Prostředí

Ebon Hand
22.12.2009 14:09
ZLO vs. Zlo
Rád bych tu rozpoutal diskuzi, kde bych se chtěl seznámit s vaším pohled na zlo v herním prostředí, konkrétně ve fantasy. Kde již začíná, kde jsou jeho hranice a co všechno tam může patřit. A zda bude vládnoucí zlo vždy nesnesitelné pro občany, nebo pod ním mohou též vzkvétat.
Dovedlo mě k tomu uvažování nad magií, která jedny laká bádat a hledat, kde až jsou hranice poznání, čímž se mohou dostat na scestí a jiné přímo uchvátí temné školy, to vše v opozici proti klasickému zlu našeho světa, jako je násilí, vraždy, tyranie atd.
Nerad bych, aby se to zvrhlo na téma jak moc realistické je fantasy, protože já nikdy nehraji simulaci středověku, ale svoji představu fantasy světa. Příklady ze středověku a starověku mi nevadí.
Tím, že ve fantasy vystupují démoni, zlá božstva a celé houfy zlých bytostí, bych rád znal váš názor a uváhy, jak by vypdala fungující společnost, jejíž vláda by patřila ke "zlé" straně.

Příkladem nastartuji diskuzi.
Co je pro vás větší zlo a nebezpečnější pro řadového občana?
Tyran, který vládne městu železnou rukou, jakýkoliv odpor trestá vězením a nepřátelství smrtí, ale zároveň díky pevné vládě drží město svobodné a loajální armáda jej ubránila proti všem nájezdníkům.
Proti němu stojí kouzelník, který byl vždy spořádaný občan, příjemný na okolí, vlídný k poddaným. Nikdy nikomu přímo neublížil a je považován za hodného člověka. Ale miluje magii, miluje ji tak, že zkoumání jejích zákoutí a hranic podřídit všechen čas. Nakonec začal zkoumat démony a ve svém domě otevřel bránu do pekelné sféry, kterou démoni vstoupili do jeho domu. Zde se vymkli kontrole a z domu pronikli do města, kde jich část řádila a za velkých ztrát byla pobita a část někde zmizela, po pár měsících se městem začal rozšiřovat démonský kult, který jistě nemá dobré ůmysly..
14.1.2010 20:08 - Ebon Hand
Sirien: pěkný model, takhle je to dost rozumný

DenGrasse: a máš nějaký nástřel?
Proč se ptám? Protože z vás chci vymámit vaše nápady. Chci si vyslechnout vaše myšlenky o zlé společnosti, aby obohatili moje uvažování a hru. :-)
Uvažoval jsem, že upíři mají plán a že jsou ještě trochu roztříštěný. Některým to takhle vyhovuje, jiní chtějí démona skutečně dostat na zem a další by ho nejradši ovládli.
Ještě by mě zajímala představa dalšího zlého vůdce a jeho systému, který by stál démonovi v opozici a měl dostatečnou motivaci jít po něm.

Chrochta: na to se podívám, minimálně ze zvědavosti.. :-)
14.1.2010 22:23 - sirien
Ten model by chtělo ještě trochu poladit. Třeba nějakým minimem lidí kteří mu ten hold vzdají, protože jinak by prostě poslal několik tichých agentů, aby se tam nenápadně nachomýtli a tak. Ale myslim že celkově by na něm šlo docela stavět.

Zlých opozic si umim představit hned několik, záleží, o jakou typově stojíš. Nejsnazší je napálit tam jiného démona se stejným cílem, který hraje podobnou hru jako ten první.

Další možností je jít podle původní DnD kosmologie a postavit proti němu ďábla, to by vyšlo principielně nastejno, mělo by to ale jinej nádech a tak.

