The Secret World (dále už jen TSW) je MMORPG, které se proslavilo jedním s nejlepších single-player contentů. Premisa je: moderní svět, ale všechny mýty a pověry jsou pravda.
Opustili od klasického konceptu že questy jsou jen o zabijení či FedEx dopravě a nabízejí širokou škálu velice zajimavých questů, které vás vedou k alternativnímu přemýšlení a řešení (poměrně pěkný příklad očima designera naleznete
zde.
Hra mě zaujala natolik, že jsem si řekl, že rozjedu kampaň v PnP RPG, abychom si s kamarády užili některé aspekty, které se na PC vytratí, naplno. Zběžným hledáním na googlu se mi však oficiálí PnP RPG nepodařilo najít, tak jsem si řekl, že se zeptám na systém co byste doporučili, popřípaě systémy ze kterých by to šlo dohromady poskládat.
Charakteristiky světa a PC hry
- tři hlavní tajné společnosti (aj: secret society, budu rád za lepší překlad :D ): Illuminati, Templáři a Draco
- tyto společnosti bojují mezi sebou o kontrolu nad (magickým) světem a zároveň chrání svět před hrozbami lidstvu
- další tajná společnost se drží tohoto konfliktu stranou a určuje pravidla vzájemného boje (funguje trochu jako Společnost Národů, členi se rekrutují z hlavních společností)
- magie je skutečná a i uvnitř společností se najde dost členů, kteří jí ovládají
- nový věk (apokalypsa): magické bariéry se přetrhli a na svět se válí hromada magických nestvůr. Objevil se i nový magický element: Filth (špína?)
Plánované charakteristiky kampaně
- postavy začnou jako obyčejní lidé v městečku, kteří si všimnou zvláštních okultních symbolů a začnou je zkoumat. Na konci intrového dobrodružství potkaj členy tří hlavních tajných společností, které jím nabidnou členství (každý si vybírá jednotlivě)
- dále v průběhu kampaně hráči budou spolu, ale budou muset balancovat mezi plněním oficiálního questu a chráněním zájmů vlastní společnosti.
- za chránení zájmů vlastní společnosti budou hráči postupovat v hierarchickém žebříčku a dostávat zdroje a výhody (mezi nimi i možnost kouzlit)
- intenzivní metagame. Hráči mohou využít vlastních znalostí k řešení hádanek a hlavolamů, případně mohou hledat na googlu. Znalostní dovednosti postav se budou pak promítak tak, že za každý uspěch dostane hráč nápovědu.
- vol si souboje opatrně. Ne všechno se dá zabít a některé věci jdou zabít jen velmi konkrétním způsobem, na který musí hráči předem přijít. V útěku není žádna ostuda.
Požadované elementy a mechaniky
- non-über magie. Magie by měla být přítomná, ale používaní zbraní (střelných a na blízko) by pořád mělo mít své místo (musí se to umět s magií do jisté míry měřit)
- prostor pro character growth, ať už příběhově nebo statově (systémy kde si můžeš nakombit perfektní postavu už nazačátku a pak nemáš moc kam růst bych nechtěl)
- mechanika důvěry/zrady. Čím víc si uvnitř skupiny důvěřujete a pomáhate, tím jste (znatelně) silnější. Bohužel okolí na vás bude silně tlačit abyste jeli na vlastní pěst
- taktické bitvy. Aby záleželo i na tom JAK nepřítele zabiješ a ne jen zdali máš dostatečně velký bonus. Navíc by bylo hezké kdyby to navádělo hráče ke spolupráci během boje (já odvedu pozornost, ty hlídej dvěře a ty se snaž těmito stříbrnými kulkami ho střelit do hlavy)
- mutace. Při kontaktu se Špínou normální smrtelník umře, zblázní se, zmutuje do něčeho hrozného, atd. I u sesilatelů magie může Špína mít nepříjemný efekt...
Nuže, nějaké rady? :-) Podotýkám, že vzhledem k tomu že se snažím řešit systém dřív než družinu, tak nevím, kdy budu mít šanci začít a kdyžtak betatestovat experiment.