Produkty

idol02
18.10.2019 08:58
ROOT RPG
Myslím, že toto má istý potenciál, lebo ako asymetrická stolovka je ROOT proste super. Som však zvedavý, či si u nás (a uvás :) )nájde táto RPG hra svoju komunitu (či nedopadne ako Mouse Guard.
https://www.kickstarter.com/projects/magpiegames/root-the-tabletop-roleplaying-game?ref=8vxfj8&utm_source=jellop&ja=z2aimakj&utm_term=060.ja&utm_content=Root_roleplaying-CL02&utm_medium=facebook&fbclid=IwAR119rwdbIrba0oScXidLpU_x95bomiCnLzBCLTj2z_Q5wS6jEXVIebjhMM&utm_campaign=1571381519755.owxi

... a ak by sa nejaký vydavateľstvo odhodlalo preložiť to do češtiny - bolo by to ešte viac super :D
Autorská citace #1
18.10.2019 08:59 - ShadoWWW
Jak dopadl Mouse Guard?
Autorská citace #2
18.10.2019 09:00 - idol02
Mouse guar - pátram a pátram, no nikde žiadna stabilná komunita, čo by Mouse guard hrala
Autorská citace #3
18.10.2019 09:13 - ShadoWWW
Tak asi to hrají fanoušci komiksu, ne? Stejně jako Root rpg budou hrát fanoušci deskovky Root.
Autorská citace #4
18.10.2019 10:01 - Corny
Musím se svěřit, že jestli mě něco za mou RPG kariéru opravdu mrzí, tak to, že se mi nepodařilo i přes dle mého extrémně zajímavou a kouzelnou premisu a tématiku zajistit, aby mou stálou herní skupinu Mouse Guard nadchl :/ ROOT mě zaujal taky (byť už mi přišlo, že je to oproti Mouse Guardu trochu víc "watered down" a je to takové víc pohádkové), ale od Kickstarteru mě odradilo právě to, že se bojím, že bych si ho s nikým nezahrál.
Autorská citace #5
18.10.2019 10:35 - Shako
Mám rád Myšáky. Root mě taky zaujal, byť jsem ho zatím hrál jen jednou. Takže když jsem potkal zmínku o rpg, tak jsem to prozkoumal. Říkal jsem si, že by to chtělo založit i diskuzi i tady - díky tedy za založení.

Na KS je spousta zajímavé info, to nejdůležitější je pravděpodobně, že to běží na enginu Apocalypse World.

Píše:
Root: The Tabletop Roleplaying Game is based on the Powered by the Apocalypse framework, with all new rules designed to help you play a game of Woodland adventure.


A je tam rovnou i odkaz na verzi k otestování, kde jsou jednotlivé playbooky (který ale po KS bude 2-3x tolik). Plus KS přidává celá pravidla a nějaké dobrodružství.

Pár mých postřehů:

- v podstatě je to variace AW resp. Dungeon World
- spousta věcí je tam stejných - přejmenovaných nebo jinak pomíchaných (například většina move)
- každopádně je to družinovka (stejně jako DW - lze poznat třeba ze společných move pro cestování), na AW je zajímavé právě to, žeto není kooperačka, ale může hrát každý sám za sebe
- postavy hrajou spolu, takže budou víc vyvážené/stejný powerlevel atp. (byť pravidla pro gangy resp. moby tam taky jsou)
- jsou tam zajímavé věci (nové staty u postav ala reputace k frakcím), opět jiný systém expování, tři druhy HPček
- pro tvorbu světa (mapy) i zápletek je tam hromada náhodných tabulek (Savage World a Quentin musí mít určitě radost)

Můj celkový dojem je, že bych to určitě zkusil zahrát. Ale protože už mám doma AW (které mě zaujalo výrazně víc než DW) i MouseGuard, tak Root rpg v knihovničce mít nepotřebuju (aspoň ne hned). Ale pro někoho komu se libí DW a nebo naopak AW-engine ještě nezná, ale přitom má rád svět Rootu, tak je to zajímavá volba.