No, a pak tu máme typově odlišné možnosti. Proti démonovi mohou stát Temní mystici, skupina dark dark (^2) čarodějů, kteří v Prvním věku sloužili démonům, ale pak si usmysleli, že nechtějí být nadále služebníky a tak několika rituály vytvořili osm pečetí, které démony vyhnaly z tohoto světa. Vědí, o co démonovi jde, a snaží se mu v tom zabránit, ostatně to byli jejich předchůdci, kdo pečetě vytvořil, ale nemohou jednat otevřeně - jejich moc v minulosti poklesla vzájemnými hádkami a jsou závislí na vazalských vládcích, u nichž si nikdy nemohou být jisti, že kdyby se dozvěděli o tom, co je skutečně ve hře, tak by je zkusili démonovi v kritickou chvíli prodat. Proto šíří falešné informace o tom, že démon svým posluhovačům lže a ve skutečnosti mu jde o to ovládnout svět, aby jej následně mohl zfanatizovat a donutit k rituálním obětem a sebevraždám gigantického rozsahu. Pokud dostatek lidí zemře s jeho jménem na rtech, bude se moci vrátit zpět do materiální roviny.

Jako další variantu bych viděl Senát smrti. Společenství, v jehož čele stojí vzájemně rovnocenná směska několika mistrů nekromantů, nemrtvých tak vysokých, že nikomu nepodléhají (upíři, lichové, dračí přízrak...) a pár se smrtí nespojených, ale velice mocných jedinců (nějaký normální mág, politicky a vojensky mocný vévoda s artefakty, které jej imunizují před magií atp.) Jednou ročně Senát mezi sebou volí Prima, který má konečné slovo ve věcech sporu nebo při rovnosti hlasů a je předsedajícím a výkonným vůdcem Senátu. Jeden a ten samý jedinec nesmí být znovu Primem, dokud neskončí cyklus tolika voleb, kolik je polovina celkových členů Senátu.
Senát netuší, jaká je pravá agenda démona a popravdě jim to je docela jedno (i když po tom ze strategických důvodů samozřejmě pátrají. Znají storku o krvi a řekách i o krvi potomků, ale mají důvody nevěřit pořádně ani jedné. Sami však netuší, co si myslí dvanáct upírských mystiků a nehodlají jim nic říci - co kdyby ukázali svou nevědomost?). Jejich vlastní agendou je, z těch nebo oněch důvodů, vláda nad světem. Démon jim v tom prostě stojí v cestě a tak musí jít ze hry pryč.

Poslední variantou, kterou mám teď ještě náladu nadhodit, je do totálního extrému vyhnaná obdoba křesťanské církve z doby Temna se vším, co jí kdo kdy přisoudil - inkvizice, tmářství, touha po fanatismu, konspirativní snaha učinit církevní organizaci jedinou vládnoucí strukturou nad všemi lidmi... tato církev jako síť sjednocuje různá království, která pak staví na odpor Démonovi.
Církev samozřejmě využívá mágy, ale pouze ty, kteří byli Cejchováni. Cejch není v tomto případě trestem ani výstrahou, ale naopak vyznamenáním, potvrzením toho, že dotyčný je nadaný Silou a je Pověřen Jedním Bohem k šíření církevní vůle. Cejchovaní požívají mnoha výhod - jsou svobodní ve vazalském světě, mají nárok na ubytování, stravu a další věci zadarmo atd. Necejchovaní čarodějové jsou upalováni pro zneužívání Temných sil (variabilně může cejch nějak limitovat svého nositele, což je ale tajné - např. může způsobovat, že nikdy neodmítne uposlechnout rozkaz od vyšší církevní autority)
Církev nezná pravou agendu démona, ale v principu proti ní nevědomky bojuje - je pro ní samozřejmě zcela nepřípustné, aby se někdo klaněl jakékoliv jiné entitě, než Jedinému Bohu.
15.1.2010 00:31 - Pety
sirien píše:
variabilně může cejch nějak limitovat svého nositele, což je ale tajné - např. může způsobovat, že nikdy neodmítne uposlechnout rozkaz od vyšší církevní autority

