Čas pro hrdiny

Jerson
27.1.2020 12:44
Omega - úvodní mise
Debata o tvorbě úvodního dobrodružství pro Omegu, určeno pro konzultanty.

Kliknutím na zelenou ikonku vpravo si tuto diskusi odeberete z výpisu a nebude se vám zobrazovat.
Autorská citace #62
21.8.2020 11:50 - Jerson
Protože čím víc aspektů máš, tím náročnější je osobní cíl postavy, v poměru 1:1 s určitým minimem. Takže postava s málo aspekty má jednodušší cíl jež postava s mnoha aspekty.

Zápletka by do budoucna měla být univerzální, tedy jak nahánění potvory v lese, tak hledání a řešení parazitů, ale třeba i odhalování kultu, případně i zcela nemystické zápletky jako řešení banditů, mafiánů, uprchlíků a tak, pro případ, že by někomu nevyhovovaly paranormální zápletky. Ale k tomu se dopracuju až časem.
Autorská citace #63
24.8.2020 14:58 - Jerson
Agenti Omegy, kteří už byli alespoň na jedné misi, se můžou tuto sobotu zapojit do hry na dálku.
Skupina civilů (nových postav) dostane inzerát s možností napsat na Telex Omegy, položit otázku. Bylo by zajímavé, kdyby na ni mohli zareagovat agenti Omegy podle svých možností a buď vyhledat informace v archivu, nebo odpovědět podle svých znalostí. Možnost má každý, kdo má přístup na Telex.
Autorská citace #64
24.8.2020 15:00 - Jerson
A něco k připravovanému dobrodružství. Dělám seznam zvěstí, které můžou postavy zaslechnout, podle toho zda jsou z města, nebo cizinci. Uvítám komentáře, připomínky i návrhy.

==== Zaslechnuté zvěsti ====
Postava odmítající záhadné věci dostane tři zvěsti. U dvou se zadarmo může zeptat na podrobnosti.
Nerozhodná postava dostane pět zvěstí, u jedné se zadarmo může zeptat na podrobnosti.
Postava věřící na záhadné věci slyšela sedm zvěstí.

=== Místní ===
* Něco běhá po nocích v kukuřici.
* Je to něco ve vodě.
* Stromy u řeky jsou obalené pavučinami.
* V kostele se schází kultisté a něco vyvolávají.
* V nemocnici doktoři zkouší novou drogu na lidech.
* Pár čerstvých hrobů bylo rozhrabaných. Zevnitř.
* Když spustí (elektrickou) věž, z rádia se ozývají hlavy, i když je vypnuté.
* Jednoho chlapa to zasypalo po odstřelu v lomu.
* To je z toho šutru, co sem před časem spadnul.
* Pes každou noc štěká na něco mezi stromy, i když tam nic není.
* Na stanici umřel jeden zadržený, ale utajili to.
* V márnici našli ráno otevřené boxy.
* Kámoš říkal, že ho něco pokousalo, nějaký brouk.
* Jeden kluk přinesl do školy knížku o dracích v podzemí.
* Občas přijdou divný cizinci a vyptávají se na věci, které se tu dějou.
* Zvířecí mrtvola, úplně vyžraná zevnitř. Ráno tam už nebyla.
* Někdo spláchne do kanálu všechno, i zvířata.
* Než pustím vodu, slyším jak trubky mluví.
* Zkouší na tom poli nějaký nový osivo, ozářený.
* Vypadal, jako když spí, ale jako by s ním přitom něco hýbalo.
* Říká se, že odjel, ale přitom si nevzal ani kufr.
* V noci se nad loukami vznáší světla. Tím směrem je letiště.

