Pravidla

Naoki
8.3.2024 02:12
Autorská citace #1
8.3.2024 02:12 - Przemysl
Strašně se mi líbí ten archetyp, ale...

Píše:
Získáváš Zdatnost s Řemdihem a Válečným kladivem.
...
Můžeš přidát Zásah ze Zákeřného útoku se Zbraněmi na blízko, které způsobují Drtivý zásah, pokud tyto Zbraně držíš v jedné ruce. Všechny ostatní podmínky stále platí.

Řemdih a Válečný kladivo jsou cool, ale vlastně nejsou mechanicky nijak zvlášť zajímavější volbou, než ten rapír. Což nevadí, mohla by to bejt pěkná "ribbon feature" ale popravdě mi přijde, že jsou volbou suboptimální až špatnou.

Řemdih/Kladivo nejsou zbraně vytříbené. Tedy, pro jejich efektivní použití musím maxovat sílu - a ne Obratnost jako, ostatní Tuláci. To mě ovšem bude sakra bolet na OČ, vzhledem k tomu, že mám jen lehkou zbroj, ne? Ta d10 na na 13. úrovni asi trochu pomůže, ale štrádovat si to do první linie s OČ 14 bych fakt nechtěl.

Píše:

13. - Gorila
...
Kostka obnovy pro tvé Úrovně tuláka se mění na 1k10 a tvůj průměrný nárůst Bodů výdrže na úroveň se mění na +6. To se projeví i zpětně (získáš +1 BV za všechny své předchozí Úrovně tuláka - tj. celkem +12 BV).

Počítám tedy správně, že těch 8+Odolnost z první úrovně se tedy nijak nezlepšuje?


Píše:

Hodně se mi líběj 9. - Ty jdeš horem, já jdu dolem a 19. - Gangsterská férovka, který synergizujou se zbytkem družiny.



EDIT: Taky mám trochu divnej pocit z toho, že násilník může znamenat nejen bouchače či rváče, ale taky znásilňovače.
Autorská citace #2
8.3.2024 12:01 - sirien
Jako - já bych nebyl přecitlivělej, "násilník" je úplně normální slovo pro někoho se sklony k násilí nebo někoho kdo začal násilný konflikt.

Výdrž se ti zvedne za všechny úrovně - pro původních 12 dostaneš +1, na 13. už získáváš vyšší Kostku obnovy / průměr.

Řemdih je docela divnej, to souhlasim, ale Válečný kladivo je úplně v pohodě. Ano, vyžaduje Sílu - nicméně to že tohle je Obor pro Silový buildy je pointa / záměr, takže to rozhodně neni chyba.

S tím OČ to je point. Je do diskuse jestli by tam nebyla někde zajímavější schopnost co dá třeba +ODL při použití Lehkých zbrojí (nebo +SIL, s ospravedlněnim že díky svojí Síle tu lehkou zbroj vlastně ani necítí a může se v ní hejbat úplně volně nebo tak něco)
Autorská citace #3
8.3.2024 13:25 - LokiB
Řemdih i kladivo jsou oboje cool, a ve hrách jsou zbytečně často opomíjené. Ještě by se tu hodila Palice :)

Jaký je důvod pro to, že Gangsterská férovka jde použít jen na někoho, od koho jsem max 1 sáh daleko?

Trade-off OČ za HP je v souladu s Bounded Accuracy :) Jako hodily by se od nízkých úrovní, to je fakt
Autorská citace #4
8.3.2024 17:03 - Naoki
To nizke OC mi omylem uniklo. Plan byl na treti urovni dat jeste proficiency s Medium Armor (pripocist SIL nebo ODL pri pouziti Lehkych zbroji by bylo v rozporu s dalsimi DnD vzory). Az budu u ceske klavesnice tak to upravim.

Píše:
Řemdih i kladivo jsou oboje cool, a ve hrách jsou zbytečně často opomíjené. Ještě by se tu hodila Palice :)

Debatoval jsem zdali dat plosne proficiency na vsechny drtive zbrane na blizko a k nim povolit zakerny utok. Nakonec jsem se rozhol pro trochu omezenejsi schopnost, hlavne z obavy neocekavanych komb pri multiclassingu (takovy barbar by urcite uvital to extra zraneni behem zurivosti).

