II. Prostředí - Velká konjunkce
1. Co to byla Velká konjunkce/Velké Pozdvížení?
2. Co se změnilo během Velké konjunkce?
3. Která dobrodružství tvoří Velkou konjunkci a jak je hrát?
Velká konjunkce byla ničivá událost, která se odehrála v roce 740 (Barovijského kalendáře, na který se běžně odkazuje při časových údajích v Ravenloftu). Vistanský jasnovidec Hyskosa jí předpověděl v šestici proroctví. V průběhu pěti let se postupně proroctví naplňovala, dokud nedošlo k tomu, že čarodějný král Azalin (při pokusu opustit Polosféru děsu) si vynutil, aby se Konjunkce odehrála dříve. Na krátkou dobu byli temní vládci zbaveni svých prokletí a uvěznění v mlhách, ale jen do doby, než se Konjunkce zhroutila - avšak ne dříve než se stačily přeformovat země Jádra a Ostrovy hrůzy.
Vývojáři RAVENLOFTu použili Velkou Konjunkci k "vylepšení" světa a aby opravili to co ve zdejší zemi spatřovali jako chyby. Zmizely země, které působily přebytečně a mohly své úlohy plnil i jinde (Gundarak, Arkandale) a zmizely i země, které se zdály být nevhodné pro atomosféru gotiky a folklóru (Arak, Vechor). V rámci herního světa Ravenloft se na v souvislostech s Velkou Konjuncí obvykle hovoří o Obrovském pozdvižení.
Změny v průběhu Velké konjunkce jsou podrobě vypsány v druhém vydání CampaignSetting (?Červená krabice?, z roku 1994). Jen stručně shrňme:
- Dr. Dominianimu, vládci Gundaraku byla po vraždě předchozího vládce přidělena jeho vlastní země. Dominiani Gundarak opustil a zemi poté absorbovaly přilehlá panství.
- Borca a Dorvinia se spojily do jediného národa (který si zachoval jméno Borca).
- Valachan se přesunul a nyní se nachází západně od Sithicu a Verbreku.
- Arak, Arkandale, Vechor, Farelle, a Sanguinia zmizely. Arak byl pohlcen Darkonem. Arkandale se stal součástí Verbreku.
- Z G'Henny, Bluetspuru a Zemí Nočních můr se staly Ostrovy hrůzy.
- Markovia se vytrhla z Jádra a nyní je v Moři žalu.
- Vznikly domény Dominia a Rokushima Taiyoo.
- Moře žalu získalo vlastního temného vládce.
- Z prostoru, který vzniknul po G´Henně a Markovii se stala tajemná "Puklina stínů".
- Doména Zherisia se srazila tak, že se z ní stalo jediné město - Paridon.
V roce 1997 se v Doménách děsu objevily "následné otřesy" po Velké konkunkci při kterých pokračovalo přeformování polosféry během následujících let. Nejpozoruhodnější z toho je vznik Shluků. Tedy ve stručnosti:
- Vechor se znovu objevil po deseti letech jako doména Jádra.
- Domény Sragoss, Sri Raji a Divočiny se sloučily, aby vytvořily Verdurské země.
- Har'Akir, Sebua a Pharazia se spojily do Jantarových pustin.
- Zherisia (přejmenovaný Paridon) se spojila s Timorem a utvořily Shluk Zherisia.
- Sanguinia a Vorostokov se pojily, aby se z nich staly Zamrzlé toky.
- A domény Nidala, Avonleigh a Panství Shadowborn splynuly do Shluku Šerozem.
Celkem 6 dobrodružství vede k Velké konjunkci a shrnují i její podrobnosti (seřazeno podle data vydání):
- Feast of Goblyns (Gobliní hostina)
- Ship of Horror (Loď hrůzy)
- Touch of Death (Dotek smrti)
- Night of the Walking Dead (Noc oživlých mrtvol)
- From the Shadows (Ze stínů)
- Roots of Evil (Kořeny zla)
Tato dobrodružství byla vydána online a je možné si je zdarma stáhnout ze stránek WotC. Sposta Dějmistrů si také všimla, že pokud hrají dobrodružství v pořadí jejich vydání, pak potřebují ke druhému postavy na 8-10. úrovni, ale k dalšímu pak postavy na 3-5 úrovni. Řešením tohoto problému posloupnosti je prostá změna pořadí a výsledek je následovný:
- Night of the Walking Dead- úrovně 1-3
- Touch of Death - úrovně 3-5
- Feast of Goblyns - úrovně 4-7
- Ship of Horror - úrovně 8-10
- From the Shadows - úrovně 9-12
- Roots of Evil - úrovně 9-12