=== Cizinci ===
* Lidi se dají na dálku ovládat rádiem.
* Vypijou Colu a pak slyší v hlavě hlasy.
* Ten jed se dá šířit vodou.
* Pomáhá proti tomu barva, Německá modř nebo tak.
* Taková houba, co proroste až do mozku a pak ho ovládá.
* Meteorický roj je víc meteorů na obloze, ne víc meteoritů, které spadnou na zem, navíc v jeden den.
* V Evropě Teslovy věže zakázali, protože jsou nebezpečné.
* Vypadají jako normální lidé, ale mluví spolu v myšlenkách.
* Ukazoval přístroj na přenos duše z jednoho člověka do jiného. Než ho zabili.
* Řeknou, že je blázen, zavřou ho do cely, bez soudu, a už o něm nikdo neuslyší.
* Vyvolali démona, který měl vstoupit do člověka - média.
* Když to zapnou, pozná se to, protože všechny kompasy v okolí se točí dokola.
* Napadá to zvířata i lidi, a ovládá je to.
* Pomůže alkohol a oheň, jen člověk nesmí uhořet.
* Plyn, po kterém má člověk halucinace, vidiny, všude vidí nebezpečí, a pak začne zabíjet.
* Vylili to do kanálu, a zasáhlo to půlku města.
* Nejdřív si mysleli, že to napadá jen barevné, ale ti byli jen náchylnější.
* Úplně to člověka proroste a pak vyraší na kůži.
* Dokázal člověka odhmotnit, zbavit těla, a ten pak musel někoho posednout.
* Na věž se dá připojit, takže pak vysílá do blízkého okolí to co chceš.
* Dá se to rozprašovat ze vzducholodě nebo vrtulníku.
* Jeden člověk může ovládat další jen myšlenkami a mluvit skrz ně.
* Zbraně proti nim vůbec nepomáhají. Jdou dál, i když je prostřelíš skrz naskrz.
* Prý nikdy nezaútočili jako první, ale nikdo nechtěl čekat, až to udělají.
Autorská citace #65
24.8.2020 16:05 - LokiB
Na jedné misi jsem byl, ale jak se připojit do Telexu nevím (stránku na wiki vidím)
Autorská citace #66
24.8.2020 16:30 - Jerson
Když se přihlásíš svým jménem a heslem, dám můžeš psát do konverzace na stránku Telex.
Autorská citace #67
4.9.2020 07:35 - Jerson
Dojmy z prvního pokusu

V sobotu jsem poprvé hrál Lincoln, tak se sepíšu průběh tak jak si ho pamatuju (nahrávání se nepovedlo) i s nějakými komentáři a rozhodnutími, které jsem během hry udělal.
Měl jsem čtyři nové hráče a jednoho už zkušeného (Jarika - A81), kterého jsem původně nezamýšlel zapojit, ale protože další dva hráči hru odřekli, tak místo pro něj bylo. (Šerifa hrál Mrkew, další tři hráče jsem poznal den předtím na seznamovacím srazu v hospodě.)

Čtyři postavy - šerif, agent FBI, doktor a výzkumnice. Nikdo z hráčů neměl větší problémy pochopit koncept postavy, všichni byli docela zkušení, z nabízených aspektů si vybrali. Jen hráčka výzkumnice změnila zasazení své postavy s tím, že už nějaký čas pracuje v lincolnské nemocniti jako laborantka, takže je napůl místní.

Dál jsem je nechal určit, zda jsou jejich postavy zvěstem nakloněné, skeptické, nebo něco mezi. Kromě výzkumnice byli všichni skeptičtí, takže dostali náhodně vybrané tři zvěsti tak, aby se týkaly případu, který měli řešit, a dvě volné otázky na zjištění podrobností o těch zvěstech. Výzkumnice dostala sedm zvěstí, půlka místních, půlka zvěstí, které lze zaslechnout po Státech. agent FBI dostal jen tyto "vnější" zvěsti, šerif a doktor dostali místní zvěsti. Nevím přesně jaké, rozhodil jsem to náhodně.

První scénu jsem rozehrál s šerifem, kterému zavolal starosta, aby se ho zeptal, co jako bude dělat s těmi povídačkami. Šerif se tvářil, že nic, tak dostal za úkol to "nějak vyřešit, blíží se přípravy na Den nezávislosti" (herní datum bylo 5. května, a já si pletu červen a červenec, no což). Šerif chtěl čekat na nějaký písemný požadavek od starosty, takže jsem mu zavolal znovu, abych ho popohnal. Šerif chtěl nechat zvednou telefon svého zástupce, tak jsem řekl, že ten ještě nepřišel do práce.