Skvely napad dovolím si jen doplnit :
bylo by ubercool kdyby je zaroven doktrinoval k poslusnosti k cirkevnim autoritam a zaroven posiloval jejich schopnosti(a to tak ze velmi)
15.1.2010 01:19 - sirien
To mi až tak cool nepřijde. Ne bez toho, aby je nějakým způsobem limitoval z druhé strany. Například že by se stali náchylnými na účinky temné magie, která pronikne jejich obranou, že by je začala zraňovat nějaká znesvěcená voda nebo tak něco. Bonusy za nic jsou obvykle nudné. A negativum "musí být poslušný církvi" se suprově projeví v knize nebo povídce, ale v RPG hře je z různých důvodů spíš o ničem. Zvlášť pokud by takového wizarda chtěl někdo hrát jako PC.
15.1.2010 11:01 - DenGrasse
Otázkou je co je démon zač, kde se vzal a jaké má cíle a prostředky. Bez znalosti toho se nehneš.
Může se ve světě objevit jenom když ho evokují? Nebo se může objevit i sám, ale jenom v patřičný den a na patřičném místě? Jak je mocný? Má protivníky, kteří se mu mohou postavit (klidně i mimo tento svět), takže se jich obává a zajišťuje si pozice? Pak každá maličkost může být velmi důležitá... dokáže posilovat své služebníky? Potřebuje se spíše ukrývat (kolem jsou říše uctívající mocné jemu nepřátelské bytosti) nebo spíš expandovat?
Jakého druhu jsou upíři? Paraziti obývající hostitelská těla (nekroskop), vzkříšení nemrtví, prokletí atd.
Jaké používají mocenské prostředky? Dokážou přímo ovládat vůli poddaných? nebo mají vybrané služebníky, které nějak posilují atd.?
Je hodně otázek a teprve když se na ně rámcově odpoví, můžeš se domýšlet jaké zámery kdo má...
15.1.2010 12:00 - Ebon Hand
Dobrý antagoni, rozumím tomu že ďáblem myslíš jiného fienda, třeba z Abyssu? To by se mi hodilo, protože Válka krve začíná pozadím hry místy prasakovat.
Ostatní jsou pěkně popsané, hned mě napadlo asi deset věcí, co z toho vykradu. Líbí se mi, že to nejsou přímo království, ale jsou to "organizace", které mohou existovat napříč královstvími.
Ještě jsem přemýšlel jak by mohli eventuelní uctívače démona výměnou schopnosti/informace/magii boostovat. Klasickou výru bych ponechal bohům, tady jsem spíš uvažoval, že by ho posilňovali některé emoce, třeba strach, nebo kousky duše. Ty nejhustší uctívači, kteří by neváhali obětoval démonovi několik, či dokonce řadu smrtelníků při nějakém strašlivém rituálu, by odevzdáním řady duší démonovi v jeden okamžik, mohli dosáhnout opravdu zajímavého boostu, který by démonovi dočasně zlepšil schopnosti nebo ho regeneroval, duše by v tom případě byly prostě palivem.

DenGrasse, přistupuješ k tomu příliš pragmaticky, nyní se bavíme o modelové situaci, nic není pevně dané. Každý má své nepřátele a každého může někdo zabít, to je jediné základní pravidlo, kterého se držím. A nestvůry jsou spíš v oldschool pojetí, modernější pohledy se mi nelíbí.
15.1.2010 16:07 - DenGrasse
Nj, ale když mě jinak to zadání přijde moc všeobecné, až natolik, že nedokážu nic vymyslet, dkyž to nevím :-) kdybych to dělal u sebe, musel bych se nejprve rozhodnout, jak zodpovím tyhle otázky... a pak na základě toho něco vymyslet, co do toho zapadne. Takhle máš spoustu konceptů a každý pes jiná ves, protože každý apriori pžedpokládá jinou variantu odpovědí na tyto otázky.
Krom toho nevím co je oldschool, DrD jsme hrál naposledy v roce 95 (tak nějak) a už se mi to dost vykouřilo z hlavy.
16.1.2010 04:25 - sirien
Ebon Hand píše:
Dobrý antagoni, rozumím tomu že ďáblem myslíš jiného fienda, třeba z Abyssu?

yep, nemoh sem si vzpomenout, jak přesně se jim řiká v originále, tak sem radši šáhnul po cs termínu, abych v en omylem nejmenoval něco jinýho podobnýho.

