15.1.2014 07:56 - Endrey
Nerhinn, skvele jsem se pobavil:DD Jestli najdes dalsi svoje poznamky, urcite je sem dej.
Hned je ten den lepsi;)

Nerhinn píše:
Hirkal (na Valindru): Jaký jsi to měla ve škole? Taky ses těšila, až ti něco odpadne?
(Hm, připomeňte mi někdo, proč byla nakonec taková rozzuřená.)

Treba kvuli tomu, ze jako skoro cerstve lichce sem tam neco odpadne?:DD
15.1.2014 08:38 - Assassin
No když už jsme u té Valindry, tak jsem ve hře naznačil, i když možná nedostatečně zdůraznil, skutečnost, že Valindřin úkol v oblasti Nového Letohradu byl původně zcela jiný a nijak nesouvisel s Shadovarem nebo Netherskou enklávou.

Bohužel pro Thayské čaroděje příchozí Shadovar byl příliš dominantním prvkem, aby se na tak malém území dařilo operovat oběma stranám, a tak došlo ke střetu, který, jak teď víte, vyústil drtivou porážkou Thaye.

Arklem Greeth dále naznačil, že celý původní plán byl jen jakýmsi mocenským bojem Szasse Tama, a následná válka s Shadovarem byla jen jeho improvizace, jak z celé situace elegantně vybruslit a zachovat si vůdčí pozici mezi Červenými čaroději. Nepovedlo se, pozůstalí Červení čarodějové prchli z Thaye (ti co nezabil Shadovar či samotný Szass Tam ve svém vzteku) a zanechali Szasse samotného vyžrat si to až do konce.

Takže asi proto byla Valindra dost rozzuřená, zklamaná a zlomená. Vynikající příležitost pro podvedeného Arklema, jak si vydobýt srdce (či to co po něm zbylo) své lásky zpět. Slíbil, že už si ji lépe pohlídá.
15.1.2014 09:31 - hadrian
Nerhinn: :DDD Díky moc, výborně sem se pobavil. Rád bych jen podotkl, že Hirkal je jemný, citlivý, empatický vzdělanec snažící se ke druhým najít cestu v krutém světě...

A tu prohru s Princem stínů jsem samozřejmě jen filmoval, byla to součást mého ženiálního plánu na záchranu vás, ďáblů, světa a tak vůbec. Díky, díky, díky úplně slyším vaše ovace :D.
15.1.2014 09:46 - Winnie
...tak dík, pobryndala jsem se ráno kávou :-)
21.1.2014 11:49 - hadrian
Posílám další shrnutí, prosím čtěte, užívejte, hodnoťte a opravujte a navrhujte. :)
21.1.2014 11:49 - hadrian
Clariburnus Tanthul zářící

Ocitli jsme se v obřím sále tesaném do skály uprostřed níž zářila obří koule z křišťálu. „To musí být Mythalar“ blesklo mi hlavou. Kolem Mythalaru bylo umístěno 12 tyčí pulzujících magickou mocí. Zjevil se tu i náš čaroděj – Delgar. (Prý byl po tom co se stalo na pláni před Letohradským lesem přenesen zřejmě do pekla. Byla tam místnost se dvěma ďábly a ti jen chtěli vědět, kam šla Skylla. Delgar jim tvrdil, že do Stínopádu“ a oni mu uvěřili. Tedy s tím, že si to ověří a pokud ne, pak se ukážou i s Mlhou pro odpovědi. Nechali Delgara projít magickým portálem a ocitl se přímo u nás.)

Poznámka:
Později jeden z gnómů zjistil, že se tyče pravidelně mění po vyprázdnění svého magického náboje do Mythalaru, z čehož plynul jen jeden závěr – někdo (a nemusíme ani hádat abychom viděli práci Shadovaru) se snaží zprovoznit Mythalar a tedy i celou Netherskou bázi. Mythallar - magické zařízení vynalezeno Ioulaumem (před více než 4 tisíci lety), které ve svém dosahu umožňuje přístup k obrovskému množství surové magické energie.


