Tvůj dojem je správný, většina pastí, tak jak jsou pojaty v DnD 4e je prostě nápadná. Ne že by neexistovala zamaskovaná propadla, ale zkušený dobrodruh ví kam čumák strkat a kam ne. Past je pak nový druh terénu, součást střetnutí, částečně protivník. Říkám to trošku v nadsázce, abych zdůraznil ten rozdíl v pojetí oproti starším hrám.
Skutečně pak nemusíš prohledávat čtvereček po čtverečku, jak bylo zvykem třeba v DrD.
Také si povšimni, že zloděj není ten, kdo si všeho všimne. Zpravidla jedna postava něco zaregistruje a druhá s tím něco provede. Je to týmová práce.
Pokud jde o pohyb, já používám Dungeon Tiles, což jsou destičky ze kterých skládám bojovou mapu. Jak se hráči pohybují, záleží na nich, zpravidla je nechám umístit své figurky a zeptám se, co dělají. Hráči v tu chvíli jistě tuší, že se něco bude dít, ale to by jim nemělo brát odvahu něco dělat, nejsem jejich protivník.
V případě, že se příběh ocitá na různých místech, postavy cestují, někam se vloupávají apod., prostě stříhám scény. Popíšu, co se děje, kde jsou a čeho si asi tak jejich postavy na první pohled povšimly. Získám jejich reakce. Normálně se o tom jen bavíme, občas se něco ověří kostkou, pokud je to důležité. Když se scéna vyčerpá, zeptám se co dál a oni mi řeknou kam chtějí jít. Většinou pak pokračuji momentem, kdy se postavy objeví v nové scéně, přemisťování a cestování se vyhýbám.
Teď už nevím co dál napsat, tak se spíš ptej na konkrétní příklady, bude se mi odpovídat líp.