Dále přijel agent FBI. Chtěl vystupovat inkognito, jako že si zde míní koupit dům. Nechal jsem ho udělat test na první kontakt, použít svůj aspekt (a nevyčerpal ho), a vytáhl si dvě komplikace. Takže od té chvíle ho všichni oslovovali "agente", protože tak prostě vypadal a působil na ně. Tolik k jeho krytí. Nicméně i tak se dozvěděl nějaké místní zvěsti, to, že šerif zprávy o nich háže do koše, a musel čelit podezření, co že jako tady dělá a jaké potíže hodlá způsobit. Hráč se s tím popasoval celkem dobře.

Doktor začal sám od sebe prověřovat zvěst, že ráno byly otevřené dveře boxu v márnici - hezky ta zvěst vyšla, navázat tak, že márnice je v nemocnici, a šel se na to podívat. Provedl test se dvěma úspěchy a zjistil, že dvířka jdou otvírat velmi snadno, stačí do nich párkrát praštit a páka sklouzne, a na vnitřní stěně je stržená izolace a čtyři škrábance. Mrtvola v boxu - starý muž, který zemřel v sanatoriu na tuberkulózu a je po pitvě - měla stržené nehty na ruce. Tady jsem zapomněl na to, že mrtvoly se do boxů dávají nohama ke dveřím a pokud by skutečně jakoby rukama škrábal na dveře, musel by se dost zkroutit, ale hráč se neptal, tak jsem se tvářil, že ho zřízenec prostě zasunul obráceně. Výslech zřízence působil na doktora podezřele, protože ten tvrdil, že izolace tam byla stržená už dávno předtím (i když doktor našel její zbytky po stranách boxu).

Výzkumnice se vydala na hřbitov ověřit zvěst, že něco rozhrabává hroby. Hráčka vytáhla dva úspěchy, tak narazila na hrobníka upravujícího hrob, který tvrdil, že to občas dělají kojoti nebo tak něco, hrabou i stopu hluboko. A že mrtvoly pohřbívá tak jak se má, šest stop hluboko. Nicméně výzkumnice cestou zpět nakoukla i do jednoho čerstvě vykopaného hrobu (pro tu mrtvolu v márnici) a zjistila, že je hluboká jen něco přes metr. Hrobník si šetří práci.

Spět k šerifovi - za ním se zastavil agent, aby se ho zeptal, co se tady ve městě děje. Krátce si popovídal a pak šel každý svou cestou. Šerif domů k zástupci, který se pořád neukázal. To jsem rozhodl hlavně proto, aby hráč nezkoušel tohle vyšetřování přehodit na svého zástupce úplně. U něj jen našel poznámku "Zeptej se v lomu". Takže jel do lomu, kde měl zvěst, že tam našli nějaký kámen, a také že jeden z pracovníků se prostě ztratil - někdo říká, že odjel, ale přitom si doma ani nesbalil. Po krátkém hovoru s předákem byl odkázán na dva dělníky, kteří dotyčného znali, a ti vypověděli, že se choval divně. Že před pár dne tvrdil, jak našel meteorit, který sem před pár měsíci měl spadnout, že ho vykopal a bude bohatý. Jo, a dotyčný byl černoch, tak měli i pár rasistických poznámek. Nicméně šerif je pak seřval, že mu o pádu meteoritu předtím nikdo neřekl (řekl, ale stejně jako teď i před půl rokem takové zprávy házel do koše :-) ), tak pustili sbíječky a dál se s ním nebavili, a šerif jel prověřit místo údajného nálezu meteoritu. Celkově, Mrkew hrál šerifa tak, že zná okolí, ale o lidi se zajímá jen když páchají nějaké přestupky, jinak si drží odstup od všech. Takže i když si na jednání s lidmi tahal dobré karty a získával informace, tak díky roleplayingu jsem reakce NPC o stupeň zhoršil (nicméně na celkových počtech komplikací pro postavu se to neprojevilo, ty určuje jen mechanika.)