Ze sálu vedlo schodiště a všude kolem se válela mrtvá (a nemrtvá) těla lidí a shadar-kai. Jediná (ne)mrtvola na nohou byla – Valindra. Bránila prý Mythalar před vojsky Shadovaru, ale prohrává. Kontrolní místnost, odkud by snad šel Mythalar vypnout, je v patře nad námi, ale tam měla být i vojska Shadovaru. Valindra nám odmítla pomoci, vysmála se poznámce o Arklemovi Greethovi a přednesla projev o její „nehynoucí“ přízni ke Szass Tamovi (Vládce Thaye, lich, jeden z osmi Zulkirů, Zulkir nekromancie, nejmocnější z Červených čarodějů).
Pak Valindru napadl prima nápad. Že nás promění na nemrtvé, tím posílí a pak že snad budeme mít šanci proti Princi stínů, který chce tuto padlou bázi získat. No nám to tak prima nepřišlo a tak jsme pro změnu zas napadli Valindru my. Nakonec byla sražena k zemi a jiskra neživota v ní jen skomírala. Náhle se zjevil Arklem Greeth.
Poprosil nás, abychom ji nezabíjeli. Thay je prý poražen, jejich vojska rozprášena, Zulkirové na útěku, nebo mrtví a to jak moccí Shadovaru, tak díky vzteku samotného Szass Tama, který se skrývá někde v pouštích Thaye opuštěn ostatními Červenými čaroději. Arklem nás ujistil, že Valindra už nebude činit žádné potíže, že tohle celé nebyl její plán a vymklo se to z kontroly. Pak i s Valindrou zmizel. Mezitím Allyks s Peblígem prozkoumávala chodbu dál a uslyšela dusot nohou. Peblíg nás běžel informovat a Allyks se duchapřítomně schovala na veřeje kamenných dveří vedoucích do jedné ze dvou místností v chodbě vedoucí vzhůru.
Delgar stihl vyčarovat tři kamenné sochy s kyji přehrazující chodbu do sálu s Mythalarem a už tu byli… Shadovar dorazil v počtu sta válečníků, vedených… Nevěřícně jsem zíral na svého děda. Byl a přitom to nebyl on. Bledá tvář, zmizela jizva přes půl líce. Teleportoval se přímo k nám a představil se jako Clariburnus Tanthul, princ stínů Shadovaru. To on tedy v Nerullově chrámu posedl mého děda. To on je tedy nějakým způsobem spojen se smrtí mých blízkých. Vyzval nás, ať se vzdáme. Okamžitě jsem ho napadl, ale nevyvíjelo se to tak, jak bych si přál. Byl rychlejší, silnější, jeho meč jsem ani neviděl (za čož mohla i tma již vyvolal). Ani dvě oka mrknutí a v bezvědomí jsem se skácel k zemi. Jakmile jsem přišel k sobě byli už Shadovarští vojáci všude kolem a Clariburnus nás nechal obrat o naše věci, které nechal naházet do ohbí schodiště vedoucího ze sálu a nás odvést do jedné z cel výše. Polévalo mě horko vzteku a ponížení, na jeho posměšky jsem jen vycedil přes zuby “Měls mě radši hned zabít, najdu si tě a pak zaplatíš.“

Zatímco my bojovali s Princem stínů Allyks nelenila a jakmile kolem ní prošla poslední řada vojáků seskočila a neslyšně jim vpadla do zad. Spoustu jich pobila a běžela vzhůru, aby našla kontrolní místnost. Doběhla do místnosti, kde v průhledné krychli uviděla dva bronzové golemy přetvářející magické předměty u jejich nohou na tyče nabité magií, které jim vzápětí mizí z rukou – dobíjení Mythalaru! Ale Shadovarští jí byli v patách. Proto zavřela oči a vyslala modlitbu ke Corellonovi. A ten ji vyslyšel. Oba východy z místnosti přehradila magická bariéra nesmírné síly a dokonale ji ochránila před vojáky. Jenže Allyks se nemohla dostat pryč, ani ke golemům a tak mohla jen sledovat, jak nás odvádějí do jedné ze dvou cel a marné pokusy Shadovarských (včetně Prince stínů) se dostat za ní.

