Pravidla pronásledování

Jedna hra d20 systému - Spycraft - má úžasná a napínavá pravidla d20 systému. Ale co kdyby... co kdybyste je vzali a aplikovali na Star Wars a nebo D&D?
Napsal Alnag
Spycraft je hra na špióny a tak není divu, že jsou v ní i specifická pravidla pro pronásledování. Rozhodl jsem si je upravit pro svou hru Star Wars, protože i ve Star Wars najdete hodně pronásledování, ale pro případ, že byste to chtěli zkusit i v D&D, máte možnost...
(V závorkách jsou uváděny termíny ze Star Wars Saga.)
Pronásledování probíhá kolově. Postavy začínají pronásledování s určitým rozestupem. Tento rozestup určí DM (GM). Počáteční rozestup určete dle situace mezi 0-1000 stopami (0-200 čtverečky); pokud si nejste jisti, tak zvolte náskok někde v polovině - tj. 500 stop (100 čtverečků).
Dramatický konflikt se odehrává v kolech a během každého kola se jeden účastník - Pronásledovatel - snaží snížit náskok na 0, zatímco protivník - Pronásledovaný - se pokouší zvýšit náskok na 1000 stop (200 čtverečků) nebo víc.

Krok 1: Volba strategie


Každý účastník si tajně volí jednu strategii, o níž se chce pokusit, a poté, co mají obě strany zvoleno, ji odhalí. Strategie jsou blíže popsány níže. Většina strategií poskytuje nějaké bonusy či postihy na ověření dovednosti (viz níže).

Krok 2: Vzájemné ověření dovednosti


V každém kole provedou pronásledující i pronásledovaný ověření nejlépe odpovídající dovednosti. V případě D&D může jít o Jezdectví (Ride) jedete-li na koni, Zacházení se zvířaty (Handle Animal), pokud se pronásledujete vozem nebo pokud běžíte, házejte na Výdrž (Fortitude), jako by to byla výdrž.
(Ve Star Wars Saga ověřujte Jezdectví (Ride), když jedete na nějakém zvířeti, Pilotování (Pilot), pokud letíte například ve speederu nebo Houževnatost (Endurance), pokud běžíte.
Pokud vám na ověření padne "20", náskok se posune o 100 stop (20 čtverečků) ve váš prospěch, pokud vám na ověření padne "1", posune se náskok o 100 stop (20 čtverečků) ve váš neprospěch. Totéž platí i pro druhou stranu.

Krok 3: Rozřešení

Vítěz vzájemného ověření si může zvolit jednu z výhod jím vybrané strategie (viz níže). Pokud se uplatněním výhody zvýší náskok na 1000 čtverečků, vyhrává pronásledovaný. Pokud se uplatněním výhody sníží náskok na 0, vyhrává pronásledovatel.

Krok 4: Další akce

Během každého kola pronásledování může každý hráč po uplatnění výhody provést jednu standardní akci. Vítěz začíná jako první.

Společné strategie

Strategie Požadavky Oprava Výhoda
Nažer se prachu Dovednost 9+ -2 Náskok, Stres
Jeď, jeď, jeď - -4 Náskok, Krize
Výstřel na rozloučenou Náskok 800-900 (160-180) -2 Útok, Krize
Náraz Náskok 100-300 (20-60) -3 Útok, Obrana
Načasování - -4 Stres, Zvrat
Taktický trik Dovednost 14+ -6 Útok, Obrana
To je nemožné* (bod Síly) +0 Cokoliv mimo Vítězství
Kličkování Náskok 600-900 (120-180) -4 Obrana, Krize
* Jen Star Wars

Strategie Pronásledovatele

Strategie Požadavky Oprava Výhoda
Útočná jízda Dovednost 9+ +0 Útok, Náskok
Přibližování se Dovednost 5+ -2 Stres
Odříznutí Dovednost 14+ -12 Útok, Vítězství
Pedál na podlaze Dovednost 6+ +2 Náskok

Strategie Pronásledovaného

Strategie Požadavky Oprava Výhoda
Zbabělec Dovednost 9+ -4 Útok, Stres
Dvojí krytí Dovednost 9+ +0 Obrana, Náskok
Dávno pryč Dovednost 14+ -12 Obrana, Vítězství
Přechytračení Dovednost 6+ +2 Náskok

