17.4.2015 19:35 - hadrian
Jé díky, já měl dojem, že Mlha odešel s ďábly. Že zůstal je super!
17.4.2015 21:40 - hadrian
Ilsevelle - napadá mě buď podpora a velení u jednotek kolem Araevina (tam bude potřeba nějaké silné NPC na podporu proti útokům). Nebo také (vzhledem k tomu, že je dobrá s lukem) podpora a velení letcům na gryfech, čímž by jejich síla vzrostla.

Mlha - líbilo by se mi, kdyby navázal na práci ve které byl tak dobrý v Letohradu. Že by si ze shadar-kaiských jednotek (a mžná i jiných) vybral další warlocky anebo čaroděje a nějaké šermíře a lučištníky (třeba z řad dobrodruhů dříve umístěných na vzducholodi?) a vytvořil malou jednotku/jednotky operující v týlu nepřítele díky nepřehlednému terénu a likvidoval nepřítelovy čaroděje a velitele. Taky by potřebovali informace, které by ze vzduchu měly jednotky na gryfech (telepaie? Signály vizuální a dohodnuté před bojem?)

Sir Edgar (+William)
- tady si nejsem jistý. Není jich mnoho (do 30 i s dobrodruhy ze vzduchlodě). Jednotky kolem Araevina potřebují nějaké silné NPC na obranu, kdyby na něpřišlo něco většího. Nebo, kdyby byly k dispozici jízdní tvrové, tak jako velitele jízdy podporující shadar-kaiské jednotky v epicentru? Nebo likvidace silných sólových nepřátel?

Co myslíte?
18.4.2015 09:51 - hadrian
A ještě přidám jednu postavu.

Rudá čarodějka
- velitelka a podpora shadar-kaiských jednotek, aby co nejvíce vydržely. Dokonce by bylo fajn, kdyby se jí a shadar-kaiským s podporou iluzorních mágů atd. povedlo způsobit hned ze začátku co největší překvapení Szassovi Tamovi a jeho velitelům tak, aby to co nejvíc odpoutalo pozornost od Mlhy a jeho zabijáků a od Araevina. A kdo ví? Třeba Szass Tam použije něco mnohem dřív než chtěl (např. nebezpečí z močálů) a my bychom s tím mohli něco dělat?

Co na to Nemeřin a můj nový smysl pro taktiku?

Winnie, Nerhinn, Endreyi, nenapadá vás něco? Jak to vylepšit/změnit? Zejména nasazení toho lorda Edgara, tam mě fakt nic moc extra nenapadá. Nejradši bych dal velení Williamovi. ;). Hele Nerhinn a co kdyby Allyks prověřila velitele lidí, jestli nejsou agenti Szasse? Třeba toho Edgara...
18.4.2015 20:17 - Assassin
Mlha si určitě může vytipovat pár talentovaných jedinců a vytvořit záškodnickou partu. Jen je nutno počítat s tím, že si vybere sobě podobné, takže je držet dál od spojenců. Nemuseli by si být jisti, koho se víc bát, zda Mlhy a jeho černokněžníků nebo armád Szasse Tama.
19.4.2015 17:19 - hadrian
Hehe, jednoznačně Mlhy. Protože on málem rozvrátil celé Peklo, zatímco Szass Tam jenom Thay. Ale Szass se snaží na Mlhu dotáhnout a proto ty akce kolem staní se bohem. ;) V podstatě je to příběh o závisti vůči malému hobitovi.

Mám pár otázek Assassine:

- Jak dobří jsou ti paladinové z Athkatly, co byli na zemi a jsou jenom pěší, nebo i koňmo?
- Kolik je vlastně paladinů kolem sira Edgara ze vzducholodě a jak jsou dobří oproti ostatním, co byli na zemi?
- Jak dobrý je sir Edgar a jak je dobrý William? (Jsou srovnatelní?).
- Jaké "povolání" je Ilsevelle? (Jestli je čistý ranger na luk, nebo jestli je i warlord.)
- Podle odhadu předchozích bitev Szasse Tama a jeho možných zkušeností (taktický doplněk mozkový Nemery), jak moc je na využívání "leteckých" nestvůr? Jde mi o odhad nutnosti mít nahoře Ilsevelle.
- Jak dlouho bude trvat Araevinovi rituál? (Jestli ty jednotky na jeho obranu tam budou vázány až do konce, nebo jestli "po rituálu" by je šlo zapojit do bojů?).

Endreyi, slyšel jsem, že Peblíg měl nějaký plán ohledně rozpoznání, jestli náhodou mezi námi nemá Szass někoho zkorumpovaného. Sem s ním.
19.4.2015 17:56 - Endrey
Jiste, Pebliga toho napada hodne :)... Jen Pebliga napadlo, ze by se urcitym postavam rekla urcita informace a pak by se cekalo, kdo se chytne.
19.4.2015 19:21 - Assassin
Sry za wall of text.