V cele jsme zjistili, že Peblígova nákaza postupuje rychle, na břiše měl vyrážku a v něm podivný orgán navíc, celý fialový (příhodná barva pro „dar“ od Pandorymu) a napojený na ostatní orgány). Nezbylo nám, než odpočívat.
Probudila nás rána a dveře z loket silného kamene praskla v půli. Vyšli jsme ven a uviděli, že z místnosti s golemy vyšla Allyks. Naše stráže byly mrtvé a ze sálu s Mythallarem se nesl zvuk boje. Běželi jsme do kontrolní místnosti a Peblíg zkusil rituálem udělat průchod do krychle. Rituál se nepovedl, ale alespoň se přerušilo vytváření magických tyčí, golemové spadli a nehýbali se. Bylo cítit, že se celá báze začala pohybovat směrem vzhůru. Pobrali jsme svoje věci a rozhodli se podívat, co se děje a s kým to Princ stínů bojuje.
V sále bylo vidět, že Mythallar září o poznání víc a před ním stojí síly Shadovaru a portálem, který držel Princ stínů přicházely řady shadovarských. Jenže proti nim se tlačila řada ďáblů a Mlha držel portál, kterým ďáblům přicházeli posily. Všimla si nás skupina ďáblů, odpoutala se od bojiště a hnala se k nám. Hulákali, ať s nimi jdeme dál od bojiště. V tu chvíli mě ozářila úžasná myšlenka – oni chtějí zjistit, kam to ve skutečnosti odešla Skylla s Asmodeovou holí. Zadíval jsem se na ďábly a slovy proplétal jemné vazby magických nitek tak abych je přesvědčil. „Proto jsme tady, ten parchant, co drží portál Shadovarským je s ní spolčen a ví kam šla, musíme ho zajmout za každou cenu!“ A ďáblové mi uvěřili. Vrhli se okamžitě zpátky a volali, že je třeba se zmocnit „toho švarnýho kapitána Paznechta co drží portál“. Já s pomocí ostatních jsme vyvedli Clariburnuse z míry a jeho portál spadl. Pro ďábly pak bylo jen dílem okamžiku pobít Shadovarské a zamout prince stínů. Docela pěkně si ho podávali a vůbec mi toho slizkýho opičího zvratka nebylo líto. Jen jsem měl divnej pocit, když jsem v jeho těle viděl podobu svého děda. Mlha nám řekl, že má poměrně dobré místo u ďáblů, slouží jim jako osoba na přepravování. Pověděli jsme mu, o co jde a jak se to má i s Pandorymem a on nám slíbil, že si můžeme s Princem stínů dělat co libo (stejně nevěděl nic o Skylle, tak ďábly nezajímal).
Princ stínů, Clariburnus Tanthul se smál, když jsem k němu přicházel s dýkou. Ale smích ho přešel, napadla mě totiž úžasná myšlenka – nechat Prince stínů trochu „prozářit“ a skopl jsem ho na Mythallar. Děs v jeho očích a jeho řev plný hrůzi mi byl dostatečným důkazem, že z tohohle se už dostane. Rozprskl se nic po něm nezůstalo, kromě jeho meče.
Mlha souhlasil s tím, že nás přepraví do Svítící tvrze a zatím ďáblové zničí Mythallar, který tak už nepadne do rukou nikomu.