Ebon Hand píše:
. Líbí se mi, že to nejsou přímo království, ale jsou to "organizace", které mohou existovat napříč královstvími.

Jak se to vezme, třeba Senát smrti jsem si představoval spíš jako federaci panství jeho jednotlivých členů, takže víceméně jeden stát.
Ale ano, ty tři variace jsem psal s úmyslem, aby ta opozice nebyla zcela jednolitá. Přijde mi že to pak má větší potenciál do různých intrik, machinací, zápletek a i to působí komplexnějc když se pak podíváš na ten svět jako celek.

Varianta s opozicí v podobě démona nebo fienda mi přijde taková trochu laciná. Démon proti démonovi nebo démon proti fiendovi, je to takový trochu monotónní. Kdybys chtěl tohle, tak bych Ti to osobně doporučil trochu prokombinovat. Třeba vzít církevní variantu a postavit fienda jako šedou eminenci církevních špiček, které podlehly korupci.
Kdybys vycházel z tý varianty s dark dark mágy, tak bych to postavil tak, že démon získal v minulosti navrch (rozepře mágů byly moc velké) a sáhli po fiendově pomoci jako po poslední záchraně - proti ohni ohněm, nepřítel mého nepřítele... s vědomím, že si zahrávají s lékem stejně hrozným choroby, takže se neustále snaží vymýšlet různé pojistky a plány v plánech plánů, jak se ho později zbavit, aby s ním neskončili stejně, jako s démonem. Tahle řevnivost by jejich koalici oslabovala, ale mágové by toto oslabení přijali jako cenu za to, že nenahradí jedno otroctví druhým. Vznikly by tak ve hře vlastně tři frakce, z čehož dvě by minimálně na počátku stály společně proti té třetí.
Se Senátem smrti mě teď nenapadá, jak fienda zkombinovat, i když osobně musím říct, že u mě by tahle varianta byla favoritem. Nějak by to prokombit určitě šlo, jenom bych se nad tím musel víc zamyslet...

Ebon Hand píše:
Ještě jsem přemýšlel jak by mohli eventuelní uctívače démona výměnou schopnosti/informace/magii boostovat.

Konkretizuj prosím, o čem je řeš. Chceš čistě fluffový boost, nebo pravidlový boost, bavíme se o možnosti nových schopností, nebo o posílení stávajících...??? Tady je i pro mě to pole moc široké, kdybych se měl rozepsat, tak Ti napálim minimálně třístránkovej post, z něhož ale dvě třetiny budou něco o co Ti nejde a to by už pro mě bylo trochu plýtvání časem. Rád pomůžu, ale musí v tom být nějaká efektivita :)
18.1.2010 15:04 - Ebon Hand
DenGrasee: Všechny situace jsou modelový, takže popusť uzdu své fantazie. Věci udělej v představách takové, aby ti vyhovovali. Já jsem tento topic taky založil s tím, že nemám příliš zkušeností z temnými říšemi a tak tu probírám různé nápady, jak je vystavět. Důležité mi přijde zejména popsat tu část, která má přímí dopad na hráče a budou si z té zápletky vybírat případné spojenci a antagony.
Tudíš není důležité jestli se jeden bůh kdysi pohádal s jiným kvůli špatně vytvořené rase při vzniku světa, protože se to hráči patrně nedozvědí. Ale je důležité, že boha uctívají zvrácení kněží a ti nejoddanější se změní na věčné nemrtvé knězoliche (příkladem..)
Oldschool který myslím já je ADnD 2e. Většina použitelných nestvůr je tam velmi klasická, inspirovaná legendami či mýty, zbytek jsou nepoužitelné slepeniny.. 

