Kultura

sirien
19.6.2016 14:00
Darths&droids
Autorská citace #1
19.6.2016 14:00 - sirien
Jeden brutální OT odtud...

Gurney píše:
Srovnej třeba se Star Wars, kde všechno co hráči podělali během kampaně a rozkol mezi postavami přímo vyústí v to jak další kampaň začíná

Btw. právě sem kvůli Tobě znovu rozečet Darths and Droids a úplně sem zapomněl, jak hrozně EPIC to je.

To neni komiks, to je sbírka naprosto geniálních postřehů a bonmotů o hráčích, GMech a RPGčkách s komiksem sloužícím pro názorné příklady... jako co díl, to úplně archetypální záležitost ve které živě vidim jak hráče okolo tak sám sebe :D
Autorská citace #2
19.6.2016 14:00 - Xyel
To ti fakt pěkně děkuji... mohl to být produktivní den, ale pak jsem se ze zvědavosti šel podívat, co že to je darths and droids -.-
Autorská citace #3
19.6.2016 14:00 - sirien
Tys to neznal? Bad luck, no... :D
Autorská citace #4
19.6.2016 14:00 - Cor
No ty kráso...taky jsem neznal...děkuju pěkně!
(btw: kdyby mě někdo nutil mít ve skupině hráče co hrál Qui-Gona, tak bych už asi seděl za obzvláště brutální vraždu... :D )
Autorská citace #5
19.6.2016 14:00 - sirien
Princip postav s nímž ten komiks pracuje je prostý: postavy, které byly ve filmu protivné, převrací na sympatické a postavy, které byly sympatické, převrací na protivné.

Takže si užij min-maxerského kombiče R2D2 přesvědčeného o vlastní nadřazenosti, power-playujícího bullshitera Qui-Gona, neutrálního smart-ass Obi Wana... a zato naprosto úžasně imaginativní Sally/Jar Jara a Anakina kterého hraje skutečná immersionistická roleplayerka :)

Btw. Qui-Gon rocks, jeho "plány" jsou naprosto epic level realita mnoha hráčů, často těch, co by se od toho navenek rádi co nejvíc distancovali :p

(už ses dočet k tomu, jak na závodech vsadí postupně vlastní loď, pak sebe a Obi-Wana do otroctví a pak k tomu přihodí ještě královnu, což je jeho epic level plán na získání stovky blasterů? :D )
Autorská citace #6
19.6.2016 14:00 - Aegnor
Ok, právě jsem dočetl první epizodu (tzn. prvních 205 dílů) - fakt epic. Qui-Gon a jeho plány, komunikace s Obi-Wanem, snaha o nabalování Annie...

Qui-Gon: "Hey, Obi-wan ..."
GM: "He is too far away, he can't hear you."
Qui-Gon: "HEY, OBI-WAN"
GM: "*Sigh*... you have a radio."

:D

EDIT: A co, že v epic plánu několikrát obětuje sám sebe, k tomu všechny ostatní a tak... on ještě k tomu v podstatě sabotuje ten plán samotný.
Autorská citace #7
19.6.2016 14:00 - Loki B
Gurney: tak někdo je prostě ke GMovi ze zásady přísný a kritický. Mě, jako hráče, by propojení hobita a pána prstenů, a příslušné změny v zásadních věcech, zas nijak neurazilo. Je pro mě celkem podstatné, aby se GM bavil aspoň tak dobře, jako hráči, a jestli si pro potřeby kampaně sem tam něco upraví ... to mě netrápí a nevyčítám mu to, když to dokáže v prvních seancích pěkně a smysluplně podat. Což si myslím, že se mu v PP podařílo.

Jasně, změnily se zásadně postavy ... tam ta kontinuita dostala na frak. Ale jestli se na tom GM a hráči shodli, protože je už trpaslíci nebavili ... jen nechtěli opouštět bohatě rozvinuté reálie, proč ne.