Hlavou mi běžely myšlenky:
- To co posedlo mého děda je mrtvé. Ale další jeho druhu evidentně žijí jako Princové Stínů a Pán stínů. A moje přísaha mluvila jasně. Slib mrtvým je slib, který nemohu zrušit. Ale jak mám zabít něco, co je daleko mocnější, než já, nebo moji druzi?
- Byl můj děd záměrně nalákán do Nerullova chrámu ve Stínopádu? Nebo to byla jen náhoda?
- Kdo stojí za rozkazem zničit moji rodinu? Erevan nepracoval sám, alespoň to byl můj dojem. Kdo za tím stojí a proč musela má rodina zemřít? Bylo to proto, aby nebyla posednuta tvory jako byl Clariburnus Tanthul? Proto mě Clariburnus nechal na živu?
- Zničením 1. Báze a zabitím Clariburnuse Tanthula jsme Shadovaru zasadili citelnou ránu. Vzhledem k tomu, že tisíce let prahli po pomstě a návratu na smrtelný svět ze stínopádu nám asi jen tak neodpustí a budou pátrat po tom, kdo jim zhatil plány. Měli bychom si hlídat záda.
- Je třeba zjistit, co se děje s Peblígem a co nejrychleji mu pomoci, snad nám s tím pomohou archivy ve Svítící tvrzi.
- Ve Svítící tvrzi bychom měli zjistit něco o kultech Prastarých zel Abolety, Mozkožrouty a lidmi, ale tam asi mnoho informací o tom, jak prastará zla zničit nenalezneme. Možná záznamy o Imaskarské říši by nám mohly pomoci. Zejména o tom, kterým bohům stihli vyhrožovat a jak zněly jejich výhružky, to by nám mohlo pomoci odhalit nástin schopností Pandorymu. Snad nalezneme i nějaké jejich záznamy o prvotních zlech. Třeba nalezneme vodítko, co se děje s Peblígem (něco o vlivu na živé tvory).
- Taky bychom se tam mohli podívat na záznamy o Netherské říši, zejména o období, kdy měly být objeveny svitky stojící za rozmachem netheřanů. Taky by bylo fajn zjistit, zda Netheřané přežili jen v Shadovarských, snad někde ve světě existuje enkláva původních Netheřanů, co v okamžiku pádu nebyli na obloze, nebo je pád nezabil.
- Ale v první řadě musíme pomoci Peblígovi, nemoc postupuje příliš rychle a mám o něj docela strach.
21.1.2014 12:00 - Winnie
...a to sem postneš zrovna ve chvíli, kdy jsem se odhodlala začít pracovat :D
21.1.2014 12:35 - Assassin
Skvělý, díky moc.
21.1.2014 16:11 - hadrian
Winnie: přesně tak, nechápu jak si přišla na můj tajný plán ohledně zabránění ti pracovat. :P

Assassin: Napadá mě ještě jedno téma do Svítící tvrze: Způsoby odstraňování magických parazitických orgánů neznámého původu a kdo je v jejich odstraňování nejlepší a kde na světě dotyčný je. ;) Pořípadě kolik by zaplatil za infikovaný vzorek na pokusy. :DDD
21.1.2014 18:20 - Deputy
Ano! Také mne zajímá kolik by nám dal za Pebliga.
22.1.2014 19:28 - Assassin
Promazávám svoje poznámky ke kampani, které už nepotřebuju a narazil jsem na tento svůj výcuc Imaskarské říše. Prakticky všechny informace už ve hře zazněly a většina pro vás asi ani není moc důležitá, ale kdyby si to chtěl někdo oživit nebo pro zajímavost přečíst.

Historie Imaskarské říše ve zkratce

Před téměř 10 000 lety byla na východě kontinentu založena mocná lidská říše vedena čaroději zvanými Artificeři. Ti byli doslova fascinováni svým novým objevem, vytvářením portálů nejen do jiných sfér, ale dokonce do cizích světů a dimenzí existence. Vytvořili tedy sedm Imaskarkan, mocných magických artefaktů, které měly na věčnost uchovat nesmírné magické znalosti říše.

Asi 4 000 let se říše rozvíjela a zkoumala prostory daleko za hranicemi našich světů, když přišel hrozivý mor neznámého původu. Jako odpověď na něj si Imaskařani na svoje území dotáhli stovky tisíc lidských otroků z cizího světa. S nimi však přišli jejich bohové. Asi 2 000 let jim toto chování procházelo, díky obrovským bariérám, kterými zahalili svá území a přes které nepronikla božská moc.