Konflikt démona jen proti démonu je trochu plochý, ale jakmile u něj budou organizace v pozadí/popředí jako tvůj příklad církve proti radě mágů, tak už to má velmi slušný potenciál. Plány v plánech jsem taky přemýšlel zavést, zejména ty temné a nejtemnější, aby si postavy mohli říct “wow to je přímo zrůdný ďábelský plán“ jenže zatím nevím, jak to přetlumočit hráčům bez toho, aby jim to člověk musel polopaticky vysvětlovat.. Strategie čerta vyháněj ďáblem je dobrá, i když mi přijde nevyhnutelná pozdější občanská války uvnitř kruhu mágů.

Nevím co znamená fluffový boost.
..napsal jsem to blbě, mělo to být výměnou za chopnosti/informace/magii.. Uvažoval jsem něco jako mnohem mocnější blessing, nebo jako giant growth v magicu. Prostě provedená obět funguje jako palivo, vyrvané duše jsou targetovány na démona a ten jejich absorbcí získává boost.
19.1.2010 10:20 - DenGrasse
Když jsem vyráběl Ornilii, snažil jsem se ta temná centra nějak vymezit a činil jsem to právě pomocí té kosmologie a evoluce :-)
Konflikty, které vypukly mezi bohy po stvoření, jsem přenesl do pokračujících konfliktů mezi rasami a bytostmi, které stvořili, což zavdalo podnět k válkám trvajícím více než tisíc let.
Základní myšlenkou bylo, že bohové tvořili rasy k obrazu svému a proto temní bohové strořili rasy poněkud.. méně konvenční - pán Chaosu stvořil první rozumnou rasu lidských bytostí, nadaných mnoha dovednostmi a řídícími se paradoxními zákonitostmi, přičemž zároveň zasel semeno sváru do ní samé, takže byla odsouzena v budoucnu bojovat sama proti sobě.
Pán temnot stvořil temnou rasu, která dala vzniknout celé temné civilizaci, v níž bylo používání nemrtvých a lidských obětí běžnou součástí života. obě tyto velké říše byly v minulosti zničeny, ale stále na světě přežívají v odlehlých místech, zejména v podzemí Xyhtropacu, který je ovlivněn xarským vnímáním světa navzdory tomu, že v něm žije mnoho jiných ras.
Kosmologie a rozdělení sfér vlivu bohů ti rovněž dá podklady pro pravděpodobný vývoj střetu ras - takže Xarové, národ noci, nakonec podlehli elfům, lidu slunce, ale moc elfů nikdy nedosáhla do temných hlubin Xyhtropacu a pokud ano, pak v pokřivené formě, které se děsí i sami elfové...

druhý směr spočívá v tom, že pán chaosu, nejmocnější z bohů Ornilie, proklel ostatní, pokud by chtěli napodobit jeho dílo a tak spolu s každou rasou povstal její pokřivený obraz a tak vznikly tzv. pronárody Chaosu - skřeti, koboldi, gremlini, trollové a další parasy. ty se samy postaraly o dost vzrušení, např. zničily všechy staré říše trpaslíků na západě Ornilie.
Tam existuje další z temných říší, není to ani tak říše v klasickém smyslu, ale tzv. temnosvět, kdy se vše, co tam bývalo dříve, zahalilo stínem a ponořilo do hlubin bytí, mimo dosah skřetích hord a tak tam existují místa, která sice lidské oko spatřilo, ale nikdo mu to moc nevěří :-)
Takže klasickou temnou říši představovalo impérium Xar v dávné minulosti (cca před 3000 lety) ale bylo vyvráceno a na jeho místě se prostírají elfí kraje... přežívá jen v odlehlých končinách...
20.1.2010 15:33 - Ebon Hand
To v podání našeho světa je mé plánované temné království též jen malým kouskem.
Horacio již jednu temnou říši založil, ale ta je daleko a je v jeho režii. Hlavní věc je, že některé procesy mohou občanům připadat mírně drsnější, ale stále se jedná o ambiciózní a prosperující území, kde účel světí prostředky.
Nemělo by to být nic ve stylu temných kobek s Balrogy, protože to mi přijde pro řadového občana místo opravdu nehostinné.
Tvá temná říše Xar za své existence fungovala jak? Píšeš o lidských obětech, byla lidská, nebo stvůry obětovali chycené lidi?
20.1.2010 19:57 - sirien
Ebon píše:
Nevím co znamená fluffový boost.