Agent mezitím chtěl jistit nějaké další zvěsti - protože měl jeho hráč pořád převahu komplikací nad získanými úspěchy (na další otázky si vytáhl úspěch a komplikaci, takže celkový výsledek 1 úspěch 3 komplikace), tak jsem ho pořád držel "pod tlakem", a tedy každý místní ho rovnou oslovoval "agente" a měl opatrný přístup, takže svou krycí historku vůbec nemohl použít. Našel starého drožkaře, a nechal se odvézt k farmě na severu, kde chtěl zjistit víc o tom, co chodí v noci okolo domů, či v kukuřici - nevím přesně, jaké zvěsti se držel.

Poznámka bokem - zvěsti jsou fakt super věc, kromě pasivního šerifa vyžadujícího nakopnutí od starosty daly hráčům celkem jasná směry, kterými se můžou vydat při zjišťování, co se to v Lincolnu vlastně děje. Určitě pomohlo, že snad všechny se nějak daly spojit s případem, i když na některé stopy nedošlo - třeba na ty rozhrabané hroby už potom nedošlo - ale k tomu dojdu.

Drožkař chvíli narážel na to, že se agent nechá zavézt mimo město a tam ho (drožkaře) zastřelí, ale agent to nakonec uhrál dobře, nenechal se tím vyprovokovat, takže získal další informace - o mrtvole krávy, která vypadá jako vyžraná zevnitř. Popovídal si s farmářem, který mu řekl, že jeho pes každý večer štěká na něco v kukuřici, na další farmě se ptal na krávu, tak se dozvěděl, že kdž kráva chcípne, tak občas se na sluníčku nafloukne a vybuchne, a vyžerou jí zvířata.
Kvůli tomu se ptal, zda je ve městě veterinář, ale nebyl (nenarazil jsem na žádnou zmínku o veterinární stanici, ani dneska, ani tehdy), takže byl odkázán do nemocnice, že by snad možná doktor něco mohl vědět. Do té doby se hráč skutečně držel sám a nekontaktoval ostatní postavy jen proto, že mimoherně věděl, že zrovna tyhle jsou vedené hráči a tedy důležité.

A pak byl čas zapojit pátého hráče, agenta Omegy. Ten si určil, že se mu porouchalo auto na cestě do LA a tak zastavil u hřibitova, který je hned u mezistátní silnice (dálnice). Tam na něj narazila výzkumnice. Po krátkém rozhovoru ho vzala do autoopravny. Cestou minuli elektrárnu s Teslovou věží, kdy se agent Omegy začal chovat divně, že prý potřebuje svou buřinku na ochranu před věží, která ovládá lidi (tu si sundal při pokusu opravit auto a nechal ji tam). Prostě působil jako regulérní magor. :-) Po objednání opravy se nechal odvézt zase zpět a pak do hotelu (kde byl ubytovaný i agent FBI).
Hráč šerifa mezitím musel odejít na hotel řešit soukromé věci, tak jsme hráli asi dvě hodiny bez něj.

V nemocnici se pak sešli doktor, výzkumnice a agent FBI, aby si popovídali o tom, co se tu děje, případně se zeptali na nějaké otázky. V tu chvíli jsem dal dohromady všechny jejich získané úspěchy a komplikace.

Tady se ukázalo, že nemám moc vyřešené sledování postupu v misi, když napřed každý řeší věci sám za sebe a pak to dají dohromady. Jde hlavně o rozvíjení hrozby, kdy přejde na další úroveň, takže to příště udělám zamýšleným způsobem, že prostě budu sledovat počet komplikací vyložených na stole, bez ohledu na to zda postavy spolupracují nebo pátrají samostatně, a pokaždé když počet komplikací dosáhne počtu postav, zvýším Hrozbu o stupeň, jako kdyby spolupracovali. Jen iniciativu (tedy zda jsou postavy pod tlakem nebo můžou jednat volně) budu řešit individuálně při samostatném výzkumu, nebo dohromady, pokud se více postav spojí a vymění si informace.