Protože věděli, že to není trvalé řešení, připravili ultimátní zbraň. Z velmi vzdálené dimenze přivolali, spoutali a na duši a tělo rozdělili a odděleně zapečetili bytost mnohem starší než je náš svět, a jejíž samotná podstata je tak cizí, že je komukoliv na tomto světě naprosto nepochopitelná. Tato bytost se jmenuje Pandorym a měl zastrašit bohy od útoku. To se nepovedlo, cizí bohové na sebe vzali smrtelné fyzické podoby, napadli Imaskarskou říši a vyvolali povstání otroků, kteří asi před 4 000 lety prakticky zadupali celou říši do země. Pandorym nikdy nebyl použit.
22.1.2014 21:13 - hadrian
Assassine: Pěkné, díky moc.

ZEDITOVÁNO:
Taky sem něco připravil, elfský panteon (zvlášť pro ty z nás, co se v něm moc nevyznají včetně mě ;) ).

Seldarine v Arvandoru:

Correllon Larethian (magie, umění a krása, občas označován jako druh Sehanine, znak: hvězda)
Sehanine „Měsíční luk“ (sny, láska, měsíční svit a podzim, Paní snů, občas označovaná jako družka Correllona, znak: stříbrný půlměsíc pokrytý safíry). Zajímavost: Občas spojovaná i se smrtí, má na starosti Arvanaith – viz níže. Když elf umírá, odchází do Arvanaithu (identický s Arvandorem, domovinou elfích božstev). Nenávidí nemrtvé.

Legenda č.1: Někdy jsou Lolth, Correllon a Sehanine označováni jako sourozenci, jindy zase ne, každopádně je obecně známo, že Correllon žil s Lolth, ta se obrátila ke zlu a chtěla ho zabít a pak se dal dohromady se Sehanine, která ho podporovala.
Legenda č.2: Elfové (a Eladrini) byli stvořeni při bitvě mezi Grůmšem, Correllonem a Sehanine z krve Correllona a slz Sehanine. (Dle mě by mohli Lesní elfové věřit, že to bylo ještě ze země samé – slzy a krev skanou na zem, smísí se a povstanou...) Další verze je, že Elfové přišli do této roviny bytí z jiných světů bránami, kdy jejich světy podlehly zkáze a tady našli vyšší bytosti Correllona atd. a přijali je za své bohy.

Exarchové v Arvandoru (mocní, obdaření přízní Correllona či Sehanine)
Solonor Thelandira (lov, lukostřelba a přežití v divočině, Velký lučištník)
Hlubinný Sashelas (moře, voda)
Erevan Illesere (triky, podvody, maskování)
Shevarash (pomsta, odplata – na drowech zejména)
Labelas Enoreth (druidové, vyvrženci, izolace)
Fenmarel Mestarine (čas, elfí nesmrtelnost, historie)

Arvanaith (sféra elfského života po životě), jediná cesta z něj je přes reinkarnaci nebo vzkříšení.

Arcivíly a Arcivíláci: (Elfové a Eladrini nerozlišují příliš mezi Seldarine a Arcivílami, v podstatě pro elfy v jejich moci a v přístupu k nim nejsou až tak výrazné rozdíly (ale Correllon a Sehanine jsou největší ryby v rybníku, o tom žádná).
Zatím jen jeden z nich.:

Rillifane Rallathil (Příroda, podoba: Veledub, spojeno s aspekty ve formě velkých duchů, pravděpodobně záležitost zejména lesních a divokých elfů? (Medvěd, Orel, Havran a Vlk jako totemy)). Je to otec Královny Ellesime ze skrytého Suldanessellaru.
22.1.2014 22:23 - Assassin
Trošku poupravím a doplním +- dle 4e, která Seldarine trochu překopala.

1) Rillifane Rallathil již není členem Seldarinu. Vlastně to ani není bůh, ale velmi mocná Arcivíla (co se týče moci a pole působnosti, tak v tom vlastně ani není moc rozdíl, nechám na tobě, zda to víly vůbec rozlišují.) Někteří jej znají pod jménem Relkath of the Infinite Branches. Mimochodem je to otec Královny Ellesime ze Suldanessellaru (kdysi jste o ní slyšeli, když jste pod neviditelným Suldanessellarem procházeli a říkal jsem, že její otec je obrovskej strom.)