Principielně nějaká herní výhoda popsaná in-game reálií, která ale nemá systémovou oporu.
Teoreticky například povýšení do šlechtického stavu, rudé oči, které mají obyvatelé spojené se zlem, jemuž je lepší se nestavit na odpor a tak.
20.1.2010 20:05 - chrochta
to Ebon Hand: DenGrasse má mimo jiné literární sklony, a v posledním počinu - "Prokletí Stradacamu" - je mimo jiné i pohled do xarského města (a na společnost lidožravých ghúlů, kteří rozhodně nejsou takové zrůdy, jak by jeden myslel :) ). Oběti byli převážě ne-lidé, a jako pomocné síly (dozorci) fungovali rovněž příslušníci ruzných pronárodů.

Fungující temnou říši ukazuje setting Půlnoc (Midnight), kde temnota už vyhrála a nyní se musí vypořádat jen s nějakým tím odbojem. Dá se koupit i jako pdf. Využít k inspiraci by se daly i materiály od TSR respektive Wizardů, třeba Thay, Město Stínu (City of Shade) a Zhentilská Tvrz ve Fotrgotten Realms nebo území ovládané Scarlet Brotherhood a Iuzem v Greyhawku. Ke knihám ti neporadím, možná něco k drowům od Salvatora a Cunninghamové nebo něco z Warhammeru.

Nebo se můžeš zamyslet nad tím, jak by měla vypadat společnost (tj. je otroctví/ nevolnictví, věří v sebe (míří do buducnosti nebo vzhlíží k velké minulosti?), vztah k práci (obchodu, řemeslu: mají nějaké sakrální posvěcení? - pro křesťanství byla práce "trestem" (zisk zaváněl lichvou), heretici k ní měli velice špatný vztah (připoutávala k hříšnému světu) a kladnou hodnotu jí dal vlastně až Kalvín; Prorok Mohammed sám byl obchodník a tak si práce docela cenil), jak je sociálně stratifikovaná a kdo má hlavní slovo (aristokraticko-agrární Polsko? měšťansko-řemeslnicko-obchodní Nizozemí? kupecko-bankovnicko-aristokratické italské státy? parlamentní Anglie?) a různé další prvky), a pak začít dosazovat "temné prvky" (nekromancie, černá magie a vzývání fiendů je normální, výkonné složky mají svrchovanou moc a rajtují po širokých masách, atd.).
21.1.2010 00:19 - DenGrasse
ebon: temná říše xar byla spíše civilizací, skutečnou říší byla pouze za krátkých úseků impérií, jinak se v podstatě zmítala ve válkách. i elfí hrozba, která zabrala celýs třed říše, byla xary dlouho ignorována a dál vedli své války, což bylo důvodem jejich zániku.
Xarové byli de facto lidská rasa. slovo temná u jejich popisu vychází spíše ze zvyklostí a druhu používané magie, tj. běžně užívali nekromancii a oba druhy nekromagie. nemrtví měli v xarské společnosti přesně specifikovaná místa (být nemrtvý nebyla žádná hanba :-) ) a de facto každý dům měl minimálně jednoho oficiálního licha.
Bližší popis xarského uspořádání zde:
http://www.gramarine.net/xyhtropac.html#xarove
je pravda, že v prokletí stardarcamu je zachyceno putování hrdinů podzemní říší Xyhtropac, kde je xarský vliv dosud silný, takže pokud si o tom chceš přečíst, mohu tuto doporučit.
21.1.2010 00:26 - Colombo
DenGrasse: dům myslíš jako opravdu barák nebo jako širší podobu rod? (v Morrowindu - Hause of Hlallu, Telvani, Redoran, partička skutečných šlechticů, ale spousta vojáků, sluhů, obchodníků a příslušníků jejich domácností...)
21.1.2010 02:08 - DenGrasse
pochopitelně za b) - ale to si všechno na mých stránkách lze přečíst... ať tady nezapleveluju téma. (kdyby měl každý fyzický barák licha, nemohl by tam bydlet nikdo jiný :-) ).
22.1.2010 15:16 - Ebon Hand
Zentilskou tvrz jsem si kdysi četl, to je to společenství červených mágů, nebo tak nějak a Zentarim. Je to už dávno a úplně mě to nezasáhlo..
Já už tu společnost vymyšlenou mám a už v ní hrajeme, ale spíš mě zajímají cizí nápady. V té herní: otrokářství je, ale otroci nemohou být rození místní obyvatelé, nebo by neměli být. Společenství je kupecko-aristokraticko-teokratické s temnými prvky a ve městech mají výkonné složky svrchovanou moc, pokud tam zrovna nevládnou nějaké gildy. Toť řečeno tvými slovy.. :-)

