No dobře, pokud jsi překvapen i ty sám, pak nemůže jít o vědomý railroad.
Takže se můžeme zaměřit na tu původní podotázku - překvapilo tě tedy, když došlo k souboji s titánem v poli obilí?
Protože tu poznámku o railroadovacím / dobře připraveném GMmovi sis vzal zbytečně osobně. Když mi hráč řekl "Jersone, chtělo by o hru, ve které by se zapojily všechny tvé modely," myslíš, že bych tam měl německého autonomního kráčejícího bojového robota (předělaného z Warhammeru) jen tak na ozdobu? A že ty hromady vojáků a tanků, které jsem měl k dispozici, by sloužily jako kulisy třeba pro plížení?
Dopadlo by to úplně přesně tak jak píše Log0=1 - když mám připravené (jen) takové cool věci, najdu si způsob, jak je nacpat do hry. Něco jiného by bylo, kdybych měl skříň plnou vojáků a tanků, ale taky lodí, letadel, podzemních chodeb, atd - prostě kdybych byl připraven skutečně na prakticky jakoukoliv možnost. Pak bych asi hráče netlačil tak moc do jednoho konkrétního střetnutí, protože bych měl na výběr i jiná. Nicméně bych jistým způsobem railroadoval sám sebe už jen tím, že bych chěl použít nějaké modely. A že modely se dají nejlépe uplatnit v boji, případně v kombinaci s terénem i v tom plížení, zatímco při diplomatickém řešení je to jen nákladně vyrobená kulisa.
Dlouhodobě tvrdím, že to co mají hráči (včetně GMma) k dispozici má vliv na to, co se objeví ve hře. A myslím si, že modely terénu, figurek a bojových prostředků předznamenávají souboje. Unikátní cool modely předznamenávají jejich výrazné použití ve hře.
A Zcela upřímně - hodně bych se divil, kdybyste dostali takové modely od fanoušků, a ani byste se je nepokusili zužitkovat a "prodat" v natáčení. Co jsem pochopil, tak jednak to jsou odměny pro podporovače, a pak děláte reklamu (= zvyšujete prestiž/uspokojení) lidí, kteří vás takhle podporují materiálně. Zrovna na tom nevidím nic špatného.
Odtud pramení i moje poznámka o "připraveném" = railroadujícím GMmovi, u které mě ani nenapadlo, že by sis ji mohl vyložit špatně. Ostatně už dřív jsem zmínil, že u hry určené pro natáčení by mě vedení hry podle určitého scénáře nijak nepřekvapilo.
LKarpianus píše:
Já měl pocit, ze někde u nějakého našeho propagovaneho příspěvku na fb jsi měl tendenci napsat cca to samé co tady.
Tvůj pocit byl správný, tendence jsem rozhodně měl, ale na rozdíl od některých jiných FB a YT kritiků nemám potřebu ani důvod vaši skupinu ani tebe osobně stírat nějak veřejně. Ostatně zda se vám váš záměr podaří a jak bude úspěšný ještě nemůžu vědět, ani nemám žádné zkušenosti s podobnými projekty, abych měl s čím srovnávat, takže prostě čekám, jak se věci vyvinou. To že vyjadřuju pochybnosti nad tím, zda cílová částka, použitá technika a náročnost postprodukce bude činit dostatečný rozdíl proti jiným podobným projektům je pro mě legitimní pochybnost, která se může ukázat neoprávněná.
Osobně jsem si nic nevzal, za poslední rok diskusí na netu jsem zase o kus odolnější, takže omlouvat se nemusíš. Spíše mi přišlo, že ty to bereš až moc jako útok na svou osobu nebo na celý projekt.