Pravidla

Necromancer
29.6.2022 23:05
Autorská citace #1
29.6.2022 23:05 - Log 1=0
Hm, k tomuhle bych měl dost silnou výhradu. Protože úvod naprosto popírá podstatu povolání. Lovec netvorů je ten, kdo se podíval do propasti, a propast se podívala do něj. Kdo tak dlouho bojoval s příšerami, až se stal jednou z nich. Lovec netvorů, který má schopnosti nebešťana, stal se tak trochu nebešťanem, by měl být ten, kdo bojoval s nebešťany. Což nic proti tomu, oni umí být docela hovada, ale mělo by to tak být popsáno ve fluffu, a odrážet se v mechanikách.

A celé mi to přijde trochu OP. Ne OP ve smyslu "hru to zničí" ale ve smyslu "jednoznačně silnější než alternativy". Ale musím se na to podívat detailněji, abych si byl jistý a uměl identifikovat problémy.
Autorská citace #2
30.6.2022 00:19 - sirien
Ohledně síly - kontroloval jsem to jen od pohledu a zdálo se mi to na hraně, ale ne nutně za hranou - musel bych si to rozepsat víc což sem línej, ale:

3 se mi zdá docela ok a odpovídající ostatním
7 taky
11 ten boost... o tom už mám pochybnosti
15 je v pohodě možná s výjimkou toho Úsvitu
18 je zdá být ok.

Jakože asi to trochu překračuje, ale ne tak že by to nešlo rozumně poštelovat.


Já tuhle stylizaci pochopil tak, že to je postava která je stále nakažená temnotou, ale i navzdory ní si zachovává naději ze které dokáže těžit. Takový svým způsobem tragicky melancholický hrdina, který bojuje silou dobra, které ví, že není pro něj. Popř. postava nakažená temnotou, které se ale nějaká vyšší dobrá bytost pokouší nabídnout vykoupení - které ale trvá (...nějakých těch 20 levelů), než ho dosáhne. Popř. samozřejmě Lovec netvorů, se kterým začne vyjebávat nějakej ne až tak idealisticky čistej Nebešťan.

Speciální postavení by to mělo samozřejmě na Asterionu, kde jsou lovci nemrtvých kteří přímo spolupracují se Světlonoši, což tam jsou nebožské ale mocné nadpřirozené entity, které stojí proti zlu a nemrtvým obzvlášť - tam může jít o Lovce netvorů, který je sice nakažený temnotou, ale sílu mu dodávají právě Světlonoši - dost silní, aby mu dali částečné rozhřešení, ne tak silní, aby ho dokázali očistit zcela.
Autorská citace #3
30.6.2022 12:03 - Necromancer
Log: Tvou výhradu si uvědomuji a vlastně ji i chápu. Původní koncept povolání je takový, jak říkáš, a tím pádem do něj moju subclassa nezapadá. Zcela objektivní námitka.
Sirien uvedl možnosti, jak to zahrát, aby to dávalo smysl od třetího levelu výš. Já jen chci dodat, že po dohodě s DM, kdy se pro tento obor rozhodneš už od začátku, můžeš to rovnou na lvl jedna refluffnout, jakže světlo máš už od začátku, a žádná temnota vlasně není. Ale again, tohle nezapadá do původního konceptu povolání.

Říkáš OP... A možná máš pravdu. Podíváme se na to podrobněji.

3. Božské světlo - Kombinace Lay of Hands a Devine Smite. Máš zhruba o polovinu méně léčivé energie než paladin a musíš ji rozprostřít do mnoha kol, než ji můžeš použít všechnu. Zhruba do deváté úrovně způsobuje Smite s jedničkovou pozicí větší dmg naž tato schopnost. Over all, je to limitovaný zroj, který musíš používat po relativně malých částech.
3. Vnímání zla - ekvivalent Paladinského Vnímání božství. Užitečné, ale poněkud situační.
7. Oslepující úder - Zakletí a čepel navíc získávají všechny ostatní podpovolání také.
11. Zlepšené božské světlo - To oslepnutí na jedno kolo podmíněné záchranným hodem může být užitečné, ale pamatuj že podobný efekt ti garantuje už dříve zíkané Zakletí. Odstranění stavu... Asi jako ušetří to nějaký ten spell slot za Nižšší navrácení, ale jinak oproti ostatním to tak silné není. Zase si uvědom, že to na této úrovni můžeš použí tak 3-4 krát denně, a to zas není tolik.
15. Tohle mi dalo dost zabrat. Triky jsou užitečné, sic stále jen triky. Nižší kouzla jsem schválně vybral taková, která budou spíš utility a situační (snad s vyjímkou Neviditelnosti, tu jsem zas limitnul "jen na sebe"). Vyšší kouzla jsem chtěl něco silnějšího, ale ber v potaz, že to je jedno kouzlo denně. Revivify jednou denně for free je určitě opravdu užitečné, ale na těchto levlech dost běžné kouzlo (a kdo na levlech 15+ řeší nějakých 300gp sem, 300gp tam). Úsvit je opět hezké kouzlo, ale nyní jej jak Klerici, tak Kouzelníci překonávají šestkovými a sedmičkovými kouzly. Ale tak určitě se jedná o jednu z lepšách schopností.
18. Oslňující proměna - Tahle schopnost ti dává na osmnáctém levelu ve zmenšené míře to, co rasa Ásimara na trojce.

Celkem ano, může to být A/S-Tier obor, ale určitě není přesílený. Spíš ekvivalent sorcek z Tashy.
Autorská citace #4
30.6.2022 12:55 - sirien
Necromancer: Úplně špatně. Schopnosti Oborů musíš primárně porovnávat se schopnostmi ostatních Oborů toho samého Povolání, se schopnostmi ostatních Povolání a jejich Oborů až v druhé řadě.

Ono totiž schopnosti si nejsou napříč Povoláními po levelech rovny a často tam jsou nějaká vyvážení jakože na X máš slabší schopnost, takže Obor pak na X+1 dostane silnější... jenže druhé Povolání má na X silnější schopnost, takže na X+1 dává slabší. O tom že občas tam vznikají nebo naopak nevznikají comba mezi schopnostmi různých levelů nemluvě.
Autorská citace #5
30.6.2022 14:59 - Necromancer
:D

Tak jsem zas jednou úplně mimo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13346910476685 secREMOTE_IP: 44.210.21.70