Píše:
Jak dobří jsou ti paladinové z Athkatly, co byli na zemi a jsou jenom pěší, nebo i koňmo?

Stejně jako u zbytku armády, i většina paladinů z Athkatly je heroic tier. Nicméně mají řadu výhod, jedná se o jízdu a mají skutečně velmi dobře vyšlechtěný válečný koně. Jejich výzbroj je mnohem lepší než výzbroj většiny shadar-kaiů a nemrtví jsou pro paladiny oblíbená lahůdka k svačině. Mají také fanatickou morálku, vírou posílenou odolnost na strach a jsou to téměř neúnavní defendeři. Rozhodně nemohou ničit nepřátelská vojska stejně jako rychlí a smrtící shadar-kaiové, ale znáš to... postav paladina hlídat lano a za rok ho tam najdeš ve stejné pozici. Jen mrtvol v okolí přibude.

Píše:
Kolik je vlastně paladinů kolem sira Edgara ze vzducholodě a jak jsou dobří oproti ostatním, co byli na zemi?

Sir Edgar Roenall má ve své jednotce 16 paragonských paladinů včetně Sira Williama Delryna, zkušení chlapi, postarší, ale stále v plné síle a velmi dobře vybavení. Většina z nich je sama zvyklá velet jednotkám nebo samostatně plnit mise proti mnohonásobným přesilám. Zde se tato elita spojila do jedné skupiny. Tak trochu Expendables (Postradatelní)

Pro vyšší univerzálnost skupiny má Sir Edgar také pod svým velením 16 Zahalených čarodějů z Athkatly, muži a ženy (jedna elfka) jejichž moc sice odpovídá heroic či paragon tieru, ale jsou vzdělaní, talentovaní, velmi dobře sehraní a hlavně, zvyklí na dennodenní zatýkání magicky nadaných bláznů, čarodějů, zaklínačů a podobné havěti, která se většinou umí velmi dobře bránit. V podstatě mágové vycvičení na porážení jiných mágů.

Posledním členem této 34-členné jednotky je půl-elfí hraničář, jejich průzkumník. Tipoval bys to na přelom paragonu / epicu, vypadá nebezpečně, jako chlap, co si svým už prošel a jen tak něco jej nerozhodí.

Píše:
Jak dobrý je sir Edgar a jak je dobrý William? (Jsou srovnatelní?).

Je Sylvester Stallone lepší než Jason Statham?

Píše:
Jaké "povolání" je Ilsevelle? (Jestli je čistý ranger na luk, nebo jestli je i warlord.)

Je to Spellarcher, přefluffovaná verze Swordmage + má Čepel vládce s trojicí selu'kiir, tzn. vědomostmi tří Vysokých mágů. Zvládne dost dobře velet, střílet, kouzlit i zabíjet v první linii.

Píše:
Podle odhadu předchozích bitev Szasse Tama a jeho možných zkušeností (taktický doplněk mozkový Nemery), jak moc je na využívání "leteckých" nestvůr? Jde mi o odhad nutnosti mít nahoře Ilsevelle.

Armády Szasse Tama obsahují pouze humanoidní nemrtvé + víte o dracolichovi. Nicméně Nemera teď ví o tom, že Szass Tam je díky paktu s Banem schopen lokalizovat a identifikovat i ten nejmenší pozůstatek mrtvoly na Základní materiální a jejích odrazech, i kdyby tento pozůstatek už nebyl, díky rozkladu, k rozeznání od půdy. Několikrát již přímo na bojišti využil jeho historii, ať už k povolání těl utopených z jezera, oživení mrtvých těl gigantických podmořských bestií nebo vyvolání neklidných duší a poltergeistů tak prastarých, že už by si na ně jinak nikdo nikdy nevzpomněl.

Píše:
Jak dlouho bude trvat Araevinovi rituál? (Jestli ty jednotky na jeho obranu tam budou vázány až do konce, nebo jestli "po rituálu" by je šlo zapojit do bojů?).

Nejde o jeden rituál, čím déle jej necháte čarovat, tím více prospěšné to bude.
19.4.2015 20:25 - hadrian
Díky. Tak já to vezmu postupně.

Paladinové z Athkatly
- to že jsou jízdní to trochu mění situaci, ta linie kolem ešlfů může být "tenší" a díky ní si odpočinou i koně a ti zbylí paladinové jako jízdní můžou ve velkých jednotkách kroužit kolem elfů a ničit jednotky Szasse "koňmo" (protože s rozjezdem ti nemrtví tak jako víc legračněji křupaj, že jo) místo aby stáli na fleku a čekali až potenciálně budou přicházet jednotky snažící se zničit elfy. Zároveň si koně těch, co budou stát kolem elfů odpočinou. Takžekoně budou víc relativně čerství.
Asi by bylo dobré, kdyby tomu pěšímu kruhu kolem elfů někdo velel, někdo zkušený (William? Edgar?).

