Volná diskuze

Sroty
7.7.2014 11:36
Hledám systém - scifi/space marines
Obracím se dotazem na nejpovolanější komunitu. Rozhodli jsme se o prázdninách zkusit krom fantasy také něco jiného a volba padla na Sci-fi prostředí a hru za vesmírné mariňáky. Pro představu něco jako Mass Effect, nebo filmový Alien. Hledám vhodný systém, který by měl splňovat následující:
- důraz na boj a taktiku. Dynamický souboják, kde nespoléhám jenom na kostky, ale také na to kam "postavím figurku" a jakou zvolím akci
- žádná povolání, nejraději bych systém založený na dovednostech
- vývoj postavy na základě "jak hraju", žádná XP za splněné úkoly apod.
- souboje ve vesmíru nejsou třeba
- je mi jedno, zda bude vyprávění příběhu pouze na GM, nebo i na hráčích

Propracovaný souboják je pro mě důležitý, jelikož budeme klást důraz na souboje a chci, aby hráči přemýšleli, ne jen tupě házeli kostkou. Ostatní je druhořadé.
Děkuji za odpovědi
Autorská citace #21
7.7.2014 22:33 - crowen
Autorská citace #22
8.7.2014 05:17 - Vojtěch
Takže už 2 hlasy pro void :-)
Autorská citace #23
8.7.2014 09:12 - Sroty
Tak jsem nastahoval, co nastahovat šlo a vypadá to, že mám na celé prázdniny co dělat :) Díky moc všem, zřejmě zkusíme SW, Void, případně ten BE. Nebo něco spíchneme sami. Inspirace máme více než dost
Autorská citace #24
8.7.2014 09:29 - Vojtěch
Kdybys pak měl chuť se podělit o postřehy, tak budeme rádi!
Autorská citace #25
8.7.2014 10:30 - Blaine
Rozhodne neco napis pote, co si toho projdes vic a podel se o nazory a srovnani po jednotlivem cteni.
Autorská citace #26
8.7.2014 10:36 - sirien
Sroty: škoda... kdyby sis našel čas checknout tu Diasporu, tak dej určitě vědět - na zahraničních fórech měla výborné ohlasy, ale u nás nevím o nikom kdo by jí zkoušel - asi protože SF hry tak moc neletí (přičemž případný převod Diaspory jako Fate 3e na Fate 4e Core by měl bejt easy, protože 4e je v podstatě vybroušení všech předchozích pseudo-3e inkarnací)
Autorská citace #27
8.7.2014 11:55 - Sroty
sirien: určitě si ji přečtu. Jen se mi těch systému sešlo tolik, že nevím, kde začít. A v každém je něco, co se mi líbí, takže je těžké se rozhodnout. Určitě sem něco po čtvrteční hře napíšu, i když to bude spíše taková oťukávačka. Překládám základní mechaniky Burning Empires (bez omáčky okolo), až to bude kompletní hodím to sem.
Autorská citace #28
8.7.2014 13:18 - wraiths
Blaine: hele kde vidíš, že v DW může léčit jen medik? Koukám do základní příručky a Léčení si muže vzít každý(dokonce i kapituly co nemají mediky), sice ho do bude stát hodně bodů. Ze zubaře těžko uděláš astrofyzika…

Vojta: zkus zahrát a uvidíš, jen tak letmého popisu záporů bych to zas do koše neházel.

Sroty:Zkus ten Fate jak Sirien.
Autorská citace #29
8.7.2014 13:55 - Vojtěch
Já tomu nechávám rezervu, ale nejak se mi to prostě příčí, čím víc do toho koukám :(
Autorská citace #30
8.7.2014 17:25 - Sroty
Tak střídavě sedím nad Diasporou, zatím jsem koukal jenom do soubojáku, zdali to má vůbec cenu, a musím říct, že jsem měl celou dobu oči navrch hlavy. Dost se to podobá právě Burning Empires, jen tam nejsou rozepsány typy akcí, vše se řeší klasicky cinematic mechanikou ala Fate, ale není to na škodu. Jen to má poněkud těžší angličtinu, občas v tom dost tápu. Lehce bych to upravil k obrazu svému, ale prvotní dojem je velmi pozitivní.
P.S.: Pomohl by mi nějaký schopný angličtinář s překladem personal combat play sheet? Je to tam vypsáno bodově, alespoň bych se měl od čeho se odpíchnout. Text pošlu.
Autorská citace #31
8.7.2014 18:20 - Vojtěch
Mohl bych to zkusit.
Autorská citace #32
8.7.2014 18:21 - sirien
sroty: sirien.neiris@gmail.com (doufám že mě tam nezaskočí nic systémového, protože jak sem psal jsem se k přečtení Diaspory ještě nedostal, takže jí neznám, ale tak je to Fate tak bych se v tom snad měl zorientovat bez problémů)

Jinak jo no, tu angličtinu zmiňujou i ve Fate Core - resp. myslim že ne přímo v textu ale psal to snad Fred někam na blog - že když psali ty původní hry (Spirit of the Century, Dresden Files RPG, Diaspora) tak si neuvědomili jakej to bude mít ohlas u lidí co maj angličtinu jako second language, tak na to nebrali moc ohled a že na to při psaní Fate Core naopak zkoušeli co nejvíc myslet aby tam ty texty udrželi jazykově co nejpřívětivější (a musim říct že docela úspěšně, překládalo se to z valné většiny fakt hravě, místy skoro samo).