Ty preferuješ, aby všechno bylo výsledkem činnosti hráčů ... ok, tvoje volba. Pro mě to není jediná možná volba. A spoluvytváření příběhu hráči, za overlordování GMem, nepovažuji za hřích.
Autorská citace #8
19.6.2016 14:00 - sirien
Aegnor: SO FUCKING TRUE! Nedokázal bych spočítat, kolikrát se mi ve hře objevil moment, kdy hráči chtěli udělat něco triviálního, co mnohdy ani nebylo důležité, ale zjistili, že to z nějakého detailního důvodu nejde... a okamžitě začali tvořit úplně super-složité plány jak to udělat, aby to šlo, protože to přece bylo tak důležitý / tak hrozně dobrej nápad. Kdysi pra-pra-pradávno sem míval tendence čekat než jim dojde, že to jde udělat deseti jinými způsoby... pak jsem chvilku zkoušel třeba naznačovat... ale už věčnost mám naprosto rezignovaný postoj, který je naprosto dokonale vystižený výrokem GMa v tomhle panelu. "You just have it, let's move on."

(note: chvíli sem si hrál s myšlenkou že bych si mohl ušetřit práci a naučit hráče aby si řekli sami, že to prostě maj a pokračovali ve svém plánu dál, ale... většina hráčů to stejně prostě nedělá, takže to stejně musim nakonec říkat já)


EDIT: a ta pravda je tak plošná, že se už dostala i do game designu místy... začal s tím myslím Fate už ve 2e s jeho "cálni fate point a máš to", ale nakonec se mi myslim víc líbí ta GUMSHOE varianta s preparedness skillem.

EDIT2: jak sem řikal, ten komiks je co díl, to neskutečně hlubokej insight do duše roleplayera :D
Autorská citace #9
19.6.2016 14:01 - Cor
Včera jsem v práci sjel první epizodu, dneska sjíždím druhou!
Sally je super. Ale je docela vtipný, že si to myslím teď, ale před cca 15 lety, kdy jsme na střední hrávali DrDo by mi určitě vadila, zatímco Jim (Qui-Gon) by naprosto zapadal a a nebyl nijak divný. Teď je to přesně naopak. :D
R2 je celkem v pohodě a zatím nepůsobí, že by hru rušil.
Obi-Wana a Anakina vnímám jako dost standartní hráče, ale v první epizodě byl Obi jankovitější a asi na něj měl vliv Jim. A "pravý roleplayer" tam působil hodně kontrastně...ve druhé epizodě se zdá, že Ben (Obi) něco pochytil na těch drama classess :D
Autorská citace #10
19.6.2016 14:01 - Cor
Konec ep. III. a potom start "originální trilogie" - wtf, Jim se naučil roleplaying :-O
A největší magor je teď spolehlivě R2D2. Hráč Luka se zaučil poměrně rychle (i když te nzačátek byl teda lol).
Autorská citace #11
19.6.2016 14:11 - sirien
Přiznám se, že sem se svého času pročet jen někam do druhé epizody, asi to budu muset jít napravit...

(čteš i ty boží postřehy pod komiksama, že jo? O ty rozhodně nesmíš přijít, to je srdce celého díla...)


Cor: nemáš snazší se přihlásit a kliknout si autologin? Pokud máš nějak problém s přihlášenim, tak dej vědět, podívám se co se s tim dá udělat.
Autorská citace #12
19.6.2016 14:30 - Aegnor
Fakt jsem čuměl, když se v průběhu druhé epizody objevila narážka na Holy Grail od Monty Pythona. Je hezké, když hodí hlášku, kterou si připravují v podstatě předchozích cca 100 dílů.
Autorská citace #13
19.6.2016 15:54 - sirien
No já sem spíš fakt čuměl, že ten jejich Star Wars příběh dává smysl. Jakože... kdyby ten film někdo předaboval podle toho komiksu (dobře, aspoň tak jako obecně, ty OOG kecy by tam bejt nemusely... i když...) tak to skutečně bude fungovat. Všechny ty podivnosti tam budou dávat smysl... což se, upřímně, o předloze fakt říct nedá.
Autorská citace #14
19.5.2017 12:01 - Gurney
Na Darths&Droids právě vycházejí poslední stripy epizody VI a po přestávce má následovat zpracování Rogue One ve stejném stylu. Tak trochu jsem doufal v Coreyem masterovanou E VII (a bylo by hezké vidět ten film přepracovaný do komiksu, který narzdíl od originálu dává smysl), ale tohle je taky cool.
Autorská citace #15
19.5.2017 12:32 - Vojtěch
Ono to možná přijde pak vzhledem k tomu, že na časové ose se pak skočí několik let navíc a Rogue One je vlastně retro výlet.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17656302452087 secREMOTE_IP: 54.158.21.160