Volná diskuze

LokiB
28.4.2023 12:02
Fate - Dark Ages
Dotaz:

Chtěl bych si zkusit s naší skupinou zahrát novou kampaň ve stylu (WoD) Dark Ages: Inquisitor ... ale protože jsou chlapci dost leniví na učení se novému systému, a přeci jen DA:I není úplně odlehčený systém ... tak mě napadlo, jestli by to šlo hrát ve Fate. Aby to mělo podobný feeling.

Zároveň bych je tak přiměl si Fate aspoň vyzkoušet :)

Nevíte třeba o nějakém settingu pro Fate, který by podobnou kampaň zpracovával? Co se skillů, triků a dalších možností týče.
Necítím se na to, že bych si něco takového chtěl připravovat sám :)

Nebo jestli je i tady nějaká už existující diskuse, která to řeší?
Autorská citace #41
10.5.2023 14:35 - Aegnor
Můj pocit je, že situační aspekty, které mi pomůžou probít vlastní útok, jdou zároveň i poměrně jednoduše aplikovat na obranu.

Pokud je protivník *Zatlačený do rohu, tak ten aspekt můžu Vyvolat i na můj hod k obraně (protože je v rohu, tak nemá tolik možností jak na mě zaútočit). Pokud mám na sobě aspekt *Skrytý ve stínu, tak na mě nemůže zaútočit vůbec (protože neví, kde přesně jsem). A tak.
Autorská citace #42
10.5.2023 14:45 - sirien
Loki: em... připomenu tohle projistotu.

Skupiny se tvoří zásadně pouze z Bezejmenných PV - tzn. Skupiny nemají následky.

Stres postav se nesčítá - můžeš použít jen jeden čtvereček naráz. Tzn. s Kondicí 3 máš trojkový stres, tzn. do Následků se ti probije už útok za 4 posuny.

CAčka fungují vcelku nezávisle na útoku a obraně - velkou část bojových CAček zvládneš použít smysluplně pro obojí. Některá CA víc inklinují na jednu nebo druhou stranu, ale to je už hodně o situaci a postavě. Tzn. je to spíš o tom na co ta CAčka spálíš než na co je vytvoříš.

Pozor na spirálu smrti - jakmile se probiješ do Následků, tak způsobený Následek je aspekt a za jeho "vytvoření" získá útočník automaticky volné vyvolání.

Ohledně spolupráce bych se nebál, Fate je systémově jednoduchej - postava může Útočit - nebo provede jinou smysluplnou akci aby pomohla sobě nebo kamarádovi, ta může bejt úplně nebojová (ve smyslu na nebojovou dovednost - Atletika je dost oblíbená v tomhle směru, ale dá se i různé Klamání/Manipulace, Pozornost atp.) nebo klidně bojová ale nepřímá (tj. nesnažíš se Útočit, ale třeba o CA Odzbrojení, Zatlačení hromadou útoků atp. - ve fikci to znamená že do protivníka začneš mlátit bez nějaké sofistikované snahy ho fakt probít, ale s tím že se prostě musí bránit zleva zprava aby to neschytal...) Když na to že můžeš tvořit i jiné akce nezapomeneš, tak to je dál docela intuitivní.

Skupina je usnadnění a zejména zrychlení v tom smyslu, že jako GM nemusíš vymýšlet a házet akce za X postav zvlášť, ale vymyslíš jednu a hodíš jednou.
Autorská citace #43
10.5.2023 15:30 - LokiB
Aegnor píše:
Pokud je protivník *Zatlačený do rohu, tak ten aspekt můžu Vyvolat i na můj hod k obraně (protože je v rohu, tak nemá tolik možností jak na mě zaútočit)


Takže ho vyvolám v rámci Akce Obrana, je to mechanicky tak? Když na něj nebudu mít volné vyvolání, tak musím zaplatit FP. To bude zas o ekonomice FP.
Prakticky mi to dá +2 k obraně (nebo přehození).

sirien píše:
em... připomenu tohle projistotu.


em ... jo, četl jsem, ale zase pozapomněl.

Že se stres nesčítá, vím ... myslel jsem to tak, že prostě pochytá jeden trojkovej a třeba dva jednoposunový zásahy, než se to dostane do následků.
Autorská citace #44
10.5.2023 17:14 - LokiB
sirien: Ještě dotaz k sociálním konfliktům - psal jsi, že je lepší se spíš vyhýbát přímo konfliktům. Jak tedy jinak hrát například situaci: fey říznutá Femme fatale, manželka pána domu, si ráda začíná s neznámými muži, a pokusí se celkem přímočaře a neústupně svést některou z postav.

Když by to byl mechanicky konflikt, tak to jistě do toho jde přes akce, stres, následky a případné odstoupení/vyřazení dosáhnout.

Bez konfliktu si můžeme házet na překonání, vytváření výhod atd ... ale jestli to chápu správně, tak to, jestli postava odolá nebo podlehne, tu bude čistě na hráči (a pokládáte to za správné), než že by se to nějak dala vnutit podle toho co napadá kde na kostkách a kolik výhod si kdo vytvořil či ne.

Odhlédněme od kapitol scénáristiky o "citlivých tématech", četl jsem je :)
Autorská citace #45
10.5.2023 18:11 - Šaman
Proč na hráči? I bez konfliktu, pokud dáma přehodí postavu, získá co chtěla. Tedy ji asi svede.
Druhá možnost je vynucení, pokud někdo hraje třeba sukničkáře.

Jen by bylo dobré si předtím ujasnit, že to je něco, s čím hráč bude srozumněn. Kdyby postavu ho někdo přehodil a třeba ukradl důležitý předmět, je to ok. Ale tady je výsledkem, že se postava nějak zachová a to by nemělo jít proti gustu hráče, ani konceptu postavy.

(Btw. obecně ve Fate platí, že hráč může mluvit do toho, jak se fikčně projeví hod. Pokud by postavu dáma chtěla svést třeba aby ji vyklopila nějaké informace, tak by je měla získat, ale ne nutně smilstvem. Stejně kdyby chtěla postavu zdiskreditovat.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.072564125061035 secREMOTE_IP: 18.97.14.84