Mohla by to být třeba zajímavá inspirace pro Dukolma, který chtěl předělávat MG na jiný engine. ;-)


EDIT:

Píše:
Mouse guar - pátram a pátram, no nikde žiadna stabilná komunita, čo by Mouse guard hrala


Tady myslím, že je trošku problém i na straně vydavatele (ač mám Comics Centrum moc rád), tak prostě podpora z jeho strany je k daném rpg v podstatě nulová - redukována na nutné minimum zveřejnění českých deníků postav na webu. A myslím, že komunita jsou částečně spojené nádoby, kde na jedné straně je vydavatel a na druhé fanoušci. Ano, velmi zajímavé produkty mají svoji komunitu vydavateli (producentovi) navzdory, ale to jsou spíš vyjímky.

Je za tím hodně delší příběh. Zkrátím to do toho, že si vydavatel myšáků "vypálil" spoustu energie už na vydání rpg (a tudíž nemá chuť pálit další energii/peníze na podporu). A hlavní cílovka (imho) nikdy nebyla moc rpg komunita, ale spíš čtenáři komiksů, kteří si to koupí jako takový doplněk s informacemi o světě.

EDIT2:

Právě po zkušenostech s MG moc nevěřím (byť bych si to přál), že by se Fox in the Box (vydavatel deskovky) nepustí do vydání Root rpg v češtině. Ale stát se to může - z rozhovorů plyne, že si občas vydaní nějakou tu věc "pro sebe", otestování trhu, přípravu na jinou věci atp. A deskovka se zdá, že vydělává vcelku slušně. Takže pokud by toto rpg vyšlo česky, tak to spíš jako podpora deskovky než že by si mysleli, že na tom vydělají majlant (tedy spíš budou rádi, když by se jim to zaplatilo).
Autorská citace #6
18.10.2019 12:52 - ShadoWWW
S Mouse Guard jsem to zkoušel hned, když to vyšlo. Začínaly zrovna velké prázdniny a to je doba, kdy nehrajeme dlouhodobou kampaň, ale něco experimentálního nebo one-shoty (protože se nemůžeme scházet pravidelně jako přes rok).

Navrhoval jsem skupině, zahrát si MG, AiME nebo Ligu dobrodruhů (one-shoty DnD 5e). Preference byly 1) MG nebo LD, 2) AiME. Nakonec to ale dopadlo tak, že se hrála LD a o MG nebyl ve výsledku zájem (ani o AiME).

Podruhé jsem to zkoušel hrát s dcerou, která je fanouškem MG. Složitost pravidel byla ale pro osmileté dítě enormní, takže to padlo a hráli jsme raději DnD 5e.

MG RPG prostě míří na špatnou cílovku. Pro čtenáře komiksů a děti je příliš mechanicky náročné a pro hráče RPG není zas tak přitažlivé (ti si raději zahrají přímo BW nebo jiné RPG). Ve výsledku to možná někdo hraje, ale rozhodně to není žádná komunita. MG RPG vidím jako typickou sběratelskou RPG: zajímavá na přečtení, ale nakonec skončí zaprášená v knihovně.

S Root RPG to dost možná skončí stejně. RPG hráči si raději zahrají přímo AW nebo DW a pro hráče deskovkového Rootu to bude příliš náročná hra (minimálně časově).
Autorská citace #7
18.10.2019 13:12 - Dukolm
MG se podle mě občas hraje jen ve výsledku hráči který si to opravdu užují a chtějí zahrát se k tomu dostanou přes komixy nebo nějaké doporučení. A seting je to boží ale systém považuji za v něčem zajímavý ale rozhodně složitý. Ale už mám v osobní knihovně rozepsanou myšlenkovou úvahu na to jak to pojmout ve fate ale nebyl čas to někdy dotáhnout. Rozhodně se na to hůře shánějí lidi než na DnD.

Tady bych čekal že v Čechách o to bude ještě menší zájem než o ty MG. ROOT jsem viděl nehrál poprvé nedávno a moc dojem to neudělalo.
Autorská citace #8
18.10.2019 13:16 - Jezus
Souhlasím s ShadoWWWem, že Burning Wheel engine je kvůli cílovce špatně zvolený. Kamarád, co je fanda komiksů, to chtěl hrát se synovcem, co ho hlídal (já se přidal na sesion :-) ) a moc to teda nedopadlo. Pravidla jsou to složitá a hlavně pochopit koncept si žádá, abyste už měli něco nahráno.

věřím ale, že fanoušci BW si to rádi zkusí, pokud jim prostředí přijde zajímavé. (Mě osobně docela jo a to mi komiksy přijdou přeceňované. Prostředí je totiž zajímavé, ale příběh (komiksů) není nic zvláštního.)

