ShadoWWW: tak ono je taktika typu "vymyslím postup, který mi dává výhody" a pak je taktika "tuhle část fikce bych chtěl dostat do soubojáku, abych neměl pocit, že v boji hraju dost tupou deskovku bez možnosti reprezentace fikce".
Bez té první taktiky se obejdu, tu druhou nevyužívám každé kolo, a dokonce ani každý boj, ale když tam není, nebo není z mého pohledu adekvátní, tak mi obecně chybí.
A uznávám, že je dost dobře možné, že v DND je obtížné umožnit tu druhou, bez toho, abys otevřel plechovku s červama té první. Ale to je vina autorů, koho taky jiného :)
Systém, který třeba neumožňuje rozumně odehrát "mířím na něj / držím mu kord u hrudi, a když bude chtít udělat XYZ, tak ho sejmu" tě připravuje o taktiku, ale je to ta taktika z fikce, ne snad, že by bez toho nemohli žít geeci. A to není jediný případ toho, kdy se "posun v iniciativě" hodí pro odehrání fikce při boji.