Edgar a jeho skupina - Dělit či nedělit? Buď je zozdělit k jednotkám paladinů (vždy velitel + čaroděj) tak, aby se navzájem mohli takticky podporovat v rámci jízdních jednotek (znaj se, maj dohodnutý taktiky a ví jak se velí).
Nebo je mít jako nedělenou jednotku na silnější sóla a extra monstra Szasse Tama. Protože takto koncentrovaní jsou velmi silnou jednotkou, což může mít své výhody. Škod, že netušíme víc o plánech Szasse.
19.4.2015 21:49 - hadrian
Edgar a jeho skupina - napadá mě z toho půl-elfího hraničáře udělat velitele těch hlídek v a kolem močálu? A zbytek rozdělit na šestnáct dvojic a vytvořit šestnáct jízdních jednotek z paladinů na koních - terén tomu odpovídá, tak by jedna veliká jednotka ze všech paladinů koňmo byla naprd, ale šestnáct operujících jednotek a navzájem se podporujících udělají slušnou práci ve složitém terénu - kór když se mezi sebou znají. A díky tomu by mohli nepřátele pročistit před tím, než udeří na pěší paladiny kolem Araevina.

Araevin - chtělo by to nějaké silné NPC na jeho ochranu. Proto Hirkal váhá mezi Ilsevelle (která by byla moc platná u gryfů) a mezi jinými možnostmi, prostě Araevin má teď silnou ochranu vojska, ale chyí tam někdo silný, kdo by to podržel, kdyby se něco pokazilo.

Ale pořád mi vrtají hlavou věci, co může Szass Tam mít ve svých rukávech. Asi by bylo dobré, kdybychom s tím nemohli udělat něco my jako družinka, tak v případě nebezpečí z močálu, aby ty jednotky tam varovaly ostatní, skupina kolem Edgara se přeskupila a předala velení a vrhla se na to. A paladiny by pak vedl dočasně jeden velitel. koordinující jejich pohyb.

A teď mám pocit, že to moc řeším, když to tak po sobě čtu.
19.4.2015 22:46 - Assassin
hadrian píše:
A teď mám pocit, že to moc řeším, když to tak po sobě čtu.

Jo. Já z toho rozhodně nechci udělat taktický orgie. Ale jestli tě to baví... :P
20.4.2015 08:15 - hadrian
No jo, takže za Hirkala mám tyto nápady. Víc už k tomu opravdu, ale opravdu nebudu vymýšlet. Slibuju. ;) Co si o tom myslí ostatní a přívěšky taktiky?

Ilsevelle - bude velet letcům na gryfech.

Mlha - velitel jednotky zabijáků v týlu nepřítele,. Tak aby Szass Tam a jeho velitelé a čarodějové poznali 50 odstínů zla a jak to bolí od černokněžníka.

Sir Edgar (+William) + celá jeho skupina
- dostanou dva úkoly, velet paladinům z Athkatly (chránit elfy a Araevina tak, aby mohl udělat co nejvíc práce) a v případě nebezpečí z močálu a pokud bychom to nemohli zrovna vyřešit my se s tím nějak vypořádat (tzn. toho jejich hraničáře poslat velet k bažinám průzkumníkům a hlásičům). Jsou to zkušení bijci, improvizovat umí, jinak by už byli tuzí.

Rudá čarodějka - té asi nemůžeme jen tak něco nařizovat, ta si asi vybere místo sama, zřejmě u shadar-kaiských.

Naše družinka - ta tam bude na velké a nenadálé hrozby.
21.4.2015 17:12 - Winnie
Omlouvám se za prozatimní mlčení k taktice, snažím se v tom zorientovat :-)
22.4.2015 00:04 - Nerhinn
Já bych neposílala plechovky na koních do močálů, jinak je to asi OK.
22.4.2015 07:22 - hadrian
Však já bych tam poslal toho jejich zvěda. A je když tak na likvidaci toho, co by mohlo vylézt ven (mimo) močál. Tedy pokud to bude pěší.
28.4.2015 22:29 - Assassin
Tak co jsme tam včera měli? (Dodal jsem i pár informací, které se už ke konci hry nestihly zmínit. Spíše zajímavosti, nic zásadního.)

Elfové

Napůl arcivílí eladrin Araevin Teshurr pomocí elfí Vysoké magie ukázal, že uznání Szasse Tama nebylo tlachání do větru. Dokázal vyvolat rituály, které normálně vyžadují minimálně trojici elfích Vysokých mágů. Jeho tělo a duše jsou však natolik zdevastovány obrovskou koncentrací surové energie Tkaniva, že se nadále nedokáže zapojit do dalších akcí. Odchází tedy do Země Věčnosti. Alespoň na nějaký čas.