Root RPG už "nechápu" vůbec. Hra je to pěkná a fluff se mi u ní líbí (industriální kočka i vzájemně se svrhávající orlové jsou super, zvířátkový odboj z pasek taky), ale nevím, proč by zrovna tohle měli chtít hrát fanoušci deskovek hrát jako rpg.

A že by fanoušci rpg, které baví tahle deskovka, přešli zrovna kvůli tomuhle na jiný než svůj oblíbený systém?

Na druhé straně AW by tomu seděl (imho mnohem víc než DW, protože to není přece ani původně kooperativní hra :-) ), je dost hraný a prostředí je to zajímavé.

Já bych to určitě chtěl zkusit, ale že bych kvůli tomu přesedlal, moc nehrozí (to by to opravdu muselo být mnohem víc AW).
Autorská citace #9
18.10.2019 13:42 - Corny
Dukolm píše:
Ale už mám v osobní knihovně rozepsanou myšlenkovou úvahu na to jak to pojmout ve fate ale nebyl čas to někdy dotáhnout. Rozhodně se na to hůře shánějí lidi než na DnD.


Popravdě by mě docela zajímalo, jak by jsi MG ve Fate provedl.. nějak na mě Fate zatím nepůsobí jako systém, do kterého by bylo možné vhodně přenést ten struggle, v jehož duchu se MG docela dost nese.

Ve mě MG hodně budí dojem, že po mechanické stránce je nadesignovaný dobře, aby předal to, o čem ty komixy jsou. Bohužel je pravda to, co říkají ostatní, že v důsledku toho je na primární cílovou skupinu (tj. fanoušky komixů) přecijen trochu složitý (i když nevím, pořád mi připadá, že DnD je pro hráče o dost větší pravidlový nářez, a těžko by někdo pohledal větší mainstream), a taky je může nemile překvapit, jak moc nemilosrdný je (byť zrovna to by z komixů čekat mohli). Za sebe bych ani tak neměnil systém, jako jej hacknul, zejména co se skillů (sice chápu, proč je asi ve hře tolik řemesel, v praxi mi připadá docela zbytečné řešit dovednosti jako "pekař", "sládek" apod.) a konfliktů (byť mi systém "kámen nůžky papír" připadá rozhodně zajímavý, připadá mi, že hodně stojí a padá na tom, jestli mají hráči v hlavě stejnou představu jako GM o tom, jak by se to které zvíře v dané situaci zachovalo) týče.

ROOT asi bude mít problém hlavně v tom, že bych se vůbec nedivil, kdyby o něm prakticky nikdo kromě hráčů deskovky vůbec netušil (a třeba já o té deskovce ani neslyšel a o RPG vím taky jen proto, že na něj dělal Adam Koebel "First look") a jde o hodně specifické téma. Moc se mi nechce věřit, že by se to RPG v budoucnu dostalo nějak šíře do povědomí hráčů.
Autorská citace #10
18.10.2019 13:48 - Šaman
Převést do Fate svět MG komixů si dovedu představit snadno. Jak atmosféru, tak ten balanc přizozená myš / dobrodruh s výstrojí.

MG RPG jsem nehrál, takže netuším, čím je tak specifický ten systém. Tam by asi k nějakým problémů v konverzi dojít mohlo. Otázkou je, pokud by se Fate MG a BW MG systémově nepodobal, jestli by to vadilo (tedy pokud by nevycházel jeden z druhého, ale oba by shodně vycházely z komixů). O případném Fate MG by se ale asi nedalo říct, že je složitý.
Autorská citace #11
18.10.2019 13:51 - Aegnor
Corny píše:
(i když nevím, pořád mi připadá, že DnD je pro hráče o dost větší pravidlový nářez, a těžko by někdo pohledal větší mainstream)

Jako člověk, který hrál oboje říkám rovnou, že DnD (minimálně 5e) je mnohem jednodušší jak BW ... teda pardon, BW MG.
Autorská citace #12
18.10.2019 14:29 - Corny
Šaman píše:
Jak atmosféru, tak ten balanc přizozená myš / dobrodruh s výstrojí.

A nepřipadá ti, že Fate moc nepodporuje pocit "Já jsem malá myš a všude kolem mě to je plný obřích dravců, mohutných medvědů a i blbý rozvodněný potůček může představovat problém, který prostě nejsem schopen vyřešit"? Na mě Fate 'příběhy' pokaždé působí spíš jako docela odvázaný pulp, kde se takovýhle balanc a krutost světa zrovna moc neřeší.
Jinak minimálně za sebe bych řekl, že po praktické stránce mi hraní MG přišlo o dost intuitivnější, než místy hraní i "Jen" Fate Accelerated, byť samozřejmě komplexností pravidel jsou někde úplně jinde.