2) Tvoje legenda č. 3 ... imho jedna z největších píčovin, která je ve 4e FR. Už jsem se o tom jednou bavil s Nerhinn. Epic fail. Angharradh je Sehanine, Aerdie a Hanali, ale Aerdrie je Akadi, Hanali je Sune a Sehanine je Selune. Wat? Ne ne, tohle fakt řešit nebudu. U mě bude Sehanine a hotovo. Personifikací trojbohyně (chudák Corellon) nebo elfími aspekty bohyň panteon opravdu zaneřádit nechci.

3) Teď už tedy konečně Seldarine, jediní dva skuteční bohové jsou v něm Corellon a Sehanine. Zbytek Seldarinu jsou Corellonovi Exarchové, což je novej 4e pojem pro nejhlavnější služebníky bohů, kteří je za to odměnili značnými, někdy až skoro polobožskými schopnostmi. Tito Corellonovi služebníci a zároveň velectění členové Seldarinu tedy jsou:
Hlubinný Sashelas - máš
Erevan Ilesere - máš
Labelas Enoreth - druidové, vyvrženci, izolace
Solonor Thelandira - máš
Fenmarel Mestarine - čas, elfí nesmrtelnost, historie
Shevarash - máš

4) Erevanovo jméno jsem vybral schválně, ale žádnou spojitost s exarchem Corellona jsem mu nevymýšlel. Jestli bys to chtěl nějak propojit a napadá tě jak, sem s tím (PM).

EDIT: Jestli to chceš teda nějak upravovat ve svým postu, tak prosím smaž legendu č. 3, Rillifana, Aerdii a Hanali. Přidej Labelase a Fenmarela. Jinak to máš dobře. Skvělá práce.
23.1.2014 08:04 - hadrian
Opraveno. Mám dotaz k Arvanaithu - opravdu v dnd 4e duše elfů neodchází k Havraní královně, ale do Arvanaithu? A Sehanine je tak trošku i bohyně smrti pro elfy (nebo bohyně reinkarnace?).
Trojjediná bohyně mě pobavila - tři manželky v jednom, to by si opravdu Correllon nezasloužil, by ještě s láskou vzpomínal na Lolth :DDDD.
24.1.2014 20:29 - hadrian
Zápis přidán do článku.
24.1.2014 21:55 - Assassin
hadrian píše:
Mám dotaz k Arvanaithu - opravdu v dnd 4e duše elfů neodchází k Havraní královně, ale do Arvanaithu? A Sehanine je tak trošku i bohyně smrti pro elfy (nebo bohyně reinkarnace?).

Moc jsem o tom nenašel, ale asi to tak bude.
28.1.2014 23:15 - Assassin
Slovníček:

Alaundo Moudrý
Strážce knih
První čtenář
Terces

Svítící tvrz

Svítící tvrz byla původně pevností snad nejznámějšího jasnovidce na světě, Alaunda. Ten za svůj život předpověděl mnoho velkých světových událostí z nichž všechna se zatím ukázala být pravdivá. Jeho předpověď nevynechává ani příchod Shadovaru. Přestože je i po své smrti patronem Svítící tvrze a na jeho počest zde byla vybudována největší knihovna Faerunu, málokdo ví, že Alaundo svoje předpovědi vybudoval na základu práce mnohem staršího jasnovidce, jehož původ je záhadou. Jediné, co po něm zbylo je několik popsaných svitků s podpisem "Z." Dlouho nikdo nedokázal najít naprosto žádnou informaci o tajemném "Z." až před sty lety ve Svítící tvrzi začal velmi podivný jev. Jednou za pár let se tu jakoby odnikud na poličce objeví naprosto nová, právě dopsaná kniha popisující část historie Netherilu. Tyto knihy na sebe navazují, jsou detailnější než všechny dosud dostupné informace a jsou napsány totožným písmem jako předpovědi od tajemného "Z." Zatím však popisují pouze počátek Netherské říše.