Coronal Myth Drannoru Ilsevele Miritar odchází s 3 000 přeživších elfů do elfího města Suldanessellar, ukrytého elfí Vysokou magií hluboko v Tethirském hvozdu (elfsky Wealdath). Suldanesselar obývá 5 000 elfů* a vládne mu mocná královna Ellesime, potomek jedné z nejmocnějších arcivíl Rillifana Rallathila. Suldanesselar je postaven vysoko v korunách prastarých stromů kolem Stromu Života, ohromného posvátného stromu Seldarine, o kterém se říká, že obsahuje takovou magickou moc, kterou kdyby ji někdo dokázal absorbovat, tak by se stal bohem, žel se to nikomu nikdy nepodařilo (a už pokus o toto je hříchem, který si zasluhuje horší trest nežli je smrt).

*(Mnoho elfů, kteří bojovali v Letherně jsou právě ze Suldanesselaru, ti, kteří v něm zůstali a nezůčastnili se bitvy jsou běžné obyvatelstvo. Neodešli do Země Věčnosti, protože Suldanessellar pod ochranou Ellesime a Stromu Života považují za dostatečnou ochranu před vlivem Orcuse a Szasse Tama.)

Otázka je, jak se elfové popasují s přítomností dvou nejvlivnějších elfích královen. Zatím to vypadá, že by se Ilsevele byla ochotna vzdát vedení svého lidu ve prospěch Ellesime, alespoň po čas využití Suldanessellaru jako útočiště.

Athkatla

Přeživší paladinové a Zahalení čarodějové se pod vedením Sira Edgara Roenalla vrací do Athkatly. Mezi nimi je i Sir William Delryn, který Allyks nenápadně špitl, že Athkatla ví o stáhnutí Szasse Tama a jeho sil do okolí tethyrského města Saradush a Sir Edgar velmi pravděpodobně nemá v plánu jen nečinně čekat a nechat jej ničit svobodná království Faerunu. Dá se předpokládat, že v Athkatle jen doplní síly a vydají se směr Tethyr. Williamovi také poslední události dodaly dostatek odvahy, aby již bez zbytečných rozpaků vyjádřil své přání zůstat s Allyks do konce svého života, pokud se mu podaří přežít toto nemrtvé šílenství. Ačkoliv si uvědomuje, že pojem do konce lidského života je pro arcivílu jako je Allyks jen... chvilkový rozmar?

Oswald odplouvá na své vzducholodi společně se Sirem Edgarem. Maralii se to moc nelíbí, mnohem lépe se cítí v přítomnosti Peblíga, nejlepšího gnómího hrdiny všech dob (a že v Kuldaharu od arcidruidů slyšela mnoho historek o gnómských hrdinech), ale zároveň nechce opustit svého strýčka. Doufá, že se ještě někdy s Peblígem setká. Vlastně o tom nepochybuje, optimistka jedna malá ;)

Havraní královna

Jediný přeživší služebník Havraní královny, který je dostatečně mocný, aby si s jistotou uvědomil smrt své paní je Rudá čarodějka. Je přesvědčena, že dokud nebude Szass Tam poražen, tak se nikdo nesmí dozvědět, že je bohyně smrti mrtvá. Všichni by ji měli považovat za dočasně příliš slabou, aby poskytovala moc svým služebníkům. Samotná smrt bude zatím fungovat stále stejně, protože není bůh smrti, který by změnil její pravidla.

Solar, jeden z nejvyšších andělů, s tímto souhlasí a říká, že Szassův plán zašel příliš daleko na to, aby mohla být Havraní královna zachráněna. Osudem družiny by však mohlo být ji přivést zpět. K tomu však musí být Szass Tam poražen dříve než se stane bohem. Obává se plánů Szasse Tama, mohly by změnit celý svět.



Mlha

Malý hobit běsnil jako ďábel, bojoval jako drak, vše spaloval jako hvězda... a nakonec zmizel v mlze.
30.4.2015 17:48 - Nerhinn
Jak chvilkový rozmar? Jsem se kvůli němu vzdala polygamie :.-(
30.4.2015 18:08 - Assassin
Myslel jsem to tak, že on tě vidí jako svou životní lásku. V případě Allyks se o tom tak moc mluvit nedá. Životy arcivíl se počítají na tisíciletí, on v něm bude jen malý zlomek. Dost času na vyzkoušení polygamie.
2.5.2015 14:49 - Nerhinn
Leda že by stihl dosáhnout epiku :)
4.5.2015 10:33 - hadrian
Lesk a bída vítězství

