Pravidla

JaraJ
30.1.2024 15:19
Autorská citace #1
30.1.2024 15:19 - Tarfill
JaraJi,

jak bys řešil použití ampulek na létající hmyz, který napadne družinu nebo jakékoliv NPC, které chce družina ochránit?

Př.
Pokud na družinu na louce zaútočí roj sršňů, které se logicky pohybují v rozsahu větším než sáh od země a i v oblasti NPC, představa základního použití je rozbití ampulky a zásah okolí do jedhono sáhu. Takže:
- pokud ampulku rozbiju o zem, mám pochybnosti o dosahu v plné výši na létající hmyz. - pokud ampulku rozbiju o někoho, zraním kromě hmyzu i dotyčného nešťastníka
- pokud se budu muset snažit rozbít ampulku o nějaký předmět, je šance, že se netrefím do toho předmětu (strom apod.)

Možná mám příliš bujnou fantasii, ale zrovna napadení létajícím hmyzem, kdy by se hubitel mohl blýsknout, mi připadá jako velmi těžkopádné pomocí ampulek a tím pádem dosti ztrácí na lukrativitě.

Takže se radši pro jistotu ptám - co jsem přehlédl?
Autorská citace #2
30.1.2024 15:26 - Log 1=0
Nemůžu v textu nikde najít, jak často smí ty svoje tinktury používat. Neomezeně?
Autorská citace #3
31.1.2024 21:37 - JaraJ
Tarfill, Log 1-0, děkuji moc za reakce :)
Trochu tady má vliv to, že jsem si tento nápad sepsal s nedostatečnými vysvětlivkami a poté dlouho jen ležel...časem jsem zapomněl, co jsem jak myslel.
A netajím se tím, že tohle je vysoko nad mými zkušenostmi a právě jsem doufal, že to časem nějakým způsobem společně doděláme.

Log: Je možné, že mě počet použití substancí původně nenapadl, ale myslím, že jsem to zamýšlel jako vylepšené použití truhly, takže počet použití odpovícající úrovni.

Tarfill: Původně jsem zamýšlel substance větvit, takže by se z nich vydělilo použití ve formě nějaké stříkačky. Což mi posléze přišlo příliš komplikované. Je ale pravda, že v případě létajících cílů by takový plamenomet nebo kyselinomet dával smysl. Je otázka, jestli v původní formě nebo by bylo lepší to zakomponovat nějakým úplně jiným způsobem.
Autorská citace #4
1.2.2024 09:06 - Log 1=0
Dobře, teď už se o tom dá nějak uvažovat. Použití truhly jsou legit limit.
Substance a jejich omezené vylepšování jsou skutečně zajímavá mechanika. Vidím tak tu dynamiku, kdy jsou bez vylepšení o něco malinko lepší než základní, ale ty je rychle přerostou, a musí se vylepšovat, aby se staly... no dost silné. Rozhodně silnější než ostatní věci, byť vyšší dostřel je udrží jako situačně použitelné. Takže si je chceš vylepšit všechny, ale pak se nikdy nedostaneš na nejvyšší stupeň, což znamená, že na top levelech je ostatní zase doženou. Nebo Můžeš takticky jednu udržet top CLASS až do 20. Za cenu toho, že jednu vlastně zahodíš. Vlastně zajímavé taktizování s délkou kampaně a podobně. A taky je zajímavý ten koncept, kdy tyhle tinktury tématicky i mechanicky propojují celého Deratizátora (klidně bych použil tohle, vedle Pyrofora a Theurga nemá nějaký jazykový purismus moc smysl, naopak tohle mi připadá "vědečtější" což se hodí), ale nikde nejsou úplně hlavní schopnost levelu.
Ale dvě technické připomínky: Předpokládám, že hořlavina po zapálení zůstává hořet a dává demage každé kolo, protože bez toho by byla useless. Jenže jsi to tam nikde nenapsal.
Jed by měl dát stav Otrávený až na druhém stupni, naopak vydržet jedno kolo může už v začátku.