Lord Karsus

Přestože o nešťastné volbě boha při vyvolávání Karsova Avatara ví většina historiků a dodnes si elfové říkají přísloví "dítě, které se snaží býti bohem je jako opice, která se snaží létat", čímž metaforicky naráží na následný pád létajících enkláv Netherilu, tak méně známý je fakt, že Karsus, nejmocnější čaroděj všech dob, se díky svému kouzlu opravdu na malý okamžik bohem stal. Alespoň částečně. Toto částečné božství mu sice nezajistilo nesmrtelnost, ale odepřelo možnost odejít po své smrti jako běžný smrtelník do světa mrtvých. Místo toho se proměnil v kamenný monument, mrtvý pozůstatek božské esence, a zřítil se kamsi do Vysokého hvozdu. Jeho duše zůstala připoutána k Materiální sféře a ti, kdož mají zkušenosti s magií černokněžnického paktu, se můžou pokusit vyvolat pozůstatek jeho arogantního vědomí a zjistit tak mnohé o magii a Netherilu. Bohužel smrt, ztráta božství, jeho momentální stav a fakt, že poslední, co ve svém životě viděl, byl pád celé jeho civilizace kvůli vlastnímu činu, jej postihl šílenstvím, a tak informace nejsou kompletní a je nutné je brát s rezervou.


Pozůstalí Netherští

Karsův Avatar způsobil, že magie přestala existovat a enklávy se nezadržitelně řítily k zemi a Netherští arcimágové, jejichž moc byla ve srovnání s dnešními čaroději téměř božská, mohli jen čekat na smrt. Ne všechny enklávy však byly tak vysoko nad zemí, aby jejich pád způsobil jejich kompletní destrukci. Také část nejnižší vrstvy obyvatel, tak zvaně Nízký Netheril, která se nevlezla na létající enklávy, a tak žila na zemi, přežila. Potomky těchto lidí dnes můžeme nalézt všude na světě. Ti nám však nic neřeknou o konkrétních znalostech Netherské magie a můžou jen převykládat zkazky o velkoleposti Netherské říše, které slyšeli od svých předků. Důležitější informace je, kolik z Netherských arcimágů, vládců jejich říše, těch, kteří dokázali překonat smrtelnost lidské rasy, se jakýmkoliv způsobem zachránilo nebo nebylo přítomno na enklávě v době pádu. Pravda je taková, že to neví snad ani oni sami. Nebude jich mnoho, ale sem tam se ukáže, že nějaký čaroděj či bláznivý poustevník má schopnosti, vedle kterých se současní nejlepší mágové jeví jako malé děti. Naposledy se tak stalo při incidentu před dvěma lety, kdy střet dvou původně nedůležitých mágů vyústil v otevření brány do Phlegethosu, jednoho z pekel, a přemístil na svět pekelný supervulkán, který dokonale anihiloval malé pohoří včetně obou čarodějů. Později bylo zjištěno, že šlo o pět tisíc let staré Netherské kouzlo. Zajímavou informací by také mohlo být, že většina detailních znalostí o Netherilu jsou od dvou autorů knih, které jsou novější, než Netherská říše. Jeden se podepisuje jako "Z." a druhý jako "Spoutaný Larlochův písař".


Zeměvidec

"Poprvé se objevil na počátku, více než sto let před objevem Netherských svitků. A nebyla to poslední návštěva. Nazýván Zeměvidcem se vždy naprosto ve stejné podobě lidského mága objevoval jednou za stovky let, aby předal své znalosti. Učil arcimágy o magii, překládal Netherské svitky, rozvýjel technologii, předpovídal budoucnost, poskytoval informace o dalekém okolí, radil vládcům, co by měli dělat. Dokonce i upozorňil na hrozící nebezpečí od Karsuse. Naposledy se objevil šest let před Pádem přímo před Karsusem samotným a oznámil mu, že Bohyně magie bude čelit své největší výzvě, takové, která může změnit vnímání magie na věčnost."

"V mrtvém Oreme, jasnovidec spí."

"Mrtvé dávno před Netherilem, Oreme je první Netherskou enklávou. Pohřben písky Anaurochu ukrývá nesmírné poklady a tajemství."


