Často kladené otázky (FAQ)

Obsah článku:

II. Prostředí - Velká konjunkce

1. Co to byla Velká konjunkce/Velké Pozdvížení?
2. Co se změnilo během Velké konjunkce?
3. Která dobrodružství tvoří Velkou konjunkci a jak je hrát?

1. Co to byla Velká konjunkce/Velké Pozdvížení?

Velká konjunkce byla ničivá událost, která se odehrála v roce 740 (Barovijského kalendáře, na který se běžně odkazuje při časových údajích v Ravenloftu). Vistanský jasnovidec Hyskosa jí předpověděl v šestici proroctví. V průběhu pěti let se postupně proroctví naplňovala, dokud nedošlo k tomu, že čarodějný král Azalin (při pokusu opustit Polosféru děsu) si vynutil, aby se Konjunkce odehrála dříve. Na krátkou dobu byli temní vládci zbaveni svých prokletí a uvěznění v mlhách, ale jen do doby, než se Konjunkce zhroutila - avšak ne dříve než se stačily přeformovat země Jádra a Ostrovy hrůzy.
Vývojáři RAVENLOFTu použili Velkou Konjunkci k "vylepšení" světa a aby opravili to co ve zdejší zemi spatřovali jako chyby. Zmizely země, které působily přebytečně a mohly své úlohy plnil i jinde (Gundarak, Arkandale) a zmizely i země, které se zdály být nevhodné pro atomosféru gotiky a folklóru (Arak, Vechor). V rámci herního světa Ravenloft se na v souvislostech s Velkou Konjuncí obvykle hovoří o Obrovském pozdvižení.

2. Co se změnilo během Velké konjunkce?

Změny v průběhu Velké konjunkce jsou podrobě vypsány v druhém vydání CampaignSetting (?Červená krabice?, z roku 1994). Jen stručně shrňme:
  • Dr. Dominianimu, vládci Gundaraku byla po vraždě předchozího vládce přidělena jeho vlastní země. Dominiani Gundarak opustil a zemi poté absorbovaly přilehlá panství.
  • Borca a Dorvinia se spojily do jediného národa (který si zachoval jméno Borca).
  • Valachan se přesunul a nyní se nachází západně od Sithicu a Verbreku.
  • Arak, Arkandale, Vechor, Farelle, a Sanguinia zmizely. Arak byl pohlcen Darkonem. Arkandale se stal součástí Verbreku.
  • Z G'Henny, Bluetspuru a Zemí Nočních můr se staly Ostrovy hrůzy.
  • Markovia se vytrhla z Jádra a nyní je v Moři žalu.
  • Vznikly domény Dominia a Rokushima Taiyoo.
  • Moře žalu získalo vlastního temného vládce.
  • Z prostoru, který vzniknul po G´Henně a Markovii se stala tajemná "Puklina stínů".
  • Doména Zherisia se srazila tak, že se z ní stalo jediné město - Paridon.
V roce 1997 se v Doménách děsu objevily "následné otřesy" po Velké konkunkci při kterých pokračovalo přeformování polosféry během následujících let. Nejpozoruhodnější z toho je vznik Shluků. Tedy ve stručnosti:
  • Vechor se znovu objevil po deseti letech jako doména Jádra.
  • Domény Sragoss, Sri Raji a Divočiny se sloučily, aby vytvořily Verdurské země.
  • Har'Akir, Sebua a Pharazia se spojily do Jantarových pustin.
  • Zherisia (přejmenovaný Paridon) se spojila s Timorem a utvořily Shluk Zherisia.
  • Sanguinia a Vorostokov se pojily, aby se z nich staly Zamrzlé toky.
  • A domény Nidala, Avonleigh a Panství Shadowborn splynuly do Shluku Šerozem.

3. Která dobrodružství tvoří Velkou konjunkci a jak je hrát?

Celkem 6 dobrodružství vede k Velké konjunkci a shrnují i její podrobnosti (seřazeno podle data vydání):
  • Feast of Goblyns (Gobliní hostina)
  • Ship of Horror (Loď hrůzy)
  • Touch of Death (Dotek smrti)
  • Night of the Walking Dead (Noc oživlých mrtvol)
  • From the Shadows (Ze stínů)
  • Roots of Evil (Kořeny zla)
Tato dobrodružství byla vydána online a je možné si je zdarma stáhnout ze stránek WotC. Sposta Dějmistrů si také všimla, že pokud hrají dobrodružství v pořadí jejich vydání, pak potřebují ke druhému postavy na 8-10. úrovni, ale k dalšímu pak postavy na 3-5 úrovni. Řešením tohoto problému posloupnosti je prostá změna pořadí a výsledek je následovný:
  • Night of the Walking Dead- úrovně 1-3
  • Touch of Death - úrovně 3-5
  • Feast of Goblyns - úrovně 4-7
  • Ship of Horror - úrovně 8-10
  • From the Shadows - úrovně 9-12
  • Roots of Evil - úrovně 9-12
< II. Prostředí - Velká konjunkce >
I. Základy II. Prostředí - Ponurá sklizeň
Napsal Vannax 06.01.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 2 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18674993515015 secREMOTE_IP: 34.204.176.71