Každopádně když to vypadalo, že se tady něco pohybuje a možná to roznáší nějakou nákazu, po které se možná hýbají mrtvoly, tak výzkumnice z těla z márnice odebrala vzorky tkáně a provedla na nich nové testy (hráčka je zřejmě chemička, protože mi popisovala, co jaká zjištěná látka může znamenat :-) ) Takže jsem řekl, že v krvi našla nějaké hnědé spóry. Stejně je po pár dnech už krev v mrtvole zaschlá, nebo ne?
Taky se dívali na nějaké nové otlaky na mrtvole, které by nebyly zmíněné v původní pitevní zprávě, nicméně hráč doktora řekl, že to asi tak detailně nezkoumal. Ale nějaký úspěch měla, tak jsem řekl, že tam jsou zvláštní otlaky, které mohly vzniknout až po smrti.

Pak jsem nadhodil další "zvěst" - inzerát v novinách s číslem, na které je možné napsat, pokud byl člověk svědkem něčeho podivného. Je to telexové číslo Omegy a byl jsem domluvený s jedním z hráčů Omegy, že bude na internetu sledovat telexovou komunikaci, kam můžou napsat i civilisté, a kdyžtak jim odpoví - odešle zprávu. Dotyčný hráč byl bohužel mimo, takže odpovědět nemohl, což jsem se stejně dozvěděl až po hře. Nicméně byl připojený agent A81, což byl co přijel do Lincolnu - měl totiž kufříkový telex, který využívá spojení přes telefonní linku.

Když výzkumnice dojel na poštu, nechal jsem ji provést test na reakci poštmistra (to dělám pokaždé když postava jedná s NPC, abych určil - prakticky náhodně - základní rozpoložení daného NPC v úrovni přátelské / nenaladěné. Taky mi to trochu slouží k posouvání počítadel, když je hráči neposouvají svými jinými akcemi, ale to je spíše vedlejší efekt. Každopádně poštmistr výzkumnici řekl, že co se tak mezi nimi povídá, tohle je číslo na "Ducha sítě", prostě nějakou entitu, která vznikla díky propojené telefonní a telegrafní síti. A že ano, odpoví, ale slyšel jak se jeden chlap zeptal, dostal odpověď, šel domů a zastřelil se, tak on sám se neptá. Tenhle kousek jsem málem podělal, protože hráčka měla úspěch (asi, mám zmatek v poznámkách), tak se měla dozvědět nějakou užitečnou zprávu, ale bez signalizace hrozby, což jsem udělal a málem jsem ji od položení otázky odradil. Naštěstí to zachránil (můj) roleplaying, kdy jsem ji v roli poštmistra přesvědčil, ať tu otázku napíše. Ufff. Pak se vrátila do nemocnice.

Mezitím se vrátil hráč šerifa, tak jsme navázali, jen a místo přibližného dopadu meteoritu, ale nevěděl kde to přesně je, jen zahlédl strom obalený pavučinami na druhé straně řeky. Tak to objel, došel ke stromu a zjistil, že jsou o něj a na zemi i některé dost velké zámotky a na nich pavouci. Opět to měla být možná stopa a taky by tam někde mohl být šerifův pomocník, ale šerif se rozhodl to neřešit a odjel do města prověřit dům toho zmizelého černocha. Ten prozkoumal, zjistil, že je tam nedojedené jídlo a všechny jeho věci. Pátral po nějaké skrýši (zajímavý nápad, ale proč ne, dává to smysl), měl úspěch a komplikaci, takže našel pod prknem plechovku od kakaa s nějakými těžkými a chrastícími kousky uvnitř, která byla na dotyk teplá, jako by stála na sluníčku. Otevřel ji - a to byl čas na kompilace, protože touhle komplikací překročil další stupeň hrozby - a z plechovky se vyhrnula hnědá houbovitá hmota, takže ji zahodil. Já přidal za svou rezervu další kartu, což vyšlo jako komplikace, takže mu ta hmota vystříkla na boty - sundal si je. A i na kalhoty - tak si sundal i kalhoty. Já si nechal jednu komplikaci proti němu odloženou, jako že má několik spór i na kůži, ale ty se rozmnoží až časem, je jich fakt málo. Takže šerif jel na stanici pro nové kalhoty, domek opět nechal být.
Autorská citace #68
4.9.2020 07:36 - Jerson
Na stanici už volal agent Omegy, který šerifa varoval, že - podle toho co na telex napsala výzkumnice - je celé město v ohrožení, a ať za ním přijede do hotelu. Vycházel z toho, že na jedné dřívější misi bylo takto nakažené celé město.
(Vtipný fakt - tohle město jsem našel na německé mapě z roku 1943. Až později po hře jsem zjistil, že na žádné novější mapě už není :-) )
Pak také odepsal výzkumnici, a když dojela na poštu, tak jí zavolal, ať přijede, takže se nakonec všichni sešli v hotelu.