Pohádka o Larlochovi
Vzpomínáš si na jednu z pohádek, kterou ti vyprávěl tvůj děda, když jsi byl malý. Jednoho dne prý přebýval v dalekém eladriním městě, když v tom je napadla armáda asi dvou set mocných nemrtvých čarodějů - lichů. Byla to největší organizovaná skupina, obyčejně osamocených lichů, kterou kdy historie zaznamenala. A tak nebylo divu, že eladrini utrpěli mnoho ztrát na životech. Když celá situace začala vypadat opravdu bledě, tak náhle se lichové rozpadli a místo nich se objevil jeden jediný. Tajemný lich se představil jako Larloch a zdvořile se omluvil za celý konflikt. Prý jen hledá poznání a snaží se o rozvoj magického umění, a toto byl pouhý test, kdy dal svým lichům svobodnou vůli a sledoval jak s ní naloží. Jejich chování bylo bláznivé, a tak je zastavil. Eladrini byli zděšeni, že existuje někdo tak mocný, oplatili mu zdvořilost a nechali jej jít. Tvoje rodina nebyla nadšená z toho, že ti tvůj děda vypráví zrovna tento příběh.
29.1.2014 01:10 - Assassin
Přestože v materiálech máte téměř čistou mapu Faerunu, pouze z vaší vyznačenou cestou, tak jsem vám pro ujasnění polohy některých míst připravil mapu s pár klíčovými body.

http://www.d20.cz/data/S/172/tempmap.jpg - doporučuju zkopírovat do jinýho okna prohlížeče.

0 - JZ kontinentu - Calimská poušť - Někde odsud pochází Akasha, ostatní zde nikdy nebyli.

1 - Z kontinentu - Athkatla - Tady začala vaše cesta poté, co jste opustili Mlhu a tudíž ztratili smysluplné vedení družiny (:D). Tethirský les neboli Wealdath, Průsmyk malých zubů, Sehaninin pahorek neboli Skyllyno útočiště. Byla tu vytvořena Allyks.

2 - SZ kontinentu - Letohrad - Skyllou jste byli teleportováni na území v okolí Letohradu. Luskan, Kuldahar, Žárná, První Netherská enkláva. Někde odsud pochází Hirkal, Peblíg, dost možná i Delgar a Skylla.

3 - Z kontinentu - Svítící tvrz - Vaše momentální lokace, směřujete kousek na sever k Baldurově Bráně.

4 - SZ kontinentu - Vysoký hvozd - Jeden z posledních pozůstatků dob, kdy celý kontinent byl zahalen lesem a světu vládli elfové, obři a draci. Právě zde žil mocný národ elfů, kteří začali učit magii malý kmen Netheřanů, a tak škrtli sirkou, která zapálila oheň Netherské dominance nad kontinentem. A právě sem dopadlo mrtvé tělo Karsuse.

5 - S kontinentu - Anauroch - Centrum Netherské říše, největší poušť na kontinentu, která vznikla silným působením magie. A někde pod písky Anaurochu by snad mělo být mrtvé město Oreme, kde jasnovidec spí. První enkláva Netheřanů, ale mrtvá dávno před Netherilem (ano, nedává to smysl, navíc ta první, Ioulaumova, je v Letohradském lese).

6 - V kontinentu - Thay - Jen pro představu jak daleko je Thay, země Červených čarodějů, nyní zničená Shadovarem.

7 - Dálný V kontinentu - Raurinská poušť - Dávné centrum Imaskarské říše. Taky jen pro představu, že Imaskařani byli fakt daleko a části světa, kde teď pobýváte prakticky neovlivnili. Stejně jako u Netheřanů, i tato poušť vznikla převážně působením silné magie.

X - Mezi 4 a 5 - Vaše momentální destinace, někde pod tímto místem v hlubinách Podtemna by se měl nacházet tajemný Orákulum, který snad svými schopnostmi překonává i Alaunda.
29.1.2014 12:27 - Nerhinn
Určitě nechceme jít do Durlag's tower. Mám ji zrovna rozdělanou v BG a vůbec mi nejde :D
31.1.2014 04:30 - Assassin
http://www.d20.cz/skupina/172/clanky/4933.html
Kdyby někdo někdy potřeboval pro oživení, snad stravitelně přepracovaná historie Netherilu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065578937530518 secREMOTE_IP: 18.222.107.236