DenGrasse: Celé jsem si to o Xarech přečetl, je vidět, že jsi si s tím dal dost práce. Hrajete v tom? Mě se to líbí, i když se přiznám, že jsem nepřítelem toho, že jsou temné říše vždy poražené. Což neber jako kritiku. Radši mám dobu, kdy mohu být u toho, teda dobu kdy dochází ke střetu Xarů a elfů. Takhle bych si dal asi za cíl zničit elfy ( to bude tím, že je nemám rád). :-)
Přečetl jsem si i ukázku z Prokletí Stardarcamu, pokud to někde potkám, tak si to koupím, abych tě podpořil ve spisovatelství.

Ale celkově to jsou popisy společenského uspořádání říše, je to o level výš, než hledám. Mě zajímá jednoduchá zápletka zlých nestvůr, v DenGrassově podání střet Inhabrishe s nějakým antagonem. Jak jsem naznačil v ukázkách jedno mocenské uskupení může být třeba démon a kruh upírů mystiků, kteří se vzájemně podporují. Zajímali by mě návrhy další takových uskupení.
Jsem vytrvalej, já vím a možná i otravnej, já vím... :-)
22.1.2010 16:01 - DenGrasse
Pokud si Stradarcam opravdu přečteš, pak zjistíš, že Inhabrish svého antagona má a ne zrovna ledajakého :-) Narazíš tam i na pár dalších zajímavých temných mocných bytostí (nebudu prozrazovat, ať tě trochu nalákám :-) a myslím, že pár zápletek se najde - *spoiler* dokonce ani elfové nejsou úplně hodní *konec spoileru*).
Hrát přímo RPG v Xyhtropacu nehrajeme (hrajeme v Ornilii už dost málo, což mne trochu mrzí, ale těžko s tím něco udělám, když nejsou lidi, a co se hraje se hraje na povrchu (Vindana Portus).
Xyhtropac byl vytvořen jako část světa pro strategické hry (takovej zmenšenej Warhammer nacpanej celej do Podtemna :-) ), ale PnP by se tam dalo hrát samozřejmě taky (kdyby se našli zájemci, jsem ochoten se připojit nebo je podpořit materiály).
A jak jsem psal na RPGF, já si vždycky napřed dělám ten návrh společnosti,a bych věděl, v jakém prostředí ta zápletka bude probíhat a co z ní poplyne.

Mít tu temnou říši zničenou má jeden velký bonus - můžeš nacházet pozůstatky po ní a hledat její moc (samozřejmě by šlo mít i poraženou světlou říši, žít pod vládou temnoty a hledat artefakty té světlé).
Ale existuje jedno proroctví, které hrozí elfím říším zkázou až navěky... a návratem temnoty :-)

Nicméně u mne je vždy postavení toho mocného determinováno okolnostmi a možnostmi, proto Inhabrish je vůdcem vyyvrženců, kteří se kdysi zpronevěřili svým přísahám a byli potrestáni, v dalšího zajímavého antagona se promění v knize hlavní záporák... no nemůžu ti to všechno prozradit :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065294027328491 secREMOTE_IP: 44.222.149.13