Mně přijde myšlenka určení backgroundu postav DMem docela zajímavá, zvlášť pokud na to hráči nemají (čas, náladu, talent, zápal atd.). :) Nemyslím tím ani tak přímo co postava dělala ve svém mládí, jako spíš z jakého je rodu, co kdo z jejích známých (NPC) je zač a co má na svědomí (v pozitivním či negativním smyslu). Konec konců, příbuzné si člověk nevybírá... ne ? ;)
Jinými slovy...
V takovém případě bych jako DM dal hráči background, z kterého vyrůstal (otec byl švec, matka kuchařka... strýc dělal to a teta byla zavřená za...), pochopitelně ne úplně všechny detaily a informace, ať má taky co objevovat (vida, téma dobrodružství), a nechal bych vše ohledně hráčovy postavy na hráči (tj. jak že se to z něj vlastně stal ten čaroděj ? - např. utekl z domova, protože ho otec nutil pokračovat v řemesle, ale on chtěl víc, měl své sny a talent v něčem, o čem se otci ani nesnilo... a teď se po letech (studií) vrací domů a doufá ve vlídné přijetí... co/koho doma najde ?).
Takový přístup by mohl uspokojit nenasytného DMa a i popíchnout hráče k tomu, aby si něco málo dovymyslel. :) Navíc to DMovi dává do ruky jistou kontrolu nad hrou a témata k dobrodružstvím.