Ono ostatně podobně zareagoval před deseti lety White Wolf při psaní nWoD - tam je ten skok cítit fakt brutálně, oWoD měl tak zdobnou angličtinu, že dost lidí mělo občas problém přečíst popis pitomé dovednosti (doslova - natož nějaké víc fluff texty), zatímco nWoD základní příručky jsou psaný angličtinou tak primitivní že je skoro na úrovni simple business english (některé rozšiřující, zvlášť atmosfericky zaměřené, to pak opouštějí, nicméně nikdy se už nevrátili k těm masakrům co předváděli v některých sourceboocích oWoDu)

(i když musím poznamenat, že jsem na White Wolf fórech kdysi našel docela vtipnej thread původem od jednoho Brita co nadával, že oWoDu rozumí každej Evropan bez ohledu na původ a že takhle kurvit jazykově kdysi krásnou hru jen kvůli tomu aby si jí mohli bez překladu zahrát i Američani je fakt ostuda... byl tam kolem toho docela funny thread kam přispíval i jeden USA autor nWoDu co se tam "omlouval" a vysvětloval, že to je bohužel důsledek toho, že aby mohl sám přispívat, tak na něj museli ostatní z týmu mluvit a psát mu věci jednodušejc a pak když už to bylo udělaný se to nikomu nechtělo znovu přepisovat)
Autorská citace #33
8.7.2014 21:49 - Sroty
sirien: Díky máš to na mailu. Nikdy jsem s anglickými texty neměl problém, až doposud. Jsou tam výrazy, co mi vůbec nedávají smysl, větná stavba je sice gramaticky správně, ale je to jako by se cizinec, co se učí česky, bavil s moravákem po dvou lahvích slivovice (bez urážky). Jsou tam hovorové a slangové výrazy, které neznám, takže si u některých bodů ani neudělám obrázek, o co tam vlastně jde. Příkladů je v pravidlech nemnoho. Snad z toho budeš moudřejší.
Vedle toho mám rozečtený Void, a je to jak nebe a dudy. Tam nemám nejmenší problém porozumět textu.
To, co píšeš o úrovni jazyka je zajímavé a řekl bych, že i pochopitelné. Nicméně pravidla by měla být srozumitelná, žádné jazykové přesmyčky a rádoby novotvary. Bohužel teď jsem se sám přesvědčil, že to tak není. A to si myslím, že anglicky umím velmi dobře. Ale u Diaspory jsem v háji i se slovníkem :(
Autorská citace #34
9.7.2014 16:28 - sirien
máš to tam... tak nějak podle možností :)

jak sem psal v mailu: je to fakt docela děsivej pravidlovej crunch kterej září zbytečnou složitostí (popisu, nadbytečných termínů atd.), ale z toho co tam čtu by to mělo jít poměrně snadno překlopit do Fate 4e Core což by věci mělo dost zjednodušit.

Valná většina věcí je shodná s F4C, až na to že F4C je popisuje stokrát jednodušejc (útok, obrana, následky...), odlišnosti jsou minimální a jdou buď zanedbat, nebo přijmout jako Diaspora hack F4C (např. Diaspora očividně proškrtává zasaženou hodnotu stresu a všechny nižší, F4C proškrtává pouze zasaženou a nižší nechává být)

Manévry očividně nejsou nic jiného než prostá akce "Create an Advantage" akce z F4C. Diaspora možná popisuje nějaké konkrétní se specifickými následky, ale to F4C zpracuje bez problému.

Tvorba bariér na hranici zóny lze vyřešit akcí Create an Advantage a položením aspektu na hranici zóny.

Uzavření poškozeného ochraného obleku je v podstatě Defend action proti útoku s hodnotou pasivní opozice 4.

atd.
Autorská citace #35
10.7.2014 17:37 - Hunter
K SW Saga, neb to hrajeme uz par let :-)
Takticky boj - v zasade bych nerekl, ze je extremne takticky - spis ne, nez jo. V podstate se taktickym stava v okamziku, kdy mas melee postavu, protoze s ni najednou zacnes resit kdo za kym stoji apod.
Standardne hrajeme klonove vojaky s puskami - resime v zasade jen kryt a kdo na koho strili, oboje mas ale v kazdem jinem systemu. Prijemna je podle me "narocnost" vypoctu a poctu hodu - odsejpa to diky "1 utoku na kolo" - krome vyjimek :-)
Ale nejakou specialni taktiku v boji tam nenajdes, pokud na to nepostavis konkretni postavy (ze ho zasahem posune o policko, muze ho odzbrojit apod).

Takze po nejakych desitkach az stovkach boju bych rekl, ze je to prijemne jednoduchy system, postavy se hezky a relativne snadno tvori. Boje jsou celkem rychle, ale nejake specialni taktizovani v boji tam proste neni. Taktizovani prinasi tvorba postav a skladba jejich dovednosti - coz ale uz je o nejakem tom kombinovani.

Jsem i tak velkej fanda, takze kdyz budes chtit pomoct s postavama, nebo nejakou inspiraci postav, mrkni se k nam na forum, respektive do materialu pro nejake ty uz hotove postavy hracu... New Orders
Autorská citace #36
25.10.2014 09:34 - MNovy
Mám tip na bazarové hry. Na inzertním portálu www.nabizej.cz se dají sehnat slušné kousky
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079362869262695 secREMOTE_IP: 54.162.105.6