Píše:

Jaký je důvod pro to, že Gangsterská férovka jde použít jen na někoho, od koho jsem max 1 sáh daleko?

Cinematic. Predstava teto schopnosti je skupina bouchacu ktery se vrhnou na nejakeho chudaka. Ostrelovaci mi v tom moc nesedi a uz vubec ne typci s halapartnou
Autorská citace #5
8.3.2024 17:09 - LokiB
To nebylo myšleno pro ostřelovače ... ale jako cinematic scéna, kdy stojíš jako Boss ve dveřích a ukážeš pře uličku na chlapíka se slovy "Chlapci, nandejte mu, co se do něj vejde!"
Nebo zatímco ty se budeš mlátit s jedním nepřátelským bossem sám "naférovku", tak druhému nepřítelskému bossovi dáš ochutnat férovku svých spolubojovníků.

To že ti ostatní se na něj musí sesypat a být u něj, to je mi jasné, to odpovídá. Ale že v tom musíš být i ty sám přímo na 1 sáh. Ok, je to jiný typ zapojení ... mi přišlo škoda si na takové vysoké úrovni ještě muset špinit vlastní stárnoucí ruce :)
Autorská citace #6
8.3.2024 17:12 - Chyba
LokiB píše:
Trade-off OČ za HP je v souladu s Bounded Accuracy

Przemysl tím podle mě spíš myslí, že i tento obor, který by měl být zaměřen na sílu, je pořád dost objektivně výhodnější jet na Obratnost než na sílu. Pokud používáš Rapír přez Obratnost máš, identický DMG, stejně HP větší OČ. Pokud je tu za něco Trade-off, tak OČ za pravděpodobnost na sražení k zemi ze schopnosti "Ty jdeš horem, já jdu dolem".
LokiB píše:
Ještě by se tu hodila Palice

Naoki očividně plánoval pouze jednoruční zbraně, dle změny použití Zákeřného útoku.

Edit: píšu pomalu, předběhli mě
Autorská citace #7
9.3.2024 11:41 - Naoki
LokiB: to jde mimo můj koncept, ale tak pokud ti to tolik kazí nic ti nebrání si to houserulenout ;-)

All: přidána zdatnost se středními zbrojemi
Autorská citace #8
15.3.2024 14:05 - Tarfill
Naoki,
zajímavej nápad a podobně jako Przemyslovi se mi líbí nápad, ale...

nějak si furt nedokážu představit ten základní útok na blízko a taky si myslim, že jak na ÚČ tak na OČ budu někde slabší než v jiným povolání / kombinaci. Pokud je build přes sílu, tak tady vidím výhodu pouze v multiclassu nebo když už na začátku mám sílu a obratnost stejnou nebo velmi podobnou (např. Sil +2 a Obr +2)

Když si třeba vytvořím třeba barbara, kterej má dobrou sílu i obratnost větší a pak přesedlám na tuláka násilníka, tak můžu těžit z předchozí síly. Ale pokud začnu na klasické první úrovni a těžím hlavně z obratnosti a charismy a ještě nejsem rozhodnutý, že do násilníka půjdu, tak mi ta síla od třetího levelu začne chybět na útoku.

Dejme tomu mám Sil: +1 / Obr: +3

Když nepočítám zákeřný útok, budu mít v případě klasických útoků s vytříbenou vlastností zranění třeba 1k6+3 (krátký meč / scimitar) nebo ještě lépe 1k8+3 (rapír).

Když ale nebudu mít sílu moc velkou a vezmu kladivo, tak budu rozdávat zranění třeba 1k8+1. Což mi vychází méně výhodné, než bych měl se zbraní vytříbenou a tudíž to pro mě není tak lákavé.
Ano, lze argumentovat, že si na čtvrtém levelu můžu zvýšit sílu, ale pokud bych měl před tím velké jiné vlastnosti, mohlo by mi to zase omezovat jinde, např. použití střední zbroje s obratností +3.

Uniká mi něco, nebo by se našla cesta jak to ještě dobrousit?
Autorská citace #9
15.3.2024 19:19 - Przemysl
Tarfill: Jako, pokud tam Naoki přidal zdatnost se středníma zbrojema, tak mi to už přijde v pohodě použitelný.