K ostatním schopnostem:
Hubitelova specializace je nudný název a schopnost až moc kopíruje hraničáře.
Substance rozpínavosti prostě není tak cool ani zajímavá, aby utáhla dvě schopnosti. Jednu klidně, ale dvě ne. Použil bych jen tu silnější variantu na 9. úroveň vymyslel něco jiného.
Vyhlazení má těch situačních omezení a posílení až moc, trochu bych to prořezal.
Autorská citace #5
1.2.2024 10:53 - Tarfill
JaraJi,

plamenomet nebo kyselinomet můžeš obejít třeba tím, že dáš poznámku - připravený jed / kyselina apod funguje pouze na hmyz a nikoliv na humanoidy (na hubitele apod), takže si pak klidně můžeš představit, jak hubitel sám epicky vběhne do roje sršňů a odpálí tam nějakou lahůdku přímo sám na sobě, místo aby tam něco házel...
Autorská citace #6
1.2.2024 11:41 - sirien
ok, konečně mám chvilku:

Co tu koukám ještě nepadlo je, že Znalost prostředí je značně OP - v závislosti na zasazení hry může hravě znamenat že mám automaticky Výhodu na Vnímání i Vhled ve víc jak polovině případů (o ostatních dovednostech nemluvě).

Plus u Rozpínavosti není řečené v jaké oblasti efekt rozpínavosti působí.


Co mi na Hubiteli vadí víc než dílčí ladění schopností je, že na mě Obor působí hrozně mono-tematicky - všechno se točí jen kolem jeho substancí. Což je design, který osobně nemám nijak v oblibě (už Pyrofor je u mě trochu na hraně, ale i ten je diverzifikovaný mezi zbraň/armor, výbušniny a rakety... osobně bych tam zpětně ocenil nějakej boost běžnýho craftingu, i když si nejsem jistej jakej nebo kam to tam ještě narvat).

Možná bych ocenil nějakou obecně využitelnou schopnost co jde "proti" jeho focusu na proti-jedy, neutralizace kyselin a hašení ohně? Možná s nějakou preventivní silou navíc?

Substance bych se možná nebál roztáhnout na všech šest živelnejch Zásahů - nějaké petardy způsobující Hromový zásah, drátěné koule s vnitřním setrvačníkem co odpálí Bleskový zásah, odpařující se ...cosi co neni dusík co zmrazí okolí?

Už do základu bych vepsal nějaké controlling efekty ke všem. Říkám si jestli by tu nebyla zajímavá odlišující mechanika umožnit Hubiteli aby použil několik ampulek naráz (a rozházel je na různá místa okolo sebe), tzn. spálil několik Použití truhly v rácmi jedné Akce (možná klidně na úkor Zásahu kdyby to bylo potřeba vybalancovat).

Možná nějaká schopnost umožňující odhalit Odolnosti a Zranitelnosti? A/nebo způsobit Zranitelnosti?
Autorská citace #7
1.2.2024 15:42 - Šaman
Co mě trklo: "vyber dvě humanoidní rasy" znamená třeba i lidi a elfové?
Autorská citace #8
1.2.2024 15:59 - Pan Bača
Log 1=0 píše:
A taky je zajímavý ten koncept, kdy tyhle tinktury tématicky i mechanicky propojují celého Deratizátora (klidně bych použil tohle, vedle Pyrofora a Theurga nemá nějaký jazykový purismus moc smysl, naopak tohle mi připadá "vědečtější" což se hodí),


Jsem jednoznačně pro nový název. Má šmrnc.
Autorská citace #9
1.2.2024 18:58 - sirien
Šaman: ano. Je to převzaté od Hraničáře z doby kdy DnD ještě nebylo woke a mohlo se klidně uvažovat že některé rasy jsou v některých světech by default zlé/podřadné/nepřátelské.
Autorská citace #11
1.2.2024 22:33 - Šaman
Aha, toho hraničáře znám ještě z Baldur's Gate (tedy 2e a 3e) a tam byl omezený výběr. Spíš mi šlo o to, jestli to není moc silné, když si třeba ten hraničář vezme dvě nejrozšířenější rasy.
Autorská citace #12
1.2.2024 22:50 - sirien
Šaman: ve skutečnosti se to ukázalo být naopak spíš slabé/nudné, děsivě situační a pomalu vyžadující aby ti DM šel na ruku. Když Mike v Happy hours redesignoval hraničáře, tak tohle prakticky rozcupoval a komplet předělal co pamatuju.
Autorská citace #13
1.2.2024 23:17 - JaraJ
Páni, děkuji moc za mnoho reakcí a typů. Asi se mi hned dnes nepodaří uspokojivě zpracovat všechny, ale pokusím se před spaním alespoň něco :)

Šaman
Lze si představit například území, kde vládnou obři a posílají Goliáše, aby lidi a elfy "vykouřili" z jejich úkrytů, protože jim v noci kradou jídlo podobně jako jsou pro nás myši. Nebo si můžeš představit, jak žili lidé v Matrixu a představit si svět, kde zvítězily pekelné mocnosti a jejich Tieflingové ničí poslední úkryty nebešťanů. V určitých situacích by mohlo být škůdcem takřka cokoliv.

