrobit mu jako dárek či službu jeho vlastní je jiná věc). To všechno by se ve chvíli, kdy by to byl loot, ztratí. A zbyde jen hromada schopností, které reálně musí zastínit toho člověka vevnitř.
Autorská citace #28
1.4.2021 19:17 - Necromancer
Jestli jste chtěli něco méně švícarsko-nožíkového, tak tady je taková moje od boku střelená adaptace Mark 5 z druhého Iron mana.

IRON MANOVA ZBROJ MK. 5
Typ: Zbroj (plátová)
Vzácnost: Velmi vzácná (Vyžaduje sladění)

Tato zbroj byla postavena podle Mk. 3, ale specializovala se snadný přesun a obléknutí. Proto ve své pasivní podobě spočívá v podobě kovového kufříku s rozměry 6x16x24 palců. S tím souvisí také nutná minimalizace zbraňového systému a možných vychytávek. Zbroj tudíž disponuje pouze repulsorovými kanóny a má jen základní schopnosti. Také nemá pozlacené povrchy a skoro žádné směrové klapky, čímž získává jen omezené letové schopnosti.
Pokud jsi se zbrojí sladěný, můžeš ji jako akci aktivovat a obléct si ji. Poté získáš následující schopnosti:
Fyzické superschopnosti – Tvá síla a obratnost se zvedne na 18 (+4), pokud předtím nebyla stejná nebo vyšší. Získáš OČ 18, rychlost létání a plavání 6 sáhů, vidění ve tmě 15 sáhů a dýchání od vodou. Poslední dva body vyžadují, abys měl nasazenou helmu. Tvé útoky beze zbraně způsobují 1k4+Síla drtivého zranění
JARVIS – Jako akci nařídíš inteligentnímu programu zbroje, aby zanalyzoval jeden cíl - tvora či objekt do vzdálenosti 10 sáhů. Jeho pohyby, jednání, bojový styl či si o něm vyhledal nějaké informace na sítích. Získáš výhodu k příštímu ověřování vlastností či útoku vůči cíli provedeného během příští minuty.
Repulsorový výstřel – Zaměříš Cíl do vzdálenosti 6/18 sáhů a provedeš proti němu hod na útok z jednoho ze svých repulsorů na dlaních. Při zásahu cíl utrpí 1k10+1 silového poškození. Takto můžeš v rámci akce zaútočit až dvakrát.
Uni-parsek (obnovení 5-6) – Z tvého reaktoru ve hrudi vytryskne jasný a silná paprsek energie. Zvol cíl do vzdálenosti 10 sáhů. Ten musí provést záchranný hod na obratnost se SO 19, jinak utrpí Silové zranění 5k10+5 a je odhozen 10 stop směrem od tebe. Při úspěchu utrpí poloviční zranění a odhozen není.
Slabiny – Zbroj je absolutně nefunkční v antimagickém poli a pokud je cílem kouzla Rozptyl magii, je neschopná po počet kol rovných pozice použité k seslání kouzla.
Autorská citace #29
1.4.2021 21:47 - sirien
Necromancer: problém s 10 dávkami všude je právě symptom toho, že se snažíš mít všude víc všeho - narveš tam hromadu kouzel (zbytečně) a přitom chceš aby šly použít všechny (zbytečně), takže Ti nezbejvá než tam narvat hromadu dávek. Že to pak zaokrouhlíš všude na 10 je jen nějaká autorská lenost, která je ale ve skutečnosti ten poslední problém.

...a vracíme se zpátky k tomu co sem psal, že zaměňuješ "zajímavé" za "silné, s hodně bonusy, kouzly, možnostmi". Což prostě není pravda. Popravdě, to, že Thorovo kladivo sesílá nějaké blesky, mi přijde naprosto nezajímavý a až nudný. Základ Mjolniru je, že:
- ho musíš být hoden
- je to silná a mocná zbraň
- ...která se pojí s Thorem a proto s blesky
- ...a ve filmech dává Thorovi lítání

...za mě je naprosto ok když to bude jenom magická zbraň která bude mít třeba 2d8 Drtivého zranění a 1d8 Bleskového (nebo Zářivého) ke všem útokům a seslaným kouzlům, když s ním jsi Sladěný. Nebo místo toho Drtivého zranění tam může být Silové. Do toho je Vrhací, nejspíš na dost velkou vzdálenost, a vrací se do ruky. To samo o sobě je velmi mocná zbraň. Když k tomu přihodíš nějaké 3 k Útoku, tak to už je samo o sobě hodně brutální záležitost, která naprosto nalňuje onu stylizaci. Abys to měl filmový, tak Sladěná postava může dostat Rychlost létání 8.

To zajímavé začne být že s tím kladivem nemůžeš hnout (natož se s ním sladit), pokud ho nejsi hoden. A tady začíná ona zajímavá část. Musíš být ochoten zemřít v bitvě, do které se chystáš ve prospěch bezbranných? Nebo jsi něco podobného už udělal v minulosti? Nebo to bude mít nějaké jiné ladění? Protože "být hoden" tady naprosto zjevně překračuje hranice pouhého přesvědčení. Captain America byl vždycky Zákoně dobrý a bojoval za ostatní atd., přesto Mjolnir v Avengers 2 nezvedl. Stal se ho hodným, když začal bojovat za samotnou věc a ne jen z poslání jako zaslepený patriot s vtištěnou morálkou? Stal se ho hodný, když se kvůli své niterní morálce vzepřel systému? To je pak ta zajímavá věc, která to podtrhne.