A tak jsme stáli na pláních Letherny připraveni čelit nemrtvým Szasse Tama. Hrstka těch, co chtějí bránit Faerun za cenu svého života proti desetinásobné přesile stvůr. Promluvil jsem si s Edgarem, vůdcem lidských sil z Athkatly a trochu urovnal dojem z našeho prvního setkání. Ne že by mi záleželo tolik na jeho osobním názoru, ale před bitvou je lépe věci urovnat. Araevin pomocí vysoké elfí magie zneviditelnil vzducholoď plnou gnómů, výbušnin a čarodějů a také gryfí jednotky Ilsevelle. U Araevina se náhle objevila postava v rudé róbě, slonovinový lesk lebky příchozího nás nenechal na pochybách. U Araevina stál Szass Tam. Okamžitě jsme vyrazili, ale když jsme se dostali blíž, viděli jsme, že je to iluze.
Szass Tam vyjádřil uznání Araevinově umění, rozhlédl se po našich jednotkách a pak zmizel. Araevin dokázal zjistit, že iluzi vyvolal skutečný Szass Tam o padesát metrů níže, někde ze Stínotemna. Místa horšího, než je Vílotemno. Dali jsme pokyn k přesunu, aby centrum armády nebylo tam, kde ho viděl Szass Tam a neohrozili jsme tak Araevina.

Díky Allyks a jejímu rituálu jsme prošli skrze zem a ocitli se v jeskynní kapse celé pokryté rituálními runami. Zde stál Szass Tam a dokončoval portál k úniku neznámo kam, když tu ho náhle do čela udeřil zářící kámen vržený Nemerou. Nevyvedlo ho to z konceptu. Chtěl po nás, abychom přestali pomáhat našim druhům nahoře a co nejrychleji spěchali do paláce Osudu. Že jen tam můžeme zastavit a zabít Orca. Protože až padnou exarchové Havraní královny, pak už nic nemůže ochránit její život. Nabídl nám, že zradí Orca. Pak zmizel. Skála kolem se začala otřásat, jakoby se něco obrovského odkudsi pod námi prodíralo na povrch. Nešlo použít Allyksin portál pro cestu zpět, ale nakonec, s vypětím sil, jsme ze smrtící pasti dokázali uniknout a dostat se na povrch. Vše kolem bylo špatně. Armády Szasse Tama najednou nebyly několik hodin cesty od nás, ale byly zaklíněny kolem našich armád. Těsně za našimi patami vybuchla skála a zem a v dešti kamení, hlíny a leptajícího slizu k nebi vystoupalo obludné, fialové tělo červa páchnoucí mrtvolným rozkladem.
Pak červ udeřil svým tělem na zem a pro změnu kolem pršely kusy shadar-kaiských vojáků a nemrtvý leptající sliz. Strašlivý řev umírajících, hluboké houkání červů (ano, ten „náš“ nebyl jediný, ještě jednoho probudila k neživotu moc Szasse Tama) nás ohlušilo. Zahlédl jsem, jak Mlha statečně bojuje s golemem stvořeným z náhrobních kamenů zvedajícího se do výše pěti pater. Jeho jednotka byla téměř zničena a on byl jediná skutečná překážka mezi golemem a našimi armádami. A Mlha nezklamal, golema zničil, ale zaplatil za to. Všechny náhrobky zformované do obřího kopí udeřily na místo, kde stál. K nebi se vznesl oblak prachu a zakryl nám místo Mlhova boje. Žije ještě? To mi běželo hlavou. Spolu s tím, co říkal Szass Tam. Že není času nazbyt a je třeba nechat armády osudu a zachránit Havraní královnu. Rozhlédl jsem se po ostatních a viděl jsem jim na očích, že víme co je třeba. Nemera sice na chvilku zaváhala, ale pak se se smutkem v očích přidala k nám a my se vydali zachránit naše druhy.
Nejdříve jsme se vypořádali s jedním z červů. Pak Nemera a Allyks zachránily Mlhu a on slíbil, že se o druhého červa postará. Ale to k nám přinesli zvědové zprávu, že z bažiny se vynořilo něco strašlivého, co nejde zabít a míří to k bojišti. Pochopili jsme, že jestli nemáme zcela určitě ztratit bitvu, tak tu hrozbu musíme zastavit sami. Když jsme se dostali na dohled lesa, uviděli jsme prchat zvědy a jednotky shadar-kaiských, eladriny a elfy a gnómy. Pokusil jsem se je zarazit, aby ustupovali alespoň spořádaně a měli tak šanci se probojovat k ostatním, ale jediní, které jsem dokázal přesvědčit, byli elfové a eladrinové. Ostatní byli odsouzeni k záhubě.