Aegnor píše:
Jako člověk, který hrál oboje říkám rovnou, že DnD (minimálně 5e) je mnohem jednodušší jak BW ... teda pardon, BW MG.


U 5e jsem tomu docela ochoten věřit. Pořád mám ale pocit, že aby byl člověk schopen efektivně hrát DnD, musí mít větší povědomí o tom, jak co funguje, než u MG. Ale to je asi subjektivní (a taky nemusí platit pro lidi, co se nesnaží hrát DnD "efektivně")
Autorská citace #13
18.10.2019 15:47 - Shako
Měli jsme si tady povídat o Rootu, takže na komentáře k MG si dovolím odpověď ve správné diskuzi.

ShadoWWW píše:
S Root RPG to dost možná skončí stejně. RPG hráči si raději zahrají přímo AW nebo DW a pro hráče deskovkového Rootu to bude příliš náročná hra (minimálně časově).


S touto prognózou v zásadě souhlasím. Ale myslím, že si vynechal 2 zajímavé efekty. První nemusí být (pro nás) až tak zajímavý, protože nepochybně dojde k propagaci původní deskovky. Přecejen nemůžeš pořád vydávat nová rozšířeení, ikdyž co jsem pochopil, tak zrovna o Rootu by to až takový problém nebyl. Fanouškovských ras už existuje téměř nekonečně. A věrným fanouškům asi nebude vadit, že (nejpozději) od dvojciferného počtu frakcí se ta hra už nedá rozumně otestovat a vyvážit. Tenhle efekt se dostaví určitě. Otázka je, zda je to hlavní záměr? Podobně se asi můžeme ptát, zda DnD deskovky mají taky tento záměr (propagaci DnD rpg)? I pokud ano, tak volba prověřeného enginu by neměla vyprodukovat úplně špatné rpg (narozdíl od těch deskovek z rpg světů, které prostě nemusí být automatický dobré). Takže by se mohl dostavit i ten druhý efekt, tedy že někteří deskovkáři si skutečně poprvé (nebo po dlouhém čase) zahrají nějaké rpg a pak budou chtít vyzkoušet jiný systém.

Jezus píše:
Na druhé straně AW by tomu seděl (imho mnohem víc než DW, protože to není přece ani původně kooperativní hra :-) ), je dost hraný a prostředí je to zajímavé.


Pátral jsem potom, zda je to víc AW nebo DW. A našel jsem pár move, ze kterých poměrně jasně soudím, že to bude ví DW kooperačka než "klasické" AW. Krom toho nesymetrický power level postav v AW taky vyčteš už z deníků - nic takového jsem v Rootu nenašel (neznamená, že to nemůžou přidat v KS). Ale zakládní design je určitě víc inspirovaný DW (vcelku logicky imho).

Corny píše:
ROOT asi bude mít problém hlavně v tom, že bych se vůbec nedivil, kdyby o něm prakticky nikdo kromě hráčů deskovky vůbec netušil (a třeba já o té deskovce ani neslyšel a o RPG vím taky jen proto, že na něj dělal Adam Koebel "First look") a jde o hodně specifické téma. Moc se mi nechce věřit, že by se to RPG v budoucnu dostalo nějak šíře do povědomí hráčů.


To je v pořádku - imho to není produkt pro RPG komunitu, ale pro deskovkářskou komunitu.
Autorská citace #14
18.10.2019 16:54 - sirien
Corny píše:
A nepřipadá ti, že Fate moc nepodporuje pocit "Já jsem malá myš a všude kolem mě to je plný obřích dravců...

Dravci atp. se dají vpohodě zobrazit pomocí tříd velikosti nebo zón.

A na vystižení nebezpečných potků a bouří a dalších takových věcí je Fate naopak excelentní, protože Fate fraktal, zóny, situační aspekty a jejich různé možnosti jsou popravdě nejlepší nástroj/systém, který sem kdy pro podobné věci viděl a jestli Fate v něčem fakt citelně vyniká nad jinejma systémama, tak to je právě tohle.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07868480682373 secREMOTE_IP: 54.224.52.210