...a z toho pak mohou začít vyplývat další zajímavé věci. Protože ta zbraň je Artefakt a je známá, pokud ho nesu, tak to znamená, že ostatní vidí, že jí jsem hoden (protože jsme v DnD a ne v Marvelversu - pamatuj, že ty předměty překlápíš do DnD prostředí, netvoříš je pro MCU d20 RPG - tzn. okolí k tomu nebude přistupovat s tou humornou cyničností co Avengers parta) Co to znamená? Dostanu Výhodu na vůdcovství a zastrašování zlých nepřátel? Dá mi Mjolnir imunitu proti Zastrašení a Zmámení?

Tímhle způsobem můžeš udělat úplně v klidu velmi zajímavý Mjolnir, aniž bys mu dal jediný kouzlo a/nebo dávku, je to konzistentní, stylizačně koncentrované, má to širší možnosti... ale není to přehnané.


EDIT: totéž platí pro tu Iron man zbroj. To, že to je plnoplátová zbroj, kterou můžu mít složenou v nějaké nenápadné podobě a co na mě během jedné Akce naskočí, je mega cool samo o sobě. Nemusí mít ani brutální AC, čekal bych nějaké Odolnosti vůči hromadě typů poškození. Že mi navíc umožní lítat je už samo o sobě awesome.

Pokud tomu chceš navíc dát nějaké paprskové zbraně, budiž, stejně jako případně bonus na Sílu... ale proč do toho rveš Obratnost (což btw. ani nevidim zdůvodněné z těch filmů), nebo cokoliv dalšího navíc? Vidění ve tmě... ještě tak nějak, ale dýchání pod vodou? Rychlost plavání?

Naopak, "jarvis" je zajímavej koncept. Ale naprosto nezužitkovanej. V DnD nemáš poslušné AI - v DnD máš zakleté démony a magická vědomí. Překlop to. Vytěž to. Udělej z toho vnímající inteligentní předmět s vlastní vůlí. Ano, pohlídá ti nějaký cíl popř. Ti dá výhodu na Vnímání atp. - ale zbroj která se dokáže částečně hýbat bez ohledu na Tebe a co má vlastní vědomí? Jakože to je mnohem zajímavější, než nějaké tretky jako dýchání pod vodou a zvyšování obratnosti. (A btw. když už to děláš, dej si tu práci a překlop ten SF žargon do fantasy - ono Ti to pak právě dost pomůže i hledat to co je na tom pro DnD skutečně zajímavé a co je jen nějaká blejskavá ale bezcenná tretka.) /EDIT

Necromancer píše:
Tak takhle nudně jsem to snad nenapsal!

Upřímně? V jádru ano. Samozřejmě, já to vulgárně vytáhnul aby to řvalo, zatímco Ty sis dal hromadu práce s tím že ses snažil ty předměty vystihnout nějak zajímavě - bohužel tím, že "zajímavě" pro Tebe bylo "víc, silnější...", tak výsledek v podstatě není až tak moc jiný. Stranou (docela důležitého) faktu, žes to samozřejmě mnohem víc zabrousil a zahladil a tím tak trochu i zakryl.

Jakože já s Tebou i souhlasim, že Artefakty by měly být trochu rozmanité a nabízet větší paletu možností - ale to není totéž jako snažit se jim dát každou jednu možnost která se nabízí jako možná.

S tím mimochodem souvisí to, že ne všechno co vidíš na scéně jako detail je nutně samostatná schopnost. Tvůj výčet zbraní kterými je ověšený War Machine je slepá ulička úvahy a špatná perspekiva. Warmachine má prostě útoky na dálku. Že si hráč útoky na různou vzdálenost nebo na různé typy cílů popisuje jako různé zbraně/části pancíře je věc druhá. Můžeš mu dát víc typů útoků (bonus, menší damage, bez bonusu, větší damage, možnost prohodit bodné za ohnivé...), ale nemá smysl snažit se modelovat každou hračku, kterou si někdo vymyslel při psaní scénáře, tvorbě modýlku, tvorbě kostýmu nebo při CGI dodělávkách.

Necromancer píše:
Na druho stranu, jak bys chtěl v DnD (kde v tomhle ohledu nejsou skoro žádná pravidla) udělat něco, jako že "jsi hoden", když to nebyly ani postavy se ZD přesvědčením (Iron man, Benner, Hawkai)?

To je ve skutečnosti výborná otázka a rozhodně by neměla zapadnout - protože když se jí naučíš zodpovědět, tak to z Tebe udělá mnohem lepšího designera s mnohem zajímavější tvorbou :)


______________

Gergon: Přesvědčení neznamená, že je postava dokonalá. Někdo zákoně dobrý pořád může být děvkař, protože to je prostě jeho charakterová vada. A zrovna komiksový postavy se kategorizujou dost snadno (byť občas je potřeba specifikovat období nebo komiks/autora).