A pak se skrze stromy prodrala noční můra. Hydra velká jako ten největší z draků, s masem zetlelým staletími v bažině a posedlá duší… Duší koho? Když ji Peblíg oslovil, rozsvítilo se nám. To proto, že se rozeřvala a ihned se vrhla směrem k němu. To sám Azharzel byl přenesen do těla hydry Szassem Tamem. Co jsme věděli, tak každá rána tohoto tvora měla posílit a měl být téměř nesmrtelným. Ale v mysli mi Corellon zjevil, že já mám moc jej zabít. Stačí, když udělám to, v čem jsem dobrý. Co nejde silou, jde ještě větší silou a já pochopil. Opět jsem pocítil příliv božské síly Seldarin, jež byla mou součástí a zjevovala se pouze při boji s Nepřítelem Tel´Quessir. Pronesl jsem Ortel Seldarin nad Azharzelem umocněný úderem hrušky mého falchionu do čela jedné z hlav, kam se vypálil obrácený znak Corellona na znamení definitivního konce. A Azharzel seznal, že je všemu konec, že ho fylakterie již nezachrání a se zlobou a svou mocí se na nás vrhl. Když se nám podařilo setnout některou z hlav, narostly dvě nové. Prosekával jsem se skrz jeho tělo, až mi čepel mého falchionu splývala do stříbřitě modrých šmouh. Allyks a Nemera vypadaly, jako by dvě bohyně sestoupily ve smrtelných tělech a zraňovaly Azharzela, kdekoliv to jen bylo možné. Nakonec hlavy přestaly dorůstat a Azharzel viditelně slábl. Díky magii Peblíga, který mě posílil, jsem s výkřikem zasadil smrtelnou ránu a odeslal tak jeho duši k Seldarin, aby buď zemřel, nebo pykal za svoje zločiny.

Zmoženi a zadýcháni jsme stáli nad mrtvou hydrou. Zahlédl jsem, že přichází vojska Prince mrazu. Nemera a já jsme odhadli, že s jeho pomocí by se naše síly mohly udržet ještě celý den. Nemera a Peblíg se co nejrychleji vydali k paláci Osudu a já a Allyks jsme se rozletěli k jednotkám elfů a eladrinů Zimního dvora. Princ mrazu nám řekl, že s námi do paláce nepůjde, protože jeho síly potřebují jeho vedení. Odletěli jsme zpět k našim druhům.

Před námi se tyčil palác Osudu. Vyvrácená brána nás vyděsila. Celá vnitřní chodba byla posetá těly mrtvých shadar-kaiů a sorrowswornů. Výkvět sil Havraní královny. A teď tu leželi tiší a mrtví, s přelámanými údy. Všude bylo ticho a to nás vyděsilo snad víc, než kdybychom slyšeli zvuky zápasu. Doběhli jsme k bráně na konci chodby a vtrhli dovnitř. To, co jsme uviděli nám zmrazilo krev v žilách. Nad mrtvým aspektem Havraní královny se skláněl Orcus a za ním stál Szass Tam. Bylo cítit, že část moci Havraní královny je v obou dvou zlech před námi. Přišli jsme příliš pozdě…

Orcus se nám vysmál, že jsme přišli příliš pozdě a že jsme blázni, pokud si myslíme, že bychom dokázali porazit je oba dohromady, jednoho prý možná, ale takhle? Szass Tam za jeho zády tichým a klidným hlaem pronesl: „A právě tak to mělo a má být“ a s těmito slovy zmizel v záblesku magie pryč. Orcus se ohlédl a vypadal na vteřinu… Nejistě? Tedy pokud takto může vypadat Princ démonů. Až teď jsem si všiml, že je zraněný.
A co je zraněné, to může i zemřít. Napadlo nás, že třeba pokud ho zabijeme, pak snad část moci Havraní královny v něm by mohla vrátit život Havraní královně. Neměli jsme co ztratit, buď zemřeme teď v boji s Orcem, nebo později s celým zbytkem Faerunu, jakmile projeví své nově nabyté božství.
Nikdy jsem nestál proti takovému protivníkovi, celé jeho tělo jakoby bujelo a jednotlivé části jakoby žily vlastním životem. Oživlý chaos. Řádně naštvaný, že mu je někdo nyní ochoten odporovat. Povedlo se mi ho sice zranit, ale hned vzápětí mě srazila jeho hůl s lebkou na konci k zemi úderem, který nebylo možno přežít. Než se mi zatmělo před očima mi přišlo líto, že se mi nepovedlo lépe ochránit své druhy. Když se mi vrátil zrak, došlo mi, že nejsem u Seldarin, protože tam by to nemohlo smrdět jako obrovský mokrý pes pohřbený v bažině a znovu vytažený po dvou týdnech ven na slunko. Taky by tam tak strašně nikdo neřval. Hlasem Orca. S mírným údivem jsem zjistil, že jsem sice zraněn, ale nic nebylo zlomené. Nebyl čas na údiv. Vstal jsem z místa svého pádu a vrhl se na Orca křičíc: „Draugrim merethuva deno' narrle 'ksher!“ (Vlci budou hodovat na tvých kostech stvůro. pozn. Překladatele).
Čas se zpomalil. Najednou mi přišlo, že se vše kolem líně vleče. A překvapeně jsem pohlédl na své druhy a vzpomněl si na slova liche, který si vzal duši Luciana, legendárního generála Letherny. Nyní jsem zřetelně viděl, co tím myslel, když nás oslovoval „Malí bůžci“. Nemera, Allyks a dokonce i Peblíg vypadali nezemsky vypětím sil, které ze sebe vydávali. Došlo mi, že s normálními smrtelníky a nesmrtelníky už máme málo společného. Využil jsem chvilky, kdy ho mí společníci oslabili. Rozeběhl jsem se, vyskočil do vzduchu, odrazil se od kolena Orca a s rozmachem oddělil jeho nestvůrnou hlavu od trupu. Tak zemřel Princ démonů, Orcus, vůdce armád chaosu a vrah Havraní královny.
Rozhlíželi jsme se kolem sebe a přesto jsme se neradovali. Havraní královna neobživla. Zato jsme pocítili, že esence Havraní královny odešla k ostatním, k Szassovi Tamovi. Hořké vítězství pro nás, sladká prohra pro Szasse Tama. Co ho může nyní zastavit?