Pan Bača / Log-0
Skutečně o něm přemýšlím jako o deratizátorovi, ale přišlo mi to pro lidi málo fantasy. Mile rád se k tomu vrátím :D

Sirien
Prostředí by tedy mohlo vypadat pro změnu třeba nějak takto:
- Domy a hostince
- Továrny a dílny
- Sklady a přístavy
- Pole a zahrady
- Dopravní prostředky
Zpracovat více živlů do substancí bude chtít dlouhodobější práci, ale mohlo by to jít...je otázka, jestli toho zvládnu tolik vymyslet, aby každá fungovala trošku jinak, ale zkusím to. Na další věci odpovím společně s Logem a Tarfillem

Log 1=0 / Tarfill / Sirien
Hubitelova specializace by se mohla tedy vyměnit za něco takového (název promyslím):

Vyvinul jsi účinný repelent. Zvol si typ škodné, na kterou se chceš zaměřit: běsi, draci, elementálové, nebešťané, nemrtví, obludy, obři, rostliny, slizy, víly, výtvory, zrůdy, nebo zvířata. Nebo dvě humanoidní rasy (například gobliny a koboldy). Tuto volbu můžeš změnit na začátku každé úrovně.

Repelent můžeš aplikovat během odpočinku na sebe nebo jednu jinou osobu či předmět o velikosti středního humanoida či menší a vydrží účinkovat 24 hodin.

Tento nepřítel má po dobu účinku -2 k hodům na útok proti tobě, ale výhodu k vnímání kvůli dráždivému zápachu repelentu.

Jdeš-li po svém vlastním druhu, musíš zabránit svému kontaktu s repelentem (například nepromokavé oblečení s plynovou maskou), jinak získáš -2 k hodům na útok a nevýhodu k vnímání, dokud účinek nepomine nebo od sebe neizoluješ zasažený předmět.

***

Tady jsem to radši utnul. Čím víc o tom přemýšlím, tím komplikovanější to je...řešení: pokud by se repelent musel aplikovat přímo a pouze na vlastní deratizátorovu kůži, bylo by to mnohem jednodušší, a to pouze za cenu nemožnosti jít po svém vlastním druhu...možnost, že by mohl "zasmradit" i své kámoše mi přijde už trošku rozbitá.

Rozhodit více ampulek najednou by teoreticky bylo možné navázat na zdatnostní bonus...to by přeneslo tuto schopnost i do multipovolání, což nevím jestli je žádoucí, ale osobně bych se tomu nebránil.


Substanci rozpínavosti bych mohl dát tedy rovnou ve vylepšené verzi a na 13. úroveň místo toho dát buď ten "Deratizátorův chrlič", který by spotřebovával substance a mohl je chrlit v dráze či kuželu třeba i více než jedno kolo s možností pohybovat se s ním, nebo zakomponovat něco dalšího ze Sirienových návrhů.


Prosekání finální schopnosti zkusím stihnout o víkendu.


Každopádně se tu krásně rýsuje lepší verze Deratizátora...určitě jsem neodpověděl na všechno, chtěl bych popřemýšlet o té jednotvárnosti, o které psal Sirien...je otázka, jestli je to na škodu, protože postava bude mít stále schopnosti alchymisty, které to zpestřují
Zatím bych aktualizované návrhy dával sem do komentářů (ideálně v přehlednější podobě, než je tato momentální), článek bych upravoval až si budu formou změn jistější.

Ještě jednou moc děkuji za komentáře a určitě pište další :) Jen asi nezvládnu zareagovat vždy dostatečně rychle :/

(příspěvek jsem párkrát upravil...všiml jsem si nedokončených myšlenek a dokonce i vět...dnes už je na mě hold pozdě :D )
Autorská citace #14
4.2.2024 11:46 - LokiB
Tak jen pro úplnost ... do DND-ish fantasy her se mi mnohem víc líbí název Hubitel než Deratizátor :) ten bych bral třeba v Apocalypse World ...
Autorská citace #15
4.2.2024 12:34 - sirien
Tak to je už docela otázka vkusu - podobně jako pyrofor vs ohněstrůjce.

