LokiB píše:
Dávat do dobrodružství nebezpečnou římsu, kterou musí projít každý je divný.
Loki, už od dob Indiana Jonese je tradicí past či překážka, kterou musí překonat všichni členové družiny, přičemž si nemůžou pomáhat vůbec, nebo jen obtížně (na což DrD ani DH stejně nemá mechaniku). A v družinové hře tyhle situace můžou být zřídkavé nebo relativně časté, ale zatím jsem nenarazil snad na žádnou hru v klasické fantasy, kde by k nim nedošlo vůbec, ať už je GM plánuje nebo ne.
Nic jako "automatický úspěch" v DrD nebyl a není ani v DH, když PJ usoudí, že se má házet - což z mých zkušeností usoudí docela často, i na "zbytečnosti", tak se budou házet všichni.
Mimochodem na Discordu už někteří betatesteři psali, že si kvůli nemožnosti některých postav selhat přidali kritický úspěch při hodu 1, aby libovolné postavě dodali možnost nějaké dramatizace scény díky hrozbě selhání. Takže pak je celkem jedno, zda má postava dovednost +3 nebo +20, pořád má 10% šanci na selhání - takže pravidla z příručky navozující automatický úspěch zjevně tak dobře nefungují. A pokud se jim úroveň schopností ve skupině rozjede a budou potřebovat zavést i kritický úspěch, tak místo 10 možností nastavení obtížnosti jich zbyde vlastně už jen 8, přičemž číslo nebude určovat náročnost, ale odhad PJje, které postavy by asi tak měly překážku překonat.
LokiB píše:
Ad zámek: dej tam obtížnost, aby měl zloděj v družině šanci 50%. A pak dej obtížnost na lezení tak aby byla šance 50%. A stejně tak na vyrážení dveří. A přej si, aby někdo uspěl, abys nemusel vymýšlet další cestu (nebo třeba jak oslabit zámek, zjednodušit lezení atd) ;)
Takže když budeme hrát ve složení hraničář a kněz, jak jsme hráli jednu naši kampaň, tak jsme v háji, jo? Já jen že se v pravidlech píše, že každá situace by měla být řešitelná při jakémkoliv složení družiny, což mi přijde téměř nemožné nastavit.