ebon píše:
1) Moc hráčů - mám příliš hráčů, kteří chtějí hrát, chodí a já nemám srdce je odmítat, ačkoliv by to hře prospělo. Takže hraju s davem, zadní moc neslyší, je těžké je udržet v pozornosti. je to pro mě hrozné vypětí a jsem pak po hře totálně vyšťavený.
Kolik je hodně? Oldschoolové dungeony se prej chodily i v osmi a více hráčích.
Chce to asi dostatečně svižná pravidla, aby jedno kolo boje netrvalo celý večer (jako to trvá v dnd4e nebo drd2) a pořádnou společnou motivaci nebo silného vůdce družiny, ať se zbytečně nerozutíkají. Mám pravdu?
Ale jinak vím, o čem mluvíš. Během pětihodinové hry se třema hráčema si hráči zahrajou do sytosti a vypravěč je celkem v pohodě. Šest hráčů a osm hodin hráčům sotva stačí a vypravěč je na sračky, že se mu dalších 14 dní nechce hrát :)
ebon píše:
2) Hluk - související problém, který narušuje atmosféru. Moc hráčů a ještě hrajeme v salonku v hospodě.. :-)
Nevim, jak moc zrovna za tohle může hospoda. My jsme byly se sosákem ve čtyřech v čajovně a stejně nás chtěli vyhodit, že jim kazíme "oázu klidu". Stačí dva nebo tři pořádně uřvaní hráči, aby se mohli překřikovat a je hotovo. Uznej ale, že je to dobrej pocit; vést velkou hlasitou hru pro hodně lidí :) A kdyby to těm několika tišším, co se tolik nedostanou ke slovu, vadilo, tak by tam přeci nechodili.
ebon píše:
3) Improvizace - nemám moc času na přípravu a tak skoro všechno jedu přes improvizaci a okamžitý nápad. Pořád tahám nějaké králíky z klobouku. Ačkoliv si aspoň jejich koncept trochu promyslím třeba v autě. Bojím se, že se mi to jednou pořádně vymstí a hráči mě nachytají na hruškách.
Chceš říct, že všechno improvizuješ s kamennou tváří a hráči pořád věří, že to máš užasně promyšlené?
Zajímalo by mě, jak v tom udržuješ pořádek. V jakym hraješ settingu? Máš poznámky jen v hlavě, v kompu nebo nosíš notýsek. Co všechno a jak si zapisuješ?
ebon píše:
4) Tvrdost - v současné kampani jsem fakt tvrdý. Držím se předem odhlasované obtížnosti dost nekompromisně. Už mě to trochu frustruje. Takže jsem několikrát otevřel téma, zda nesnížit obtížnost. Včera mi dokonce řekl hráč, že už z toho má noční můry (jeho postava oslepla power wordem a celkově je z hrdiny vysmívaný nuzák)...
Ani ti to nezazlívám, když si to můžeš dovolit.
a) velké hry jsou hlavně social event, takže i když hraješ slepýho nuzáka, tak jsi rád, že jsi v hospodě s ostatníma. Slušná část zábavy v tolika lidech je i tabletalk, diskuze, plánování etc. Beztak má každej hráč spotlight jen párkrát za hru. Slepec si ho jen musí urvat třeba ve vyjednávání, když má menší možnosti v boji.
b) díky velké grupě se ti nerozpadne zápletka se smrtí jedný postavy, takže s nima nemusíš zacházet v rukavičkách. Naopak umírání a vyměňování postav z té kampaně udělá epickou táhlou ságu. Doporučuju povolit henchmeny, potomky nebo jiný bannermen, aby hráč s mrtvou postavou mohl jen přesedlat na NPC, co už má něco společnýho s grupou a má nějakej lvl. Tyhle ostatní postavy nemusí ani nutně cestovat všichni s grupou. Stačí aby skupina měla domácí město, hrad, cech, whatever.
Každopádně klobouk dolu ebone :-)
sos píše:
1) Neumim u hracu vyvolat dostatecny zajem o hru.