Tarfill píše:
Ale pokud začnu na klasické první úrovni a těžím hlavně z obratnosti a charismy a ještě nejsem rozhodnutý, že do násilníka půjdu, tak mi ta síla od třetího levelu začne chybět na útoku.

Ne že bys neměl pravdu, ale osobně jsem vždycky předpokládal, že už při vytvoření postavy mám nějakou představu o specializaci, ne? A ty první dvě úrovně utečou dost rychle. (Aspoň u nás to taky vždycky bylo, protože ty povolání začnou pořádně fungovat až na 3. úrovni. Pokud jsme už na 3. úrovni nezačínali.)

Tzn. IMO tady je odpověď prostě si tu postavu vytvořit od začátku s tím, že pojedu tenhle build. (Takže narvu body do síly a pojedu od první úrovně přes sílu - což ničemu nevadí, protože Zákeřný útok můžu použít i přes sílu.)

Ostatně, specializace který těžej z nějakýho sekundárního statu vic než ostatní nejsou žádná novinka - třeba Švihák/Swashbuckler, že jo.
Autorská citace #10
16.3.2024 14:39 - Chyba
Przemysl píše:
A ty první dvě úrovně utečou dost rychle.

Argumenty typu "Na úrovních 1,2 a 15+ stejně nikdo nehraje (Nehraje se na nich dlouho), takto nemá cenu řešit" nejsou validní.
Przemysl píše:
třeba Švihák/Swashbuckler

Zrovna švihák je teda jeden z nejhorších příkladů cos mohl vybrat. U něj větší roli hraje jestli máš Zdatnost a Kvalifikaci v Přesvědčování, než jestli máš v Charismatu +1 nebo +4. Lepším příkladem by byl DnD Mistický šejdíř, nebo JaD Svatokupec (přičemž i ti jsou naprosto vpododě hratelní s -1), ale všechny tyto obory ve velkém využijí i původně nejvýhodnější vlastnost Obratnost.
nejbliší Obdobou Násilníka je Kouzelník Zpívání mečů, který bez slušné Obratnosti (nebo Síly, ale spíš Obratnosti co se propíše i do OČ) je dost marný v tom, v čem by měl vynikat. Nicméně i bez toho na každé úrovni dostane dostane něco z čeho může těžit (Alespoň podle reprintu z Taši. Původní LvL 6 bude k ničemu). Ale i v tomto případě se Vlastnost z "používá se v každém souboji" (protože OČ) mění na "je Důležitou součástí Souboje". Násilník je taky v pohodě hratelný na původní vlastnost bez nové, ale ta nová má víceméně estetický dopad. Snaží zmenit sílu z "někdy se použije (odsouvání, srážení, chytání)"/"může být důležitou součástí, ale ta horší možnost (Tulák přez sílu je pořád technicky hratelný)" na "je Důležitou součástí Souboje".
Pak jen zmíním že novější obory většinou využívají stejnou hlavní vlastnost co měli předtím na něco na co by normálně použili jinou Vlastnost (Hexblade, Několik oborů Artificera), ale v těch se nebudu rýpat, a ani se mi to nelíbí.

Tím nechcu říct, že ta změna významu síly pro tuláka je špatná, ale to že v DnD nemá vzor a je naprosto předvídatelné, že kolem toho vznikne velká debata, protože by to mohlo nastavit nový precedent (Například pro 3. stranu tůrců JaD, kteří jsou často na kostku odkazováni).
Autorská citace #11
18.3.2024 04:32 - Naoki
@Tarfill: viz vyse.

Je fakt ze tento build je neobvykly tim ze nahrazuje tvuj main attribute - to v 5e AFAIK neni. Na druhe strane, ten atribut se uz defaultne pouziva pro utok a zraneni, takze kdo ma zajem o tento obor a zacina na prvni urovni bude mit oproti jinym oborum (bojovou) nevyhodu akorat v obrane.
Autorská citace #12
18.3.2024 07:53 - Tarfill
OK, já toho násilníka zkusím nějak zakomponovat do hry a pak dám kdyžtak další feedback... :)
Autorská citace #13
30.3.2024 01:33 - Naoki

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063935041427612 secREMOTE_IP: 18.97.14.84