Tady už mise nabrala jiný směr, protože zkušený agent jim čtyřem předložil své znalosti - že ta houba napadá lidi i zvířata, nutí je šplhat na vysoká místa, kde čekají na rozprsknutí a rozmnožení. A primárně to napadá černochy. Tedy, nejsou to úplně přesně informace, z dalších misí už vyplynulo i něco jiného, ale A81 tohle nevěděl, takže vlastně čtyři nováčky "naočkoval" svým řešením. Pak přišla bouře a rozpršelo se - protože celou misi řešili strašně rychle a efektivně, navíc Lincoln je fakt malé město, které se dá přejet rychle, takže když se sešli, pořád byl ještě den, a já potřeboval trochu temnější scénu - držím se toho, že tyhle spóry špatně snáší vyšší teploty, takže proto se nakažení pohybují venku spíše až v noci a ne když praží slunce. A stupeň hrozby už odpovídal možnosti rozšíření, i když úspěchů měli o dost víc, takže stále měli iniciativu.

Takže jsem popsal, jak se něco pohybuje za dveřmi. Po chvíli šerif otevřel dveře, díky bleskům spatřil nějakého tvora, který se vydal k němu, tak dveře zase chtěl zavřít. Další test, opět jsem za svou rezervu přidal komplikaci (tma, vítr, déšť), takže to nestihl a tvor strčil dovnitř ruku, a odmítal ji vytáhnout, i když do dveří tlačili dva. No, asi by ji nemohl vytáhnout, ani kdyby chtěl. Šerif mu ruku prostřílel revolverem, ale pořád se hýbala - jak šahal na meteorit, tak ruce byly nakažené (prorostlé) nejdříve a nejvíc, a tedy nejméně citlivé na zranění. A81 si došel pro sekáček a ruku mu usekl, pak ji nabral na lopatku a hodil do trouby (elektrické) s tím, že ji uškvaří. Doufal v kamna, ale v takové horké oblasti asi těžko někdo bude v hotelu vařit na kamnech.
Pak tedy řekl, že by toho tvora měli spálit. Doktorovi a výzkumnici se to moc nelíbilo, chtěli toho muže zkusit zachránit, nicméně oba agenti a šerif už řešili, kde vzít petrolejovou lampu, se kterou to zkusili (což nevyšlo, díky kartám). Tvor se přesunul na druhou stranu ulice - k benzínce. Nakonec se za ním vydali šerif a agent FBI, zatímco doktor a A81 ho zkoušeli najít z balkónu a ze dveří hotelu. A81 pak našel automatickou pušku, kterou na tvora vystřelil, trefil se, ale nezabil.
Výzkumnici se to nelíbilo, jako postavě vůbec ne a možná ani hráčce ne (podrobnější zpětnou vazbu od hráčů teprve dostanu), a protože už dostáli třetího milníku v porovnání s teprve druhým stupněm hrozby, tak to znamenalo, že jejich postup má být správný. Takže mi jednak pravidla říkala, že dotyčný dělník má být opravdu nezvratně nakažený, a pak mi přišlo nefér naznačovat, že ho možná mohli zachránit a vlastně zmrzačili a pak postřelili člověka - to by se hráčům doktora a výzkumnice nemuselo líbit. Prostě teď už šlo definitivně o nevyléčitelně nakaženého člověka, který byl hrozbou pro celé město.

