sirien: jo, bude to hodně závislé na hráčích. je to tak, že někteří (třeba co jsem poznal tebe při oneshot hrách a sám s tím také nemám problém) si řeknou celkem rychle "oooookej, takže teda tak tak tak a tak", reagují obratem a pomáhají tu hru "rozjet".
v dlouhodobých hrách, kde jsou některé vazby, podklady, stanoviska atd budované dlouhodobě, může být tak reakce trochu složitější než na oneshotu ... přeci jen, aby si člověk prošel v hlavě, jak mu tam ten twist zapadá, co vlastně znamená, a co dalšího ovlivňuje ... to chvíli zabere
+ připočti klasický scénář fází pro podobná zjištění:
popření, hněv a agrese, smlouvání, deprese, smíření
a někdo si tím prostě projde komplet a nestačí třeba ani dvě sezení, aby se zas plně funkčně zapojil
a teď nemyslím jen twistu ve smyslu "ha, tvůj nejlepší přítel je nejhorší padouch". ono třeba takové ohrané "já jsem tvůj otec" se vstřebává trochu déle než "a poklad je ve skutečnosti celou dobu u vás doma, a zloduši to vědí a zatímco vy jste se tu probírali podzemím, oni míří k vám domů" :)