Popis manévrů

Dávno pryč: Kořist se snaží ztratit se jedním rozhodným úprkem.
Dvojí krytí: Pronásledovaný se snaží dostat mezi sebe a Pronásledovatele nějaké kulisy.
Jeď, jeď, jeď!: Účastník provádí šílený tlak na vítězství a ignoruje cokoliv, co se mu dostane do cesty. To však zvyšuje riziko nebezpečné chyby.
Kličkování: Účastník se pokouší využít terénu, jiných účastníků a přihlížejících jako krytí. To často končí špatně jak pro zamýšlený cíl, tak pro nepozorného účastníka.
Načasování: Účastník se připravuje na něco zcela jiného - a se štěstím neočekávaného - během následujícího kola.
Náraz: Účastník připomene protivníkovi, že i dopravní prostředek může být zbraň.
Nažer se prachu: Účastník kopne koně do slabin (šlápne na plyn) doufaje, že zanechá protivníka v oblaku prachu.
Odříznutí: Pronásledovatel se snaží odříznout a lapit svou kořist.
Pedál na podlaze: Pronásledovatel sahá až na dno sil v naději, že chytí Pronásledovaného v nebezpečném přívalu rychlosti.
Přechytračení: Pronásledovaný doufá, že donutí Pronásledovatele k jednomu či více zvratům, které mu získají cenný náskok.
Přibližování se: Pronásledovatel se pohybuje těsně za obětí a doufá, že se zlomí pod tlakem a udělá chybu.
Taktický trik: Účastník použije strategického pohybu, aby získal převahu (například ponořit se do zrcadlového bludiště při pronásledování pěšmo na karnevalu nebo zavedení vozidel do pronásledování do kopce za svítání, takže slunce svítí protivníkovi přímo do očí).
"To je nemožné!": Většinou má pronásledování silný vztah s fyzikou. Ale občas se stanou i věci mezi nebem a zemí...
Útočná jízda: Pronásledovatel se pokouší držet krok s kořistí, aby dostal možnost k výstřelu. Tento manévr je vhodný i pro přiblížení se kořisti.
Výstřel na rozloučenou: Když se pronásledování blíží téměř ke konci, účastník se ještě zastaví, aby způsobil trochu příležitostného násilí.
Zbabělec: Pronásledovaný se obrátí proti Pronásledovateli a jede na něj čelně v naději, že ho vynervuje nebo zraní.

Popis výhod

Krize: Vozidla, terén, přihlížející nebo jiné překážky překážejí na cestě a komplikují situaci. Protivník musí ověřit Dovednost proti TO (DC) 15, jinak má nehodu a vozidlo (či on) je poškozeno za 2k6 životů. Je-li toto poněkolikáté, stoupá TO o +5 a zranění při nehodě o 1k6. Ověření Krize lze přeskočit, ale tím získává protivník náskok +/- 30 čtverečků. Náskok: Náskok je přizpůsoben o dalších +10 ve prospěch vítěze. Pokaždé, když je tato výhoda vybrána, náskok je znovu přizpůsoben o dalších +5 čtverečků.
Obrana: Vítěz získává +4 bonus na Obranu proti všem útokům. Je-li tato výhoda vybrána znovu, zvyšuje se bonus o další +2.
Stres: Každý účastník vyjma vítěze utrpí poškození z pronásledování a sníží se mu kondice o 1.
Útok: Vítěz získává bonus +4 na útoky v následujícím kole. Je-li tato výhoda vybrána znovu, zvyšuje se bonus o další +2.
Vítězství: Závod skončí vítězstvím vítěze.
Zvrat: Protivník může použít pro příští ověření Předstírání, Zneškodnění mechanismu (Klamání, Přesvědčování, Mechaniku nebo Užití Síly).
- tohle je netestovaná, pracovní verze, jestli máte nějaké nápady, sem s nimi -
Napsal Alnag 02.08.2007
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10470986366272 secREMOTE_IP: 54.226.25.246