That being said, Iron Manův story arc v MCU ho provedl od Chaotic neutral přes Chaotic good po Neutral good.

Ne, že by to mělo nějakou větší diskusní relevanci, ale Heil OT! Hydra, teda, Heil hydra. Se spoustou hlav, jakože témat, na jednom těle, jakože v jendom diskusnim vlákně chápeš. Protože vysvětlovaná narážka je vždycky zábavnější :)

LokiB: Ten Hulk je vážně míněná otázka? Vraždící ničící naprosto sebestředný monstrum kterýmu sou ukradený nevinný, o colateral damage nemluvě?
Autorská citace #30
1.4.2021 22:02 - Aegnor
sirien píše:
Captain America byl vždycky Zákoně dobrý a bojoval za ostatní atd., přesto Mjolnir v Avengers 2 nezvedl.

Doporučuju si tu scénu shlédnout ještě jednou. Ona ta Thorova Endgame replika "I knew it!" má smysl.
Autorská citace #31
1.4.2021 22:03 - sirien
Aegnor: já vim - a jak to rozporuje co píšu? Zved to? Nezved. Zjevně měl nakročeno být hoden, ale ještě hoden nebyl.
Autorská citace #32
1.4.2021 22:05 - Aegnor
Poměrně oblíbená interpretace je, že by to kladivo zvednout dokázal, ale rozhodl se to neudělat.
Autorská citace #33
1.4.2021 22:14 - sirien
Aegnor: Cap's fanboy's bullshit.
Autorská citace #34
1.4.2021 22:35 - LokiB
sirien píše:
Ten Hulk je vážně míněná otázka? Vraždící ničící naprosto sebestředný monstrum kterýmu sou ukradený nevinný, o colateral damage nemluvě?


Ano ... mně to, co jsi popsal, přijde dost neutrální.
Autorská citace #35
1.4.2021 23:29 - Log 1=0
Hm.


Mimochodem, co se týká těch superhrdinských předmětů:
Laso pravdy
Laso: Máš bonus +3 k hodům na Útok na dálku pomocí této magické zbraně. Zasažený tvor je Zadržený, a dokud držíš laso, máš výhodu ke všem hodům v rámci použití Manévrů. Tvor se může osvobodit Ověřením síly nebo obratnosti se SO 20.
Moc pravdy: Každý tvor, který drží laso nebo je jím zadržený, je vystaven následujícím účinkům.
- Jedná, jako by byl pod vlivem kouzla Zóna pravdy
- Skončí účinky všech Očarovávacích kouzel, která na něj působí, stejně jako efektů měnících paměť.
- Automaticky prohlédne všechny Iluze.
- Získá Zdatnost a Kvalifikaci ve Vhledu, a výhodu k hodům na tuto dovednost. Vznesen dotazu či pochybnosti ohledně tvrzení, kterému tvor dosud věřil, umožní provést toto Ověření i s příslušnými bonusy zpětně.
Autorská citace #36
2.4.2021 00:23 - sirien
LokiB: to máš hodně nízké standardy. Které ani neodpovídají ofiko popisům věci (nebo aspoň jejich většině), popravdě Chaotic evil jak vyšitý, ale whatever, na další tuhle diskusi teď asi nemám moc náladu.
Autorská citace #37
2.4.2021 01:36 - Šaman
Tak můj dojem z té scény (film jsem neviděl) je taky ten, že se rozhodl to nezvednout (a nekazit Thorovi image). A tím pádem by to určitě nebylo o fyzické síle.
Ale upřímně - vzít mytologického Thora, převést ho do komixů a tam pracovat s přesvědčením… je mi jasné, že to není TEN Thor, ale mytologický Thor se uměl právě jako Hulk rozuřit a zabíjet i nevinné. Koneckonců on je bouře. A Mjollnir mi jednou třeba ukradli obři. Zakonně dobří určitě nebyli.
Jinak samozřejmě v mytologii byl tím trikem opasek síly na nejsilnějším z bohů. MinMaxovaná postava. :)
Autorská citace #38
2.4.2021 01:50 - sirien
...same bullshit again :)
Autorská citace #39
2.4.2021 01:53 - Aegnor
Šamane, nevím, jak moc dává smysl srovnávat vikingskou mytologii a něco, co napsali lidi v šedesátkách na LSD. :-)
Autorská citace #40
2.4.2021 07:06 - Jerson
Když říkám, že je zajímavé mít pro jeden jev více vysvětlení bez jednoznačné možnosti rozhodnout, které vysvětlení je "pravdivé", myslím tím právě takové scény jako když Rogers zvedá Mjolnir. Pro fanoušky Kaoitána jasná ukázka, že s ním hne na první pokus, ale protože je kým je, nebude to teď a tady hrotit, stačí, že - a Thor tuší - pro případné pozdější použití.
Pro Siriena bullshit, protože Kapitána nemá rád. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085529088973999 secREMOTE_IP: 3.144.84.155