Nemeře se ozvala Rudá čarodějka, jediný přeživší služebník Havraní královny, který byl dostatečně mocný, aby si s jistotou uvědomil smrt své paní. Je přesvědčena, že dokud nebude Szass Tam poražen, tak se nikdo nesmí dozvědět, že je bohyně smrti mrtvá. Všichni by ji měli považovat za dočasně příliš slabou, aby poskytovala moc svým služebníkům. Samotná smrt bude zatím fungovat stále stejně, protože není bůh smrti, který by změnil její pravidla. Nemera nám to řekla a my souhlasili.

Požádal jsem Seldarin, aby zničili žezlo/hůl Orca tak, aby se již nikdy nemohl obrodit. Do žezla udeřil sloup zlatistého světla a ono puklo a rozletělo se na tisíce kousíčků po celém sálu. Ale když sloup světla pohasl, zůstala v něm stát andělská bytost. Představila se jako Solar, nejvyšší ze všech andělů.

Solar, jeden z nejvyšších andělů, souhlasil s plánem Rudé čarodějky a řekl: "Nikdy nebylo vaším osudem včas zachránit její život. Co je vaším osudem, je navrátit jej zpět.". K tomu však musí být Szass Tam poražen dříve než se stane bohem. Bohové se obávají plánů Szasse Tama, mohly by změnit celý svět.
Mě napadlo, že ho ani nechtějí sami bohové zabít, protože pak by všechny aspekty božské moci Havraní královny přešly na boha Baneho, právě kvůli smlouvě, co se Szassem Tamem uzavřel. A to by byl pro ostatní bohy horší problém.
Szass Tam se měl přenést do tethyrského města Saradush, přesně tam, kam cestovala princezna Cyriana.

Vyšli jsme z paláce a překvapeně hleděli na místo boje armád. Jednotky Szasse Tama zmizely. Všichni se nás ptali „Zvítězili jsme?“ A my jim řekli pravdu. Tedy tu část, že Orcus je mrtvý a Szass Tam uprchl. Tedy vítězství.

Elfové
Napůl arcivílí eladrin Araevin Teshurr pomocí elfí Vysoké magie ukázal, že uznání Szasse Tama nebylo tlachání do větru. Dokázal vyvolat rituály, které normálně vyžadují minimálně trojici elfích Vysokých mágů. Jeho tělo a duše byly však natolik zdevastovány obrovskou koncentrací surové energie Tkaniva, že se nadále nedokázal zapojit do dalších akcí. Odešel tedy do Země Věčnosti. Alespoň na nějaký čas.
Coronal Myth Drannoru Ilsevele Miritar odešla s třemi tisíci přeživších elfů do elfího města Suldanessellar, ukrytého elfí Vysokou magií hluboko v Tethyrském hvozdu (elfsky Wealdath). Suldanesselar obývá pět tisíc elfů a vládne mu mocná královna Ellesime, potomek jedné z nejmocnějších arcivíl Rillifana Rallathila.
Mnoho elfů, kteří bojovali v Letherně jsou právě ze Suldanesselaru, ti, kteří v něm zůstali , neodešli do Země Věčnosti, protože Suldanessellar pod ochranou Ellesime a Stromu Života považují za dostatečnou ochranu před vlivem Orcuse a Szasse Tama.
Suldanesselar je postaven vysoko v korunách prastarých stromů kolem Stromu Života, ohromného posvátného stromu Seldarine, o kterém se říká, že obsahuje takovou magickou moc, kterou kdyby ji někdo dokázal absorbovat, tak by se stal bohem, žel se to nikomu nikdy nepodařilo (a už pokus o toto je hříchem, který si zasluhuje horší trest nežli je smrt.


