Tipy a triky

Autorská citace #21
8.1.2019 22:41 - efram
to jistě, jen vidim malinko problem v tom, že déle hrající hráči mají tendenci úplně netvořit takové skupiny. nemysle jsem tím společným nepřitelem něco do čeho je hned vnutím ahned jim to prostě řeknu, ale oplatil se mi několikrát prostě udělat volný rozjezd a následně něchta věc krystalizovat v danný problém/ zápletku
Autorská citace #22
8.1.2019 23:08 - Aegnor
sirien: Souhlasím.

efram: No ono stačí, aby si hráči sedli a udělali postavy dohromady s něčím, co je váže k sobě. Nemusí to být tak výrazné, jako v Blades, ale prostě tvořit postavy s tím, že "bude nás spojovat X a Y" je podle mě docela základ. Spojení ve hře je o něco obtížnější, třeba mě se to ještě nepovedlo úspěšně.
Autorská citace #23
8.1.2019 23:25 - efram
Aegnor píše:


netvrdím, že to není dobrý a možný postup. Já jsem to s hrači udělal tak, že dostali základní info co a jak je a každý, preferovali to, si sám vytvořil postavu + konzultace s GM (dopnující info sveta atd.) Moznosti je mnoho.
Autorská citace #24
9.1.2019 11:30 - York
krytah píše:
Já bych řekl, že nejlepší způsob, jak stmelit skupinu je, dát jim na začátek boj, který na ně bude prostě moc.


Společný problémy jsou určitě dobrej začátek a když jde při tom postavám o život a třeba si ho vzájemně zachráněj, tak to může docela hodně pomoct.

Při hraní RPGček jsou ale přítomný dva druhy stmelování: Jedno je na úrovni postav a druhý na úrovni hráčů.

Začínat s postavami, které si věří, znají se a můžou se na sebe spolehnout, je určitě fajn, zvlášť pro oneshoty, ale není to úplně to samý, jako když s těmi samými postavami hráči odehrají desítky sezení. Proto je strašně důležitý dávat do hry i různý "výplňový epizody", budování společný základy (hradu, vesmírný lodě...), odehrání oslavy nějakého svátku (v každém světě nějaké jsou) a podobně.

Je to prostě stejný jako v životě - některý věci si člověk musí prožít. A co víc, tímhle postupem se současně stmelují i hráči.
Autorská citace #25
9.1.2019 14:11 - krytah
Rozvedl bys prosím to budování základny? Ještě jsem se s tím moc nesetkal.
Autorská citace #26
9.1.2019 14:20 - York
krytah píše:
Rozvedl bys prosím to budování základny? Ještě jsem se s tím moc nesetkal.


Moje stávající skupina má například pro tenhle účel jeden dům ve městě, kde se hra odehrává. Alchymista si tam zařídil laborku, kouzelník písařskou dílnu, zloděj vetešnictví. Postavy si pak najaly správce/kuchaře, řešili jsme vstup do stok a schůdky k molu, kde jde přistát s loďkou (dům je u řeky).

Pozitivní na tom je, že postavy jsou pak na dění ve městě zainteresované, cítí se tam doma (Což není pro dobrodruhy moc typický. Většinou jsou to spíš cizinci, kteří řeší cizí problémy a na ničem jim v podstatě nezáleží*).

* možná kromě vlastní výbavy ;-)
Autorská citace #27
9.1.2019 14:30 - Kropy
Krytah: Ono se to dá celkem dobře zapojit místo hlídače/správce můžou figurovat aktuálně nehrané postavy lidí co nedorazili a později až dorazí nebo odloučeně od skupiny i klidně přes internet s nimi dořešit co dělali zatímco trčeli v městě, když třeba museli být místo hraní v práci není to takový zážitek jako být při hraní, ale dost to podpoří jejich vcítění se do světa. A hlavně je tolik nerozhodí to že jsi je aktuálně vynechal při hraní. Sice je pak otázkou jak je kreativně vrátit do děje až příště dorazí, když se skupina mezitím nestihne vrátit do základny, takže ve výsledku to na tebe klade nároky si vymyslet něco lepšího, než mezitím co jste po minulém souboji odpočívali k vám dorazil zbývající člen vaší skupiny.
Ale k věci myslím si, že zrovna budování nějaké základny je ve výsledku daleko užitečnějším jednotícím prvkem, než například frakce, které spíš diferencují skupinu a každému "nutí" své cíle a tím pádem místo sjednocování spíš skupinu ničí...
Autorská citace #28
9.1.2019 14:44 - Jarik
Paradoxně to budování základny mi teď postavy dělají sami od sebe, a to, že jsem v žánru, kam mi to úplně nesedí - SW.
Ale když chtějí. Teda jako oni nesedí na zadku, ale snaží se vytvořit si na té megazákladně podhoubí pro budoucí podnikání a operování. Jeden se chce usadit, druhý to má kousek k významnému zdroji svého bádání,...
Takže čekám, kdy s tím přijdou, že by tam někde koupili "dům", nebo zda se přidají k nějaké frakci, aby to zázemí už konečně někde měli :D
Autorská citace #29
9.1.2019 14:48 - York
V SW se na to zrovna perfektně hodí vlastní starship (Millenium Falcon :D).
Autorská citace #30
9.1.2019 14:54 - Jarik
York - to by jej nesměli v každé misi zbořit a odlétat pryč v něčem, co "ukradnou".
Bych řekl, že máme při hře úspěšnost přežití lodě misi na úrovni Kobry 11.
Autorská citace #31
9.1.2019 14:59 - Jerson
Neboj, na příští hře jim řeknu, že loď může přežít konec mise. Nejspíš to pro některé bude překvapivá informace, ale třeba to vyjde :-)
Autorská citace #32
9.1.2019 19:29 - sirien
krytah píše:
Rozvedl bys prosím to budování základny?

Mrkni na budování gangu v Blades in the Dark nebo na budování coterie ve Vampire 5e. Popř. na budování týmu (resources, tactics...) v Hunter the Vigil.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20063591003418 secREMOTE_IP: 54.227.76.180