Kdybych měl ukázat na jednu věc, tak je to přátelská atmosféra. Dávaš hrozně velkou váhu na hru samotnou a neužíváš si tu návštěvu čajovny/hospody. Navíc jsi drama queen a pořád ti něco nevyhovuje/něco hateuješ, což taky moc nepřidá.
sos píše:
2) Nejsem moc dobry ve vymysleni veci.
A často to přehazuješ na hráče, kteří jsou tvým zmíněným focusem (a nároky) na hru, tak zastrašení, že nic nevymyslí. Nebo aspoň já jsem byl.
Jinak internet! Prolez OSR blogy, RPGnet. Založ tu diskuzi s velkym "SPOILER" varováním pro tvoje hráče a nech ostatní, ať ti něco vymyslí.
A zkus psát random tabulky. Nemusíš je vůbec používat. Důležité je to cvičení v brainstormu.
sos píše:
3) Neumim drzet atmosferu a delat silne momenty.
Atmosféru není třeba držet. Stačí omámit lidi pár cool prvkama, aby je ten svět začal zajímat, pak nastavit vysoké sázky, a nechat je ať se povaří :)
Přílišné soustředění se na atmosféru možná i bere tvoji pozornost od samotného vedení hry. Navíc nevěřim, že neudržíš atmosféru, četl jsem vaše hlášky ze hry :D
sos píše:
4) Nebavi me vest hry pro postavy, ktere se mi nelibi.
V tohmle pomáhají tvoje tolik neoblíbené družinové hry. Tam se jedna nebo dvě nesympatické postavy ztratí.
Taky pomůžou tenké klienty. Za předpokladu, že hraješ s lidma, co ti vyhovujou, ti pak zákonitě musej vyhovovat i jejich postavy. Ne jako posledně, když si Faskal rozehrál toho šíleně nesympatického paladina a Fin toho děsného vraha. Nikdy jsem ten fetiš z hraní sobě opačné postavy nepochopil. Aspoň, že ty to jako hráč neděláš.
sos píše:
5) Neumim dobre skryvat zklamani.
Zklamání není potřeba skrývat. Stačí nemít od hry velká očekávání.
Každopádně dost řečí - podle vašich SR zápisů nic z toho, co jsi tu napsal není pravda :D
yasha píše:
1) Overthinking everything - pri priprave nad vsim moc premyslim, neustale neco ctu, googlim, brouzdam knizkama, pdfkama, vsude hledam inspiraci. Chci mit vsechno strasne promysleny a dechberouci, aby to byla next level hra a skoncim s tim, ze bud nic nepripravim a nebo mam jednu session a jsem zoufalej z pomysleni, ze bych tohle absolvoval co tyden/ctrnact dni. Kdyz se to snazim vzit co nejjednoduseji nebo neco obslehnout z oficialnich knih, tak mi to prijde hrozne trapny, nesmyslny a nudny.
Tušim, že narozdíl od zbytečnýho prudění do ebona a sose, tobě bych mohl i smysluplně poradit.
Přestaň dělat railroady!
Nevim, jak moc se to změnilo, od tý doby, co jsme se o tom bavili naposledy, ale doporučil bych ti nepřemejšlet nad scénářem, ani nad tim, co by se ve hře mohlo dít, ale jen simulovat setting.
Udělej město a naplň ho cool věcma. Udělej dungeon a naplň ho věcma. A soustřeď se z větší části na simulaci settingu.
Hromada lidí zvládá vymyslet před hrou pár věcí jako
"Hmm, vracej se do města s tim knězem, co je sral. Udělám z něj záporáka"
"Ta potvora z včerejšího filmu byla cool. Kněz by ji mohl používat k zabíjení nepohodlnejch lidí"
"Mám chuť na hromadnou bitvu."
"A hromadu lampiónů stoupajících k nebesům"
"A potetovanou ženskou"
A odtáhnou z toho celou hru. Prakticky jak to dělá sos a ebon.
Jestli s timhle máš problém a potřebuješ přípavu, aby sis byl jistější, tak zkus mojí radu. Nepřipravuj dobrodružství/scénář, ale svět/lokaci.
random encountery, dungy, mapa vztahů, ostatní random tabulky (hospody, npc...), mapy...