Athkatla
Přeživší paladinové a Zahalení čarodějové se pod vedením Sira Edgara Roenalla vrátili do Athkatly.
Mezi nimi jel i Sir William Delryn. Dalo se předpokládat, že v Athkatle jen doplní síly a vydají se směr Tethyr.
Se sirem Edgarem jsem se setkal ještě před jejich odletem. Tak nějak jsem měl radost, že přežil bitvu. Asi proto, že způsob jeho diplomatického jednání se tak podobá mému. Podali jsme si ruce a já společně s Lady Ilsevelle prohlásil jeho a jeho muže včetně zahalených čarodějů za „Přátele Tel´quessir“ a požádal ho, aby za nás oficiálně vedl jednání s Hlubinou a dalšími městy ohledně Szasse Tama a Tethyru. Přece jen, nyní by nám právě Sir Edgar mohl vylepšit pozici v Hlubině. Protože jeho nikdo nemůže podezřívat, že by nás nějak protěžoval.
William nenápadně Allyks nenápadně špitl, že Athkatla ví o stáhnutí Szasse Tama a jeho sil do okolí tethyrského města Saradush a Sir Edgar velmi pravděpodobně nemá v plánu jen nečinně čekat a nechat jej ničit svobodná království Faerunu. Williamovi také poslední události dodaly dostatek odvahy, aby již bez zbytečných rozpaků vyjádřil své přání zůstat s Allyks do konce svého života, pokud se mu podaří přežít toto nemrtvé šílenství. Ačkoliv si uvědomoval složitost vztahu smrtelníka a nesmrtelníka.
Gnómský vzduchoplavec Oswald odplul na své vzducholodi společně se Sirem Edgarem.
Maralii se to moc nelíbilo, mnohem lépe se cítila v přítomnosti Peblíga, nejlepšího gnómího hrdiny všech dob (a že v Kuldaharu od arcidruidů slyšela mnoho historek o gnómských hrdinech), ale zároveň nechtěla opustit svého strýčka. Doufala, že se ještě někdy s Peblígem setká. Vlastně o tom nepochybovala, optimistka jedna malá.

Mlha
Malý hobit běsnil jako ďábel, bojoval jako drak, vše spaloval jako hvězda... a nakonec zmizel v mlze.

Hlavou mi vířily myšlenky:
- Otázka je, jak se elfové popasují s přítomností dvou nejvlivnějších elfích královen. Zatím to vypadá, že by se Ilsevelle byla ochotna vzdát vedení svého lidu ve prospěch Ellesime, alespoň po čas využití Suldanessellaru jako útočiště. Ale já bych raději vymyslel vlastní řešení tak, aby se nikdo necítil poškozen. Nevidím důvod, aby ti, kteří dobrovolně krváceli za Faerun ve stínopádu měli být až „v druhém pořadí“, něco takového je pro držitelku meče vládce nepřípustné.
- Zkroucená runa… Budiž zatracena a ať jejich nemrtvé kosti zpráchniví ve stínu hnoje osla. Pokud to vše přežijeme, pak mi bude potěšením ukončit pár neživotů těchhle proklatých lichů. Nevěřím, že by Delgar zradil.
- Vypadá to, jako by každý náš čin pomáhal k uskutečnění plánů Szasse Tama . To mě děsí.
- Je třeba navštívit arcimága Arklema Greetha, liche a vůdce Mystického bratrstva z Luskanu, jehož členkou byla i jeho milenka Valindra Stínoplášťová, která však organizaci zradila a stala se generálkou Szasse Tama v bitvě o Letohrad a Ioulaumovu padlou enklávu. Něco mi říká, že bude stále tam, v Luskanu. Právě proto, že pod svícnem bývá největší tma a právě proto, že jak si vzpomínám, bylo tam stínokřížení, kde Arklem pravděpodobně získal Lichství a kde byl Delgar čímsi posednut v ruinách uprostřed města. (Mystické bratrsvo byla záhadná organizace zlých čarodějů, která fungovala jako obchodní společnost, magická akademie i politické a ekonomické centrum Luskanu. Jejím hlavním cílem bylo pravděpodobně politické a ekonomické ovládnutí severu Faerunu. Tedy byli konkurencí Zkroucené runy Oficiálně se organizace považuje za zničenou od napadení Luskanu Hlubinou. Arklem Greeth se s námi naposledy setkal po zničení Ioulaumova Mythallaru, kdy si odvedl svou milou Valindru a slíbil, že s ní již nikdy nebudeme mít problémy.)
- Musíme zjistit od hlavy Koliady proč byl pro ni a pro Szasse Tama Tethyr, nebo i konkrétně Saradush.
- Musíme zjistit o co jde Szassovi Tamovi v Saradushi, co je pro něj důležité v Tethyru a okolí pro to, aby se projevilo jeho božství po Havraní královně.
- A také, co se stalo s princeznou Cyrianou? Je v ohrožení? Bude ovládnuta Szassem Tamem?
4.5.2015 10:35 - hadrian
Zápis je přidán, prosím o připomínky, návrhy, opravy, názory atp. Díky moc Assassine za tvoje poznámky, moc mi to usnadnilo práci.

Tak ať se vám líbí. :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.062292098999023 secREMOTE_IP: 18.220.137.93