Agent FBI a šerif ho zkoušeli pokropit benzínem z hadice, což v silném větru a lijáku moc dobře nešlo, takže šerif s popálil. A protože pořád bojovali s tím, jak nic nevidí, tak výzkumnice skočila do auta, chvíli na tvora svítila světly, a když ho ani ohnivá koule benzínu, ani několik zásahů z pušky nesložilo, tak ho autem srazila, přejela tam a ještě zpátky. (I když těsně předtím hráčka řekla, že neví co dál a nejraději by odjela, čemuž jsem se ani nedivil - pro mě to byla nejslabší část hry).

Každopádně když se kusy pořád hýbaly, tak zatímco doktor ošetřoval šerifa, tak výzkumnice nabrala benzín do kanystru, pokropila zbytky a spálila je na prach (houba je velmi dobře hořlavá).
Pak zajeli do nemocnice, zjistili, že laboratoř je díky vzorku ze zkumavky taky zasažená, tak ji spálili, vytáhli z mrazáku nakaženou mrtvolu, odvezli ji k domku, ve kterém bydlel ten černoch - taková chatrč z prken - mrtvolu šoupli dovnitř a zapálili to. Ještě se zajímali, kde je tu hasičská stanice (žádná není). A pak ještě na základě informací od A81 přemýšleli, zda zkontrolovat všech pět a půl černochů ve městě, ale nevěděli jak je najít a vypadalo to i, že není žádný zvláštní důvod čekat, že jsou nakažení. Tak jen několika přihlížejícím řekli, že to je hygienická asanace, a novináři, který se přijel podívat na oheň rovnou agent FBI pohrozil, že pokud to zveřejní, tak si ponese následky.

Celkové shrnutí
Na první pokus to nebyla špatná hra, hráči byli velmi dobří a uvidím, co mi vytknou, na první dojmy byli spokojení. Velmi dobře fungovalo rozhození zvěstí, aspekty si na začátku vybrali či napsali vlastní, větší část jich použili, postupně je začali i vyčerpávat, takže posléze už měli převahu Postupu nad Hrozbou. Velmi dobře fungovaly i Cíle a přístupy, kterých se víceméně přidrželi až do konce, kdy šerif s agentem FBI chtěli zlikvidovat hrozbu pro město i za cenu zabití - možná léčitelného - člověka, zatímco doktor s výzkumnicí se snažili přijít na způsob, jak by to šlo bez jeho likvidace.
Do téhle rovnováhy nicméně hodil vidle zkušený agent Omegy, který napřed málem vnesl další problém s Teslovou věží (což by byl úplně jiný, nesouvisející případ), a pak je ponoukl k tomu, že dotyčného musí spálit, protože mu není pomoci. Bez tohoto vstupu by se možná tak moc nebáli na nakažené sahat a asi by se toho nakaženého dělníka nepokoušeli tak rozhodně zabít a spálit.

Pár další zvěstí dalo háčky na případné další mise, ať v Lincolnu, tak jinde, i když se ukázalo jako dobrý nápad, že místo abych dal hráčům náhodné zvěsti, které mohly vést k různým případům, tak jsem vybral jen ty, které mohly vést konkrétně k případu nákazy. Všechny konce případu rozhodně nejsou dořešené, možné vyhrabávající se mrtvoly nechali být, to jak se nakazil člověk ze sanatoria také neví, a stejně tak neřešili možnou nákazu zvířat, která to budou roznášet dál. A zvěsti po jejich akci asi taky úplně neutichnou, ale dva menší požáry můžou být brané lépe, zvlášť pokud to zdůvodní nějakou běžnější nákazou než je zrovna houba ovládající mysl.

Každopádně příště bych se v tomto typu mise rád vyhnul přímému zapojení zkušeného agenta, který takový typ "záhady" díky svým informacím rychle rozlouskne. Když by nějaké informace přišly telexem od "ducha sítě", bylo by to asi méně přímočaré a zajímavější.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19685006141663 secREMOTE_IP: 54.237.183.249