Ty české názvy jsou zdánlivě takové víc historické/fantasy, ale jen zdánlivě - Zaprvé i v historii byli vzdělanci a rádi používali cizí slovíčka (preferovaně latinu popř francouzštinu), zadruhé např moje představa DnDish světů rozhodně není o pseudostředověku, ale o mnohem zajímavějších (víc fantasy) prostředích, mnohé klidně můžou být velmi vyspělé (kulturně, magicky - a klidně i technicky).

A pak tu je samozřejmě stylizace povolání - alchymista je sice pragmatický vzdělanec, ale pořád vzdělanec a sofistikovaná postava. Hubitel zní jako nějaký šmelinář s pár pastma na myši a otrávenejma návnadama - deratizátor rozhodně víc zapadne mezi pyrofora a theurga.
Autorská citace #16
4.2.2024 13:08 - LokiB
Jasně, že je to otázka vkusu. Proto jsem taky nepsal, že je deratirátor blbost, ale jen že se mi víc líbí jiný název :)
Nejde mi vůbec o vesnickou středověkou fantasy vs rozvinutá magická společnost až někam do stylu spelljammeru a dál. Kdyby mi šlo o středověké ladění, tak bych navrhoval Krysaře :P

Deratizátor je specialista na hubení hlodavců per definitionem. Ne na hubení goblinů či pavouků. A nijak to neevokuje pragmatického vzdělance.
Možná se mezi lidem význam posouvá (před 40 lety deratizátor prostě zabíjel potkany, o vosy a mravence se nestaral a každý to věděl), ale zařadit deratizátora pojmově vedle theurga je nonsense. Jeho název se odvíjí právě od té středověké stylizace ...

Říkat někomu se specializací na draky, nebešťany nebo třeba elfy zrovna "deratizátor" ... je určitě věc vkusu.

Hubitel ti zní jako šmelinář s pastma, protože jsi automticky v módu "jak najít, co se mi na tom nelíbí". Kdyby se ozval hlas proti Hubitelovi předtím, tak klidně přijdeš s tím, že Hubitel zní velkolepě, apokalypticky a osudově, zatímco deratizátor je vlastně jen šmelinář s pár pastma na myši ;)

K samotnému povolání: jsou nějak jedy, hořlaviny a kyseliny specificky účinnější proti vybranému typu cílových bytostí? V textu jsem to nenašel nebo přehlédl. Není to škoda, že se kromě bonusu k útoku a hledání jeho hlavní nástroje proti vybraným typů nepůsobí nějak "více"?
Autorská citace #17
4.2.2024 15:39 - JaraJ
LokiB
Určitě by to bylo zajímavé, ale monstra samotná mají své odolnosti a zranitelnosti...do toho bych dle mého neměl zasahovat, na to budou účinkovat lépe kyseliny a na co jedy a podobně :)
Autorská citace #18
5.2.2024 14:03 - LokiB
JaraJ: mechanický důvod chápu - co mi přijde jako škoda, že si vyberu "nějaké zaměření", které pak nemá v těch hlavních schopnostech dopad.
Nemyslím tím, že by povolání mělo být zaměřeno jenom na boj s vybranými typy, to by bylo příliš omezující.

Jestli je nesprávné určovat (zvyšovat) na základě toho vybraného "speciálního typu monstra" postih k záchranému hodu resp. výši zranění ... ok :)

A jinak projevit v substancích to, že se postava specializuje na boj proti pavoukům a lidem nejde? Něco jako třeba "dočasná negace jedné speciální schopnosti daného druhu při otravě", co by způsobovalo, že elf zasažený jedem třeba ... po dobu otravy neuvidí ve tmě, pavouk ... nebude moci snovat sítě, atd.

Jestli to nejde, chápu. Pak mi ta specializace přijde taková ... řídká.
Autorská citace #19
5.2.2024 14:23 - sirien
Ono není moc problém do toho zasáhnout - problém je spíš ten samý do kterého naráží ta Hraničářská schopnost Zvoleného nepřítele (nebo jak to je v češtině) - pokud ten nepřítel není výrazně přítomný v okolním světě nebo aspoň herní kampani, tak to je schopnost co moc nenajde využití a hráči tak dá příslib který nakonec nenaplní.
Autorská citace #20
5.2.2024 14:44 - LokiB
To je pravda. Počítám spíše situace, kdy se postavy vytvářejí "pro danou kampaň a svět", tam to pak nevadí, protože se s DM hráč domluví, co má smysl. Ale pro nějaké otevřené hraní to je riziko.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.072098016738892 secREMOTE_IP: 3.236.112.101